Jump to content

Suikerziekte met IVF

Recommended Posts

Posted

Hallo meiden,

Is er ook iemand die naast het hele IVF gebeuren ook suikerziekte heeft?

Ik merk dat ik het steeds zwaarder vind om alsmaar te prikken, ondanks dat ik weet waarvoor ik het doe. Het begint ook steeds pijnlijker te worden. Ik ben 22 aug begonnen met decapeptyl en 2 sept met Gonal F.

Ik heb vrijdag nog een echo en dan hoop ik maar dat de eitjes eindelijk zijn gegroeid. Het gaat n.l. erg traag. Heeft het soms met de insuline te maken? Ik wil niet klagen maar het wordt me soms teveel. In de omgeving heeft men zoiets van niet zo zeuren het is iets wat je zelf wilt (dat weet ik ook wel) en je hebt toch al 2 kids. Alleen begrijpen zij niet hoe groot mijn kinderwens is. Het heeft ook heel lang geduurd voordat we uberhaubt mochten beginnen. Ik moest eerst mijn suiker onder controle zien te krijgen. Het is ook allemaal zo spannend en vooral het wachten is afschuwelijk.

Voor iedereen die al bezig is met de TP of zwanger is, VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!!!!

Groetjes,

Elly (wolkje)

Posted

Hoi Elly,

Ik heb diabetes type 1, helaas is dit bij mij begonnen met de eerste IVF behandeling, vorig jaar. Beetje lullig om op je 36e nog diabetes 1 te krijgen. Mijn HBac1 is nu 5,7.

De hele dag ben je met deze ziekte bezig. Hoe is mijn waarde? Wat ga ik eten, wat moet ik dan spuiten. Kunnen we op tijd warm eten of moet ik wat tussendoor nemen. En wat neem ik dan? Moet ik bijspuiten? Ik ben aan het eten en ik heb toch eigenlijk niet zoveel trek als ik dacht, maarja wel genoeg eten anders krijg je weer een hypo. Pffffffffffttttt!!!!!!!

Ach, gisteren was een topdag. Drie hypo's!

Na de bevalling ga ik weer opschrijven wat ik eet en wat ik ervoor spuit. Zo heb ik het eigenlijk het beste onder controle.

Fijn om een lotgenoot gevonden te hebben.

Hoe is jouw HBac1? Als die netjes is dan zou dat toch geen goede follikelgroei in de weg staan?

Liefs,

Vanessa

Posted

Hallo Vanessa,

Spannend, nog maar een paar maanden. Gaat alles goed?

Ik ben eind 2007 erachter gekomen dat ik suikerziekte had. In het begin had ik pillen maar doordat je zwanger wilt worden moet je overgaan naar insuline. Eind 2008 hadden we een gesprek voor de 1e IVF maar dan moet je wel helemaal in orde zijn. Helaas lukte het mij niet om mijn suiker onder controle te krijgen, dus iedere keer moeste we de IVF uitstellen. Wat een ellendige tijd. We hebben uiteindelijk in julie groen licht gekregen toen mijn waarde op 6.1 stond. Ik kon het niet geloven. ik spuit nu 14,12,12 overdag en 's avonds 40.

Maar het gekke is dat sinds ik met de hormonen ben begonnen het wel lijkt alsof ik weinig hoef te doen (qua eten) want het blijft beter gereguleerd.

Vandaar dat ik mij afvroeg of de hormonen anders werken als je suiker hebt.

Ik ben 22-8 begonnen met decapeptyl en 25-8 met Gonal F.

Ik dacht dus dat ik deze week wel de punctie zou kunnen doen maar helaas. Er waren wel ongeveer al 12 follikels te zien maar ze groeien ongelooflijk traag. Afgelopen maandag is de Gonal F dosering verhoogd naar 225IE. Morgen heb ik weer een echo dus hou ik mijn vingers gekruisd.

Het prikken wordt inderdaad steeds gevoeliger.

Maar hoe gaat het prikken als je zwanger bent? Lijkt mij zo eng. Ben je nu ook nog moeier dan voorheen?

Het is inderdaad fijn om een lotgenoot te hebben.

Veel liefs,

Elly

Posted

Hallo Vanessa,

Spannend, nog maar een paar maanden. Gaat alles goed?

Ik ben eind 2007 erachter gekomen dat ik suikerziekte had. In het begin had ik pillen maar doordat je zwanger wilt worden moet je overgaan naar insuline. Eind 2008 hadden we een gesprek voor de 1e IVF maar dan moet je wel helemaal in orde zijn. Helaas lukte het mij niet om mijn suiker onder controle te krijgen, dus iedere keer moeste we de IVF uitstellen. Wat een ellendige tijd. We hebben uiteindelijk in julie groen licht gekregen toen mijn waarde op 6.1 stond. Ik kon het niet geloven. ik spuit nu 14,12,12 overdag en 's avonds 40.

Maar het gekke is dat sinds ik met de hormonen ben begonnen het wel lijkt alsof ik weinig hoef te doen (qua eten) want het blijft beter gereguleerd.

Vandaar dat ik mij afvroeg of de hormonen anders werken als je suiker hebt.

Ik ben 22-8 begonnen met decapeptyl en 25-8 met Gonal F.

Ik dacht dus dat ik deze week wel de punctie zou kunnen doen maar helaas. Er waren wel ongeveer al 12 follikels te zien maar ze groeien ongelooflijk traag. Afgelopen maandag is de Gonal F dosering verhoogd naar 225IE. Morgen heb ik weer een echo dus hou ik mijn vingers gekruisd.

Het prikken wordt inderdaad steeds gevoeliger.

Maar hoe gaat het prikken als je zwanger bent? Lijkt mij zo eng. Ben je nu ook nog moeier dan voorheen?

Het is inderdaad fijn om een lotgenoot te hebben.

Veel liefs,

Elly

Hoi Elly,

Ik voel mij veel beter dan ooit! Dit kan ook te maken hebben met mijn endometriose. Het prikken gaat nog steeds goed. Ik ben wat steviger dus ik heb een speklaagje op mijn buik, ideaal voor het prikken.

Ons kindje loopt nu al een week voor in de groei, ik denk dat ik dan al voor de kerst ingeleid wordt. Als het goed is voor ons kindje dan vindt ik dat prima!

Wat spuit jij veel voor de nacht! Ik heb hiervoor insulatard en spuit maar 18.

Voor een warme maaltijd spuit ik ongeveer 25-30. Dit is bijna verdubbeld in de laatste paar weken, ach die hormonen.

Ik ga snel aan het werk!

Liefs,

Vanessa

Posted

Hallo Vanessa,

Wat fijn dat alles goed gaat. Geeft mij tenminste hoop.

Ik heb net mijn FM echo gehad. Er waren nu nog maar 3 echt zichtbaar en ze groeien heel langzaam. Maandag terug voor de laatste FM echo. Mocht er niets bij zijn gekomen dan moeten we helaas de poging stoppen en 2 maanden wachten om opnieuw te beginnen. Ik spuit 's avonds ook insulatard. Het duurde inderdaad heel lang voordat ik het allemaal onder controle kreeg en met 40 lukt het goed. Sindsdien ben ik 's ochtends altijd onder de 7. Het nadeel is dat je er wel veel van aankomt, maar ja ik voel me wel beter. Hoe vaak moet je voor controle en doe je dit in het ziekenhuis? Het is wel fijn om jou verhaal te horen, zo weet ik wat ik een beetje kan verwachten.

Tot snel, ga nu een lange weekend tegemoet.

liefs,

Elly

Posted

Ik zal voor je duimen dat er meer follikels gaan groeien.

Je weet nooit wat er in een paar dagen kan gebeuren.

Er is niets vervelender dan weer overnieuw te moeten beginnen.

Kom je alleen aan van de insulatard of ook van de novorapid?

Heb ik eigenlijk nooit aan gedacht dat ik daar ook dikker van geworden ben.

Liefs,

Vanessa

Posted

Hallo Vanessa,

Het is inderdaad vervelend als we opnieuw moeten beginnen, maar ja ik probeer positief te blijven tot maandag.

Ik weet trouwens niet of ik van de novarapid of de insulatard aangekomen ben. Omdat de insuline niet aansloeg moest ik steeds meer bijspuiten en kwam ik steeds meer aan. Ik merk ook dat ik vroeger veel makkelijker afviel, nu kost het me juist heel veel moeite om op hetzelfde gewicht te blijven. Dat lukt nu gelukkig wel omdat ik al een tijdje goed reageer en stabiel blijf. Ik heb trouwens ook veel last van hypo's.

Komt dit denk je door de hormonen? Ik had voordat ik met de hormonen begon, veel minder last van hypo's.

Moest trouwens wel lachen om je opmerking van je speklaag, die heb ik nl ook, maar ik wil nog weleens verkeerd prikken en dat doet best pijn.

liefs,

Elly

Posted

Ik heb eigenlijk nog geen insuline gebruikt zonder het medegebruik van hormonen. Dit omdat ik een depot voor 3 maanden gehad heb en toen weer dagelijks hormonen ben gaan spuiten. Nu spuit ik natuurlijk niet maar de hormonen gieren wel door mijn lijf.

Mag ik vragen hoe oud jij nu bent en hoe oud jij was toen je diabetes kreeg?

Ik dus op mijn 36e, beetje lullig eigenlijk.

Ik heb mijn suiker het beste onder controle als ik opschrijf wat ik eet en hoeveel ik daarvoor spuit. Maarja, dat hou je ook geen leven lang vol.

Je kunt soms echt op een verkeerd plekje prikken! En dat met zo'n klein naaldje. Kan echt gemeen zijn.

Fijn weekend!

Posted

Hallo Vanessa,

Sorry dat ik zo laat reageer. Maar hoe is jouw weekend gegaan? alles goed met de kleine spruit?

Wij zijn het weekend maar weg geweest. Ik werd thuis echt gek. had me al ingesteld op het slechte nieuws voor maandag. Maar wat denk je? in het kort samengevat; woensdag dus een punctie. (yeah!)

Wat betreft mijn suikerziekte: ik ben er achter gekomen toen ik 35 was. Het is begonnen toen ik mijn partner verloor. Waarschijnlijk is het zichtbaar geworden door veel stress en verdriet.

Ik ben toen met methformine begonnen. (dit is echt niet fijn, ik kreeg veel last van diarree) en kreeg het niet goed onder controle. Het kon mij toen eigenlijk niet zoveel schelen, totdat ik een nieuwe partner kreeg en de zon weer ging schijnen. We hadden toen een kinderwens en toen ben ik dus toch maar de molen in gegaan. Insuline werkt fijner (behalve het prikken). 10 november word ik 38 dus we hebben allebei nog een lange suikervolle leven te gaan. Maar ik mag niet klagen hoor, want naast de suiker heb ik eigenlijk nergens anders last van. Mijn bloeddruk en cholesterol is altijd al goed geweest. Hoe is dat bij jou? En ook de kwaaltjes met je voeten en zo heb ik niet. Het enige dat ik erbij heb gekregen is dat ik een bril heb. Ik merk het vooral als mijn suiker niet goed is. Dan kan ik de ondertiteling op tv niet meer lezen en 's avonds met autorijden moet ik echt de brilletje op. Morgen dus de punctie en dan weer wachten. nu is het allemaal nog spannender. Ik laat je wel weten hoe het is gegaan. Ik zie er wel tegenop. Heb zoveel verschillende verhalen over de punctie gelezen. En jij, geniet nog zoveel als je kunt.

liefs,

Elly

Posted

Hoi Elly,

Fijn dat de punctie doorgaat, succes!

Ik heb nu door de zwangerschap last van dikke voeten/benen/vingers. Dit heb ik anders gelukkig niet. Mijn zus liep op het laatst van de zwangerschap alleen nog op slippers......

Ik ben erg druk op het moment. Ik heb een bedrijf samen met mijn vader en die is nu op vakantie. Maar hij heeft in de laatste 2 jaar heel veel voor mij opgevangen dus ik ben blij dat hij nu even lekker kan genieten.

Ik zal voor jullie duimen met de punctie, laat je even weten hoe het is gegaan?

Liefs,

Vanessa

P.S. Mag ik vragen hoe je je vriend bent kwijtgeraakt?

Posted

Hai Vanessa,

Wat een drukte. Red je het wel?

Mijn vriend kreeg naast mij in bed een hartaanval en is in zijn slaap overleden. Hij was toen 38.

Ik laat je morgen zeker weten hoe het is gegaan.

En doe je wel een beetje rustig?

liefs,

Elly

Posted

Jeetje Elly, dat is wel erg jong....

Ik ben twee vriendinnen verloren aan kanker (32 en 38 jaar) maar wij hebben nog afscheid kunnen nemen.

Zit nu weer even rustig met mijn beentjes omhoog op kantoor, dit kan meestal maar heel even omdat er eigenlijk continue klanten in de winkel zijn.

Mijn man wou graag naar Frans Bauer dus daar gaan we vanavond naar toe. Hoorde al dat er van zitten weinig komt, iedereen gaat staan om mee te swingen.

Daar is alweer een klant, dus huppekee weer snel aan het werk.

Liefs,

Vanessa

Posted

Hallo Vanessa,

Zoals beloofd hier mijn ervaring met de punctie.

Maar allereerst hoe was het bij Frans Bauer? En heb je inderdaad de hele tijd moeten staan of zijn ze nog steeds zo galant dat een zwangere vrouw wel een zitplaats heeft? Moet je trouwens de hele week in de winkel staan of heb je wel hulp? Wat voor een zaak is het eigenlijk?

Ik vroeg mij eigenlijk af hoe vaak per dag jij moest spuiten, want ik zag dat je alleen maar met de novarapid bij de avondmaaltijd aangaf en 's avonds de insulatard.

Maar goed;

De punctie ging achteraf gezien wel goed. (ik had me voorbereid op de ergste scenario). IK had een arts en twee verpleegkundigen en iemand van het labaratorium. Er heerste een heel serene sfeer waardoor ik mij goed kon ontspannen. Toen ze begon deed het heel even pijn en toen dacht ik dit valt wel mee, maar gaandeweg begon ze in een keer te porren en dat deed echt wel pijn. Achteraf ben ik blij dat ze dit heeft gedaan want wat bleek? Ik had 4 i.p.v. 3. De andere lag achter een vliesje of zoiets. vandaar dat ze dit met iets meer geweld moest doen. Ook het zaad zag er goed uit dus nu wachten op de uitslag of er echt een bevruchting heeft plaatsgevonden. We horen het vrijdag om 12.00 uur. Als dit ook goed is dan hebben we zondag de TP.

Wat kan het raar lopen. Zondag had ik me eigenlijk al op een nieuwe poging ingesteld en nu kunnen we misschien gewoon binnenkort net als jij van de kleine spruit gaan genieten. Stiekem moet ik wel bekennen dat eigenlijk iedereen (op de vervelende kanten na) zo een traject zou moeten doorlopen voordat ze kinderen krijgen. Het is wel heel speciaal als je zo bewust ermee bezig bent. Ik denk dat er ook veel minder kinderleed op aarde zou zijn. Ik voel me trouwens erg goed, ik had meer naweeen verwacht van de punctie. Ik heb tot vanmiddag 16.00 uur geslapen en heb op een beetje bloedverlies nergens last van. (gelukkig)

Heb je trouwens zelf de datum mogen kiezen dat je wordt ingeleid?

Nou meid, ik spreek je morgen weer.

liefs,

Elly

Posted

Fijn dat je de punctie achter de rug hebt. Helemaal fijn dat je een mooie "oogst" had. En nu breken er pas echt spannende tijden aan.

Het is al bijna vrijdag.....

Ik spuit minimaal 4x per dag. Ben nu ook de insulatard aan het verhogen omdat ik s'morgens een stuk hoger zit. Heb gisteren een halfvolle chocomelk met druivesuiker van nutricia genomen toen ik een hypootje had. Werkt wel goed. Zat net ietsje te laag (3,5). Heb de laatste paar weken weer regelmatig 2, en nog iets, irritant.

Ben gelukkig nog nooit "out" gegaan.

Ik heb samen met mijn ouders een vakhandel voor stukadoorsmaterialen. Ik vermaak mij dus wel. Het is overdag veelal staand werk. Ik heb wel een stoel achter de balie dat ik even kan gaan zitten zodra het werk het toelaat. Ik merk nu ook dat alles een stuk zwaarder wordt. Vooral mijn rug krijgt het te verduren. Mijn benen zijn altijd al slecht maar door het vocht dat ik nu vasthou wordt het er niet beter van.

Genoeg geklaagd! Ik ga snel weer verder!

Rust jij goed uit? Laat je maar even lekker verwennen en dan op naar een goede tp!

Liefs,

Vanessa

Posted

Hai Vanessa,

Hoe is het met jou? Hopelijk alles goed.

En inderdaad, slapen is erg moeilijk. Morgen de grote dag. Hopelijk heb ik goed nieuws te melden.

Doe je wel rustig aan. Ik had trouwens een gesprek met mijn diabetesverpleegkundige over het kind dat 9 kilo bij geboorte was. (waarschijnlijk in India)

De moeder heeft dus suikerziekte en door slechte behandeling dus een groot kind. raar verhaal he?

Nu snap ik nog meer waarom je tijdens je zwangerschap zo goed moet opletten en eventueel moet bijspuiten. Was wel een verhelderend gesprek.

Ik laat je morgenmiddag weten hoe het is gegaan.

liefs,

Elly

Posted

Hai Vanessa,

Ik reageer erg laat, maar kon inderdaad niet slapen vannacht en na het nieuws ben ik vanmiddag op de bank in slaap gevallen.

Het was goed nieuws. We hebben 3 van de 4.

Ik kon het eerst niet geloven maar het is dus echt waar. Zondag om 12.30 uur de TP, en dan 2 weken wachten. Ik ben zo blij.

Het is zo maf, om te bedenken dat je straks een kleine spruit erbij hebt.

Maar heb jij nu echt weekend, of moet je nog werken?

Pak in ieder geval zoveel mogelijk je rust. Morgen heb ik een verjaardag van mijn schoonmoeder. Daar ga ik nog wel naar toe, maar zondag hebben we ook een andere feest en daar ga ik dus niet naar toe.

Zondag ga ik na de TP lekker de hele dag op de bank zitten.

Tot zover mijn update.

liefs,

Elly

Posted

Wat fijn om te lezen!

Ik was al bang dat er iets niet goed was omdat ik nog niets van je gelezen had. Ik wou eigenlijk een beetje gaan stoppen met het forum maar door jou lukt me dat niet....

Je leest hier misschien ook wel teveel, soms is iets niet weten beter.

Net het topic gelezen dat Rutger is overleden, kan zoiets niet bevatten.

Vanochtend tot 12 uur en dan met mijn zus en haar twee dochtertjes naar de stad. Mijn man werkt ook 6 dagen in de week maar hij werkt de hele zaterdag..... Ben ik soms wel eens zat.

Gisteravond heeft mijn man voor het eerst onze kleine voelen schoppen, dat is echt geweldig!

Doe jij lekker rustig aan? Ik zal voor jullie duimen!

Maak je niet druk om eventuele hypo's, die heb ik ook regelmatig (gehad).

Liefs,

Vanessa

Posted

Hai Vanessa,

Jeetje wat een nieuws van Rutger. Je maakt hier wel heel veel mee. Soms weet ik ook niet zo goed of ik nu blij moet zijn of dat ik te hard van stapel loop. Ik denk wel dat je bepaalde gebeurtenissen los van elkaar moet zien. Jij bent nu in blijde verwachting en de weg ernaar toe was een hel, dus zou ik je wel willen aanraden om van iedere moment te genieten. Nadat ik mijn partner had verloren realiseerde ik mij dat het leven te kort is om niet van elkaar te genieten. Dus hou je mannetje en de kleine spruit goed vast en GENIET!!!!!

Wat een leuke ervaring voor je man he? De eerste echte contact, heel leuk voor jullie.

Ik begrijp het wel hoor als je van de site afgaat. Ik zal je berichtjes wel missen, maar ik begrijp het wel. Dus je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Ik heb veel gehad aan jouw ervaringen.

Laat in ieder geval weten of je gaat stoppen.

Veel liefs,

Elly

Posted

Hoi Elly,

Als eerste succes vandaag! Ik voelde me na een tp altijd heel erg bijzonder, eigenlijk net zoals nu.

Eerlijk gezegd ben ik een klein beetje verslaafd aan dit forum, ik ben hier regelmatig weer op de been geholpen en dat vergeet je niet.

Maar straks heb ik ook andere dingen aan mijn hoofd, maarja dat is niet nu.

Laat je lekker verwennen en doe alleen de dingen waar je je goed bij voelt.

Liefs,

Vanessa

Posted

Hai Vanessa,

Wederom reageer ik weer te laat, maar ik zal je de update nu geven.

Zondag hebben we 2 emmies van 9 en 10 cellen teruggeplaatst en 1 cryo.

Het was en is nog steeds onwerkelijk. 11 oktober mogen we testen.

Ik weet niet zo goed hoe ik me voel. Ik heb n.l pijnlijke borsten, maar die heb ik ook als ik ongesteld moet worden dus daar heb ik niets aan.

Ik ben wel ontzettend moe, maar dat kan ook door de bolletjes komen.

Stom he? Had jij al vroeg last van zwangerschapskwaaltjes?

Ik ben de hele dag bezig met onzinnige dingen zodat de tijd sneller gaat. Ik probeer zo min mogelijk thuis te zijn, want dat frustreert nog meer. Maar goed, genoeg over mij.

Hoe is het met jou, en heeft je man de kleine alweer gevoeld?

Is je vader alweer terug? Hopelijk wel, dan kun je tenminste rustig aan doen.

Ik ga nu maar proberen te slapen.

Spreek je gauw.

Liefs,

Elly

Posted

Hoi Elly,

Ik vond het zo'n heerlijk gevoel, twee emmy's in mijn buik.

Fijn dat jullie ook nog een cryo hebben maar ik hoop dat jullie hem niet nodig hebben. Wat is jouw testdatum? 11 oktober?

Met mij en de kleine gaat alles goed. We liggen nog steeds een weekje voor op het gemiddelde maar daar moeten we ons niet druk over maken.

Ik heb me net gewogen en ben tot nu toe 10.5 kilo aangekomen! Ben benieuwd hoe dat afloopt...

Liefs,

Vanessa

Posted

Hoi Vanessa,

Hoe is het nu? Hier is het in 1 woord; verschrikkelijk!!!!!!!!!!.

Ik wil zo graag dat de dagen voorbij vliegen,want ik heb het gevoel dat er nu heel veel langs me heen gaat en er niets zinnigs uit me komt.

Ik mag inderdaad 11 okt. testen.

Voor de rest gaat het eigenlijk tot nu toe best goed.

Ik heb alleen nog steeds last van gevoelige borsten en een raar gevoel in mijn onderbuik.

Morgen hebben we gelukkig een drukke dag en dan eindelijk weekend.

Ik ga denk ik heel veel weg, dan gaat de tijd ook sneller.

Jij in ieder geval een heel fijn weekend toegewenst en ik spreek je gauw.

Liefs,

Elly

Posted

Ga inderdaad lekker iets ondernemen, een beetje je zinnen verzetten.

De tijd duurt zoooo lang als je moet wachten!

Liefs,

Vanessa

Posted

Hai Vanessa,

Joehoe, 1 week voorbij. Ik zit mezelf helemaal gek te maken. Kon het niet laten en heb toch een test gedaan. Ik weet het, best stom.

Maar goed ik ben dus nog niets wijzer want i.p.v. niets te zien is er een heel licht roze streepje. Nu maak ik mezelf dus nog gekker.

Maar het biedt dus een klein beetje hoop.

Maar hoe is het met jou en de kleine spruit? Is de kleine nog beweeglijker geworden? En heb je al een mega buik?

Ik hoor het wel.

liefs,

Elly