Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

vandaag was mijn officiele testdag en helaas weer niet zwanger. Ik heb 2 testen gedaan: CB digitaal en kruitvat 2voor 5 euro. de kruitvattest is wel vaag positief maar die had op deze dag al echt vet positief moeten zijn. Ik heb al heel vaak van die heel vaak positieve testen gehad dus volgens mij betekent dit niet veel goeds... helaas. De officiele testdag wordt toch altijd al ruim genomen, zodat het echt wel positief zou moeten zijn als je zwanger bent. Ik test over 2 dagen opnieuw maar ik verwacht daar eerlijk gezegd niets van. Het is meer dat ik nu niet met de pilletjes durf te beginnen die mijn menstruatie moeten gaan opwekken, dat doe ik alleen als die test helemaal blanco is. Echt jammer het was een mooie kans. Nu weer verder kijken naar andere mogelijkheden, waarschijnlijk wordt mijn volgende stap ECD in spanje.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Elfje, wat vreselijk k#$%#!!

Ja, als het al echt je testdag is vandaag, zou het waarschijnlijk donkerder moeten zijn. Wel goed om nog niet met die 'opwek'meds te beginnen. Je weet nooit. Zou zeker over paar dagen er nog een testje aan wagen.

Wat goed dat jullie alweer verder kijken! Ja, ik kan het aanraken...naar Spanje.

Voor nu veel knuffels en veel sterkte!! :aaaflowersmiley:

Mely, ja, wachten is niet ons ding he. Iedereen wacht en wacht maar. Maar goed..als er dan een kindje mag komen....!

JIj dus nog 1 maandje. En dan...tadaaaa!

xxx, mees

Geplaatst

Elfje toch wat erg niet eerlijk kl...###### maar goed dat je nog wil wachten todat je zeker weet, dikke knuffel en patje af dat je nu al open staat voor andere mogelijkheden nogmals knuffel meid.

Mees ik zou graag gerust wachten als ik jaar of 28 zou zijn maar ja da jaren zijn niet te stopen helaas dus inderdaad wachten is zekker niet mijn ding en ik beb heel slecht in beein van pulovers hi hi dus dat wordt wel duime draaien he he

Geplaatst

Ja, dan duurt maand lang he!! En nog wel n maand van 31 dagen. Bleeeeer.

(Is waar...tijd gaat te snel in jaren en te langzaam in mmm)

Weet je dat ik trouwens nog steeds niet weet waar die afkorting voor staat.)

Geplaatst

Hihihi, kom niet meer bij...

Dacht dat t een afkorting was van n moeilijke, zwaar intelligente, medische term voor dit alles.

Is t gewoon dit!! Tena nodig :-)))

Geplaatst

Hi meiden, echo was goed uiteindelijk. De tut die de echo deed heeft ons weer flink veel stress gegeven. Ze zag iets en niets op de echo. Deed vaag en raar. Ging de gyn er bij vragen maar toen mijn lief aan tut vroeg is er dan iets zei ze nee nee. Moesten wachten op de gyn en in die 5 min lig ik dus op de tafel en wordt er door tut niets gezegd om ook maar een beetje gerust te stellen. Gyn komt doet de echo en zegt dat hij niets raars ziet en laat wel doorschemeren dat hij tut niet helemaal begrijpt. Alles ligt er goed bij. Hersenhelften mooi gedeeld, hersenen mooi, kleine hersenen in ontwikkeling, geen raar gezicht geen hazenlip. Kortom voor nu goed. Over 2 wk afspraak bij gyn. Kortom we zijn blij maar vlgd keer wil ik tut niet meer bij de echo hebben. Hartje ook gehoord zo gaaf. Nu nog proberen of ik hartje vanavond zelf ook kan vinden met de dopler.

Geplaatst

@ Elfje, meis wat een teleurstelling! Bah. Maar wat goed datje wel verder aan het denken bent over ECD. Mocht je meer willen weten; ik hoor het wel!

Geplaatst

Maar Sas als ik het nou goed begrijp heb je hoogstwaarschijnlijk gewoon een helemaal gezond kindje? Of is dat te optimistisch gesteld? Want hoe zit het met die eerste slechte uitslagen dan? Vergeef me als het dom is maar ik heb er geen verstand van...

Geplaatst

He Caro...je bent niet dom hoor! DE uitslag was een risicoberekening; maw kans van 1 op zoveel( in ons geval 25) dat we een kindje met afwijking hebben. De vlokkentest waarbij ze DNA van Uk hebben weggenomen en onderzocht bleek dat er geen chromossomafwijkingen zijn. Dus wij behoren tot de 24 gelukkigen. Omdat de nekplooi van Uk erg dik was is er wel een kans op lichamelijke afwijkingen en dan mn het hartje. Daar is dan de GUO voor( extra geavanceerde echo door een speciaal opgeleidde echoscopist en samen met een kindercardioloog) Duurt ruim 45 minuten en dan kijken naar afwikingen zoals hartproblemen, open ruggetje,afwijkingen aan de hersenen, interne organen enz.

Wat de gyn nu op echo zag was zover nu te beoordelen gewoon,maar dat is wat hij kon zien.

Geplaatst

Geweldig Sas, dat de echo goed was!

Wel n stress zeg...door die mega muts van een echomiep. Leeft ze nog? ;-)

In ieder geval weer lekker genieten na dit goede nieuws. En we duimen dat alles goed is; ook met zijn/haar hart. In ieder geval behoren jullie tot die 24 gelukkigen, en dat is al heel wat!

Knuffel, mees

Geplaatst

Sas67 ik ben blij dat echo goed was en de mip van echo had ze geluk dat jij het was hihi bij mij zou ze nu in de ZW gelopen hi hi , en nu lekker van gaan genieten meid je ben 17 weken al voordat je weet is de tijd hi hi voor mij zou het volgende mand zijn geweest 27 april toevaal ha maar ja leven gaat veder .

Ben niet nog helemaal de oude proglemen met hormonen spymtomen lijken op overgaang maar toch geen overgaang D vitamine vlink te kort ah ja vrolijk verder .... dus ja ik wil zeker voor de Cryo gaan in aprl als die goed ontdooid hop ik.

Mees ja MMM betekend voor mij : Mely Mag Moeder zich noemen jeeeeeee :D

Geplaatst
Sas67 ik ben blij dat echo goed was en de mip van echo had ze geluk dat jij het was hihi bij mij zou ze nu in de ZW gelopen hi hi , en nu lekker van gaan genieten meid je ben 17 weken al voordat je weet is de tijd hi hi voor mij zou het volgende mand zijn geweest 27 april toevaal ha maar ja leven gaat veder .

Ben niet nog helemaal de oude proglemen met hormonen spymtomen lijken op overgaang maar toch geen overgaang D vitamine vlink te kort ah ja vrolijk verder .... dus ja ik wil zeker voor de Cryo gaan in aprl als die goed ontdooid hop ik.

Mees ja MMM betekend voor mij : Mely Mag Moeder zich noemen jeeeeeee :D

Ik ga voor je duimen, lieve Mely. Je bent nu aan de beurt, samen met Fortuna. Hoop dát je cyclus zich snel herstelt, zodat je ijsbeertje ontdooid kan worden.

Dikke kus

Geplaatst
He Caro...je bent niet dom hoor! DE uitslag was een risicoberekening; maw kans van 1 op zoveel( in ons geval 25) dat we een kindje met afwijking hebben. De vlokkentest waarbij ze DNA van Uk hebben weggenomen en onderzocht bleek dat er geen chromossomafwijkingen zijn. Dus wij behoren tot de 24 gelukkigen. Omdat de nekplooi van Uk erg dik was is er wel een kans op lichamelijke afwijkingen en dan mn het hartje. Daar is dan de GUO voor( extra geavanceerde echo door een speciaal opgeleidde echoscopist en samen met een kindercardioloog) Duurt ruim 45 minuten en dan kijken naar afwikingen zoals hartproblemen, open ruggetje,afwijkingen aan de hersenen, interne organen enz.

Wat de gyn nu op echo zag was zover nu te beoordelen gewoon,maar dat is wat hij kon zien.

Sas, geweldig nieuws toch. Weer een beetje meer zekerheid. Hopelijk brengt de GUO ook goed nieuws en kun jij je tot dan een beetje ontspannen. Het komt allemaal goed , meis!!! Gefeliciteerd in ieder geval!!!

Geplaatst
vandaag was mijn officiele testdag en helaas weer niet zwanger. Ik heb 2 testen gedaan: CB digitaal en kruitvat 2voor 5 euro. de kruitvattest is wel vaag positief maar die had op deze dag al echt vet positief moeten zijn. Ik heb al heel vaak van die heel vaak positieve testen gehad dus volgens mij betekent dit niet veel goeds... helaas. De officiele testdag wordt toch altijd al ruim genomen, zodat het echt wel positief zou moeten zijn als je zwanger bent. Ik test over 2 dagen opnieuw maar ik verwacht daar eerlijk gezegd niets van. Het is meer dat ik nu niet met de pilletjes durf te beginnen die mijn menstruatie moeten gaan opwekken, dat doe ik alleen als die test helemaal blanco is. Echt jammer het was een mooie kans. Nu weer verder kijken naar andere mogelijkheden, waarschijnlijk wordt mijn volgende stap ECD in spanje.

Wat ontzettend balen, elfje. Klo.. voor je. Hoop dat je met ECD meer geluk hb. Moet wel, kijk naar Sas en hopelijk doet goed voorbeeld volgen.

Ik ga in ieder geval voor je duimen als je daadwerkelijk dat traject in gast.

Dikke knuffel, eerst maar weer herstellen en uithuilen hoor. Tis zo zwaar dit traject. Onderschat het niet e geef je verdriet ook de ruimte.

Xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden