Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kimmie en Pleun, ik heb ze gevonden hoor. Ik had er ook overheen gekeken.

Bedankt.

• 2 weken later...
Geplaatst

ik heb een berekening gemaakt en ik wil weten of deze klopt

dag van tp(woensdag 2-6) heb ik 1500 pregnyl gespoten

als dat per 24 uur halveert is het volgens mij op donderdag 750

en dan op vrijdag 375 en op zaterdag 187,5

maar als ik dan op zaterdag weer 1500 er bij spuit moet ik dat er toch bij op tellen dus is mijn waarde na het zetten van de spuit 1687,5

nou dat delen we dan voor zondag weer door 2 en dan is de waarde 843,75 ,voor maandag 421,875 en voor dinsdag 210,9375

maar dan moet ik er weer 1500 bij tellen want dan was er weer een nieuwe spuit dus de waarde na de spuit is 1710,9375

woensdag is het weer gedeeld 855,46875

donderdag is het dan 427,734375

vrijdag is het dan 213,8671875

maar dan is het weer tijd voor de 4e en laatste spuit dus weer 1500 erbij

is weer 1713,8671875

dus zaterdag is de waarde dan 856,93359375

zondag dan 428,466796875

maandag dan 214,2333984375

dinsdag dan 107,11669921875

woensdag dan 53,558349609375

donderdag dan 26,7791748046875

en vrijdag dan 13,.......

kan ik dan echt vrijdag testen of gaan de testen nog uitslaan op die waardes

vanaf welke waarde/dag is het echt betrouwbaar om te testen

ik ben zo bang dat ik blij wordt met niets

want wat als ik morgen test en de test is heel duidelijk is dat dan nog pregnyl en gaat hij de volgende dag veel minder duidelijk zijn of kan ik langzaam blij gaan worden

ik wordt echt zo nerveus van dit alles

Geplaatst

Hai Pleun

volgens mij kloppen je berekeningen, tenminste zo zou ik ook tellen maar las op een ander forum dat een eenheid van 1500 tot 5 dagen een valspositieve test kan geven...

Voor de zekerheid zou ik dan echt neit te vroeg testen want uit het onderstaande overzichtje blijkt wel dat er zeer gevoelig testen zijn..of juis testen met een ongevoelige test?? pfff lastig hoor,

sorry, ik hoop dat je een antwpprd krijg waar je iets mee kunt.....:doh:

Hoe gaat het met je,nemen je klachten af?

als ze in het cze je bloed afnemen kun je hun dan naar de waardes vragen..kijken of er een toename is na je laatste injectie?

heel veel succes!!

Goede ervaring

-CLEARBLUE (blauw +) - hcg 15 - licht + je.

-CLEARBLUE digitaal (zwanger/niet zwanger) - hcg 31- zwanger.

-KRUIDVAT lange teststaaf (blauwe II) - hcg 10 - licht blauw streepje.

-KRUIDVAT cassette (2 voor 5€)(roze II) - hcg 8 - licht roze streepje.

-PREDICTOR -hcg 12.5

-QUID-test Carrefour/GB (roze II) - hcg 8 - licht roze streepje.

-SENSITEST (paarse II) - hcg 19 - licht paars streepje

-SENSITEST cassette- hcg 8

-Clearblue indicator - hcg 16 --> zwanger 1-2 weken

-Clearblue indicator- hcg 481- zwanger 2-3 weken

-Clearblue indicator- hcg 1935- zwanger 3+ weken

Geplaatst

het gaat iets beter ja maar nog niet echt van harte

kort ademigheid is ook wat minder zolang ik gewoon rustig aan doe maar als ik de trap oploop sta ik bovenaan te heigen alsof ik de maraton gelopen heb

maar in het cze willen ze geen hcg test laten doen daar heb ik echt al zo vaak om gevraagt maar ze willen het niet

pfffff

Geplaatst

Pleun die onzekerheid is slopend he?

Begrijp goed hoor dat je het hcg graag gemeten wil hebben.

Welke testdatum heb je meegekregen?

Veel sterkte!

Geplaatst

O wat knap, dat jij dat kan!

Volgens mij houden ze in hetziekenhuis altijd al een royale testdatum aan.

16 dagen na de punctie/conceptie doen de vrouwen zonder sturing al een test...

Begrijp ook wel dat je jezelf wil behoeden voor teleurstelling

Geplaatst

ik zit vandaag op 17 dagen na punctie ,14 dagen na tp

en het is echt niet knap hoor ,ik ben eigenlijk erg ongeduldig van aard heb de vorige keren met de verse en cryo tp allebei vroeger getest

maar toen had ik de bolletjes en daar zit geen hcg in

nu ben ik alleen maar erg nerveus ook omdat ik me echt wel anders voel dan normaal wat dan weer hoop geeft maar net zo goed van de pregnyl kan zijn

ik heb zo vaak steken in mn buik dat ik echt niet weet of ik toch ongi ga worden of dat mn baarmoeder aan het oprekken is oid

Geplaatst

Pleun,

Ik zou ook even wachten tot zaterdag.

Ik heb hier nu al een aantal keer gelezen dat de test vals positief was na het spuiten van pregnyl.

Als de test zaterdag dan echt een flinke streep geeft, dan zit het vast wel goed, maar als ie maar heel licht te zien is, zou ik toch nog voorzichtig zijn.

Alvast heel veel succes!! Wat is het toch altijd slopend die rot wachtweken!

Geplaatst

Hai Pleun

je bent al erg ver in de ww, het wachten is killing, ik weet het.

Bij mij was direct na de tp een eenheid van 5000 gespoten, ik merkte er eigenlijk niets van (voelde me niet anders) maar op zondag, 3 dgn. voor de officiele testdt. voelde ik me wel anders, op maandag en dinsdag getest en die waren positief.

Ik duim voor je!!!

liefs

babeth

Geplaatst

Ik zou ook wat langer wachten hoor! Want het lijkt me ook, dat dat halveren per 24 uur niet zo superprecies komt. Misschien is het bij jou wel om de 25 uur. Zou kunnen toch? Ik snap helemaal dat je liever een dagje langer wacht en dan zekerheid hebt.

(aan de andere kant lijkt het me dat het ziekenhuis ook geen testdatum gaat meegeven waarop je nog valspositief zou kunnen testen ... maar goed).

Heeeeel veel succes met je test!!

Geplaatst

nog steeds geen bloed en ook geen enkel signaal dat die snel gaat komen

alleen echt enorme pijnsteken heel laag in mn buik door trekkend naar mn vagina(beetje of ik een punctie krijg zonder verdoving )

echt in het midden onderin, en steeds het gevoel of ik een hele volle blaas heb maar dat is niet zo

heeeel raar allemaal

Geplaatst

hee Pleun,

Ik zie dat je al op wd 14 zit, wanneer heb je je laatste pregnyl gezet?

Ik heb voor de punctie 5000e pregnyl gespoten en ik moest de volgende dag bloedprikken ik heb toe naar mijn hcg gehalte gevraagd en die was toen 98.

Daar na heb ik op dag 3 en 6 1500e pregnyl gespoten en bloed geprik top wd 10 toen was de hcg ook nog maar 10, dus ik zou zeggen testen maar.

Succes

Geplaatst

Hallo dames

Ik wilde jullie het volgende laten weten:

Ik heb donderdagavonds klokslag 20.30 in totaal 10.000 pregnyl gespoten ivm. de geplande punctie. Iov. Brussel deze ochtend bloed laten prikken (ongeveer 12.5 uur na injectie).

Er is oa. gekeken naar het HCG gehalte...ik verwachtte een waarde van rond de 75000 maar hij is 250 iu/l!!! ik schrok, dacht dat ik iets fout had gedaan of niet goed reageer maar na contact te hebben gehad met Brussel blijkt dit een normale waarde te zijn. Zij lieten mij weten dat de waarde 10.000 een eenheidswaarde is en NIET overeenkomt met de eenheidswaarde van een bloedmeting of urine afname.

Pleun, die berekening van je klopt dus niet. Ik ben blij met deze info.

Ik heb nog wel een mailtje verstuurd naar d fabrikant of zij mij kunnen laten weten wat de 5000 IE Pregnyl omgerekend is in HCG IU/L.....

Vandaag is je officiele testdag...spannend meid!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Jeetje, dat is dus hele andere koek! Mooi om te weten...

Maar waar zou dan de berekening vandaan komen dat de waarden elke 23/24 uur halveren?

Je leest dit toch best veel, ook in andere forums.

Nou Pleun, je kunt dus wel testen nu! Heel veel succes!

Geplaatst

Hai Martha

die vermindering zou wel degelijk kunnen kloppen maar het is dus niet zo dat een ampul a 5000 IE gelijk staat aan een HCG waarde in je bloed van 5000 IU/L.

groetjes

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden