Ga naar inhoud

Baarmoederslijmvlies

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Suus,

Goeie vraag, ik ben ook wel benieuwd, want ik heb 5 okt. tp gehad en krijg verder niks aan homonen, mijn baarmoederslijmvlies moet het zelf doen, en ik weet niet of dat nou wel zo handig is, dus hoeveel het zou groeien met hormonen ben ik ook wel benieuwd naar!

Sorry, da´s dus geen antwoord op je vraag, maar vind het gewoon een goeie vraag.

Liefs Marielle

Geplaatst

Poeh...nee... Ik zou wel in mijn dossier kunnen kijken ...wacht ff...

Bij onze 2e icsi was mijn BMS bij de uitgangsecho 4 mm en toen de punctie werd ingepland 8,7. Daar zat 6 dagen tussen. De eerste icsi is het in vier dagen 2 mm gegroeid. Dat varieert dus al van 0,5 tot 0,8mm per dag.

Denk dus dat er geen standaard voor te geven is. Hangt misschien ook van de hormonen af? Ik ben trouwens niet zo'n goed voorbeeld hoor, heb een kort schema waarbij de 1e keer mijn eigen cyclus toch overheerste en de 2e keer had ik er acupunctuur bij wat ook invloed kan hebben.

Geplaatst

Het baarmoederslijmvlies is lastig te meten. Ik had de vorige keer bij controle: 5 en 5.4, dus gemiddeld 5.2. Maar de verpleegkundige zij dat ze ook 5.6 kon opschrijven???

Ik moest 4 dagen later terugkomen en de Progynova 2 dagen verlengen met 3 per dag en toen was mijn baarmoederslijmvlies 5.9. Ik was echt verbaasd dat het zo weinig was, maar dat schijnt dus normaal te zijn.

Geplaatst

O, nou ik al die metingen zie, ja de laatste keer bij mij was het 7 mm, maar of dat veel of wienig is geen idee:icon_scratch:

Dat was in iedergeval zonder homonen.

Geplaatst

hallo Ralletje

Ik heb even in mijn eerste lijst gekeken

de dikte van je BMS hangt ook af van waar je in je cyclus zit.

Bij mijn eerste poging was het opde 1ste dag 6mm (toen had ik nog niet gestimuleerd)

na 5 dagen stimuleren: 8.5

na 8 dagen stimuleren: 9.0

na 11 dagen stimuleren: 10.7, 2 dagen later was de p.u.

onze cryo-poging was in mijn eigen cyclus, zonder hormonen

toen was het op dag 10 7mm, dag 11 9mm

nu zit ik midden in de 2de icsi, weer mbv. medicatie.

na 6 dagen stimuleren was het 8mm.

Morgen volgt de 2de meting (dan heb ik 10 dagen gestimuleerd)

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoi Meiske74,

Nou ff denken hoor, 20 sept ging de ivf mis, dat was op zondag, en de vrijdag erna had ik een afspraak en meteen de maandag erna een echo en toen hadden ze het over die 7 mm, dat was dus dag 8 van de cyclus.

Zelf heb ik er niet zoveel verstand van hoor, maar ik maak me een beetje druk dat ik geen hormonen krijg na de tp, heb nu dus 5 okt. tp gehad en heb alleen 29 sept (een dag na die echo dus) pregnyl gezet.

Is 7 mm wel genoeg dan in die tijd van de cyclus?? Zal wel toch??

Liefs Marielle

Geplaatst

Hoi Ralletje,

Ik doe ook natuurlijk cyclus cryo, dus ook alleen pregnyl. 7mm is prima hoor! Bij mij varieert het tussen 7.5 tot 9mm rond de eisprong!

Pieneke

Geplaatst

Dank je Pieneke en Sen, heb er een iets positiver gevoel bij nu.

Fijn om te lezen dat jij het ook zonder hormonen doet Pieneke, ik dacht echt dat iedereen progestan of utrogestan bolletjes kreeg na tp, begon me al beetje vreemde eend in de bijt te voelen, hahhaa!

Liefs Marielle

Geplaatst

Hallo allemaal,

Gisteren weer een eco gehad en mijn BMS is nu 7.3 en was 5 dagen geleden 3.3. Nu dacht de Gyn dat ik donderdag een TP zou krijgen, de ivf arts gebeld en die zei dat ik vrijdag eerst nog maar een echo moest hebben, dus nu vrijdag even afwachten , ik verwacht dan zelf zaterdag de TP.

Groetjes suus

Geplaatst

Hallo Suus,

wat spannend, mbt. de terugplaatsing kijken ze noet alleen naar je BMS maar ook naar de grootte van je follikels en in Brussel kijken ze ook naar je bloedwaarden, ik weet niet of ze dat in NL ook doen.

bij de laatste fm (vrijdag 9-10-09) was het BMS10 en de punctie was zondag de 11de.

Ik heb vanaf vrijdag geen Menopur ter stimulatie meer moeten spuiten, het was enkel 1x Pregnyl 36 uur voor de punctie.

Meid, ik wens je heel veel succes en ik zie je op het wachtbankje...

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoi Meiske,

Ik loop in brugge bij het St Jan, bij de cryo tp kijken ze naar het BMS en bij het starten na de bloedwaardes, tijdens de echo wordt er ook gekeken of er geen follikels aanwezig zijn.

Zoals bij mij vorige week helaas wel was, maar die zijn nu weer weg zodat ik gelukkig verder kan gaan met deze poging.

Ik krijg suprefact als hormoononderdrukker en progynova om het bms te ondersteunen.

Ik hoop zaterdag ook op het WB plaats te kunnne nemen.

Groetjes suus

Geplaatst

Hoi Suus,

wat spannend he!! ik heb gisteren de tp gehad.....ik zal vast een plaatsje voro je vrijhouden op he bankje...

heel veel succes!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoi Marielle,

Je bent zeker geen vreemde eend in de bijt door een cryo in eigen cyclus te doen zonder hormonen. Ik heb geen hormonen gebruikt en zelfs niet eens een echo gehad. Ik heb alleen maar doormiddel van LH-testen het moment van de eisprong moeten bepalen en 3 later zijn de cryo's teruggeplaatst. Ik heb dus niet eens een idee hoe dik mijn baarmoederslijm was.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hey Dorine,

Dank je, vandaag ben ik super vet ongesteld geworden, mislukt dus, maar ik heb er nog een in de vriezer, dus hopen dat die wel aanslaat over 2 weken!!

Ik moet wel eerst weer komen voor een echo.

Groetjes Marielle

Geplaatst

Dank je, jij nog van harte he, maar dat had ik al op een andere pagina geschreven geloof ik, hahahaha, het is ook zo druk hier!!

Spannend, die eerste echo, je weet dus nog niet of het er een is of twee, dat had ik 2 jaar geleden bij mijn zoon ook, zooo spannend!! succes meis, en geniet ervan!!

Groetjes Marielle

Geplaatst

Hallo,

Vanmorgen weer een meting gahd en het BMS was nog precie hetzelfde, nu hebben ze de dosis verhoogd van 3 naar 5 tabletten per dag, en maandag weer terug voor een echo, hoop wel dat het dan dikker geworden is. :unsure:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden