Jump to content

Alweer de 5de IUI op komst.Vraagje:

Recommended Posts

Posted

Ondertussen zijn we al aan de 5de ronde bezig.

Nu wilde ik eens vragen hoe het bij jullie zit: de gyn heeft ons al 2 keer bijna een half uur laten wachten met het buisje gewassen zaad in onze broekzak! Volgens mij nadat je het staal in het labo gaat halen moet het toch zo snel mogelijk ingebracht worden, niet? Volgens mij nemen ze het in ons ziekenhuis niet zo serieus, kan me daar zo aan ergeren als je zo afhankelijk bent van anderen, en die doen hun werk niet :icon_pale:

Ben benieuwd naar jullie ervaringen hieromtrend.

Posted

Wat raar dat je het zelf mee krijgt bij ons moet je het zaad 's ochtends inleveren tussen 8.00 -8.30 en vervolgens is de inseminatie rond 11.00 uur in de tussentijd hebben ze het zaad bewerkt en als ik kom om te insemineren dan halen ze het ter plekke uit een speciale kast en ik moet alleen de naam en geb.datum controleren van mijn man. Ik heb het buisje dus niet in mijn handen. Ik heb geen idee hoe lang je mag wachten met dit buisje. Inderdaad moet het zo snel mogelijk na bewerking geinsemineerd worden.

Groetjes, Zonneschijn

Posted

wij hebben ook regelmatig met spuitje vol in de wachtkamer gezeten. de eerste keer waren we binnen tien minuten binnen, de andere twee keren duurde het wel ff ja. schijnt dat het binnen twee uur na opwerken ingebracht moet worden, dus op zich kan dat ook wel, even wachten. maar voor je eigen gemoedsrust is het sowieso niet prettig. wij moeten ook altijd het monster zelf bij het lab brengen en na drie kwartier, uurtje weer zelf ophalen en naar de poli brengen. ik hou het altijd tegen m'n huid aan, zodat het op temperatuur blijft, als het afkoelt sterven de zaadcellen sneller af. als je je er zorgen om maakt, dan kan je het misschien bespreken met je arts of één van de verpleegkundigen? misschien dat zij je wat meer uit kunnen leggen.

Posted

Toen wij nog IUI-en gebeurden ons dat ook wel eens. Ook wij haalden het zelf van het lab en soms zaten we dan nog even in de wachtkamer. (waar ik me gruwelijk over zat op te fokken)

Ik heb het daarom destijds nagevraagd of het kwaad kon maar volgens hen kon het geen kwaad. Het is bewerkt zaad en dat kan het wel hebben, zegt men. Daar moet je dan maar op vertrouwen maar leuk vond ik het niet.

Succes.

Posted

Wij moeten in de ochtend rond 8.00 het potje brengen bij het lab. Dan heb ik om 11.00 de afspraak en als ik in de wachtkamer zit dan zie ik de IUI-verpleegkundige naar het lab lopen en komt ze met een blikje terug waar het spuitje inzit. Ik moet dan ook het stickertje controleren of de gegevens van mijn man kloppen.

Je kan het er over hebben hoe je dan het beste het zaad kan bewaren. In je handen of tussen je borsten om het warm te houden. Aan de andere kant als jouw gang van zaken slecht was geweest hadden ze het denk ik niet zo gedaan.

Als het niet lekker zit gewoon overleggen met je arts!!!

Succes.

Posted

Wij moesten eerst 's morgens het potje inleveren en na uur terug komen voor de inseminatie. Toen we zaten te wachten kwam de man van het lab met een envoloppe aanlopen met de spuit erin. Na ongeveer 10min mochten wij naar binnen en werd de naam op de spuit gecontroleerd. Ze hadden bij ons wel uitgelegd dat degene die het potje aan neemt zich alleen daarmee bezigheid voor de komende 2 uur, hij mag verder dan niks anders meer doen. Hij brengt het dan ook persoonlijk naar de gyn. Ze hadden bij ons ook maar max 2 inseminaties per dag, om zo vergissingen zo klein mogelijk te houden.

zou het gewoon eens aan de gyn vragen hoe dat zit en waarom je steeds zo lang moet wachten.

Posted

Vind het heel raar dat je gyn je zomaar laat wachten.

Wij moeten het potje naar het lab brengen,en 1.5 uur later weer zélf ophalen. Naam en geboortedatum worden gecontroleerd,en dan stop ik het buisje in mijn BH. Daarna door naar de wachtkamer van de gyn,en ik wordt altijd zo snel mogelijk geholpen.

Als je je niet serieus genomen voelt,dan zou ik dat zeker aangeven!

Posted

Bedankt voor jullie reacties! Blijkbaar is het dus niet alleen bij ons zo.

Wij moeten altijd om 10u het zaad naar het lab brengen, en dan ongeveer 2 uur later kunnen we het weer gaan ophalen. Wat mij tot nu toe nog het meeste stoorde was dat wij bij de tweede poging met het buisje met gewassen zaad in de wachtkamer zaten, en dat de arts eerst nog haar boterhammetjes ging eten :cussing: En daar zit je dan met je goeie moed!

Heb ivm vakantieperiodes ook al 4 verschillende artsen gehad, en bij iedere arts is het anders. Bij de ene moest ik na de inseminatie nog 20min blijven liggen, bij de andere mocht ik gelijk opstaan. We hebben voor onszelf voorgenomen dat dit de laatste IUI wordt, maar ik weet niet of we daar zelf iets aan te zeggen hebben? We geloven allebei veel meer in Ivf. En aangezien we richting 3 jaar gaan mogen de drastische middelen van mij wel bovengehaald worden!

Dan heb ik nog één vraagje: gingen jullie nog werken de dag van de IUI, of bleven jullie die dag thuis? Tot nu toe kwam het telkens zo uit dat ik vrij had, maar vroeg me af hoe het is als ik moet werken.

Posted

hoi i.v

toen wij nog iui deden moesten we ook vaker wachten met het buisje in de broekzak totdat we aan de beurt waren ook wij voelden ons daar niet fin bij en hebben ons toen laten verzekeren dat het echt geen kwaad kon!!maar toch maak je je zorgen het gaat tenslotte om je grootste wens en dan moet het precies gaan zoals jij het wil toch??

over dat liggen blijven na de inseminatie ik heb een gyn die ik persoonlijk ken en die heeft mij toen op het hard gedrukt dat ik zeker 15 min moest blijven liggen na de inseminatie het is schijnbaar bewezen dat je dan een beter resultaat hebt(heeft bij ons helaas niet zo mogen zijn :-()

en ja ik ben gewoon gaan werken na de inseminatie kan volgens mij absoluut geen kwaad.

succes met je laatste of een na laatste iui

Posted

Sorry hoor,maar dat je gyn eerst nog even pauze houdt,vind ik echt niet kunnen! Heb je het er weleens over gehad met je ziekenhuis dan?

Ik ga ook altijd na de iui aan het werk. Soms had ik een vrije dag,of nam ik een vrije dag,maarja,dat kan niet altijd hé.

Kan geen kwaad hoor om na je iui te gaan werken,tenminste dat is mij verteld.

Ik hoef nooit te blijven liggen na de insemenatie. Ik lees weleens vaker hier op het forum dat sommigen idd een paar minuten moet blijven liggen.

Zelf vind ik daar wel een kern van waarheid in zitten,maarja,ik moet altijd gelijk weer opstaan..

Posted

Ik mocht altijd even blijven liggen en daarna ging ik weer aan het werk!

Ben je al bijna 3 jaar bezig? Ja, dan kan ik me voorstellen dat je voor het zwaarder geschut wilt gaan. Heb je geen vaste gyn waar je dit soort van zaken mee kunt bespreken?

Groetjes, Josephine

Posted

Ben je al bijna 3 jaar bezig? Ja, dan kan ik me voorstellen dat je voor het zwaarder geschut wilt gaan. Heb je geen vaste gyn waar je dit soort van zaken mee kunt bespreken?

Groetjes, Josephine

Jawel hoor, en dat heb ik vandaag ook eens gedaan, maar ik had haar ivm vakantie en wachtdiensten al een tijdje niet meer gezien. Maar vandaag heb ik dus al mijn vragen eens gesteld.

Ja we zijn over 3 maanden al 3 jaar bezig :sad: waarvan nu de 5de IUI.

Posted

Ik ben dus vanmorgen geweest voor de eicelmeting, en ik heb eens mijn hart gelucht. We hebben besloten dat we na deze IUI overstappen naar Ivf. Daarvoor moeten we in de fertiliteitskliniek in Genk een afspraak maken. Ik moet er morgen voor bellen, maar er zou ongeveer een wachttijd zijn van 2 maanden dacht ze. Intussentijd gaan we gewoon door met de IUI, om de tijd niet te verspillen.

Ik ben opgelucht dat we eindelijk aan het grote werk gaan beginnen. Niet dat IUI geen slaagkans heeft, maar mijn eigen gevoel heeft me altijd gezegd als het na bijna 3 jaar op de natuurlijke weg niet lukt, dan lukt het ook niet met IUI. Ik heb er dus nooit echt veel vertrouwen in gehad.

Dus nu zie ik weer een lichtpuntje:)

• 1 month later...
Posted

wij hebben ook nooit hoeven wachten altijd tussen 8.00 en 8.30 potje brengen en om 11.00 het plaatsen,

wij kregen de potjes ook nooit zelf in handen onze gyn haalde deze op en hij lag dan klaar als ik de kamer in kwam ( bij de iui's )

zal het er toch eens over hebben want dit is wel erg raar

en als je je niet echt op je gemak voelt is dat ook niet echt bevordelijk denk ik

ik moest ook altijd een kwartiertje blijven liggen dan ging de gyn de kamer uit kreeg ik een lekker warm ( jaja tijgerprint ) dekentje over me heen en deed ze een cdtje van lionel richi aan en na een kwartiertje kwam ze weer terug dat heb klaar was,

was echt prettig! het heeft welgeen resultaat opgeleverd maar toch ..

Posted

wij moesten het zaad om 8.00 brengen

dan moest ik het ook op halen 5min van tevoren,en dan had ik om 10.30 me afspraak maar soms moest ik wel 15 of 30 min wachten.

wij kregen het mee in een speciale enveloppe.

liefs

• 3 weeks later...
Posted

Bij ons gaat het nog anders ... wij wonen in Apeldoorn en wij gaan naar een behandelcentrum in Elsendorp wij hebben dan op 1 dag 2 afspraken ... 1 voor het produceren van het zaad .... we leveren het dan gelijk af bij het lag en dan ongeveer 1 1/2 uur later wordt het zaad bij mij ingebracht dus ik zit niet met een staaltje zaad in de wachtkamer te wachten ...

gr. Nicole

Posted

Wij leveren het in rond 8.15, dan melden wij ons bij de afdeling om 9.30 uur. Dan komt de laborante het ongeveer rond die tijd brengen naar de afdeling en wordt ik binnen 20 minuten geholpen.

Vervolgens mag ik wel blijven liggen (diaconessen te Utrecht), ze hebben daar de visie : baat het niet dan schaad het niet.....

SUCCES!!!!!!

gr Zomer

Oh ja, veel info (en dit soort vragen) kun je ook stellen bij de hangplek voor de IUI dames op dit forum, een tip????