Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Caro en Sometimes!

Tja, ik ligt steeds om 20 uur voor pampus, want die kleine stinkerd van mij is steeds om 6 uur 's morgen van de partij! Dat is al een vooruitgang, want de laatste tijd was het steeds om 5.15... Niet echt lekker dus. Dus COUNT YOUR BLESSINGS Caro! :-) En na dat ritje naar de SHE vrijdag met die buikpijn doe ik toch maar even rustig aan. De fertiliteitsarts raadde me ook wel echt aan een beetje rustig aan te doen met die pijnklachten. Dus tja, dat proberen we dan maar, voor zover dat mogelijk is met die kleine garnaal die de hele dag alle kanten op vliegt ;-)

Sometimes, hoe voel jij je nu? Beetje beter dan de laatste tijd? Beetje bijgekomen het weekend met je mannetje? En nog nieuws over huizen? Hoop ik eigenlijk een beetje op!

dikke knuf!

Geplaatst

Hoi floor, helaas geen goed nieuws ov het huis. De verkopende partij is teruggekomenop het bid en wil nu meer geld om dr eerder uit te gaan... Pfff en de afspraak was al begin maart en dat gaan we nu dus zeer zeker niet halen. Hoop deze week meer te horen daarover. Wordt er zenuwachtig van ,.. Nog 11 weken voor de kleine komt en we hebben geen huis.

Hb wel het kraamhotel geregeld..

Rust jij maar goed uit floor, is ontzettend belangrijk. En 6 u is veeeels te vroeg, pfffff

Dat zal wennen voor mij worden...

Geplaatst

Floortje ik weet dat er best veel kinderen om 6 uur wakker zijn daarom was ik ook zo blij met 8 uur... de oudste deed dat trouwens ook, zijn geen ochtendmensen net als mama... :-) Maar goed, nu dus al 2x eerder wakker met als gevolg moe in de ochtend... en vanmiddag niet meer slapen dus. Had ze er om half 4 even ingelegd maar daar waren ze het niet mee eens... Hoop echt morgen weer 'normaal'.

Had ik nou al gevraagd wanneer jij een echo hebt? Zo ja sorry... vergeten.

Sometimes balen zeg! Maken die mensen niet gewoon misbruik van het feit dat jij zwanger bent en in het huis wil? Daar lijkt het wel op! hoop dat het nog lukt voor jullie, gelukkig is het kraamhotel geregeld...

Geplaatst

Hoi caro, je hebt gelijk. Die mensen zijn zich dr bewust van dat ik zwanger ben en daarom verzinnen ze dr steeds dingen bij. Vandaag weer. Heb nu gezegd dat het klaar is. Of onder onze voorwaarden of anders hoeven we het huis niet. Je kan wel aan de gang blijven, maar ze moeten ook blij zijn dat ze hun huis uberhaupt kunnen verkopen in deze tijd.

Dus geen cent meer drbij en anders zoeken we wel wat anders, het wordt nu toch krap met de baby.

Pfff dat ik een nette bloeddruk heb is een wonder..:)

Ooh caro, ik bn ook geen ochtendmens en dat was mijn meisje ook niet. Heeft vanaf het begin lekker doorgeslapen. Hoop dat deze baby ook een avondmensje is..

Geplaatst

Is toch wel erg he, dat mensen daar op die manier misbruik van maken. Goed dat je je poot stijf houdt maar ik hoop wel dat het goed komt. Want anders? Moeten jullie weer helemaal opnieuw beginnen of had je nou nog meer huizen op het oog?

Hier twee hele brave kindjes vanavond, kennelijk heeft het geholpen dat ze vanmiddag niet meer hebben geslapen want om kwart voor 8 er in en geen kik meer, meteen slapen! Nou dat gebeurt echt bijna nooit...

Geplaatst
Is toch wel erg he, dat mensen daar op die manier misbruik van maken. Goed dat je je poot stijf houdt maar ik hoop wel dat het goed komt. Want anders? Moeten jullie weer helemaal opnieuw beginnen of had je nou nog meer huizen op het oog?

Hier twee hele brave kindjes vanavond, kennelijk heeft het geholpen dat ze vanmiddag niet meer hebben geslapen want om kwart voor 8 er in en geen kik meer, meteen slapen! Nou dat gebeurt echt bijna nooit...

Fijn voor je dat ze braafjes zijn gaan slapen. Dat scheelt weer toch..ze waren vast ontzettend moe :)

Tsja we hadden al onze pijlen op dit huis.. Dus we hebben geen andere opties. Maar het is alles of niets, soms moet je effe hard zijn, toch. Anders betaal je veel te veel en lopen ze over je heen.

Ik baal wel, want ik weet eigenlijk niet hoe het verder moet. Zeker met de baby en bevallen enzo. Maarja, ik zie het wel. Probeer ik dan te zeggen tegen mezelf..

Geplaatst

Lieve Sometimes! Ja dit had je al verteld en toen schreef ik al dat het echt e.kels zijn! Ik had eigenlijk gehoopt dat jullie misschien al iets anders op het oog hadden. Maar niet dus, jammer zeg! Ik hoop op een wonder en dat het toch nog wat wordt... Kan me voorstellen dat je het nu even allemaal niet weet, het os ook wel een beetje veel allemaal! Gelukkig dat je in ieder geval een Kraamhotel hebt geboekt, dat sscheelt wel iets en geeft je hopelijk in ieder geval voor de eerste periode een klein beetje rust.

Caro, hebben ze weer was langer geslapen vandaag? Ik hoop het voor je!

Hier was het weer 6 uur, nadat ik tussen 2.30 en 4.30 wakker had gelegen. Hormonen, denk ik. Allemaal nare gebeurtenissen voor mijn burn out kwamen weer boven, heel naar was dat. Uiteindelijk lukte het wel een ontspanningsoefening te doen en wist ik weer aan fijne dingen te denken, dus toen kon ik weer slapen. Mar man o man, wat ben ik moe!

X

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik verwaarloos jullie enorm, sorry. Maar weet dat jullie allemaal, elke dag in mijn gedachten zijn. Het lukt me alleen niet om erg actief te zijn.

Ben zelf nog steeds niet 100% hersteld van de griep en heb een ernstig gebrek aan energie. Lig dus 's avonds bij tijds in bedje.

K. is sinds vanochtend opnieuw ziek (39.2C) en ook papa K ligt (weer) ziek in bed.

Het beetje tijd dat ik heb, besteed ik aan solliciteren en het huishouden. Ik hoop dat we allemaal op de been zijn vrijdag, want ik heb een weekendje weg geboekt met mijn liefje en dat is erg hard nodig, even tijd voor ons tweetjes. Nu we allebei thuis zitten (man werkt vanuit huis), wil dat wel eens botsen in de hectiek van alle dag.

Afgelopen vrijdag op "CB"-controle geweest bij de HA, hij is zeer te spreken over K. Ze loopt erg voor op leeftijdsgenootjes zowel qua motoriek als mentale ontwikkeling (praten, begrijpen, conceptjes uitvogelen, verbanden leggen...... goh niks van gemerkt...) en daar moeten we alert op zijn. Zorgen dat we haar bij houden en blijven stimuleren. Ze is nu 85,5cm en 12,5kg.

Caro: bijna feest!! Wens jullie alvast een fantastische dag toe!

Sometimes: wat een eikels, dat soort stress zit je nu helemaal niet op te wachten. Hoop dat eea gauw wordt opgelost en dat jullie dit huis alsnog kunnen kopen.

Mees: wat lees ik nu in een ander topic....... ik zeg verder niks, wacht rustig af.....

Fortuna: ook een beetje afwezig hier, volkomen begrijpelijk. Dikke kus.

Floortje: rustig aan, dan breekt het lijntje niet!

En lieve, lieve Sas: mens, ik denk constant aan je, wat een hel. Hoop dat er heel snel duidelijkheid kan worden gegeven. Heel veel succes morgen.

Alle anderen die ik vergeet: warme groeten!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Sas Misschien weet je nog dat ik ook met niet zo n goede uitslag zat. Na zoeken bij hetLUMC terecht gekomen (Duitsland doet officieel alleen trisomie 21). LUMC stuurt je bloed op naar de USA hier controleren ze op naar13,18 en 21 (en x/y maar je kan zeggen als je dat niet wil weten) het is ook nog eens goedkoper dan Duitsland. Uitslag binnen 2 weken.

Sterkte x

Geplaatst

O ja, resultaat tr. 18 is zelfs hoger dan bij Vwp!

Vreemd he dat we in Nl eerst zelf alles willen testen als dit elders al gedaan is .

Ik was overigens ook bij het AMC geweest, voor gesprek over vwp en deze wist niets van deze bloedonderzoeken vreemd he want zij doen ook bloedonderzoek in test naar tr 21.

Geplaatst

Lot ik las dat jullie nog ziek zijn en K niet naar de optocht kon, wat jammer! Beterschap ook vanuit hier en maak je geen zorgen dat je ons verwaarloost hoor, ziek is ziek toch dan heb je andere dingen aan je hoofd.

Floortje vanmorgen was het half 8, ietsje beter dus... Maar de oudste heeft ze toegesproken dat het morgen half 9 moet zijn haha!

Overigens zijn ze vanavond net als gisteren zonder een kik gaan slapen om 10 voor 8, we weten niet wat we meemaken! Heerlijk hoor, dan maar half 8 al denk ik niet dat het iets met elkaar te maken heeft, daarvoor is het verschil te klein denk ik.

Spreek jullie later nog? Mees weer een paar dagen weg?

Geplaatst

@ Lot, las het op FB. Meid wat een gedoe met de zieken.

Ik hoop dat je vrijdag toch lekker weg kan met je lief...even tijd voor elkaar...dan heb je liever geen gesnot(ter)....

Geplaatst
@ Lot, las het op FB. Meid wat een gedoe met de zieken.

Ik hoop dat je vrijdag toch lekker weg kan met je lief...even tijd voor elkaar...dan heb je liever geen gesnot(ter)....

Lieve sas, heel veek succes morgen met je gesprek en ik hoop dat bloedonderzoek in duitsland of usa meer duidelijkheid zullen brengen. Ik denk heel veel aan je. Xxx

Geplaatst
Lot ik las dat jullie nog ziek zijn en K niet naar de optocht kon, wat jammer! Beterschap ook vanuit hier en maak je geen zorgen dat je ons verwaarloost hoor, ziek is ziek toch dan heb je andere dingen aan je hoofd.

Floortje vanmorgen was het half 8, ietsje beter dus... Maar de oudste heeft ze toegesproken dat het morgen half 9 moet zijn haha!

Overigens zijn ze vanavond net als gisteren zonder een kik gaan slapen om 10 voor 8, we weten niet wat we meemaken! Heerlijk hoor, dan maar half 8 al denk ik niet dat het iets met elkaar te maken heeft, daarvoor is het verschil te klein denk ik.

Spreek jullie later nog? Mees weer een paar dagen weg?

Ik ben er!!!!

Geplaatst

Lot, beterschap meid, hoop dat jullie voor vrijdag opgeknapt zijn. Ff tijd voor elkaar is zo belangrijk.

Caro, wat lief dat de oudste de kleintjes toespreekt, zo schattig.ach weet je met die slaapwaaktijd komt het ook wel goed. Het duurt ff.

Floor, dankjewel voor je steun.

En nu goed nieuws!!!!

We hebben het huis!!!!

Ze hebben eieren voor hun geld gekozen en het bod zoals het eerst lag geaccepteerd!!!

Ben zo opgelucht!!! Het wordt wel pas half maart, maar we hebben het huis!!!

Nu kan ik wat ademhalen, want baby lief gaat straks echt komen. Ik ben zo opgelucht. Nu stap 2..3..4.. Enz.

:)

Geplaatst

Veel succes en sterkte morgen Sas! En hopelijk gaat het net zo als bij Tofhkam. Daar bleken de extra testen via het lumc/VS veel betere resultaten op te leveren. We duimen meid!:hug:

Sometimes, wat een gedoe zeg. Ja, goed dat jullie nu je poot stijf houden. Komt vanzelf wel goed. Als het daar niet is, dan wel ergens anders. En idd, zo'n kraamhotel is al prima voor de 1e dagen. Hoop wel dat jullie snel n antwoord krijgen vd huizenbezitter.

Floortje, jij bijna de echo toch? Geweldig hoor, jij zwanger ook.

Caro en Floortje?, ja, heerlijk hoor, die avondkinderen. Hier ook. Slaapt s morgens ook best lang. En wat lekker Caro, allebei meteen stil in de avond. Braafjes!

Lot, hahaha, ja...... En hoop dat jullie snel weer fit zijn. En lekker genieten, het weekend. Ff tijd voor elkaar.

Fortuna, hoe is het meid?

En Kira,:knuf:

Geplaatst

Ahhhhhhhhhhhh Sometimes: Wat een goed nieuws!! Ik zeg: gebak!!:confettistars::confettistars::confettistars::confettistars:

En we doen even onze dans::circle2:

Geplaatst
Ahhhhhhhhhhhh Sometimes: Wat een goed nieuws!! Ik zeg: gebak!!:confettistars::confettistars::confettistars::confettistars:

En we doen even onze dans::circle2:

Ik ben zooo blij!!

Dankjewel voor de felicitatie!!

Gebak volgt!!

:)

Geplaatst

Sometimes gefeliciteerd!! Zie je wel dat het goed is om vol te houden, ze probeerden het gewoon, dachten dat jij als zwangere wel op hun bod in zou gaan nou mooi niet ha! Goed gedaan, wat moet jij opgelucht zijn! Het is zo half maart, nog maar een maandje... Moeten jullie er veel aan doen?

Hé Meesje is er weer, hoi!

Geplaatst

Overmorgen schat... de 14e. Geeft niet hoor :-)

Groot feest valt wel mee: opa's en oma's en goede vriendin en vrijdag nog mijn beste vriendin en haar dochter, we houden het simpel. Maar wel een belangrijk feest!! :love7::love7:

Geplaatst

Ahhhh, het is nog voor 12-en. Hahaha, ben ik niet gewend. Meestal later ;-)

Ja, een heel belangrijk feest! 1 jaar!

Wij vonden het ook zo bijzonder. Eerst wilden we t klein houden maar uiteindelijk toch n groot feest gegeven. Was echt geweldig.

Ook wel beetje snik...baby af dan. Maar ....ook leuk hoor. Zo'n mini peutertje. En zeker voor P leuk denk ik ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden