Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoe is het nu met jullie, Bellefleur en Diaro?

IVF mama, van harte... 2 Atjes is wel heel hoopgevend! Wij hopen gauw mee te doen. Inderdaad, back in business hier. ;-)

En wow, Pien: een jochie en een meissie. Wat een prachtige dubbel kadoooo!

Trouwens, ik wil niet gaan vroegtesten deze keer. Kan zelfs ook niet en dat komt dan goed uit. We krijgen pregnyl spuiten na de tp, dus dat gaat het beeld zeker vertekenen. ;-) Eerst maar het verlossende nieuws dat er (voldoende) bevruchtingen zijn!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Miki ik ga deze keer ook niet eerder testen hoor. zie het gewoon niet zitten.

Heb zondag de tp gehad van 2 kanjers. Hoe ze zijn wordt bij ons in het ziekenhuis niet verteld. Ik heb de 1ste 2 dagen enorm veel ongi krampen gehad en nu voel ik me goed. beetje misselijk en pijn in mijn borsten maar dat komt hoogwaarschijnlijk van die verschrikkelijke bollen.

Geplaatst

Ha IVF-mama.. wat leuk te lezen dat je weer in de running bent! Ik wens jou, Miki en Es veel succes in de WW...

Liefs Pien

Geplaatst

Oooh Miki Pregnyl! De manier om je te beschermen tegen vroeg testen hihi. Nu ja die optie zit er voor mij ws nooit in ivm overstimulatie waar ik elke keer tegenaan hik. Moet dus echt mezelf beschermen door niet de dag na de TP al te gaan testen. Nee ik houd me min of meer aan de 'regeltjes' van Pien ;) dag 5 of 6 om te kijken of alle Pregnyl eruit is. Al vraag ik me af of het wanneer ze beide zouden blijven plakken wel zin heeft. Misschien komt het hCG nooit op 0. :O

Es jij stoere vrouw! :D Mijn duimen draaien hoor zou zoooo gaaf zijn als er een brusje voor je 2 superkids komt! Heel veel succes met het wachten en ook het niet te vroeg testen.

Gast estrhalita
Geplaatst

IVFmama haha met HCG nooit op 0. Pien is nu toch ook zwanger van een tweeling en volgens mij viel haar HCG bij de 1ste bloedtest ook wel mee hoor.

Ik heb er ook 2 voor het eerst in mijn buik en voel enorm mijn borsten sinds vandaag. Of het komt door de bollen? Of zijn dit voortekenen? Bij 2 moet je toch ook wat eerder gaan merken of niet??? Ik heb zo'n hekel aan die wachtweken he. Maar ben ook zo bang om eerder te testen en dan zo teleurgesteld te zijn........... Laat je het weten als je getest hebt, elke keer he.

Geplaatst

Is ook zo hoor, het zal ws echt wel even op 0 terecht komen. Zodra ik WEL test zet ik de resultaten neer voor de lijstjes.

En wat bijzonder voor de eerste x 2 emmies in je buik! Hier alle keren er 2 terug gekregen ondanks mijn relatief (ahum) lage leeftijd maar altijd maar 1 blijven plakken. Nu begint het wel te kriebelen dat het er 2 zouden kunnen worden aangezien zo goed van kwaliteit waren. Dat is nl wel best uniek voor ons. Meestal zat er wel een B of C kwaliteit bij. Niet dat dat veel zegt want ze kunnen allemaal blijven plakken. Argh blegh brrrr wachtweken zijn belabberd mijn hoofd staat niet meer stil :O.

De zere (.)(.) komen echt van die stomme bollen idd. Incl slaperigheid! Ik kan bv alweer na het avondeten in slaap vallen. Die twee dingen probeer ik altijd te negeren zover het kan qua kwaaltjes....en ja zo leuk andere kwaaltjes heb ik meestal niet als ik toch zwanger ben. Heerlijk zo'n betrouwbaar lijf en je het dus echt van testen moet hebben ;). Hopelijk mag jij nog een maandje of 8 last van je (.)(.) hebben!!

Geplaatst
Dag Joy,

Bedankt voor je antwoord heb ik net gelezen. Klinkt goed. Geloof t of niet maar kwam net van t toilet terug en daar zag ik ook op t toiletpapier na t afvegen heel weinig 'sliertjes lichtbruinig slijm''. Sorry voor de fijne details..haha. Moest gelijk aan jou denken Joy en andere dames van wie ik de berichten had gelezen. Ik voel me so ongeduldig zit nu op WD 7 maar heb echt t gevoel dat er iets aan de hand is.

Herken iemand dit mischien uit eerdere behandelingen?

Verder gebeurde er iets aparts vanmiddag, toen ik de bolletjes inbracht (met moeite trouwens lijkt wel alsof t krapper is geworden daarbinnen...)

veegde ik na t inbrengen met wc papier af. Toen kwam er een klein beetje rozig slijm op t papier! Ik moest gelijk aan een ''innestelingsbloeding'' denken hoewel er bij mij geen bloed was alleen rozig slijm.

Het was echt weinig want toen ik uit nieuwsgierigheid weer veeegde was er niks meer...

En in de auto onderweg naar huis had ik lage menstruatie rugpijn.

Echt ronduit een marteling deze wachtdagen, ik kwam vanmiddag thuis na werk gelijk een test gedaan in wd 7!!! over ongeduld gesproken..

Die was natuurlijk negatief maar ik heb nog steeds hoop...

Ik hoop dat er meer dat er meer dames zijn die mijn ''klachten' herkennen. Vermeld t hier dus maar nog een keer joy.

Liefs superongeduldige

Sam

PS heb me nu al voorgenomen morgenochtend met (geconcentreerde urine) weer te testen. Dan zit ik op wd 8....

Hallo Dames,

Ik sluit me hier bij de ervaren dames met vroegtesten. Mischien herkennen jullie hoop ik t eea. Want ik word echt gek van mezelf, elke vrije minuut zit ik achter t internet naar aanwijzingen te speuren..

Ik ga morgen op wd8 weer testen, aangezien ik vandaag negatief heb getest zit er dus geen pregnyl meer in me lichaam.

LIefs

Sam

Geplaatst

Hoi Miki en alle andere natuurlijk,

Ik heb de 22 ste pas weer getest en deze was negatief.Dus maar weer met moet in de schoenen naar maastricht want daar had ik om 11.30 een afspraak en dfaar was natuurlijk dezelfde uitslag.Dus gisteren had ik een flinke baaldag.Heb met de verpleegkundige afgesproken om maandag bij de arts terug te komen om eventueel in een natuurlijke cycles te starten maar dit moet eerst oke gevonden worden.Ik heb veel last van tussentijdse bloedingen met de progynova.Misschien dat het zonder dat spul wel lukt.Nou zijn mijn man en ik toch maar met zijn tweetjes gaan lunchen, we moesten er gewoon even uit, we gaan nu met volle moed aan de 5 de tp behandeling beginnen.Ik moet de medicijnen hoe krom het ook klinkt tm zaterdag gebruiken.Dan loop ik temninste niet het risico dat bij een negatieve reactie van de arts op een start in een natuurlijke cycles, ik nog de kans heb om met progynova te beginnen een lieve tip van de verpleegkundige.

groetjes belle

Geplaatst

Miki ik wil jou heel veel succes wensen met de tp.moet gewoon een keer lukken!

ivf mama ook voor jou heel veel succes na al die elende moet er toch een keer een lichtpuntje zijn.

Estrahilita ik was ook zo bang om te testen na mijn eerste teleurstelling weet precies wat je voelt. ik krijg ook altijd 2 cryo's tp.

Pien super een tweeling

Groetjes belle

Gast estrhalita
Geplaatst

@Belle ik heb nu voor het eerst 2 verse. Ik heb nog nooit cryo's gehad helaas. Nu wachtdag 5 en na de 1ste 2 dagen ongi krampen, de laatste 2 dagen pijn in mijn (.)(.), ben ik nu alleen een beetje misselijk en voor de rest nergens last van. Dit zegt helaas allemaal niks door die stomme Utrogestan bollen. Nog een week.

Geplaatst

Balen Bellefleur dat het niet gelukt is, maar stoer dat jullie wel meteen doorgaan!

Wij ook nooit cryo's Es. Maar bij jullie heeft dat succes niet in de weg gestaan, hopelijk zet die trend zich lekker voort deze keer. ;-)

Ik voel hier ook vanalles, maar dat komt ZEKER door de Pregnyl prikken. Want de emmie(s) zit nog niet eens in mijn buik. Borsten zijn groot en doen zeer en heb zelfs een zwangerschapsbroek aan voor mijn buik (blauw van prikken en bont van punctie). Gister gekocht, hihi...

Geplaatst

Belle gatver is toch idd een domper, maar hoop dat je toch vol moed de volgende poging ingaat! Lieve verpleegkundigen zijn goud waard!

Es spannend allemaal he, ik heb ook het idee dat ik iets misselijk ben van de bollen. Gek eigenlijk want heb dat nooit eerder gehad. Wel de zere (.)(.)'s maar nooit misselijk. Wat zeg ik zelfs zwanger nog nooit misselijk geweest. Zelf zit ik er eigenlijk op te wachten dat mijn kopje koffie in de ochtend naar popcorn gaat smaken hahaha. Nog een week voor je! Toi toi toi!

Miki oooh pregnyl de hele tijd is idd ook vaag. Je voelt je ook 'gewoon' zwanger. Ik duim dat je het straks ook hartstikke en voor een maand of 8 blijft ;) Krijg je vanmiddag je emmie of emmies terug??

Hier op wachtdag 3 vandaag. Toch maar even Pien's lijstje gevolgt en de Pregnyl is hier idd ook nog niet weg. Heb er toch genoeg liggen dus ws morgenvroeg nog maar een keer. Dan zit ik 9 dagen na de Pregnyl dus mss is het dan al weg en anders evt zondag of maandag. Heb 5 dezelfde heeeel goedkope sensitest dipsticks liggen dus kan nog even vooruit. :P Heb wel het idee dat mijn 'kwaaltjes' minder worden, qua misselijkheid en gevoelige (.)(.) het enige wat toeneemt is mijn afscheiding. Vanmorgen zelfs een minispoortje roze. Nu ja nog heeeeel veel daagjes wachten iig want ik geloof dat ik ook pas meer weet rond Koninginnedag net als Es.

Geplaatst

spannend allemaal ik kan ook haast niet meer wachten

ook omdat ik helemaal niets voelt (misselijk)

ik zit vandaag op wachtdag 8 en moet donderdag 29 april testen

mischien ga ik maandag ook even testen,

wens julie heel veel succes,

liefs Marie

Geplaatst

Hoi,

Eigenlijk ben ik hier nieuw op dit forum. Ik heb me bewust even afzijdig gehouden, maar voel nu echt de behoefte om het weer lekker van me af te kletsen en andere verhalen te lezen van meiden die hetzelfde ondervinden.

Wachtdag 11 bereikt vandaag. Alleen ik heb gisteren en vandaag allebeide keren een kruidvat (lange) test gedaan en die waren allebei negatief.

Gisteren dacht ik echt dat het verkeerd zou gaan, maar vandaag had ik geen ongi-gevoel en was de hoofdpijn ook over. Wel heb ik vandaag steken in mijn rechterlies.

Ik word zo onzeker van dat wachten !!! Herkbaar hè die slopende tijd.

Maar ik lees nu steeds dat iedereen eerder test (heb ik dus ook gedaan) en dan ook nog zwanger is. Ik heb beide keren negatief getest. Ik durf haast niet meer te hopen....

Herkent iemand dit en heeft iemand wel eens daarna positef getest ?

Groetjes van een onzekere Gerlinde op dit moment

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik heb dit forum van de vroegtesters vol interesse gelezen, echt een goed onderwerp wanneer je in de wachtweken zit. Ik heb gisteren op wachtdag 7 een test gedaan in de avond, deze was negatief.

Maar vanochtend op wd8 zag ik een heel licht streepje. Vanmiddag rond 17.30 weer getest, de streep was al dikker.

Kan t nog steeds niet geloven, maar ben nu bang dat t later misgaat, duim voor me aub.

Gerlinde ik begrijp jou twijfel ook so goed, maar dat is t risico met vroegtesten...ik had precies t zelfde op wd7 en nu nog steeds want het is nog so vroeg...er kan nog vanalles gebeuren. Voor nu ben ik in ieder geval blij.

liefs

sam

Geplaatst
Sam,

Supergoed teken meid!!!

Liefs Pieneke

Dank je Pieneke, ben blij dat ik jou tref met jou ervaring want heb wat vraagjes .Ik heb er 2 laten terug plaatsen, ben nu heel erg benieuwd hoeveel zich ingenesteld hebben. En omdat jij al heel vroeg positief testte op wd8 toch? En jij bent zwanger van een tweeling dacht ik mischien ik ook?? of hebben anderen met 1 embryo ook op wd8 positief getest?

Verder heb jij enige ervaring met etos eigen merk testen? Die wil ik morgenochtend proberen.

Liefs

gelukkige maar onzekere sam

Geplaatst

Ha Sam,

De laatste keer testte ik op wd 5 licht positief maar dat was van een cryo en die is natuurlijk een paar daagjes ouders dan jouw verse embryootjes. Ik denk persoonlijk dat je nu niet kan inschatten of er zich 1 of 2 hebben ingenesteld. Ik kreeg zelf een vermoeden dat het er twee waren toen mijn HCG al vroeg torenhoog bleek na het bloedprikken (zie bijgevoegde link). Ik heb geen ervaring met de Etos testen trouwens.

Liefs Pien

Geplaatst

samsam gefeliciteed...ik zit ook op wachtdad 8 en lees hier ook iedere dag nu heb ik net een test gedaan ( kruidvad 2 voor 5 euro ) maar het was negatief pffff...

ik weet dat het nog vroeg is maar dacht toch dat het wel ieds te zien zou zijn,

moet ik mij nu zorgen maken ? ik voel mij ook niet misselijk of steekjes is dat wel oké?

Geplaatst

Marie,

Lieverd voor mij is dit 1e icsi, ik heb ook totaal geen ervaring wat ik weet heb ik allemaal van internet geplukt. Ik zal voor je duimen en stuur je nu wat positieve energie toe...

Wees niet te hard voor jezelf het kan nog steeds positief worden!

:good1:

Sam

Geplaatst

dankje pieneke...heb 't lijstje net gelezen....maar zit dat wel goed dat ik niets voel?

toen ik begon met spuiten verliep alles zo goed had alleen last van hoofdpijn maar dat ging ook voorbij daarna leef het zo positief alles maar maak mij nu zorgen vanwegen dat ik hier lees dat de ene krampjes of steekjes voeld de ander weer een innesteling,

na de terugplaatsing hat ik wel 2 dagen zo af entoe wat steekjes maar ik denk dat dat zelf door de punctie was....daarna voel ik niets

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden