Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames

ik heb bij mij teruggekeken, ik had de punctie op 11-10, de tp op 14-10 en op 25-10-2010 voor het eerst getest dus op dag 11 na de tp: was een licht plusje!

Ik heb begrepen dat er wel degeljik verschil kan zitten tussen een dag later testen

Houd nog even moed meiden!!

liefs

Babeth

Geplaatst

He meiden,

ik heb samen met mijn vriend besloten even te wachten met de volgende test. Ga dit pas weer donderdag doen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden. Ik ga proberen nog even positief te blijven alhoewel dit wel moeilijk is maar misshien is het inderdaad allemaal te vroeg geweest.

Suus, ik hoop dat jij ook te vroeg bent geweest.

Succes lfs Es

Geplaatst

Ik ga morgenochtend weer een test doen, hoop echt op een positieve.

Gaan er nog meer meiden morgen testen?

Groetjes suus WD7

Geplaatst

Nou Suus,

Kom op he meid, ik duim voor je!!!!

Ik durf nog niet, maar jij hebt dan ook een cryo die is wat ouder dan mijn emmy's.

Succes hoor!

Lfs

Geplaatst

He jammer Suus... nog niet helemaal opgeven hoor, verderop in de week nog keer herhalen..

Wish jij durft ook nog niet he? Ik ook niet... heb sinds uurtje wel weer van die stomme ongi krampen... Gek wordt je van die onzekerheid!!!! boehoe....

Geplaatst

Hoi dames,

Zijn er nog dames die op wd 8 negatief testen en daarna alsnof positief, begin de hoop te verliezen, er is toch een blasto terug gezet.:nerves:

:fear::fear:

Geplaatst

Hai Suus,

WD8 is nog wel heel vroeg hoor. Ik ben zwanger van een tweeling en pas op dag 10 na de tp had ik een hele hele vage streep. Nog even geduld dus voordat je een conclusie kunt trekken.

Succes, Caroline

Geplaatst

Vandaag weer getest:

WD6 negatief

WD8 negatief

WD10 weer negatief

Cryo is al 15 dgn oud, weer een poging mislukt, op naar de volgende.

Andere veel succes

Groetjes suus

Geplaatst
Hoi dames,

Zijn er nog dames die op wd 8 negatief testen en daarna alsnof positief, begin de hoop te verliezen, er is toch een blasto terug gezet.:nerves:

:fear::fear:

wat is een blasto?

ik heb op wd 6 getest en t was licht positief, ik ga maandag weer testen.

en woensdag moet ik bloedprikken in t ziekenhuis.

Geplaatst

Suus, ik lees regelmatig berichten van meiden die na een tp van een cyro pas laat mogen testen, ook jij bent met 10 dagen best vroeg natuurlijk, dus zolang de duivels er nog niet zijn kan het toch ook de goede kant nog op? Ik heb op een donderdag de pu gehad en de tp op een maandag en ik teste pas op de 12de dag licht positief en pas op de 14de dag duidelijk positief, of is ''vers'' niet te vergelijken? (sorry geen verstand van cyro's)

Om een lang verhaal kort te maken, zou het niet kunnen zijn dat de innesteling wat later is geweest en je dus gewoonweg te vroeg bent geweest met testen?

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo!

Ik ben nieuw in dit topic en val ineens binnen met vragen!

Afgelopen zondag (WD 13) thuistestje gedaan: negatief.

Afgelopen dinsdag bloedtest: positief!!! HCG waarde 126 (=goed!)

Na de positieve bloedtest, heb ik 's middags een thuistestje gedaan. Wilde graag 2 roze streepjes zien! Het 2e streepje was nog behoorlijk licht, maar hij was er :D

Nu heb ik vanochtend nog eens zo'n testje gedaan, want ik wil eigenlijk heel graag zo 2 van die vette strepen zien! Normaal verdubbelt het HCG zich elke 30 uur, dus nu moest dat streepje toch donkerder zijn?!

Helaas...nog steeds even licht...

SH*T!!! Dit betekent toch geen slecht nieuws hè?! Of zou het aan de testjes liggen? Ik gebruik sensitest dipstickjes (verkrijgbaar via internet). Iemand daar ervaring mee?

Dinsdag heb ik mijn 2e BN, dan weten we zeker iets. Maar dat duurt lang als jeje onzeker begint te voelen he...

Misschien toch eens bij de apotheek ander merk gaan kopen?

Wat denken jullie?

:icon_flower: januari - februari 2010 1e poging IVF

08/02: pick up

11/02: terugplaatsing 1 emmy - 6 eskimo's

23/02: zwangerschapstest...! POSITIEF! Zwanger :) HCG 126

02/03: 2e bloedafname

Geplaatst

Hallo Bettyboopke,

Ik zou CB digitaal met indicator nemen. Bv. vandaag en dan over 2 dagen nog eens. En verder wil ik je zeggen dat de streepjes op de testen echt tijd nodig hebben om donkerder te worden.

Gr. Pieneke

Goede ervaring

-CLEARBLUE (blauw +) - hcg 15 - licht + je.

-CLEARBLUE digitaal (zwanger/niet zwanger) - hcg 31- zwanger.

-KRUIDVAT lange teststaaf (blauwe II) - hcg 10 - licht blauw streepje.

-KRUIDVAT cassette (2 voor 5€)(roze II) - hcg 8 - licht roze streepje.

-PREDICTOR -hcg 12.5

-QUID-test Carrefour/GB (roze II) - hcg 8 - licht roze streepje.

-SENSITEST (paarse II) - hcg 19 - licht paars streepje

-SENSITEST cassette- hcg 8

-Clearblue indicator - hcg 16 --> zwanger 1-2 weken

-Clearblue indicator- hcg 481- zwanger 2-3 weken

-Clearblue indicator- hcg 1935- zwanger 3+ weken

Geen goede ervaring

-Delhaize liftest (geeft zowieso verkleuring aan zelfs bij eisprong).

-Praxis (geeft idem verkleuring aan zelfs bij eisprong).

-Matcare ultra (vage uitslag, test eerder vals negatief, dan vals positief)

-Mediq apotheek verkoopt een belabberde test (loopt erg langzaam door, wazig, amper af te lezen bij licht positief)

-Let op met KV-cassette (2 voor 5 euro) vanaf 5-6 weken zwangerschap niet meer gebruiken, de streep kan lichter worden, terwijl hcg torenhoog is.

Geplaatst

Hallo BettyB,

Normaal gesproken gebruikte ik CB met indicator, echter gisteren heb ik Predictor gebruikt. Het streepje was bij P in 1ste instantie (en dan bedoel ik na de verplichte 5 min. wachttijd) lichtgekleurd, maar toen ik later nog eens een blik wierp was het aanzienlijk donkerder geworden.

ps. Ga je nu diverse testjes proberen net zolang tot je eentje met 2 donkergekleurde streepjes hebt? :aaaflowersmiley:

Geplaatst

Hoi BettyB,

Ik had precies hetzelfde hoor. Bloedtest 122 (dag 12 na TP), toen de volgende dag zelf getest: met moeite een licht streepje. Toen 4 dagen later getest; al een stuk donkerder en pas 9 dagen na de bloedtest een dikke vette streep!

Ik heb elke keer met de Kruidvat (2 voor 5,-) getest.

Geplaatst

Hey Chablis,

Leuk je hier tegen te komen!

Ik heb vandaag een life test gedaan (volgens de apotheker de beste - beter dan predictor - CB hadden ze niet). Opnieuw was 2e streepje lichtgekleurd.

Ik ga het nu opgeven! En zeker niet alle merken proberen ;)

Ben nu lekker zwanger en wat dinsdag is, is dinsdag.

Liefs xx

Geplaatst

Hey BettyB,

Ik heb nog nooooit van dat merk gehoord, maar als de apotheker het zegt zal het ongetwijfeld wel een goede zijn.

Is het in Belgie gebruikelijk dat ze 2x een bloedtest doen?

Ik hoef namelijk niet meer en ga meteen door voor de echo op 17 maart.

Gewoon lekker van genieten en hopen dat het alles ok is.

xxx

Geplaatst

Ik weet niet hoe het bij andere fertiliteitscentra in België te werk gaat, maar in Leuven doen ze idd altijd 1 weekje later een 2e bloedtest (om de stijging van HCG te bepalen). Mijn 1e echo zou zijn op 15 maart :)

Ik ga nu gewoon lekker genieten vn de steekjes in mijn lies, mijn zeurende onderrug en mijn zaaalige misselijke vlagen! Echt nooit geweten dat je zo content kon zijn met een draaiende maag :)

Geplaatst

Ik zal het eens aan een vriendin vragen hoe ze in Brussel te werk gaan. Althans ik meen dat ze in Brussel onder behandeling is. Het zou ook zomaar Leuven kunnen zijn namelijk. Overigens ....zij testte ook afgelopen dinsdag positief.

Ik weet precies wat je bedoelt .... tijdens het eten zat ik al heel snel vol. En nu heb ik het gevoel alsof het elk moment er weer uit kan komen.

Vanmorgen was ik al om 4 uur wakker van de buikpijn en kon niet meer in slaap komen. Maaaaaaaaar oh zo blij ermee.

Geplaatst

He meiden,

allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Ik heb een vraag over het vroegtesten: heb vanmorgen op wd 7 negatief getest (kruidvat 2 voor 5 euro) na een cryo-tp. Het was een blastocyst. Betekent dit dat alle hoop vervlogen is??? Als ik hier sommige berichten lees, testen jullie bij cryo's al positief op dag 7.....

Hoop dat iemand me antwoord kan geven.

Geplaatst

Hé Leeuw,

Ik testte op WD 13 (waarbij de pick up WD 0 is) negatief met zo'n testje.

Op WD 15 was de bloedtest positief. Het ging bij mij om een 8 cellig toppertje (verse emmy).

In een ander topic heb ik zelfs een verhaal gelezen van iemand die echt al een tijdje zwanger was en nog steeds thuis negatief testte.

Algemeen geldt de regel: een negatieve thuistest is onbetrouwbaar, een positieve daarentegen betekent echt wel positief. Een bloedtest is de enige echte betrouwbare.

Dus: je kan zeker zwanger zijn. Zult geduld moeten hebben...aaaaahhhhh afschuwelijk hè!

Geplaatst

dames, even over de kruidvattesten, die 2 voor 5 euro,

volgens mij blijven die heel licht.

Ik had op week 6 de moeders voor moeders test, een niet gevoelige test, een mega dikke streep en met de kruidvat een heeeel licht streepje.

Voordeel van de kruidvattest is wel, dat je al heeeel vroeg positief kunt testen, al is het heeeeeel licht en moet je hem tegen het licht houden om het te zien.

Streep is een streep en die komt er alleen maar als er hcg voldoende is, dus gewoon genieten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden