Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Henne,

Deze is inderdaad beter zichtbaar dan die van gisteren, ik zou ook stiekem wat meer hoop krijgen! Ik spoot ook altijd 10000 pregnyl en die was er bij mij rond dag 10 en soms dag 11 uit. Succes.

Liefs Pien

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja alleen is dit dus een ultratest en die anderen waren dat niet. Ik als onderzoekster ;-) kan dat dus niet echt met elkaar vergelijken. En hij is nog steeds wel erg licht. Eerlijk gezegd word ik hier heel onrustig van, pffff..... En ik wilde alleen maar kijken wanneer ik die stomme pregnyl kwijt was. Nu ben ik opeens elke dag aan het testen :-S

Geplaatst

Ik heb op WD11 positief getest (met kruidvat en Clearblue: 2-3 weken zwanger). Op diezelfde dag ook mijn eerste bloedafname gehad en ik heb een HCG van 518.

Geplaatst

Wat tel je als WD11? 11 dagen na de tp? In het Erasmus mocht ik namelijk altijd al 15 dagen na de punctie testen. Dus dat is dan ook al WD10 ofzo. En deze keer hebben we de tp al twee dagen na de punctie gehad, dus nu is het helemaal rekenen waar ik dan zou zitten omdat het meestal op dag 3 is. Als ik uitga van WD0 op 3 dagen na de punctie, dan zit ik nu op WD9. Denk ik.

Wel een mooi hoog hcg Object, zouden het er twee zijn??? Spannend!

Geplaatst

Voorburg geeft niet echt een datum. Ze zeiden de vorige keer '14 dagen na de tp, op zijn vroegst 14 dagen na de punctie'. Het eerste is donderdag, het tweede dinsdag. Het is dus nog erg vroeg. Maar ja, ik wilde ook helemaal niet vroeg testen, ik wilde alleen weten wanneer de pregnyl uit mijn lijf is blink.gif Dit is ook weer echt iets voor mij he, zucht....

Geplaatst

Wow, Henne, dit is inderdaad heel spannend!

Tsja, wat moet je hier nou van denken? Je zou er toch vanuit moeten kunnen gaan dat de pregnyl inderdaad verdwenen is, maar ik snap ook heel goed dat je nog niet meteen de andere mogelijkheid durft aan te nemen. Maar wat zou dat mooi zijn!!! Het is je zo langzamerhand echt wel een keertje gegund. Zou ook weer veel hoop bieden aan anderen in kader van de aanhouder wint!

Ik ga heel hard voor je duimen en hoopdat je lijntje almaar donkerder gaat worden!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Vanochtend weer hetzelfde feest. Na drie minuten is het afleesvenster nog wat roze en zie ik vaag een 2e lijntje. Na vijf minuten is het afleesvenster mooi wit en het lijntje licht, maar duidelijk zichtbaar. Officieel moet je 'm binnen 15 minuten aflezen, dus in die zin is de test positief, maar ik begin er toch hard aan te twijfelen. Het is een ultratest, het lijntje is niet echt dikker dan gisteren geloof ik. En het verschijnt dus echt pas na een paar minuten. De meeste meiden die op wd10 zitten, zien toch wel redelijk snel een duidelijker lijntje / plusje.

Ondertussen ook tekenen van naderende ongesteldheid: vannacht nat van zweet wakker dat is voor mij een specifiek iets in de week voor m'n menstruatie. En buikpijn. Maar ook eten met lange tanden en vage misselijkheid. Kortom: ik vertrouw mezelf, de tests en mijn lijf niet meer. Vrees echt dat het voor de 4e keer 'bijna maar niet helemaal' gaat worden.

Geplaatst

Hoi Henne,

Wat spannend maak jij het weer!

Welke test gebruik je?

Als ik jou was zou ik de test van het kruidvat gebruiken, met de ultratest van matcare heb ik slechte ervaringen.

Die zijn heel onduidelijk terwijl ik wel zwanger was.

Veel liefs,

Vanessa

Geplaatst

Lieve Henne

getver zeg die onzekerheid helemaal met de kwaaltjes die je noemt!

Ik heb geen ervsaring met Matcare maar gebruitk de testen van Kruidvat.

dat het lijntje nu niet donkerder is is niet vreemd, met een verdubbeling van 48 a 72 uur!

toen ik zwanger was heb ik 3 dagen op rij getest en zag geen enkele keer verschil.

Wel zag ik duidelijk per dag verschilk in de testen toen ik aan het testen was op de pregnyl er uit was of niet!

verdorie zeg, leef met je mee!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hey Henne,

It aint over till it's over!!! Hoe vaak lees je net dat meiden die uiteindelijk zeker wisten dat ze ongi gingen worden juist die keer zwanger bleken te zijn?

Tip van Vanessa vind ik wel een goede: waarom geen kruitvat testen proberen? Wellicht is de uitslag daarvan een stuk duidelijker, positief of negatief.

ONzekerheid is killing dus ik wens je heel veel sterkte!

Aafke

Geplaatst

Ohw Henne, wat spannend. Ik ben al bijna van plan de doekjes aan jullie terug te zenden ;-).

lieve henne

wat een spanning hier zeg

hoop en duim van harte dat het streepje

deze keer steeds duidelijker word

tis je zo gegund!!!!!

liefs yes

Geplaatst

Thanks meiden!

Vanessa ik vind de kruidvat testen juist een ramp, vooral dat gedoe met het pipetje. Zit er wel over te denken een midstream van kruidvat te halen, met zo'n plusje. Maar ergens durf ik ook gewoon niet meer. Onzekerheid is niks. Maar testen die elkaar tegenspreken zit ik ook niet op te wachten. Het is zo zwaar irritant om altijd van die vaag positieve testen te hebben!

Geplaatst

Thanks meiden!

Vanessa ik vind de kruidvat testen juist een ramp, vooral dat gedoe met het pipetje. Zit er wel over te denken een midstream van kruidvat te halen, met zo'n plusje. Maar ergens durf ik ook gewoon niet meer. Onzekerheid is niks. Maar testen die elkaar tegenspreken zit ik ook niet op te wachten. Het is zo zwaar irritant om altijd van die vaag positieve testen te hebben!

Henne

ik vind juist die van Kruidvat wel fijn, die met paarse dop.

de eerste test deed ik op dag 12 (26-10) na tp (14-10).

Bij het wegleggen van de test zag ik dat er al direct het dwarse streepje in het venster verschenen was, waardoor ik dacht dat het voorbij was, na 5 minuten gekeken en zagen dat het een plusje was. de 2 dagen opvolgens ook getest maar neit echt donkerder.

de middelste op de foto was de eerste, de bovenste de 2de (27-10) en de casette, ook KV was op de officiele testdatum, mijn hcg was die dag 110.

ik laat het je juist zien omdat bij mij de testen ook niet echt donkerder werden in die dagen

liefs

Babeth

Geplaatst

Dank je wel Babeth, weer even een oppepper. Ik staar me misschien blind op de meiden die op wd10 al een dikke streep hebben binnen en minuut. Het moeilijke is vooral dat we deze situatie al eerder hebben meegemaakt en dat het toen telkens toch niets werd. En juist om die onzekerheid te voorkomen wilde ik alleen maar even weten wanneer de pregnyl weg was....en dan zit je opeens in deze ellende, ggrrrrrr....

Geplaatst

Poeh Hé Henne,

Wat krijgen jij en je man het weer voor de kiezen zeg.

Ik wil je daarom heel veel succes toe wensen.

Wat hoop ik met je mee dat je zwanger zult zijn!

Geplaatst

Poeh Hé Henne,

Wat krijgen jij en je man het weer voor de kiezen zeg.

Ik wil je daarom heel veel succes toe wensen.

Wat hoop ik met je mee dat je zwanger zult zijn!

ik begrïjp het wel hoor Henne, maar het zal van persoon tot persoon en van test tot test verschillen. Voor jullie zal er pas wat duidelijkheid komen als de test er anders uitziet en dan nog geen zekerheid maar wel helderheid en ik hoop een goed gevoel!!!

succes!!!!

Geplaatst

henne: ik zeg een streep is een streep.

ook ik heb dezelfde testen als babeth: geloof wel 6 stuks van 1, 5 jaar geleden.

kom er ook geen peil op trekken.

Dit is niet meer van de pregnyl. Warm hebben en zweten heb ik nu ook best wel, en misselijk ook!!!

ik geloof er nog in bij jou, zet hem op lieverd!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden