Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Annejet

heb je nogmaals getest, met ochtensdurine?

Ow ik hoop dat deze positief is hoor!! Ik heb spijt als haren op mij hoofd dat ik dat berichtje over de pregnyl geplaatst heb!!!

Ik duim voor je

liefs

Babeth

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gekke Babeth, jij hoeft je toch niet naar te voelen - niet doen, is niet nodig.

Vanochtend, dag 12 na pregnyl, toch maar wéér een kv test gedaan en zowaar een licht streepje, streepje donkerder dan dat ultra dunne ding van gisteren. Dus vanaf nu iedere ochtend gewoon testen. Wat een gedoe dat zwanger worden, zucht!

dank voor jullie reacties, erg lief!

Geplaatst

Er is nog steeds een streepje, dus dat is toch best wel positief...

Ik ga heel hard voor je duimen Annejet!!

Geplaatst

Hai Annejet

zou het zo vervelend vinden als iemand zich vastpint op info die mogelijk afwijkt maar zo staat het vermeld in de bijlage van de Pregnyl..

Maaaar wat goed, een streepje en donkerder!!! ik weet niet of je morgen weer gat testen maar dan niet schrikkena ls die niet veel donderder is..de verdubbeling is per 48 a 72 uur.

succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

als ik morgen nog steeds een streepje plas dan ga ik voorzichtig een beetje blij worden. Neem aan dat dertien dagen na de spuit het pregnyl dan echt wel weg is! We will see!

:icon_sunny:

Gast estrhalita
Geplaatst

Het is nog wel vroeg hoor om te testen. Je zit nu op wachtdag 8. Spannend hoor. Succes.

Geplaatst

Hoi Annejet,

Tip: koop een digitale test. Dan heb je dat gedoe met een dun streepje niet zo.....

Ik heb 8 keer getest, ben een echte neuroot. Heb van die hele goedkope (dunne stripjes) geprobeerd, KV test en clear Blue digitaal.....

Streepje van de KV wordt inderdaad wel donkerder maar dat duurt een tijdje.

Succes morgen!

Moontje

Geplaatst

@Annejet, ik duim voor je mee!!! Wel echt spannend zo zeg, ik voel het zelfs al hihi

@ Babeth succes morgen!

Groetjes Cin

Geplaatst
als ik morgen nog steeds een streepje plas dan ga ik voorzichtig een beetje blij worden. Neem aan dat dertien dagen na de spuit het pregnyl dan echt wel weg is! We will see!

:icon_sunny:

Als het goed is is de pregnyl na 10 dagen uit je systeem.

Geplaatst

@ Moontje, die digi test durf ik nu (8dagen na tp) nog niet aan. Volgens mij moet het hcg voor die testen echt al wat hoger zijn. Het belangrijkste is voor mij nu streepjes plassen, hoe dun het streepje dan ook is.

@ Chablis, jij morgen weer een TP, good luck, ik ga duimen

@ Cin, erg hè, leef zelf ook altijd zo mee pffft

@ Babeth, ook jij morgen weer! Heel veel suc6, zal toch wat beladen voor jullie zijn!

Geplaatst

Zoals ik eerder geschreven heb. Mijn streepje bleef licht met de predictor testen. Ik deed ook iedere dag een test maar dat maakt je nog onzekerder, want het streepje wordt niet zo snel donkerder hoor. Als je het vol kan houden dan moet je nog een paar daagjes wachten. Ik ben alvast een beetje blij voor je.

Liefs

Geplaatst

Hoi dames

De ochtend na mijn pregnylinjectie (eenheid 10.000) moest ik bloed laten prikken, mijn hcg gehalte was (zeg maar 12 uur later) 250 iU/L. Ik vroeg nog aan Brussel of dit een normale waarde was en het antwoord was ja.

Ze konden mij helaa niet precies de verhoudingen verklaren.

Hiermee ging dus de theorie van velen hier om zeep..halvering per 24 uur, tenminste, een eenheid van 10.000 Pregnyl betekent geen HCG gehalte van 10.000 in je bloed... en tot op heden werd hier op het forum daar steeds mee gerekend met tellen wanneer het toegediende hcg uit je lichaam moest zijn.

Voor de zekerheid heb ik een mailtje gestuurd naar de fabrikant, zie hier de reactie:

Hartelijk dank voor uw vraag over Pregnyl.

Na een eenmalige intramusculaire of subcutane injectie worden de maximale hCG plasmaspiegels bij vrouwen na ongeveer 20 uur bereikt. Hoewel er grote variatie tussen de individuen bestaat, kan het verschil na injectie veroorzaakt worden door het verschil in vetophoping bij vrouwen. HCG wordt voor ongeveer 80 procent omgezet, voornamelijk in de nieren. De helft van het product zal in 33 uur uit het lichaam zijn verdwenen.

Met andere woorden, als u 10.000 IU ingespoten krijgt onder de huid of in de spier zal er de dag erna geen 10.000 IU/L in het bloed terug te vinden zijn. Het middel zal in een omzet proces verkeren. Voor verdere vragen welke consequenties het voor u heeft verwijzen wij u naar de behandelend arts. Hij/zij kan het beste beoordelen welk effect Pregnyl heeft op uw lichaam.

Wij danken u voor uw aanvraag en vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, neemt u dan gerust contact op met de Medical Information afdeling van Schering-Plough Nederland via: medicalinfo.nl@spcorp.com of 0800-9999000 (gratis).

Met vriendelijke groet,

Carola del Pilar Repetur

Medical Information Officer

T: +31 (0)800 9999 000 (gratis)

M: +31 (0)6 2000 6868

carola.repetur@spcorp.com

Geplaatst

hoi allemaal,

ik heb vanmorgen 11 wachtdag getest en niks geen streepje.

dus jaa. wat nu toch maar weer afwachten dan mischien zaterdag nog een keer doen. ik had nu de clear bleu plus. maar het licht toch niet aan de test denk ik dan. nee ik wordt gewoon ongi of het duurt wat langer voor ik een streepje krijg.

ik hou jullie wel op de hoogte ik wil zo graag blij zijn net als alle andere moeders die net zien dat ze zwanger zijn .

bye groetjes debby

Geplaatst

Hoi dames,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag. Ik heb 11 juni de punctie gehad en 14 juni de tp. Vandaag op wachtdag 12 heb ik positief getest. Ik heb alleen voor de punctie ovitrelle gespoten en daarna heb ik utrogestan gebruikt. Kan het zo zijn dat dit nog een vals positieve test is. Zelf denk ik van niet.

Groetjes, Kim

Gast estrhalita
Geplaatst

Kim gefeliciteerd hoor meid. De medijnen hebben geen invloed meer dus ga maar lekker genieten.

Geplaatst

Hoi dames, vanochtend weer positief getest!!!!

Nu hoor ik via via ook weer verhalen dat het toch te vroeg kan zijn, omdat je niet alleen Ovitrelle hebt gespoten, maar ook allerlei andere hormonen. In mijn geval Decapeptyl en Gonal-F. Deze kunnen toch geen invloed hebben op de test of wel?

Groetjes, Kim

Gast estrhalita
Geplaatst

Kim je bent echt zwanger hoor. Ik mag van ons ziekenhuis 12 dagen na de tp testen dus 15 dagen na de punctie. En die hormonen hebben nu echt geen invloed meer op je test hoor.

Geniet meid

Geplaatst

Gefeliciteerd hoor kim! De medicijnen kunnen echt geen invloed meer hebben! Het vruchtje in je is hCG aan het aanmaken, en dat zie je op de test!

Geniet er maar gewoon van, je bent zwanger!!!!

Liefs Alice

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden