Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
[ATTACH=CONFIG]5186[/ATTACH]

Thx Floor en Misa.

Ik begin alleen nu te twijfelen...

toen ik een half uur later weer keek zag ik dit... Ik twijfel of dat een indroogstreepje is of toch.....????

hmmmm, welke test is dit? Ik vind het een heel erg twijfelgeval. Is het streepje net zo dik als de controlestreep, of is het echt een pennestreepje? Als ik het merk weet, kan ik er misschien iets meer over zeggen, maar ik twijfel. Als het de KV 2x5 was geweest, dan was ik optimistisch geweest! Heb je nog een nieuw testje gedaan ondertussen?

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik weet niet zeker of t een kv test is want ik had het hoesje niet meer... Ik had m gekregen int plastick hoesje

heb om 12u nog een cb test gedaan maar die zei natuurlijk 'niet zw'. Was geen ochtendurine.

ik ga morgen weer testen

Geplaatst

Pffff, ik merk dat ik google alweer afspeur op eerste zwangerschapstekenen....als 'bewijs' dat het dit keer goed gaat.. En dat al op wd1, dit belooft weinig goeds :pinch:

..

Geplaatst
Pffff, ik merk dat ik google alweer afspeur op eerste zwangerschapstekenen....als 'bewijs' dat het dit keer goed gaat.. En dat al op wd1, dit belooft weinig goeds :pinch:

..

Hihi! Vrouw naar mijn hart! Ik leef met je mee, het is een drama!

Geplaatst

Ik zit nu op wd 4 en heb er ook last van, aan de andere kant is het ook zo lastig want komen de kwaaltjes nou door de utrogestan of heeft het toch met een prille zwangerschap te maken? Aghhh, om gek van te worden!

Vanmorgen een kv test gedaan en de pregnyl is uitgewerkt, dat weet ik dan ook maar weer :-). Thans god voor de kv testen, en heel gevoelig en heel goedkoop! Daar word ik blij van. Nu weer op naar de vlg dag....

Geplaatst

misa, jij nu al? haha dat wordt wat. Nou ik raad het je niet aan hoor, ik baal echt van mijn ongeduld ;-)

)Lucia, jij ook al. nou ben heel benieuwd!

Ik word hier wel gestoord van zeg. Heb toch maar alsnog een cb gedaan (had mn ochtendurine dit x wel bewaard) en er staat 'niet zw'. Maar ik schiet er niets mee op want toen ik wel zw was , toen testte ik op wd14 en had ik een heeeeel licht streepje. Heb toen later die ochtend een cb gedaan die zw aangaf. Dus... het kan nog zijn dat ik vrijdag/zaterdag wel een licht streepie heb...? Ik maak mezelf gek. En ik heb echt een hekel aan die cassette testjes want ook vandaag kwam er net als gisteren na een uur wél een licht streepje (daarom deed ik alsnog die cb). Heb nu dus ook al 2 cb's van 20 euro (40 eurie!!) verspild voor nix. Ik ben niet eerder zo'n test maniak geweest, maar ik kan niet stoppen. Ik ga morgen sowieso weer testen. En vrijdag ook. Arghhh.

Geplaatst

Lucia, ik ga morgenochtend ook testen om te kijken of de pregnyl uit t systeem is.... En dan zondag weer, en maandag etc etc etc.... Wordt er nu al gek van haha.

Armanda, ja ik ben heeeel geduldig... :misc_expressions-wh..... Maar ik zou als ik jou was het houden bij de kv2x5... Scheelt je een hoop geld en ze zijn het gevoeligst. Ik testte bij B.rando met de kv op dag 9 of 10 positief terwijl de cb toen nog 'niet zwanger' aangaf. Die hebben echt een hoger hcg level nodig.. Wanneer was jouw tp? Jij moest ook pregnyl prikken?

..

Geplaatst
Ik zit nu op wd 4 en heb er ook last van, aan de andere kant is het ook zo lastig want komen de kwaaltjes nou door de utrogestan of heeft het toch met een prille zwangerschap te maken? Aghhh, om gek van te worden!

Vanmorgen een kv test gedaan en de pregnyl is uitgewerkt, dat weet ik dan ook maar weer :-). Thans god voor de kv testen, en heel gevoelig en heel goedkoop! Daar word ik blij van. Nu weer op naar de vlg dag....

Die utrogestan is verschrikkelijk!! Ik vraag me echt af in welke mate die de bijwerkingen veroorzaken.. We worden misleid waar we bij staan .. :laugh:

Geplaatst
misa, jij nu al? haha dat wordt wat. Nou ik raad het je niet aan hoor, ik baal echt van mijn ongeduld ;-)Lucia, jij ook al. nou ben heel benieuwd! Ik word hier wel gestoord van zeg. Heb toch maar alsnog een cb gedaan (had mn ochtendurine dit x wel bewaard) en er staat 'niet zw'. Maar ik schiet er niets mee op want toen ik wel zw was , toen testte ik op wd14 en had ik een heeeeel licht streepje. Heb toen later die ochtend een cb gedaan die zw aangaf. Dus... het kan nog zijn dat ik vrijdag/zaterdag wel een licht streepie heb...? Ik maak mezelf gek. En ik heb echt een hekel aan die cassette testjes want ook vandaag kwam er net als gisteren na een uur wél een licht streepje (daarom deed ik alsnog die cb). Heb nu dus ook al 2 cb's van 20 euro (40 eurie!!) verspild voor nix. Ik ben niet eerder zo'n test maniak geweest, maar ik kan niet stoppen. Ik ga morgen sowieso weer testen. En vrijdag ook. Arghhh.

Hi, de CB digitaal met indicator is twee keer zo gevoelig als de CB digitaal zonder indicator, dus dat de laatste negatief is, is niet per se slecht. Ik weet vrijwel zeker dat de testjes niet van KV zijn. Ik kan er dus niet veel over zeggen... Mijn advies zo zijn een KV 2x5 te doen en als diensten is kan je een CB met indicator doen. Succes!

Lucia, bij mij werden de KV testjes al op WD 5 donkerder... Spannend dus!! Ik duim voor je!

Misa, ik had geen bijwerkingen van de Utrogestan gelukkig, behalve dan dat ik er heel moe van werd. Maar ja, wat kan het vertekenen hè? Maar je kunt het wel vergelijken met je vorige zwangerschap toch? Ik voelde herkende het de vorige keer en deze keer meteen. Al dag 7/8 kreeg ik prikjes in mijn borsten. Dat is bij mij het 'teken'. Zo zal jij het ook vast wel weer herkennen!

Succes meiden!

Geplaatst

Wow Floortje, vanaf wd 5! Nou ja, ik ga gewoon vanaf nu elke dag testen.

Mijn buik voelt gespannen maar ben bang dat het gevolg is van de punctie en tp want ook de tp was geen pretje. Herkenbaar?

Geplaatst

hoi meiden

Hoe berekenen jullie de wd, is de tp de eerste dag of de dag erna?

Floortje, wauw, al zo snel een positieve test! Was dat met een 2x5 kvtest?

Ik had op 19/3 de punctie en 22/3 de tp...nu een naar trekkerig gevoel in mijn onderbuik zo nu en dan, sinds gisteren erg moe en duizelig, maar dat kan van de utrogestan komen...officieel ben ik al 5x zwanger geweest (5 maal vmk) en elke keer was weer anders, dus ben ook wel eens onterecht blij geweest als ik steken in mijn borsten voelde...

Geplaatst

Spannend hoor! Ik heb enorm last van mijn eierstokken gekregen doordat ik zwanger was. Ze gaan dan extra opzetten. Ik ben toen twee keer (met 4+3 en 5+3) in het ziekenhuis geweest voor een echo. Het kan dus een goed teken zijn. Had je veel follikels? Let dan wel even op dat het geen begin is van late overstimulatie. Als je twijfelt even het ziekenhuis bellen hoor. En koorts is ook niet goed, dus pas goed op jezelf.

Ja, bij mij was op WD 5 het streepje íets donkerder (het is dus van Pregnyl overgegaan in 'eigen' hcg), maar dat was nog wel heel twijfelachtig hoor. En WD 5 is niet echt reëel. Vanaf WD 6 kan je een streepje hebben, maar ook dat is vroeg. Spannend, zet m op!

Geplaatst

Floortje; ik had de eerste keer bijna geen verschijnselen, alleen wd1 en na een week ofzo ook idd wat prikken in mijn borsten. Ik heb vandaag ook geen 'verschijnselen' meer dus wat dat betreft voelt het allemaal hetzelfde. O, alleen wat meer lucht in mijn maag en darmen maar ik kan me niet herinneren of ik dat toen ook had haha.

Lucia, de punctie viel bij mij reuze mee dus voor mij is het niet herkenbaar maar ik kan me goed voorstellen dat je buik dan wel ff gespannen is. Tis toch een soort van blauwe plek van binnen denk ik zo.. Het wachten duurt lang he :pinch: ....

Danika, de dag na de tp is wd1. Nog ff olhouden ;-)

Dames, echt waar; ik vind deze wachtdagen het zwaarst van het hele proces...!!

Geplaatst

Thx meiden

helaas was het al 2x de CB mét weekindicator.

Juist omdat die zo gevoelig zijn, baal ik extra met mn 'niet zw' uitslag.

Maar weet je, toen ik wel zw was, had ik pas op wd14 een licht streepje op de kv test. En toen ook de cb gedaan (1-2 wkn zw).

Ik hou dus nog een heel klein beetje hoop...

ik zou pas zaterdag moeten testen maar ik ben echt een testmaniakje geworden

ik ga nog wel kv tests halen morgen. Ben alleen zo bang dat ze nega zullen zijn en dat ik die rot icsi voor nix heb gedaan...

Geplaatst
Thx meiden

helaas was het al 2x de CB mét weekindicator.

Juist omdat die zo gevoelig zijn, baal ik extra met mn 'niet zw' uitslag.

Maar weet je, toen ik wel zw was, had ik pas op wd14 een licht streepje op de kv test. En toen ook de cb gedaan (1-2 wkn zw).

Ik hou dus nog een heel klein beetje hoop...

ik zou pas zaterdag moeten testen maar ik ben echt een testmaniakje geworden

ik ga nog wel kv tests halen morgen. Ben alleen zo bang dat ze nega zullen zijn en dat ik die rot icsi voor nix heb gedaan...

Wat een hel he, dit vroegtesten haha. We doen onszelf wat aan maar ja, het niet testen kunnen we ook niet :pinch:

Ik heb vanochtend getest, en kreeg een 2e streepje... Natuurlijk van de pregnyl :pinch: Pfff, ik ga overmorgen weer ff kijken of dat mijn lijf al uit is..

Hoe gaat het wachten met de rest van de ladies??

..

Geplaatst

De tijd kruipt hier voorbij...en in toenemende mate raak ik gefixeerd op kwaaltjes die ik zou willen voelen :nerves:

Die wachtdagen zijn trouwens niet helemaal met elkaar te vergelijken, want niet elke tp vindt op dezelfde dag plaats....bij mij nu op dag 3, vorige keer op dag 4 en ik zie voorbeelden van dag 2 of 5...

Ik sluit me erbij aan dat de wachtdagen nog het zwaarst van alles zijn....

Geplaatst

Helemaal mee eens dat deze periode vannafwachten ontzettend zwaar is. Dit forum helpt wel ontzettend, bijna aan verslaafd :-). Het is fijn om te lezen dat je niet alleen bent in deze. Ik ben ook enorm gefocust om alles in mijn lichaam. Ik moet zeggen dat het wat afneemt, wat ik voel dan. Tot gister wel een er opgezette buik en deze voelde gespannen aan. Nu is dat minder. Kan natuurlijk zijn dat het kwam door de punctie en de tp, moet je lichaam toch weer even van hertellen. Vreselijk dit!!!! Misschien dat ik morgen even een dagje oversla. Was net trouwens even in de kv en alle 2v5 uitverkocht!!! Veel dames uit 030 hier?!?

Geplaatst
Helemaal mee eens dat deze periode vannafwachten ontzettend zwaar is. Dit forum helpt wel ontzettend, bijna aan verslaafd :-). Het is fijn om te lezen dat je niet alleen bent in deze. Ik ben ook enorm gefocust om alles in mijn lichaam. Ik moet zeggen dat het wat afneemt, wat ik voel dan. Tot gister wel een er opgezette buik en deze voelde gespannen aan. Nu is dat minder. Kan natuurlijk zijn dat het kwam door de punctie en de tp, moet je lichaam toch weer even van hertellen. Vreselijk dit!!!! Misschien dat ik morgen even een dagje oversla. Was net trouwens even in de kv en alle 2v5 uitverkocht!!! Veel dames uit 030 hier?!?

Haha, ja ik heb ze allemaal ingekocht :laugh: Nee hoor, ik ben 038 ...

Hier is de vage misselijkheid binnen gekomen.. Stomme pregnyl en witte bollen :pinch:

Bij mij was de tp op dag 3 (vrijdag punctie en maandag tp). Maar ik weet eigenlijk niets van 'wat-je-wanneer-zou-voelen' en wat er wanneer in je lichaam gebeurt... Floortje, jij?? Of een link naar een site?

Samen komen we door de wachtdagen Danikae! (En de andere dames en heer natuurlijk!)

...

Geplaatst

Volgens het boek van Zita West (pag 43):

"Ongeveer 5-6 dagen na de bevruchting ( is bij ons erg goed bekend.. :laugh:) vormt de geclusterde cel een lege holte die blastocyste wordt genoemd. De blastocyste zweeft ongeveer 48 uur lang door de baarmoeder voordat het zich nestelt in de dikke baarmoederbekleding (endometrium)"

De dag van de punctie is dus die van de bevruchting, ingeveer een week later nestelt "de kleine" zich in, en vanaf dat moment kun je volgens mij HCG gaan vormen zelf...en meten..

Het is dus wel belangrijk hoever je emmie is op het moment van tp, mijn emmies waren dag 3 en redelijk goed op schema volgens mij...maar je schijnt hoe dan ook snelle en slome emmies te hebben, al weet ik niet of dat verschil ook zo groot kan zijn als wanneer het onze eileiders helemaal door zou moeten...en de ene dame maakt ook sneller HCG dan de ander...

maar die medicatie maakt het hoe dan ook lastig iets zinnigs te zijn over de kwaaltjes bij mezelf...

Geplaatst

Hmmm, bij mij was de emmy 8-cellig en is op dag 3 geplaatst....dan zou hij dus zaterdag wel ingenesteld moeten zijn...

..

Geplaatst
Helaas

goede vrijdag mocht het niet zijn voor mij

de cb test met indicator zeg nogmaals Niet Zwanger

sucks big time

Bah, wat ontzettend balen vrouw! Ik snap dat je er dan echt ff doorheen zit. Dikke knuffel van hier!!

Geplaatst
Maar dan moet je m nog ff de tijd geven om hormonen te gaan maken hoor...:laugh::laugh::wink:

Nou, soms gaat dat heel snel :-) Ik had de ene keer op WD 6 positief en de andere keer op WD 5 een donkerder streepje dan de dag ervoor (toen zat er ook nog wat Pregnyl). En dat was geen toeval, want ik deed er ongeveer 10 per dag ;-) Bij de ene vrouw gaat het sneller dan bij de andere.

Maar Armanda, heel rot voor je! Als je op WD 12 negatief test is de kans dat het is gelukt niet zo heel groot. In sommige ziekenhuizen wordt ook al op WD 12 getest... Ik hoop op een wonder, maar dan ben je inderdaad een uitzondering.

Misa, vrouw, hoe is het? Vandaag WD 6 toch? Heb je al getest? Weet je al of er nog een restje Pregnyl zit? Hm, het is nu 11 dagen na deregnyl toch? Zal wel weg zijn! Ben benieuwd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden