Ga naar inhoud

Suikerziekte met IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoihoi,

Mijn buik is nu zo groot dat mensen spontaan mijn buik beginnen te aaien.

Ik heb een beetje bloedarmoede en heb daar pilletjes voor gekregen.

Vannacht ben ik voor het eerst wakker gehouden door de kleine, dat hoeft nou ook weer niet.....

Ik duim voor je dat er aan het einde van de week een dikke vette streep staat. Ik vond zelf de tweede week het langste duren, dus plan deze week maar lekker vol zodat je veel afleiding hebt.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi Vanessa,

Wat leuk dat de kleine zo beweeglijk is. Het is nu zo echt, je hebt denk ik voor je gevoel steeds meer contact. Zeker voor je man is het nu steeds leuker. Hij voelt natuurlijk nu iedere beweging.

Het komt steeds dichterbij en dan is de kleine er. Spannend!

Ik heb het gelukkig heel erg druk gehad maar heb woensdag weer een test gedaan en inderdaad de streep is duidelijker geworden. Ik heb nu helemaal het gevoel dat ik gek aan het worden ben. Het is zo raar, ik voel me zo energiek en heb geen zwangerschapskwaaltjes. Aan de andere kant vind ik dit ook eng, want dan denk ik steeds dat het dus verkeerd zal gaan.

Maar ik probeer positief te blijven en hoop maandag gewoon het ziekenhuis te kunnen bellen voor een echo. (jippie!!!!!!!!!)

Het is echt onwerkelijk. Vooral mijn vriend weet niet zo goed wat hij ervan moet denken. Hij is nog onzekerder dan ik. Hij kan het helemaal niet bevatten.

Werk ze, en ik spreek je gauw.

Liefs,

Elly

Geplaatst

Hoi Elly,

Je weet de spanning er wel in te houden!

Zondag dan echt officieel een dikke streep en op naar de eerste echo.

Alvast een voorzichtige felicitatie!

Mijn mannetje ligt doodziek op bed. Vanochtend al bijna 39 koorts.

Als hij mij maar niet aansteekt....

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi Claudia!

Hier ben ik alweer!

Vanmiddag toch maar even naar de dokter met mijn mannetje.

Hij kreeg in de loop van de dag last van zijn been (rode vlek) en heeft (weer) wondroos. De laatste keer is van een paar jaar geleden. Gelukkig zijn we er redelijk op tijd bij en kan hij vandaag al twee keer antibiotica innemen. Wel lastig een zieke man thuis.....

Elly? Hoe gaat het met jou?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi Vanessa,

Wat een nare nieuws van je man. Moet hij nu lang thuisblijven?

Ik kan me voorstellen dat je gek van hem wordt. Mannen zijn zo zielig als ze ziek zijn.

Maar met mij gaat het eigenlijk heel goed. Het is wel raar om te bedenken dat je zo een kleine spruit bij je draagt.

Maar het voelt wel speciaal. Ik ben wel benieuwd naar de 1e echo, dan wordt het allemaal wat echter.

Claudia, bedankt voor je berichtje.

Ik ga lekker weekend houden en zondagavond zal ik berichten hoe het is gegaan.

Fijn weekend.

liefs,

Elly

Geplaatst

Hai Vanessa,

Ik laat het je toch maar gelijk weten. Ik heb de test gedaan en er stond een dikke vette streep.

Dus nu ga ik even genieten.

liefs,

Elly

Geplaatst

Goed zo schat! Gefeliciteerd. Ik had ook bijna niet anders verwacht maar een slag om de arm in dit soort gevallen is altijd handig.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hai Vanessa,

Hoe is het met jou en de kleine?

Hoe is het nu afgelopen met je man? Wordt het al wat beter of is hij nog thuis?

Ik heb vanochtend het ziekenhuis gebeld en ik heb 2 november de 1e echo. Kan niet wachten.

Hoe is het trouwens op het werk? Kun je nu al het rustig gaan afbouwen?

Zodra je de mogelijkheid heb zou ik dat lekker wel doen.

Ik spreek je gauw.

groetjes,

Elly

Geplaatst

Goedemorgen!

Ik werk door tot zolang het gaat. Als het lukt tot de dag voor de bevalling.

Mijn mannetje is weer aan het werk, zo goed als het gaat.

Hij is ook geen bankzitter en wordt thuis bijna gek.

Vrijdag was hij zo ziek dat hij niet anders kon.

Hoe gaat het met jullie? Begint het nieuws al een beetje door te dringen?

Ik moet opschieten, zijn al open...

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Elly

GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!!!

Vanessa

Fijn dat je man weer voor zo ver is opgeknapt dat hij weer kan gaan werken!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hai,

Het begint langzamerhand bij ons door te dringen dat er straks een kleintje bij komt.

Ik merk dat ik nu al stiekem naar kleertjes begin te kijken. Stom he?

Ik vind het ook moeilijk om het niet van de daken af te schreeuwen.

Wel fijn dat je nog steeds zo goed voelt dat je door kunt werken. Als je een bezige bij ben, is het ook niet fijn om alleen thuis te zitten. Op een gegeven moment heb je het wel gehad en wil je wat doen. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet de hele dag thuis ben. Vooral met de wachtweken was het een zegening. Nu ook weer. Ik moet tot 2 november wachten en dat gaat toch sneller als je wat te doen hebt.

Ben je al begonnen aan de babykamer? En wat voor kleur heb je gekozen?

Claudia,

Als ik het goed zie dan heb jij gisteren een "behandeling" gehad?

En ik zie dat je erg blij bent, dus een TP?

Meiden, spreek jullie gauw weer.

liefs,

Elly

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden