Ga naar inhoud

Kwaliteit cryo

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, wachten op de ongi en dan direct met Progynova beginnen. Begin er toch aardig van te balen en vraag me toch af of ik niet te vroeg heb getest (wie zet me terug op de wereld?) Mijn gevoel zegt zwanger te zijn. 2 Weken nergens last van gehad en nu prikjes rond mijn tepels, dat had ik allemaal ook toch ik zwanger was van mijn zoontje. Ik heb een digitale test gedaan en die gaf niet zwanger aan, maar hoe betrouwbaar zijn die testen? Ik had deze test thuis liggen, vandaar dat ik hem ook een dag te vroeg heb gedaan. Ik baal echt als een stekker. Vanmorgen viel het nog mee, maar ik krijg nu steeds meer vraagtekens. Pfffft die stomme Utrogestanbolletjes ook! Dan maar gewoon ongi, dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. Sorry voor mijn gezeur, ik weet dat deze poging voorbij is, maar mijn lichaam zegt van niet.

Geplaatst

Hee Ilse,

Als ik jouw was, zou ik over een paar dagen (als de ongi niet door komt) toch nog even testen. Misschien had je gewoon nog niet genoeg hcg in je urine. Het schijnt ook dat een cryo iets later innesteld daarom hanteren sommige ziekenhuizen de 21 dagen norm... Er zijn mensen die een cryo tp hebben gehad en pas na drie weken mogen testen. Ik duim voor je en hoop dat het deze keer toch echt raak is!!!

Geplaatst

Hey Ilse,

Ik sluit me aan bij Wendy, als de ongi niet komt over een paar dagen, gewoon weer testen, toch?

Ik lees wel vaak dat mensen na een cryo tp nog progestan of utrogestan moeten gebruiken, ik heb vanmiddag tp gehad en hoef niets aan hormonen te nemen, mijn lichaam moet het op eigen kracht doen, ik vraag me nu af of het niet beter zou zijn als ik ook de bolletjes nog zou krijgen, maar je we zien wel.

Ik mag over 2 weken testen!!

Liefs Marielle

Geplaatst

Hey Ilse, nog steeds niets te zien?

@ Ralletje, dan zit je vlak achter mij op de wachtbank! Ik heb mijn tp afgelopen zaterdag gehad.

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

Ik ga nu stoppen met de Utrogestan en dan zal ik over 3 dagenn ongi moeten zijn, anders test ik nog een keer.

Dames op het wachtbankje, Succes!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik had bij de 1e ICSI-poging, 22 eitjes, 16 bevrucht, 2 teruggeplaatst (helaas niet zwanger). Maar er is maar 1 cryo over, erg weinig vinden wij. Komende maand terugplaatsing van die ene....

Hebben jullie hier meer ervaring mee???

Geplaatst

nee, dat er inderdaad maar 1 is ingevroren na toch heel veel eitjes en embryo's. Is het wel de "moeite" om dat risico te nemen? Al die hormonen en dan maar afwachten of die ene goed ontdooid.....

Geplaatst

Linda ik heb pas bij de 5e IVF poging cryo's gehad. Bij een cryo poging hoef je veel minder hormonen te gebruiken dus het is eigenlijk gewoon een extra kans. Buiten dat, je mag pas aan een verse poging beginnen als je cryo's op zijn.

Geplaatst

Linda, ik heb ook alleen maar pregnyl hoeven spuiten bij de laatste en voor mij was dit de 1e cryo terugplaatsing. Een tweetal echo's en dat was het. Ik vond het niet veel moeite en de kans dat je een kind krijg is er wel degelijk hoor!!!!En eigenlijk is op een vrij makkelijke manier als je het vergelijkt met een ivf/icsipoging. Ik zie het echt als een extraatje.Misschien is het wel het gouden ei!!!!!Succes!Joy1

ps. Ik lees een teleurstelling in je vraag. Zo'n oogst en dan zo'n uitkomst, daar geef ik je wel gelijk in. (Had ik ook bij mezelf. )

Geplaatst
Hallo allemaal,

Ik had bij de 1e ICSI-poging, 22 eitjes, 16 bevrucht, 2 teruggeplaatst (helaas niet zwanger). Maar er is maar 1 cryo over, erg weinig vinden wij. Komende maand terugplaatsing van die ene....

Hebben jullie hier meer ervaring mee???

Hoi LindaDa,

Wij hadden van onze 1 en 2e IVF géén cryo's. De derde IVF gaf ons twee embryo's die teruggeplaatst zijn, helaas niet zwanger. Toen kregen we te horen dat we 2 cryo's hadden. Tijdens de ontdooiing heeft er eentje het niet overleefd, maar die ander heeft heel hard zijn/haar best gedaan en is als een gek gaan delen. Deze is op 25 september teruggeplaatst en op 7 oktober hadden wij een POSITIEVE TEST. De terugplaatsing vond plaats in mijn eigen cyclus. Heb maar één echo gehad en alleen Pregnyl hoeven spuiten om zeker te weten dat er een eisprong was op het juiste tijdstip.

Ik had er helemaal geen vertrouwen in dat het met die ene cryo ging lukken, maar je ziet het.....

Sterkte en houd moed. Het kan.......

Liefs

Natas

Geplaatst

Hoi Natasja, van harte gefeliciteerd, fijn hoor. Had jij symptomen? Ik had tot voor 2 dagen geleden pijnlijke borsten maar dat is nu over.... zou dit betekenen dat ik ongesteld ga worden ? Wat een onzekerheid he!

Lfs Tine

Geplaatst

Hoi Tine,

Ik had geen symptomen. Alleen mijn buik rommelde wat. Heb normaal voordat ik ongi moet worden gevoelige borsten de dag ervoor, maar dat is nu ook uitgebleven. Ieder lichaam reageert weer anders.

Succes meis.

Liefs

Natas

Geplaatst

HOi Natas,

Bedankt voor je reactie, heb jij 1 of 2 cryo's terug laten plaatsen.? En wat spannend over bijna een week de echo...

Lfs

Tine

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat een positieve reacties allemaal, fijn zeg!!!!

Nou, wij gaan er gewoon voor, verwacht half november terugplaatsing. Moet nu eerst starten met progynova, ben benieuwd!!!

Geplaatst
HOi Natas,

Bedankt voor je reactie, heb jij 1 of 2 cryo's terug laten plaatsen.? En wat spannend over bijna een week de echo...

Lfs

Tine

Hoi Tine,

We hadden maar 2 cryo's (van in totaal 3x IVF) en één daarvan heeft het ontdooiingsproces niet overleefd.

Precies nog een week en dan de echo. Superspannend.

Liefs

Geplaatst

Ik heb afgelopen zaterdag een cryo terug plaatsing gehad van 1 cryo van matige kwaliteit...Ik hoor van velen hier dat de kwaliteit niets zegt, en dat je ook zeker van een matige kwaliteit zwanger kunt worden, ik maak me echter toch een beetje zorgen dat er stel dat het uitdraaid op een zwangerschap een probleem zwangerschap wordt of er misschien iets mis is met het kindje...

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen hoor, maar het is gewoon niet leuk om te horen, je hoort gewoon liever dat het een toppertje is,...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden