Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sas wat een ellendig nieuws. Ongelooflijk oneerlijk.

Maar hoe moeilijk t ook is... Niet meteen van t slechtste uitgaan. Eerst aanvullend onderzoek afwachten hoor.

Ik heb ook al diverse keren een op t oog heel slechte uitslag meegemaakt van zaken waarbij ik mezelf al dood en begraven zag en waarna uit nader onderzoek toch bleek dat t een soort van vals alarm was. Ik zeg daarmee natuurlijk niet dat het niet slecht kan zijn, maar wel om toch een sprankje hoop te houden tot het tegendeel bewezen is.

Wanneer kun je de bloedtest doen? Of gaan jullie voor de vwp?

In elk geval veel sterkte met wachten lieve Sas. Ik had je zo graag een onbezorgde zwangerschap gewenst.

Maar don't give up yet.

Lfsx

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Sas. Helaas heb ik hier ervaring mee. Nekplooi ook 3,6 maar bloedwaarden die ongelooflijk afweken. Kans op alle trisomieen 1:5. Helaas bewaarheid.

Realiseer je dat je kans dat er geen chromosomale afwijking echt vele vele malen groter is. Je leeftijd weegt in de kansberekening ook zwaar mee. Ik hoop zo voor jou dat de kans goed uitvalt. Ik heb een vwp laten doen en na 2 dagen de uitslag gekregen. Normaal moet je er een paar weken op wachten. Als je daarvoor kiest zou ik daar echt op aansturen. Ik was trouwens ook in het UMC/WKZ. De begeleiding vond ik erg goed.

Heel veel sterkte en als je van mij wat meer info wilt, laat het me weten.

Geplaatst

OO lieve Sas wat een verschrikelijke nieuws ik weet precis hoe je voelt meid maar probeer hop te houden hoe moeijlijk ook is eventjes alle andere onderzoeken afwachten ik hop dat je hierin een goede steun hebt , heel veel sterkte ook jou man ,en ik hoop toch op een positieve uitslag daar duim ik voor .

PS Ik heb de vokkeltest in WK in Utrecht gedaan als je vragen hebt hierover hoor ik graag meid

Geplaatst

Bijna tegelijk Caro. Ik zat je juist op te zoeken bij de andere topics. Hoe zijn de kids? Stil denk ik want je bent hier. Goed teken :-)

Geplaatst

Ha we zijn er samen! Volgens mij zag ik Sometimes haar lichtje ook aan...

Ja kids zijn braaf, Bram wel weer half uur gehuild, er uit gehaald en even een Nijntje, Bumba gekeken en geknuffeld en toen is hij gaan slapen... Was kwart voor 9 ofzo.

Ik ga zo wel hoor, P heeft net de oudste van mijn plek gejaagd dus er is plaats in bed... :-)

Heb je me al opgezocht?

Geplaatst

Hahahaha, er is weer plek voor je! Toch wel fijn ja....

Fijn dat ze nu lekker slapen. Goeie tips, die video's. Zal ook s kijken of t wat is voor mini mees.

Nee, nog niet. Heb ik toch achternaam nodig? Of zoiets? Of had je nog gepb-t?

Ja, inderdaad! Just us hier...

Geplaatst

oh Sas wat een rot nieuws! Ik hoop zo voor je dat het toch wel goed is! en dat jullie dat heel snel gaan horen. Ik duim hier heel hard mee!!

Geplaatst

Goeienavond... aan wie? Aan niemand, boehoe! Wat is het hier toch stil de laatste tijd! Kan het me wel voorstellen hoor, van sommigen, maar toch? Benieuwd hoe het met iedereen gaat??

Geplaatst
Goeienavond... aan wie? Aan niemand, boehoe! Wat is het hier toch stil de laatste tijd! Kan het me wel voorstellen hoor, van sommigen, maar toch? Benieuwd hoe het met iedereen gaat??

Ikke ben dr. Enne gaat goed. Hb en krijg allerlei kwaaltjes, heel fijn...

Rugpijn, maagzuur, kortademigheid en nog 11 weken te gaan..:)

En hoe is het met jou? Ik lees dat bram goed slaapt de laatste tijd. Lekker hoor, geeft ook een beetje rust met p toch?

Geplaatst

Ha Sometimes! Gelukkig... Kun je je herinneren of je bij je dochter kwaaltjes had? Elke zwangerschap is anders natuurlijk, balen hoor. Maar ja hoort erbij zeggen we dan maar... Ik was al heel snel kortademig, vond ik een van de vervelendste dingen, pfff... Maar de tijd gaat zo snel!

Ja Bram huilt wat minder lang maar het is nog niet elke avond goed hoor. Gisteravond minder dan 10 minuten maar vanavond toch wel bijna een half uur... En vandaag maakte hij heel veel geluid, slaakte steeds kreten bij alles wat hij deed, gek werden we er van. Dus het gaat wel wat beter met P maar helemaal geweldig nog niet hoor, dat duurt nog even, tot ze kunnen praten denk ik, dan kan hij er wat mee.

Gelukkig zie ik hem tussendoor ook wel vertederd naar ze kijken en af en toe knuffelen en stoeien, maar met de oudste deed hij dat eerder en veel meer en dat steekt wel eens bij mij...

Nog iets van onze andere forumvriendinnen gehoord?

Geplaatst

Hoi meis, nee het is rustig hier. Verder dan losse berichten komt het niet.. Wel jammer. Maar begrijp het wel. We zitten toch in hele verschillende stadia.

Ik kan me van me dochter niets anders herinneren dan 9 maanden misselijkheid. Dat hb ik nu gelukkig niet. Maar wel die andere ongemakken, helaas. Maar het hoort drbij, ik weet het. Maar heb het er soms wel moeilijk mee hoor, vooral omdat ik doordeweeks alleen ben, zonder mijn vriend is het soms eenzaam. Huilbui lucht dan lekker op.

Gelukkig dat P toch wel soms de leuke dingen ziet. Voor je het weet zijn ze groot en aan het kwebbelen, hopelijk ziet hijndan inderdaad het leuke meer in.

Jammer dat bram toch zo een wisselend ritme heeft.lijkt me zwaar.

Geplaatst

Ja en vanmorgen waren ze ineens om kwart over 7 wakker ipv 8/kwart over 8 dat vond ik ook wel jammer want dat was eigenlijk wel iets waar we op konden rekenen... Hoop niet dat dat een trend wordt...

Iedereen is ook druk met zichzelf, logisch, ik sluit nou eenmaal elke dag af door op Facebook en het forum te kijken... dus ben ik er veel.

Maar nu ga ik toch maar naast de oudste liggen, hoop dat je lekker slaapt straks, welterusten!

Geplaatst

Meiden , even een berichtje van mij( Caro, omdat het anders zo stil is op het forum:-))/ grapje he!).

Het gaat redelijk met ons. We proberen om er niet de hele dag aan te denken,maar ja jullie begrijpen wel dat dat niet gaat.

Ik ben ook "gewoon"aan het werk en mijn lief is ook naar kantoor ook al heeft hij verlof. Anders wordt hij gek van het thuizitten.

Woensdagmiddag naar UMC, verwacht niet veel nieuws te horen wat we al niet weten of opgezcoht hebben. Maar goed belangrijkste voor ons is om te weten of er naast een vruchtwaterpunctie nog andere onderzoeken zijn die we kunnen/moeten doen. De vruchtwaterpunctie kan pas na 15wk zwamgerschap.

Ik lees wel af en toe ff mee ,maar heb geen fut om op ieder afzonderlijk te reageren. Dus bij deze, knuffel voor allemaal.

Geplaatst

Iieve sas, wat goed om van je te horen en helemaal begrijpelijk dat je hoofd nu vol zit. e beseffen allemaal heel goed hie zwaar het moet zijn voor jou en je man. Dus neem je tijd, er is een tijd voor alles. Als je behoefte hbt aan werk, een praatje , een boswandeling of gewoon niets doe dat dan gewoon, meid. Het lijkt me vreselijk die onzekerheid en dan ook nog tot 15 weken voor de daadwerkelijke vwp pas kan plaatsvinden. Nogmaals sterkte en als je wil praten of een bakkie doen of zoiets bel me dan. Me tel via pb , he lieverd.

Heel veel sterkte en probeer hoop te houden, het is nog niet zeker. Xxx

Geplaatst

He Sas daar ben je! Oh wat moet dit moeilijk zijn... Je bent zo blij, houdt rekening met een slechte uitslag maar eigenlijk geloof je dat toch niet.

Ik heb wel een voorbeeld van Sannie66, nu volgens mij niet meer actief hier, die ook slechte uitslagen had en lang moest wachten op vervolguitslagen van verdere testen en uiteindelijk toch een gezonde dochter heeft gekregen - ben op kraambezoek geweest dus heb het zelf gezien. Dus het kan allemaal nog goed komen he!

Wij hadden ervoor gekozen om geen tests te doen maar dat kwam mede door het feit dat het een tweeling is dan is de uitslag altijd vertekend plus wat doe je als er 1 niet gezond lijkt te zijn?

Heel veel sterkte en als je wil hou ons op de hoogte!

Geplaatst

Oh ja helaas vanmorgen weer kwart over 7! Potverdorie zeg en het is nog vakantie ook! Dus we hadden er niet uit gehoeven om 8 uur.

Gevolg dat ze weer hartstikke moe waren om 11 uur en ik ze dus toch maar weer in bed heb gelegd; ze sliepen meteen. En nu nog... We zien wel hoe de rest van de dag loopt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden