Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kim,

je bent zwanger meis!!! [Esthralita mag al 12 dagen na de tp testen...zelfs ik mag 14 dgn. na de tp testen terwijl ik op dag 2 na de tp nog pregnyl gespoten heb en ja, die kan een vals positieve uitslag geven. Wellich Otrivelle ook maar verder geen enkel ander hormoon meis

GEFELICITEERD!!!!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanks voor de lieve reacties. Ik werd zo onzeker van die verhalen. Maar als sommige al op dag 12 na tp mogen testen dan zit het wel goed.

Geplaatst

hoi dames,

ik heb erg slecht nieuws , ik ben vanochtend vroeg een test gedaan en negatief daarna begin de middag ongesteld geworden. En nu alleen maar janken.

ik weet t even niet meer! allemaal nog succes groetjes debby

Geplaatst

Ach wat een teleurstelling Debby!

Eerst maar even goed uithuilen en daarna weer verder kijken.

Heel veel sterkte!

Geplaatst

ahhhhhhhhhh Lieve Belle

wat een klote bericht, getver!!! lekker uithuilen meis het is niet niks hoor en zoals Martha zegt, daarna weer verder kijken. sterkte, nogmaals!

Babeth

Geplaatst

hoi hoi ,

bedankt voor jullie lieve reacties.

we gaan verder tenminste dat willlen we graag.

ik heb ook een verzekeraar gevonden die ivf vanaf 4de poging vergoedt mischien handig om te weten. onvz verzekeraar. en dan het optifit pakket dat is een aanvullende verzekering.

nou iedereen succes hier en veel geluk .

groetjes debby

Geplaatst

Hallo Belle

enorm fijn om te lezen dat jullie er straks weer voor willen gaan, heb je ook nog een evaluatie gepland staat met jullie arts?

wat de verzekering betreft, ik wil je totaal niet ontmoedigen maar ik heb begrepen dat als je eenmaal in de mmm zit je niet weer in aanmerking komt voor deze verzerkering.

in het volgende topic is er het eea. over vermeld, je kunt ook eens op dit forum zoeken op ONVZ.

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8746&highlight=ONVZ

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

Op 16 juni heb ik 5000 eenheden Pregnyl gezet en op 18 juni de IUI gehad,

Vanaf gistermiddag test ik positief met de KV 2 voor 5,--

Dat is dus 12 dagen na de pregnyl en 10 dagen na de eisprong en vandaag dan 13 dagen na de pregnyl en 11 dagen na de eisprong. En a.s. donderdag is mijn NOD

Zal de pregnyl 5000 ie vals positief laten zien na 12/13 dagen?

Ik vind het al heel erg stom van me om al zo vroeg te testen pffff maar ja..kon me niet beheersen...

Geplaatst

Sidney, volgens mij zit het dan nu wel goed hoor en ben je "gewoon" zwanger.

Wanneer mag je officieel testen?

Geplaatst

Hallo Sidney

Pregnyl bijft maximaal 10 dagen in je bloed, dat geldt bij een eenheid van 10.000, voor de zekerheid kun je over 2 dagen nogmaals testen (officiele dag) om te kijken of je test donkerder uitvalt maar ik ben al blij voor je!!!

Geplaatst

@Mart Twee weken na de IUI mag ik officieel testen dus dat zou vrijdag zijn. Zelf word ik altijd exact 13 dagen na de eisprong ongesteld dus ik verwacht mijn NOD donderdag

@meiske, ik ga niet meer testen voor vrijdag..(sprak ik dapper ;-)) Ik maak mezelf alleen maar gek ermee.

Voor nu...billen tegen elkaar en maar afwachten en duimen!

Gast Sannie66
Geplaatst

Sidney, bij mijn laatste IVF de laatste Pregnyl (1 ampul) op zaterdag gezet en donderdagavond positief getest... dus je kunt er volgens mij wel vanuit gaan dat als je nu een posi test hebt, je HCG in je bloed hebt. Ik heb er een dag tussen gelaten en de zaterdag weer getest: ook de KV. Het 2e streepje was echt maar een ietsie pietsie donkerder... en de dag erop ook niet veel donkerder. De paarse dop is de maandag gedaan voordat ik mijn HCG liet testen in het zh op dinsdag...

Hier een foto van mijn testen..

Foto-YISNEIMP-D.jpg

Geplaatst

Hai Sannie,

Mijn testen zijn iets lichter dan jouw bovenste test, dus ik durf nog steeds niet te hopen ;-)

Er staat een tweede streepje, hoef niet te turen is echt duidelijk zichtbaar maar ik blijf erg onzeker. Zit niets anders op dan te wachten op vrijdag en mezelf toespreken om nooooit meer eerder te testen ;-)

Geplaatst

ik heb 5 dagen te vroeg getest en positief

dit was toen ook een heel licht streepje en op de foto haast niet te zien

hoop voor je sidney dat je vrijdag een dikke vette 2e streep hebt en nu dus al zwanger bent

het klinkt toch echt wel goed

Geplaatst

hoi babeth,

Ik geloofde het ook niet. maar ik heb gebeld met het onvz. En alles gevraagd erover bij mij is er geen verdere reden om de aanvraag af te wijzen. Je moet een aanvraag doen omdat er een medische selectie aan verbonden is. en ik heb wel het een en ander. maar dat had niks te maken met het geen waar ik me voor wil verzekeren. het optifit pakket bij onvz.

en basisverzekering houd ik bij mijn verzekering waar ik nu bij zit.

Alleen de gynacoloog moet nog even meewerken,maar goed ik geef inieder geval nog lang niet op. succes verder.

groetjes debby

Geplaatst

Hoi Debby, ook ik wil je niet ontmoedigen maar zorg dat jet zwart op wit krijgt.

Je moet nl vragenlijst invullen, ook daar komt stukje IVF in voor hier word je normaal gesproken dan op afgewezen omdat ze weten dat je hoge kosten gaat maken.

Als je belt krijg je iemand van een callcenter en geloof me die roepen vaak maar wat!

Dit zijn te ingewikkelde vragen voor die leeghoofden (hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot) maar heb al paar keer een ander antwoord gekregen op dezelfde vraag.

Zoek het echt goed ui om teleurstellingen te voorkomen.

Geplaatst

Hoi Belle en Marion

helaas heb ik ook wat slechte ervaringen met telefonische informatie, ik ben verbaast, in diet geval zullen ze veel aanhangers gaan krijgen en helemaal als je ook alleen de topfit af kunt sluiten.

Jij blijft met je basis bij je huidge, kun je die dan ook neti beter oversluiten omdat je anders 100% toeslag betaald.

Ik ben erg benieuwd of je er doorheen komt na de medische selectie en hou wel in je achterhoofd dat ze wellicht andere regels gaan krijgen in 2011.. dat zag je ook bij unive, van 5 naar 4 ....

succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Voor iedereen die in spannende tijden verkeert,

heel veel succes!

Ben zelf aan het wachten na terugplaatsing

van cryo. Volgende week duidelijkheid.

In 2008 bevallen van een zoon na IVF.

Houdt de moed erin allemaal!

Gr Soesa

Geplaatst

hallo Belle en Marion

nav. deze info heb ik gisteren een mail gestuurd naar ONVZ met de vraag of je met een IVF verleden toch aanspraak kan maken op de topfit verzekering.

Ik ben zojuist teruggebeld. Als je al 3 pogingen hebt gehad zonder zwangerschap van tenminste 12 weken dan zul je niet geaccepteerd worden omdat ze dan zeker weten dat je een dure patient voor ze wordt.

Maar als je nog vanuit de basisverzekering pogingen tegoed hebt wordt je in ieder geval geacepteerd voor de basis (dat moet) maar kun je mogelijk toch in aanmerking komen voor de topfit.

Ik heb onze situatie besproken en kreeg het advies om toch aan te vragen, er bestaat een kans dat ik toch voor de topfit geaccepteerd wordt maar kan net zo goed afgewezen worden.

Debbie, dit is de info die ik teruggekoppeld kreeg, jij bent anders geinformeerd maar hou het in gedachte anders is het erg zuur!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

hoi meiske ik heb net alle papieren binnen.

degene aan de vrouw heeft ook duidelijk gezegd dat het niet al te streng is maar dat er wel degelijk voorwaarden aanzitten. Ze zei ook sowieso heb je nee maar ja kun je wel krijgen.

Dus gaan we het wel invullen, ik hou je wel op de hoogte hoe het verder loopt maar ik hou de moed er nog even in.

groetjes debby

Geplaatst

Hi meiden,

Heb een vraag aan jullie.

Afgelopen donderdag en vrijdag getest met prélude, allebei de keren duidelijk zwanger.

Nu kan ik het gewoon bijna niet geloven... dus vandaag weer een test gedaan.

Deze is van predictor, en er zijn wel twee streepjes maar dan is de linker heel licht.

O jeetje, wat moet ik hier nu mee?? Is het nu al aan het fout gaan óf is de test van predictor minder gevoelig?

Wie heeft er ook ervaring met prélude? ...ik hoop dat deze gewoon heel gevoelig zijn en dat dus de verklaring is.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Ik heb geen ervaring met beide merken en kan je dus helaas niet helpen,

misschien vandaag even testen bij het kv halen?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Klinkt wel positief hoor!

Zoek maar eens naar het HCG waardelijstje. Predictor heeft vrij hoge waarde nodig! Kruidvat 2 voor 5 niet.

Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden