Jump to content

Kwaliteit cryo

Recommended Posts

Posted

Eigenlijk ben ik een beetje pissig over het volgende:

Wij zijn bezig met onze 4e cryo poging. Nu vroegen ze gisteren in het ziekenhuis of we 1 of 2 cryo's willen terugplaatsen.

Nu hebben wij de beslissing genomen om er 1 terug te plaatsen en ik weet dat daar discussie's over zijn, maar daar gaat het even niet over.

Dus ik vertel dat we er 1 willen terugplaatsen, zegt de verpleegkundige: Maar je weet dat de kwaliteit van je vorige cryo's matig waren?

Ja dus???

Nou zegt ze dat is dus niet zo best.

Waarop ik dus antwoord: maar in het ziekenhuis zeiden ze dat het goede waren?

Ja zegt ze, maar dat zeggen ze om je positief gestemd te houden. Er zijn namelijk 4 gradatie's en dat is: perfect, goed, matig of slecht. Dus eigenlijk waren ze niet goed.

Dus eigenlijk voel ik me een beetje erg genept, want anders hadden we misschien wel een beslissing genomen om er 2 terug te plaatsen.

Ik weet wel dat de kwaliteit niets zegt en dat je van een slechte cryo ook zwanger kunt raken en van een goede cryo het nog niet zeker is of hij zich wil innestelen, maar ik merk dat het me behoorlijk bezig houdt.

Ik vind dat ze in het ziekenhuis eerlijk moeten zijn over de gradatie.

Zijn het mijn hormonen of stel ik me aan???

Posted

Raar ik dacht dat ze alleen de beste Cryo's de vriezer in gingen.....

En ja dan hadden ze wel eerder mogen zeggen dat je beter 2 kon TP ivb met slechte kwaliteit van de cryo's.

Apart hoor!

Posted

Ik vind niet dat je overreageert of dat de hormonen spreken. Je hebt recht op eerlijke, objectieve en betrouwbare informatie. En blijkbaar wordt dat niet aan je gegeven; dat is niet echt een lekkere basis voor een goede vertrouwensrelatie tussen arts en patient...

Succes met deze poging en ik zou een gesprek aanvragen voor hierna; mbt de kwaliteit van de cryo's én ik zou vragen naar hun advies over het aantal te ontdooien cryo's per keer. Gezien de reactie van de verpleegster (?) aan de telefoon hebben zij nl. een heel eigen standpunt...

Michelle

Posted

Bedankt voor jullie reactie's.

Mijn baby, deze cryo's waren wel goed (tenminste dat zeiden ze voor de tp) toen ze de vriezer in gingen, maar na het ontdooien is het even de vraag of ze goed doordelen en dat deden ze wel.

Michelle, mijn vertrouwen in het zh is inmiddels wel gedaald, aangezien ze ook een "foutje" haden gemaakt met de aantallen cryo's die we nog hadden.

Op het uittreksel wat ze naar het JBZ hadden gestuurd, stond dat we nog 4 cryo's hadden in 3 rietjes. Toen ik zei dat het er 6 waren, zijn ze gaan bellen met Tilburg en bleek dat het er wel 6 waren, typfoutje. Ik weet wel dat het mensen werk is, maar dit bij elkaar maakt wel dat het vertrouwen dus niet echt beter erop wordt.

Zondag heb ik dus de tp...

Posted

He Ilse, je stelt je absoluut niet aan! Op deze manier kun je toch nooit een goede overweging maken? En wat raar dat de verpleegkundige dat gewoon rechtuit zegt over haar collega's. Ik zou er zeker in het evaluatiegesprek op terug komen. Je hebt er gewoon recht op om te weten hoe je embryo's eruit zien, pas dan kun je een goede beslissing maken.

Succes met deze terugplaatsing!!

Posted

rare situatie hoor! Als arts en vpk ben je verplicht om de juiste informatie te verschaffen aan een patient. Last van hormonen heb je dus momenteel niet, terecht dat je pissed off bent. Aan gaan kaarten straks hoor!

In elk geval wel tof dat je een tp hebt! Heel veel succes.

Posted

Wat een verwarring, dat er verschillende 'deskundige' adviezen worden gegeven. Alleen de besten worden ingevroren, het is de vraag of en hoe goed ze nog zijn na ontdooiing.

Hoeveel jij er wilt terug laten plaatsen is helemaal aan jou. Je moet het immers zien zitten, de mogelijkheid om een tweeling te krijgen (bij tp van 2).

Wij zijn dolgelukkig dat wij voor tp van 2 hebben gekozen. Kies wat goed voor jou is, dat is het belangrijkste.

liefs, Stéphanie

Posted

Hallo Ilse

ik vind zeer zeker dat je NIET overdreven reageert, de situatie is al vervelend genoeg, dan wil je ook eerlijke informatie.

Ik lees dat je vandaag de tp hebt, heel veel succes!!!!

groetjes

Meiske74

Posted

Het zit ons deze poging niet mee...

Belt het ziekenhuis vanmorgen om 10.45 uur op: Goedemorgen, u zat al op een telefoontje van ons te wachten? We hebben u vergeten te bellen en de tp staat voor 11 uur gepland, maar dat gaat u vast niet meer halen?!?!?

Kunt u met spoed komen?

Dus wij snel snel de auto in en rijden...komen we in de file!

Het is toch niet te geloven. Uiteindelijk is de cryo om 12 uur teruggeplaatst.

Kon het niet laten om duidelijk naar de kwaliteit te vragen in de termen: perfect-goed-matig-slecht, en deze zou toch echt goed zijn.

Een echt gesprek was het niet, want ze waren al duidelijk aan het schoonmaken en poetsen...

Hopelijk is al deze tegenslag ergens goed voor geweest en hebben we over 2 weken een positieve uitslag in handen.

Duimen maar weer!

PS Stephanie, als wij nog geen wondertje hadden gehad, dan waren we ook zeker voor 2 gegaan, maar tot nu toe hebben we steeds voor 1 gekozen. Misschien dat we als we het IVF traject weer ingaan, toch een andere keuze gaan maken. Maar eigenlijk hoop ik met 12 cryo's dat er nog een wondertje tussen zit.

Posted

Hoi ilse03,

Ik lees net je stukje over het terugplaatsen van de cryos, wij hadden helemaal geen keuze in het ziekenhuis, wij moesten een papier ondertekenen dat we ermee instemden dat er per keer maar 1 cryo werd teruggeplaatst, 2 of meer werd niet meer gedaan zeiden ze, we hadden dus gewoon geen keus, nu is onze eerste ivf poging mislukt en hebben we nog 2 cryos, dus ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Moet er eerst een cyclus tussen zitten of wordt er meteen over 2 weken een teruggeplaatst? Ik ga het beleven....

Jij ook heel veel succes!!

Liefs Marielle

Posted

Hoi Marielle,

Ik weet niet hoe het werkt, want wij waren 1 van de gelukkige waarbij de IVF de eerste keer lukte.

En blijkbaar hanteren alle ziekenhuizen andere regels.

Succes!

Posted

Ilse, Het is niet te geloven zeg. Wat een rare toestanden rondom de cryo's. En dan zo'n terugplaatsing erachteraan. Ik ben het met eerder reactie's eens dat je bespreekbaaar kan maken wat er gebeurd is en wat het met je doet. Heel veel sterkte en natuurlijk succes!!! Joy

Posted

Hoi Ilse,

Nou, dan zitten we in hetzelfde schuitje, bij ons is de eerste ivf ook gelukt, we hebben een zoon van 13 maanden, dus wij hebben ook nog nooit met cryos te maken gehad, tot nu dan, haha, nou we laten het maar over ons heen komen!!

Om half 3 kan ik bellen, dus dan hoor ik wanneer ik t.p. heb, spannend!!

Liefs Marielle

Posted

Hey Ilse,

Ik had vanmorgen een gesprek en krijg dus nog deze cyclus een t.p. dat mag normaal niet maar het ging vlug en er is tijd, dus meteen doen zei de arts, maandag heb ik een echo en hoor ik wanneer ik pregnyl moet spuiten, dus ik denk rond 2 of 3 oktober.

Dan mag jij al bijna testen hè, spannend!!!

Liefs Marielle

Posted

Hey Ilse,

Ik moet vannavond om half 10 pregnyl zetten en maandag na 2 uur heb ik tp, als er een goede embry is ontdooid, spannend dus, hoe is het met jou??? Het word wel spannend nu zeg...

Liefs Marielle

Posted

Hey mariëlle,

De dag dat jij de tp hebt, is mijn testdag!

Met mij gaat alles eigenlijk wel goed. Nergens last van.

En volgens mij is dat een goed teken, want dat had ik ook niet toen ik de vorige keer zwanger was, maar het wil allemaal niets zeggen.

Dus we wachten netjes af...pffffft...misschien toch zondag testen???

Nu duimen draaien dat er maar een mooie embryo wil ontdooien en dan die "leuke" wachtweken! Hou je me op de hoogte?

Posted

Hey Ilse,

Nou, ik zal aan je denken hoor, echt spannend nu.

Gisterenavond om half 10 heb ik de pregnyl gespoten, maandag tussen 10 en 11 worden we gebeld of het ontdooien gelukt is, ppfff, ja en dan die wachtweken, ik hou je op de hoogte!

Laat je mij ook ff weten als je getest hebt? Succes!!

Liefs Marielle