Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hb ook ff teruggelezen, echt lekker door elkaar heen ;)

Hihihi

Ik geniet ook lekker van alles hoor. Op de lijn letten komt later wel weer..

Kopje thee klinkt lekker, maar als ik zo laat thee drink dan ben ik de hele nacht te plassen. Hihihi

Succes met de was..

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjewel! Was zit in droger nu, kopje thee in de hand..lekker.

Ja, was grappig he..alles door elkaar. Had niet alles gezien. Ook zo grappig, die berichtjes van Caro en dan jij weer van : Help me...

Ja, slim om niet nu thee te nemen want jij bent al zo plasserig ;-) Ik geniet gewoon voor jou ook, ok?

En ja, die lijn. Boeiend...not! :-))

Geplaatst
Lot, beterschap meid, hoop dat jullie voor vrijdag opgeknapt zijn. Ff tijd voor elkaar is zo belangrijk.

Caro, wat lief dat de oudste de kleintjes toespreekt, zo schattig.ach weet je met die slaapwaaktijd komt het ook wel goed. Het duurt ff.

Floor, dankjewel voor je steun.

En nu goed nieuws!!!!

We hebben het huis!!!!

Ze hebben eieren voor hun geld gekozen en het bod zoals het eerst lag geaccepteerd!!!

Ben zo opgelucht!!! Het wordt wel pas half maart, maar we hebben het huis!!!

Nu kan ik wat ademhalen, want baby lief gaat straks echt komen. Ik ben zo opgelucht. Nu stap 2..3..4.. Enz.

:)

Sometimes!!! Hoera, wat ben ik blij voor je!!! Wat een opluchting en goed dat die eikels hun keutel hebben ingeslikt! Hoera! Ik vrees alleen dat vriendlief je niet over de drempel zal kunnen tillen met al dat nachtelijke gesnaai van jou :-) Hihi! Xxx

Geplaatst
Sometimes!!! Hoera, wat ben ik blij voor je!!! Wat een opluchting en goed dat die eikels hun keutel hebben ingeslikt! Hoera! Ik vrees alleen dat vriendlief je niet over de drempel zal kunnen tillen met al dat nachtelijke gesnaai van ju :-) Hihi! Xxx
Foei floor, laat me nog een beetje hoop hebben. Toevallig is mijn vriend ontzettend sterk en kan hij makkelijk mijn nu 86 kilo optillen.... . Hoop ik.....
Geplaatst

Hi Lieve meiden,

We hebben na een goed gesprek met de artsen besloten om een vlokkentest te doen. Deze kan as maandag al mits de placenta zo ligt dat er geen risico voor Uk is. Op de echo vandaag was dat wel het geval. De arts hoopt dat dat maandag anders is. Indien de test gedaan kan worden hebben we woensdagmiddag de uitslag al. Dit is nog een beperkte uitslag of er 1vd 3 trisomieen waarop we hoog scoren aanwezig is. Zo ja dan kunnen we zelf al een keus maken aangaande wel/niet beeindigen van de zwangerschap. Indien de uitslag goed is, kan de vlag nog niet uit want we moeten dan 2 weken wachten op de volledige uitslag die aangeeft of er andere afwijkingen zijn en welke dat dan zijn. De bloedtest via Duitsland is minder adekwaat en test alleen op die 3 trisomieen en niet op andere afwijkingen , die wij wel willen weten. We doen wel in onderzoeksverband mee aan de bloedtest,maar krijgen daar dan geen uitslag van te horen.

Aan de ene kant ben ik "blij"met de snelle actie. Hoe eerder we "het"weten hoe beter. Maar ik vind het ook doodeng omdat als het niet goed mogelijk een vreselijke beslissing geomen moet worden.

Ik merk dat probeer om afstand te nemen van Uk, zo van als we toch afscheid moeten nemen dan maar niet hechten. Maar merk ook dat ik dat niet goed kan. Voelt ook niet eerlijk naar Uk toe. Weet niet of ik het zo uitleg dat jullie het begrijpen.

Kortom we weten iets meer maar de onzekerheid is er nog wel voorlopig.

Ik lees wel mee maar heb ff geen puf om op een ieder te reageren, dat wil niet zeggen dat ik aan jullie denk!

Geplaatst (aangepast)

Sas heel veel sterkte maandag

En zo leef je van moment naar moment, ik ervaarde het geestelijk nog heftiger dan voor de positieve test

aangepast door tohfkam
spelfout
Geplaatst

Sas alvast heel veel sterkte!! Wat je zegt: er zit al een mensje in je, waar je heel snel van bent gaan houden... oh oh wat hoop ik dat het goedkomt! Het moet gewoon!! xxx

Geplaatst

Sas, wat een ongelooflijk idiote situatie. Natuurlijk wil je afstand nemen van je kleintje om de pijn minde te voelen, maar hoe onmogelijk is dat... Ik kan me geen voorstelling maken waar jullie doorheen gaan, maar ik denk aan jullie en hoop fdat jullie de kracht vinden die jullie nodig hebben. Wat er ook beslist moet worden... Xxx

Geplaatst

Sas meiske wat heb ik met jullie te doen. Maar geef nog niet op hoor, de kaarten zijn nog niet geschud. Er is nog hoop!

Maar oh wat een rottijd is dit. Getverdegetverdegetver.

En ik begrijp je zo goed... Met mijn 'staat van dienst' weet ook ik wel dat je er nu al van houdt en in wat voor nachtmerrie je nu leeft. De laatste keer had ik trouwens ook een behoorlijk afwijkende bloedwaarde. Maar uit de autopsie bleek dat het kindje 100% gezond was. Dat wil zeggen geen chromosomale afwijkingen en alle organen in takt en op de juiste plek. Meer onderzoek doen ze niet.

Hoop is het enige dat we nu kunnen hebben en ik hou me daar nog even aan vast hoor.

Sterkte met wachten.

Hou je taai xx

Geplaatst

Lieve lieve Sas, ook hier wil ik nog even laten weten dat ik met je meeleef en veel aan je denk. Wat moet jij je onzeker en bang voelen. Je wilt af van de onzekerheid maar je bent bang om iets te horen wat je absoluut niet wilt horen maar je wilt tegelijkertijd ook weer weten waar je aan toe bent. Wat een emotionele rollercoaster. Je bent al zo veel gaan houden van die kleine uk die in jou groeit. Ik hoop, duim en bid voor mooie uitslagen lieverd. Sterkte met wachten. Hou je taai. Dikke knuffel voor jou, liefs van Fortuna

Geplaatst

Liefe Sas afstand maken is moeilijk en jou gevaal jij heb betere rezultaten dan ik mijn bloedwarden waren 1:5 dus bijna 95% dat er niet goed was en dikte van nek gemiddeld 4 dus jou warden zijn beterd dan die van mij ik weet dat er moeiljik is maar wacht maar jpu bloewarde en de vlokkentest af wat je wel in WKZ U mag vragen is of zij jou telefonisch binen 5 wk dagen de uitslag via telefoon doorgeven dit heet korte kweek om niet zolag hoeven te wachten (lange kweek van ongeveer 10 dagen )als je dit wil en de rest als je hart wil horen of juist niet kan je al tevoren aangeven dus meid heel veel sterkte en blijf hopen dikke kunuffel liefst Mely

Geplaatst

Sas heel veel sterkte in de komende weken. Ik hoop voor je dat alles goed is en dat je zo vlug mogelijk antwoord hebt op je vragen.

Geplaatst
Hahaha! Hij kijkt wel erg boos... is zeker nog tegen de huis verkopers!

:36_1_13::36_1_13: ik denk het ook Caro!

En....beetje laat maar: moeder van jarige twins! Gefeliciteerd met de 2 1-jarigen! Zijn alle foto-tompoucjes op? En vonden ze het leuk? Vertel vertel!

xxx, mees

Geplaatst

Lieve Sas, ook hier wens ik je heel veel sterkte. Het is zo onwerkelijk en zo zwaar wat jullie doormaken. Niet voor te stellen.

Maar...wat andere meiden ook zeggen: Houd moed he. Het kan ook een goede uitslag zijn. Je kleine beeb, waar je al veel van houdt en al n mini mensje is...dat móet gewoon (Wat caro zegt) gezond zijn. We denken aan je lieve Sas! :hugg:

Geplaatst

Ik heb er nog 4... wil ze speciaal voor jou wel even hier plaatsen? De foto bedoel ik haha! :-) Verder heb ik de meesten op FB...

Ze vonden het leuk, schoonouders hadden afgebeld vanwege het weer en mijn ouders waren er en een goede vriendin, morgen mijn beste vriendin en haar dochter en overmorgen alsnog schoonouders dus uitgesmeerd over 3 dagen vind ik wel prima. Klinkt rustig maar mijn moeder is redelijk aanwezig dus druk genoeg...

Zijn braaf geweest. Lekker taart gegeten en precies wat ik verwachtte: Kaat voorzichtig en Bram hup met 2 handen er vol in haha! Cadeautjes vonden ze leuk maar het papier en klimmen en veel aandacht ook...

Dus nu moe en zo naar bed...

Geplaatst

Ah lekker!! Ja, plaats hier de foto please!

Leuk dat iedereen het zo leuk vond. Ook een goed idee van je hoor, die foto erop. Jij hebt weleens je momenten (hihi)

ja he, papier scheuren en mee spelen vinden ze vaak leuker dan de kadootjes. En wat grappig, die verschillen. De een voorzichtig en de ander: huppataaaa!

Lief!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden