Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marie,

Ik ben niet zo een symptomenrader en ik geloof er ook niet in, het is bij iedereen anders. Vandaar dat ik indertijd dit topic startte omdat ik zocht naar feiten ;-)

Meid ik wens je heel veel succes.. wd 8 is echt vroeg, als je op wd 11 met een gevoelige test nog steeds niets ziet dan pas de moed laten zakken. Nu nog niet.

Liefs Pien

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik bedoel daarna leek (geen leef) alles zo positief ,

ik voelde mij daarna nog steeds positief maar na dat ik net getest hebt....

maar ik blijf nog hopen.

Geplaatst

Samsam spannend zeg! Positief is al een goed teken al ben je nog niet verlost van de spanning (hier duurt het altijd tot de eerste echo met een kloppend hartje minstens) maar het begin klinkt goed! Enneuh HCG is per vrouw verschillend en zelfs per zwangerschap. Een tweelingzwangerschap hoeft niet eens perse hogere waarden te geven. Het grootste verschil zit vaak in het verdubbelen (en dat heeft niets met 1 of 2 emmies te maken!) de ene keer verdubbelt het per 48 uren bij een vrouw en een andere zwangerschap kan het wel tot 72 uren duren. Beide is overigens ok. Net als bij een 'gewone' zwangerschap die natuurlijk tot stand is gekomen wisselt het, de ene test al 4/5 dagen voor de NOD positief en een ander pas 2 dagen erna.

Dus Marie bovenstaande heb jij mss ook wat aan? De testdatum die het ziekenhuis meegeeft doen ze niet voor niets. Sommige vrouwen hebben een heel goeie zwangerschap maar op het testmoment nog 'maar' een lage HCGwaarde op de dag zelf. Vroegtesten kan je een indicatie geven, soms een vroeg positieve test maar heel vaak worden de testen pas later positief. Soms zelfs pas op de testdatum zelf.

Heb hier geloof ik het meeste van de Pregnyl al uit mijn lijf. Merkte het gisteren bij het opstaan al toen was ik minder warm en had voor mijn gevoel rustiger geslapen. De test vanmorgen was ook zo goed als negatief. Een heeeeel licht streepje nog maar die zie ik niet als positief. Morgenvroeg nog maar een keer kijken mss is ie dan nog lichter of mss is hij al wat donkerder weer. En kwaaltjes net als Pien geloof ik daar niet zo hard in. Hier extra progesteron dus dat helpt ook al niet (schijnkwaaltjes) en mijn lijf ach dat heeft zo te verduren gehad door alle hormonen en punctie dat is ook wat kierewiet :P.

Geplaatst

IVFmama, sssspannend! Op naar een dikkere, nog dikkere en super dikke streep de komende tijd!!!

Geplaatst
Samsam spannend zeg! Positief is al een goed teken al ben je nog niet verlost van de spanning (hier duurt het altijd tot de eerste echo met een kloppend hartje minstens) maar het begin klinkt goed! Enneuh HCG is per vrouw verschillend en zelfs per zwangerschap. Een tweelingzwangerschap hoeft niet eens perse hogere waarden te geven. Het grootste verschil zit vaak in het verdubbelen (en dat heeft niets met 1 of 2 emmies te maken!) de ene keer verdubbelt het per 48 uren bij een vrouw en een andere zwangerschap kan het wel tot 72 uren duren. Beide is overigens ok. Net als bij een 'gewone' zwangerschap die natuurlijk tot stand is gekomen wisselt het, de ene test al 4/5 dagen voor de NOD positief en een ander pas 2 dagen erna.

Dus Marie bovenstaande heb jij mss ook wat aan? De testdatum die het ziekenhuis meegeeft doen ze niet voor niets. Sommige vrouwen hebben een heel goeie zwangerschap maar op het testmoment nog 'maar' een lage HCGwaarde op de dag zelf. Vroegtesten kan je een indicatie geven, soms een vroeg positieve test maar heel vaak worden de testen pas later positief. Soms zelfs pas op de testdatum zelf.

Heb hier geloof ik het meeste van de Pregnyl al uit mijn lijf. Merkte het gisteren bij het opstaan al toen was ik minder warm en had voor mijn gevoel rustiger geslapen. De test vanmorgen was ook zo goed als negatief. Een heeeeel licht streepje nog maar die zie ik niet als positief. Morgenvroeg nog maar een keer kijken mss is ie dan nog lichter of mss is hij al wat donkerder weer. En kwaaltjes net als Pien geloof ik daar niet zo hard in. Hier extra progesteron dus dat helpt ook al niet (schijnkwaaltjes) en mijn lijf ach dat heeft zo te verduren gehad door alle hormonen en punctie dat is ook wat kierewiet :P.

Dag IVF-mama,

Bedankt voor de felicitatie, bij mij begon de test op wd8 ook echt heel licht later die dag heb ik weer getest rond half 6 toen was ie al een beetje donkerder maar vandaag op wd 9 zag je pas echt een mooie streep.

Het is zich duidelijk aan t opbouwen. Ben echt blij dat ik vroeg ben begonnen met testen waardoor de grootste stress weg is maar nu is er de andere stress indd.

Ik vind t nu ook heel spannend de vraag 1 of 2? Het is weer afwachten...

iets dat ik echt afschuwelijk vind...

Jij heel veel sterkte en op naar een positieve test!!!!

Liefs

Sam

Geplaatst

IVFmama ik hoop dat ik in de loop van de dagen wel een positief test heb,

ik ben wel bang....probeer mij wel rustig te houden (stress, zorgen)

maar best wel moeilijk...waarom ik mij zorgen begon te maken begon toch bij 't uitslag van de test (negatief) ik was dan wel vroeg met testen WD 8,

maar heb net weer een test gedaan (WD10) en weer negatief,

en nog steeds niet misselijk-kramp-steekjes totaal niets,

ik heb deze keer met kruidvat lange stik (blauwe) getest,

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja veel te vroeg. Met een cryo zou het kunnen, Vanaf WD9/10 zou ik het iemand pas aanraden. Maar ik weet nu wel dat de Ovitrelle uit mijn lichaam is. Misschien was ik daar wel zo misselijk van of. Ben nog wel misselijk hoor, alleen met vlagen en heb enorme ongi krampen en pijn in mijn onderrug. Niet in het midden, maar links en rechts onderin. Ik vrees zelf wel het ergste, maar ja Samsam had ook op wd 7 een negatieve test en wd 8 positief. Dus alles is nog mogelijk. Ik ga op zijn vroegst pas weer woensdag of donderdag testen.

Geplaatst

De dokter heeft tegen mij gezegd dat ik rond dag 12 zou kunnen gaan testen, omdat een cryo wat ouder is. Ik probeer lichamelijke klachten te negeren, want sommige klachten lijken zo op menstruatieklachten. En dan ga ik me alleen maar zorgen maken. Hoewel ik niet kan negeren dat ik soms steken in met name mijn rechter lies voel en pijn in de lage onderrug.

Van de ovitrelle ben ik nooit misselijk geweest. Ik heb juist alleen twee dagen na de toediening van de ovitrelle heel goed mijn eisprong gevoeld.

Ik verwacht dat 28 april een cruciale dag voor mij is. Als ik die dag overleef, dan ga ik misschien een dag eerder testen.

Geplaatst

Wat je al zegt ChrisH! WD 12 is een heel redelijk testdatum. Dan zit je eigenlijk (als je een punctie hebt gehad op je fictieve NOD) en 2 dagen voor je testdatum. En dan ga ik uit van de minder gevoelige testen zoals bv een gewone CB die vanaf 25 of 50 meet.

Ik bekijk het zo, ik heb gevoelige testen in huis (neem bv de kruidvat 2 voor 5 euro) die meten vanaf een waarde 8. Dan zou je evt kunnen testen vanaf WD 8 (dus 4 dagen voor je fictieve NOD bij een spuit Pregnyl en dan 2 dagen later een punctie en dan 3 of 4 dagen daarna een TP en dan tellend zoals Pieneke in haar lijstje heeft staan) bij een cryo wisselt dat een beetje want die kunnen wat sneller positief testen omdat je dan meestal een dag 5 emmie terug krijgt. Die nestelt wat sneller in.

Vandaag nog een heel super licht positieve test. Klopt helemaal met de Pregnyl want die zou vanaf vandaag helemaal weg zijn.

En zelf merk ik weinig tot niets. Ja zere (.)(.) die wat anders aanvoelen. Maar ik vermoed dat daar de Progestan het meest mee te maken heeft. Misselijk ben ik nog nooit geweest dus daar hoef ik niet op te wachten. Moet het hier ook echt van de testen hebben.

Morgen weer een dag!

Mik jij hebt dezelfde officieele testdatum als ikzelf heb meegekregen! :D Hopelijk wordt het een super bevrijdingsdag!

Geplaatst

Es als ik me niet misreken is vandaag toch ook voor jou dag 10 na Pregnyl? Dat is officieel de eerste dag dat het echt helemaal uit je lijf is! WD 10 is prettiger testen. Dat zou je ws meer duidelijkheid geven. Enneuh je kunt ook doortesten natuurlijk mits je je daar prettig bij voelt. Dat zou je 2 testen meer kosten. Is 5 euro je die hoeveelheid minder stress waard? Succes iig ongeacht of je wacht of dat je doortest!

Gast estrhalita
Geplaatst

he IVFmama. Gisteren was de test duidelijk negatief. Maar nu durf ik echt niet meer. En het gaat mij echt niet om de 5 Euro hoor. Maar de laatste keer had ik alleen maar lichte testen en dus uiteindelijk een miskraam. En dat wil ik niet meer dus ik wacht tot donderdag/vrijdag en dan wil ik gelijk een dikke vette streep snap je.

XX

Geplaatst

Groot gelijk Es! En ja herkenbaar ook, ik ben ook meer fan van dikke duidelijke strepen!

Vanmorgen was hier de test echt negatief (ipv een supervaag streepje) dus op dag 11 na de Pregnyl is het echt helemaal uit mijn urine.

Nu dus idd de twijfel of ik er een dagje niet testen tussen laat zitten of dat ik doorga. Ik zie het wel morgenvroeg.

Geplaatst

OW Es, ik kan me goed voorstellen dat je ff niet meer test. Maar je symptomen klinken goed hoor!

IVFmama, ik denk al te weten dat jij morgen 'gewoon' testen gaat hoor. ;-)

Succes meiden, hou vol!

Gast estrhalita
Geplaatst

@Miki ja ik zou er zelf van staan te kijken als ik niet zwanger zou zijn, want waarom ben ik dan al zolang misselijk, waar komt dat dan vandaan. maar ja we wachten nu echt geduldig af. En @IVFmama ik blijf je volgen hoor. Ik zat net te tellen. Gisteren dus negatief dat was wd 11,5 (dinsdagavond 23.15 uur gezet) na de ovitrelle, wd 10 dagen na de punctie, wd 7 na de tp. Dus dat komt overeen met jou. Weet je wat ik ook heb, het steeds heel warm. Dat had ik ook bij mijn zwangerschappen en o ja brandend maagzuur. dat heb ik echt nooit, behalve als ik zwanger ben. Dus het moet wel heel raar lopen toch. Dan neemt mijn lichaam mij echt in de maling en kan ik er nooit meer op vertrouwen.

Geplaatst

Ha Es en IVFmama,

Het is hier weer zinderend spannend, alsof ik zelf weer op het punt sta ;-). De cruciale dagen staan voor de deur voor jullie. Deze fervente vroegtester volgt jullie met spanning.

Liefs Pien

Geplaatst

Wij willen misschien woensdag gaan testen.

Dan zijn we allebei vrij, anders moeten we donderdag nog voor het werk uit testen.

Vrijdag voor een bloedtest naar het ziekenhuis. Is woensdag dan te vroeg?

Vanacht behoorlijke krampen gehad. Dat vond ik eng. Afwachten....

Geplaatst

hallo dames

heel veel sterkte met deze laatst loodzware wachtdagen.

esthralita, wat enorm spannend, zeker met die symptomen die je hebt pffffff

succes, ik hoop voor jullie op een mooie uitslag!!

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

ik denk dat ik mij nu wel zorgen moet maken,

(of niet) ?

mijn man zegt dat ik niet druk moet maken en dat ik

te vroeg test maar ik zit vandaag op dag 11 TP

en heb net weer getest en weer negatief.....

ik ga nu niet meer testen ,maar donderdag pas,

en dan weet ik meer en weet dan waar ik aan toe ben,

ik voel me niet goed kan wel janken.

Gast estrhalita
Geplaatst

Marie10. Mijn officiele testdatum is 30 april. Dat is 12 dagen na de tp. Jij zegt dat je nu op dat 11 zit. Raar toch he dat elk zkh andere dagen hanteert. Maar in ieder geval kan de ene eerder testen en de ander zie je het pas veel later. Geen bloed geeft moed is het motto hier.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden