Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marie hoe zien de palmen van je hand eruit? Warm is wel een soort zwangerschapskwaal maar helemaal zeker zou ik me daarmee niet voelen. Een test voelt dan idd beter nietwaar? Stug doortesten meis tot je ofwel een menstruatie hebt (en als dat langer dan een week na het stoppen met de progestan is zou ik evt vragen of het ziekenhuis bloed wil prikken) ofwel een positieve test hebt! Ellendig stuk poging dat 'limbo' hoop dat je toch nog een verrassend positieve test vast mag houden!

Yep Es WD 6 ofwel 11 dagen na de Pregnyl was ie zo wit alsof het met Witte Reus gewassen was :D De laatste vet positieve test heb ik gezien op WD 2 daarna werden ze lichter tot echt hagelwit op WD 6. Als dat enige indicatie is zou ik eigenlijk ook pas op WD 10 een echt weer vet positieve test verwachten. Ik zie wel, elke ochtend gooi ik er standaard 1tje tegenaan. Helpt in het wachten bij mij. Nog 1 nachtje meer slapen en dan is het alweer vrijdag! Spannend meiden! Mijn duimen draaien iig ook!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Oke IVFMAMA dat had ik even gemist. Ik dacht dat je al die tijd een licht streepje hebt gehad.

Hier gaat het met het wachten goed. Ben totaal niet meer misselijk, alleen een enorm opgeblazen buik 's avonds. Kan mijn broek niet meer dicht krijgen. Maar mischien komt dat ook wel door al die medicijnen.

Vrijdag, kan niet wachten.

Geplaatst

Hihi wel bijna want alleen WD 6 en 7 waren dus hagelwit.

Ooh ja die broeken, pfff hier voelen ze gewoon niet fijn meer. Ondanks dat ze anders relatief ruim zitten. Heb jij ook dat je bepaalde dingen zoals (.)(.)'s in de avond meer voelt? Mijn temperatuur is dan wel redelijk normaal, maar die is juist in de ochtend weer knetterhoog. Allemaal gevoelsmatig hoor want ik temperatuur dus niet omdat ik dat niet vertrouw. Misselijk heb ik 1 dagje gehad maar dat kon ook komen door bv de BBQ ;) Bij jou mss de extreem snelle hoge dosis Pregnyl? Die is dan nu ook weggewerkt door je lijf en als je zwanger bent stijgt het natuurlijk wat langzamer in het begin.....ben je van je beide jongens misselijk geweest? En natuurlijk ook al zo snel? Ik hoor altijd dat dat bij de meeste dames pas vanaf ong week 6/7 begint op te spelen. Mocht je het zijn geweest de vorige zwangerschappen dan hoop ik dat het weer terugkomt ondanks dat het zooo lastig is die misselijkheid.

Geplaatst

Oehlalala ivfmamamia!!! Super gaaf en spannend. Nu doorzetten!

De rest ook, we duimen!

Gast estrhalita
Geplaatst

Die misselijkheid kan niet van de prwgnyl komen hoor. Pregnyl gespoten op 13 april, maar ben misselijk geweest van 23 tot en met 27 april in de ochtend en toen was het allang uit mijn lichaam. Ik denk een buikgriepje die niet doorgezet is. Bij al de zwangerschappen was ik misselijk rond de testdatum. Ach we zien wel. Denk gewoon 99% zeker dat het niet gelukt is. Ga lekker slapen ben enorm verkouden. Tot morgen en even laten weten hoe je test was he

Geplaatst

Oh maar Es mss ben je het dan nu niet rond de testdatum. Hoop dat je lijf een loopje met je neemt wie weet juist wel doordat je een griepje onder de leden hebt gehad. Een wat lagere weerstand is ook een 'kwaaltje'!

Miki houd jij het nog een beetje vol meis?

Geplaatst

Ow Es, hou hoop hoor!

Ja, tnx voor checken ivfmama. Gaat nog ok, hele dikke buik en kan niet anders dan mak an doen. De Pregnyl versterkt dat. Ook verradelijk qua symptomen dat spul. Maar behoedt mij wel van vroegteststress en bolletjes gedoe. :-)

Op naar veel dikke vette strepen!

Gast estrhalita
Geplaatst

Dames hier is het over. Ik had het gevoel al, toch vanmorgen al een test gedaan en deze is negatief.

Geplaatst

He bah, wat klote!!! Jeetje zeg, had nog wel goeie hoop voor je. Sterkte hiermee Es.

Geplaatst

Oww Esther

wat enorm klote zeg, ik moet eerlijk zeggen dat ik erg goede hoop voor je had vanwege de klachtjes die er waren.

Zucht.... sterkte meid.

msschien wat voorbarig maar overwegen jullie nog een volgende poging?

sterkte

groetjes

Babeth

Gast estrhalita
Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie medeleven. Ik heb geliijk het ziekenhuis gebeld voor nog 1 poging die we zelf gaan betalen in juni. We weten het nog niet zeker, want ik kom steeds dichter bij de 40, maar we kunnen wel alvast op de lijst staan toch.

Geplaatst

Ik wil jou veel sterkte wensen es,

ook ik heb niet goeds te melden vandaag weer negatief getest

en ziekenhuis gebeld...mocht mijn menstruatie in 2 dagen nog niet

komen , dan moet ik weer kontakt opnemen....mischien dat ze

wat kunnen betekenen...komt mijn menstruatie wel dan moet mag

ik niet gelijk weer beginnen vanwege ik punctie gehad hebt en medicatie,

(zo werd het mij uitgelegt) ik heb nog cryootjes,

dan word dat in juni

dames die nog wachten ik wens jullie allen veel succes,

liefs Marie.

Geplaatst

Hallo Esther

wat goed te lezen dat jullie wellicht nog een poging wagen!!!

groot gelijk dat je je alvast aangemeld hebt, afzeggen kan altijd nog

sterkte!

groetjes

Babeth

Geplaatst

oww Marie

jij ook veel sterkte!!! fijn dat je cryootjes hebt natuurlijk maar nu is het wel een bittere pil.

op naar een mooi juni maand

groetjes

Babeth

Geplaatst

Sjips Es en Marie! Ondanks dat je het een beetje verwachtte Es toch baal ik voor je. En Marie goed dat je ziekenhuis iig met je meedenkt! De mijne stelt zelfs nooit een bloedtest voor *sjucht* verder zijn ze prima hoor maar dit vind ik wel een minpuntje.

Hier weet ik nog niet hoe of wat. De test was gelijk aan die van gisteren. Nu ja kan, als het van 3 naar 6 zou zijn gestegen oid. Normaal hoor je ook eigenlijk 2 dagen tussen de testen te houden omdat het als het al snel stijgt het per 30 uren ong gaat. Ik zie het morgenvroeg wel weer. En anders de dag daarna. Weet wel dat als ik rond WD 12 nog geen positieve test heb het niet veel positiefs kan betekenen. Geduld oefenen maar weer! Het weertje helpt iig wel daarbij gezellig buitenspeelgoed gekocht voor de kleine man zodat ie met water kan kliederen en ik hoop dat manlief straks nog even 2 zakken speelzand wil halen.

Geplaatst
ik heb een cyclus van 28 dagen,

nu heb ik net via googlen gelezen dat waneer je zwanger

bent je lichaamstempratuur licht stijgt en waneer je

menstruatie hebt (krijgt) daalt...ik weet niet of dat zo is,

Hoi Marie,

Ja dat is zo, in een gewone cyclus, rond je ovulatie stijgt je temp ineens 0,3-0,5 graad. Deze blijft zo als je zwanger bent. Ga je menstrueren, daalt het weer.

Geplaatst

Gadver Es en Marie... snik!

IVFmama.. ik spot een positieve tendens bij jou ;-) Goede zaak! Op naar jouw variatie op het "banenschil-incident".

Liefs Pien

Gast Shanna42
Geplaatst

Hai,

Heeft hier iemand verstand van de HCG waardes?

Ik heb vandaag de uitslag van mijn bloedtest gehad, en die was 640 U/l volgens de huisarts iets verhoogd maar niet duidelijk of ik zwanger ben, en moet nu volgende week vrijdag weer bloedprikken (vriendlief heeft gebeld en niet verder gevraagd).

Hier dus volop onzekerheid, meteen een test gehaald maar die geeft nog wel positief aan, al lijkt het streepje minder donker!

Op internet gespeurd maar daar gooien ze die dingen erachter door elkaar en nu weet ik dus niet of U/l hetzelfde is als wat zij aangeven

Vanwege K dag morgen kan ik niet bellen dus dat wordt op zijn vroegst maandag. Stress stress stress

Op internet gezocht en daar lijkt het of de waarde 640 past bij een zwangerschap van 5 weken, dat zou ongeveer kloppen alleen halen ze daar al die dingen erachter door elkaar en weet ik niet of dat nu precies hetzelfde is. Hebben jullie een idee?

Volgens internet zou het dit zijn:

vanaf eerste dag van menstruatie

- 28 dagen 3 - 426 mlU/ML of IU/L

- 35 dagen 18 - 7.340 mlU/ML of IU/L

Bij mij is het dus 640 U/l als dit hetzelde is dan zou dat kloppen want ik was met bloedprikken op dag 33 vanaf eerste dag menstruatie.

Behhhh nu heb ik een positieve test en nu krijgen we dit weer :bye2:

Liefs van Shanna

Geplaatst

Gats Shanna! Onzekerheid terwijl als die beide waardeaanduidingen gelijk zijn aan elkaar je toch echt een keurige waarde hebt! Ik zou dan ook zeggen; kei-zwanger en gefeliciteerd! Als je HA twijfelt kun je dan niet een gyn bereiken? Morgen is het in Dusseldorf gegarandeerd geen Koninginnedag ;)

Pien ik doe niet aan bananeschillenincidenten :O Ik spuug nooit en zwanger en spugen zijn bij mij geen combinatie. Je weet toch mijn lijf snapt niet dat een zwangere staat 'vreemd' is en ik vlieg door zwangerschappen. Zelfs bevallingen zijn wat 'vervelend' (oooh zo raar uitgedrukt) qua pijn maar nog steeds goed te doen voor mij. Heel erg fijn hoor maar voor ik dus bij dat station 'zwanger' aankom verslijt ik veeeel testen en veeeel echo's......dan is een bananenschilincident goedkoper (als je idd niet de lak van je auto raakt etc gni gni) :P

Morgen ws D-Day als ik ook maar het vaagste streepje zie op de KV 2v5 dan gooi ik er een dure CB digi met indicator tegenaan *sprak zij stoer ugh*

Geplaatst

Shanna,

Volgens mij heb je te maken met een ietwat slordige huisarts die zijn zaken even niet op orde had. Hier onder wat info waaruit blijkt dat je keurig binnen de marges valt. Je kunt ook nog een digitale CB met indicator kopen en dan zou die 3+ moeten aangeven (of misschien nog net 2 weken)

http://www.az.vub.ac.be/AZlabogids/T/TOTAA005.htm

Liefs Pien

Again: the range of HCG levels in the blood during pregnancy is huge; a single value will not indicate a normal pregnancy! In fact, a number of values are necessary before making a number of determinations, including how far along the pregnancy is. Consider the following figures (based on days past ovulation (DPO); all HCG levels and ranges are averages):

• DPO, 14. HCG level, 48 mIU/ml. Range: 17-119 mIU/ml.

• DPO, 15. HCG level, 59 mIU/ml. Range: 17-147 mIU/ml.

• DPO, 16. HCG level, 95 mIU/ml. Range: 33-223 mIU/ml.

• DPO, 17. HCG level, 132 mIU/ml. Range: 17-429 mIU/ml.

• DPO, 18. HCG level, 292 mIU/ml. Range: 70-758 mIU/ml.

• DPO, 19. HCG level, 303 mIU/ml. Range: 111-514 mIU/ml.

• DPO, 20. HCG level, 522 mIU/ml. Range: 135-1690 mIU/ml.

• DPO, 21. HCG level, 1061 mIU/ml. Range: 324-4130 mIU/ml.

• DPO, 22. HCG level, 1287 mIU/ml. Range: 185-3279 mIU/ml.

• DPO, 23. HCG level, 2034 mIU/ml. Range: 506-4660 mIU/ml.

• DPO, 24. HCG level, 2637 mIU/ml. Range: 540-10,000 mIU/ml.

Look most closely at the progression: during the huge majority of early pregnancies (80-90%), the level will double every couple of days, or 72 hours. As your pregnancy progresses, levels rise and that doubling time increases. The expected doubling time for HCG levels:

• Under 1200 mIU/ml: 48-72 hours.

• Between 1200 to 6000 mIU/ml: 72-96 hours.

• Over 6000 mIU/ml: more than 96 hours

Geplaatst

Je had zelf al wat HCGwaarden gevonden, deze zijn wat fijnmaziger en sluiten keurig aan bij jouw waarden. Verder is het niet zo dat er in de medische wereld in andere eenheden wordt gecommuniceerd, dus daar zou ik ook helemaal niet vanuit gaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden