Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Héééééél veel succes Chantal morgen met testen! bruinverlies kan een van de twee embryootjes zijn. Ik vind het superspannend en hoop het ontzettend voor jullie. Duimduimduim!!!!! Zou ook echt balen zijn voor t feestje..........zet m op!!!! TWEE STREPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TWEE!!!!! TWEE!!!

Wij vieren morgen ook nog wat verjaardag van mn man.....haha...ook net 49 geworden deze week..................brrrrr op papier......!!! Maar Sandra Bullock heeft net een kindje geadopteerd en zij is ook al 45. Dus nou en!!!

good luck

Megan

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pesa/ datum:

Angela- 31 mei 2010: 10.15 uur

Consult/ datum:

Megan- 20 mei 2010

Nathalie- 6 juli 2010

Angela- 20 juli 2010

Telefonisch consult/ datum:

Chantal- 11 mei 2010

Uitgangsecho/ datum:

MBM - 8 juni 2010

Angela - 20 juli 2010

Start decapeptyl/ datum:

Nathalie- 12 mei 2010

Megan - 20 mei 2010

Chantal- 22 mei 2010

MBM- 27 mei 2010

Start stimulatiehormoon/ datum:

Nathalie- Puregon 100 IE- 14 mei 2010

Chantal- Puregon 150 IE- 24 mei 2010

Megan - Gonal-F 225 IE - 3 juni 2010

MBM- Puregon 150 IE -8 juni 2010

1e FM/ datum:

Nathalie- 20 mei 2010

Chantal- 30 mei 2010

Megan - 10 juni 2010

MBM - 14 juni

2e FM/ datum:

Nathalie-21 mei 2010

Chantal- 1 juni 2010: 11.10 uur

Megan- 13 juni 2010

3e FM/ datum:

Pregnyl/ datum:

Nathalie- 22 mei 2010: 23.30 uur

Chantal- 2 juni 2010: ??? uur

Megan - 13 juni 2010: 23.00 uur

MBM - 19 juni 2010: 22.30 uur

Punctie/ datum:

Nathalie- 24 mei 2010: 10.30 uur

Chantal- 4 juni 2010: 9.00 uur

Megan - 15 juni 2010: 11.00 uur

MBM - 21 juni 2010: 10.30 uur

Telefonisch consult lab m.b.t. tp/ datum:

Nathalie- 26 mei 2010: voor 11.00 uur - 5 van de 6 eitjes bevrucht- geen cryootjes

Chantal- 6 juni 2010: voor 11.00 uur - 3 van de 6 eitjes bevrucht- geen cryootjes

Megan- 15 juni 2010: voor 11. 00 uur- 7 van de 8 eitjes bevrucht- 5 cryootjes

MBM-

TP verse embyro('s)/ datum:

Nathalie- 27 mei 2010- 2 embryootjes (2x morula)

Chantal- 7 juni 2010- 2 embryootjes (4 & 6 cellig)

Megan- 16 juni 2010- 1 embryootje (10-cellig)

TP cryo('s)/ datum:

Testen/ datum:

Nathalie - 10 juni 2010 -negatief

Chantal - 21 juni 2010

Megan - 30 juni 2010

Geplaatst

Pesa/ datum:

Angela- 31 mei 2010: 10.15 uur

Consult/ datum:

Megan- 20 mei 2010

Nathalie- 6 juli 2010

Angela- 20 juli 2010

Telefonisch consult/ datum:

Chantal- 11 mei 2010

Uitgangsecho/ datum:

MBM - 8 juni 2010

Angela - 20 juli 2010

Start decapeptyl/ datum:

Nathalie- 12 mei 2010

Megan - 20 mei 2010

Chantal- 22 mei 2010

MBM- 27 mei 2010

Start stimulatiehormoon/ datum:

Nathalie- Puregon 100 IE- 14 mei 2010

Chantal- Puregon 150 IE- 24 mei 2010

Megan - Gonal-F 225 IE - 3 juni 2010

MBM- Puregon 150 IE -8 juni 2010

1e FM/ datum:

Nathalie- 20 mei 2010

Chantal- 30 mei 2010

Megan - 10 juni 2010

MBM - 14 juni

2e FM/ datum:

Nathalie-21 mei 2010

Chantal- 1 juni 2010: 11.10 uur

Megan- 13 juni 2010

3e FM/ datum:

Pregnyl/ datum:

Nathalie- 22 mei 2010: 23.30 uur

Chantal- 2 juni 2010: ??? uur

Megan - 13 juni 2010: 23.00 uur

MBM - 19 juni 2010: 22.30 uur

Punctie/ datum:

Nathalie- 24 mei 2010: 10.30 uur

Chantal- 4 juni 2010: 9.00 uur

Megan - 15 juni 2010: 11.00 uur

MBM - 21 juni 2010: 10.30 uur

Telefonisch consult lab m.b.t. tp/ datum:

Nathalie- 26 mei 2010: voor 11.00 uur - 5 van de 6 eitjes bevrucht- geen cryootjes

Chantal- 6 juni 2010: voor 11.00 uur - 3 van de 6 eitjes bevrucht- geen cryootjes

Megan- 15 juni 2010: voor 11. 00 uur- 7 van de 8 eitjes bevrucht- 5 cryootjes

MBM-

TP verse embyro('s)/ datum:

Nathalie- 27 mei 2010- 2 embryootjes (2x morula)

Chantal- 7 juni 2010- 2 embryootjes (4 & 6 cellig)

Megan- 18 juni 2010- 1 embryootje (10-cellig)

TP cryo('s)/ datum:

Testen/ datum:

Nathalie - 10 juni 2010 -negatief

Chantal - 21 juni 2010

Megan - 2 juli 2010

Geplaatst

Ik hoop dat het goed nieuws is dat we nog niks van Chantal hebben gehoord....ze hebben ook een feestje he. Ik hoop echt dat ze aan het vieren is!!!!

Chantal voel je ook niet verplicht hoor. Als je even het forum niet wilt gebruiken geen enkel probleem. Geldt voor jou natuurlijk ook Nathalie. Is echt niet erg als je een paar dagen niet inlogt. Het blijven internetcontacten he..........en je hoort ook vaak dat mensen zeggen dat je van forums weg moet blijven. Is mij ook gezegd. Maar nu ik jullie 'ken' vind ik het ook moeilijk. Ik heb ook paar keer gecheckt of we al wat van Chantal hebben gehoord.....het is gewoon heel dubbel. Ik twijfel soms ook of ik er niet teveel mee bezig ben. Ik reageer eigenlijk alleen op jullie, nou ja net ook die enquete gemaakt.....maar je ziet wel heel veel berichten, dingen die je soms liever niet weet.

Anyway, na dit filosofische geblaat tijd voor bed en ik ga toch aan je denken Chantal! Ik vraag mijn engeltje (te leen van vriendin die weer van haar moeder) ook even voor jou te zorgen vannacht. For better or worse!

En morgen pag je pas echt testen he. Soms geeft-ie een dag tevoren nog negatief.

Lfs Megan

Geplaatst

@ Nathalie ... ... Ja wat een hoop he. Ik hoop ook dat ik geen overstimulatie krijg, want natuurlijk geef ik ook de voorkeur aan een vers embryootje ;-) Ik was alleen erg misselijk de avond dat ik Pregnyl moest spuiten, maar voor de rest heb ik er weinig last van. Alleen last van mijn buik, maar dat lijkt me wel normaal als daar binnen zoveel aan de hand is. Ik hoop ook dat de punctie meevalt, ik zie er wel tegenop, maar over een paar uurtjes weet ik het .... spanning stijgt al.

@ Chantal ... ... Dank je wel, ik hoop dat de punctie meevalt. Maar hoe is het met jou, heb je al een test gedaan?

Liefs,

MBM ik ga me vast voorbereiden!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Gisteren getest en negatief. Heb potje gehuild gisterenmorgen. Dubbel was dat we ook de verjaardag van Arnold gevierd hebben, heb mijn verdriet niet echt kunnen laten gaan gister. Vanochtend gewerkt en nu huilend thuis. Het wordt na elke TP moeilijker om met een negatieve test om te gaan, heb ook besloten een paar maanden rust te nemen. Even geen hormonen, puncties en echo's. Ben er voor het moment helemaal klaar mee.

Blijf jullie natuurlijk wel volgen en steunen.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hai Chantal,

Verdomme zeg, ik had zulke goede moed dat het na Nathalie haar mislukte poging, bij jou misschien dan wel zou lukken. Meid ik wens je heel veel sterkte. Knap van je dat je ondanks je uitslag toch zondag de verjaardag van Arnold hebt gevierd. Ik hoop dat hij je een beetje kan steunen in deze zware tijd.

Heel veel liefs,

Angela

Geplaatst

Hai Megan,

Hoe voel je je? Spannend ook jij zit nu in de wachtweken. Ik zag dat 2 juli je testdatum is. Ik hoop echt dat dit hem gaat worden voor je.

Veel liefs,

Angela

Geplaatst

Hai MBM,

Hoe gaat het met je? Heb je de punctie goed doorstaan? Jij bent nu de vierde die mij zijn ervaring kan geven v.w.b. een punctie. Van Nathalie, Chantal en Megan weet ik het al, hoe is het jou vergaan? En hebben ze uiteindelijk nog een mooi aantal eicellen weggehaald. En weet je al wanneer je de tp zal hebben. We horen het gauw van je.

Veel liefs,

Angela

Geplaatst

Hai Nathalie,

Hoe gaat het nu ondertussen met jou, voel je je alweer wat beter? Ik hoop dat je weer wat rust heb gevonden, nu je besloten hebt even een pauze in te lassen. En ben je alweer wat kwijt van je 5 kilo........komt dat van al die hormonen of heb je je gewoon even lekker laten gaan? Mocht het van de hormonen komen, ga ik me maar vast voorbereiden door nu flink te gaan afvallen........hahahaha.........heb ik voorloppig nog 4 weken de tijd.

Veel liefs,

Angela

Geplaatst
Hai MBM,

Hoe gaat het met je? Heb je de punctie goed doorstaan? Jij bent nu de vierde die mij zijn ervaring kan geven v.w.b. een punctie. Van Nathalie, Chantal en Megan weet ik het al, hoe is het jou vergaan? En hebben ze uiteindelijk nog een mooi aantal eicellen weggehaald. En weet je al wanneer je de tp zal hebben. We horen het gauw van je.

Veel liefs,

Angela

Hallo Angela,

Het gaat wel redelijk goed met me. Vanmorgen zag ik er ontzettend tegen op. En toen ik daar in 'de stoel' lag nog steeds. Eerst om het infuus wat ze moesten inbrengen, terwijl ik nu toch niet meer bang hoef te zijn voor naalden. Maar goed, dat viel al mee. Toen begon het echte werk. Ze zeiden bij alles wat ze deden ook tegen mij wat ze deden, dat vond ik wel fijn. En ze telden tot 3 toen de 1e prik kwam. Ok, de naald was nu door de wand heen. Het was een raar gevoel, alsof je een stomp in je maag krijgt. Maar echt pijn deed het niet, het was wat gevoelig. Toen kon ik op het scherm meekijken hoe ze alle blaasjes leeg prikten. Dat was wel erg gevoelig en soms verkrampte ik helemaal, maar dan vertellen ze je dat je rustig moet doorademen en voor je het weet is er weer zo'n blaasje leeg. En voor je het weet zeggen ze dat was de linker-/rechterkant, nu de andere kant. Al met al kent het wel wat pijnlijke momenten, maar het is niet zo dat je het uitgilt van de pijn. Daarna, nu dus, ik lig in bed. Ik heb nog wel wat last, buikpijn. Ik voel gewoon dat daarbinnen wat gebeurd is, maar ook dat is dragelijk. Ik heb er nog geen pijnstiller tegen hoeven innemen.

En dan natuurlijk het resultaat van de punctie: ze hebben 22 eitjes, dat is dus 2x een voetbal elftal. Dat was wel een hele goede score zeiden ze tegen mij. Dus nu maar afwachten hoe mijn eitjes het samen doen met het zaad van mijn partner. Daar wordt ik woensdag tussen 9 en 10 over gebeld. En die dag vind ook de TP plaats, tenzij ik nog wel last krijg van overstimulatie. Daar wordt ik woensdag ook eerst nog op gecontroleerd. Maar al met al dus wel goed nieuws.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Oh Chantal.....

Wat ontzettend klote zeg. Echt. Gatver. Kan me zo goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Al die gvd @@% moeite voor nopjan.

Gaat het tussen jou en je man wel ok?

Tsjonge zeg. Heb je vandaag nog wel een testje gedaan voor de zekerheid? Kan soms laat op gang komen hoor dat hcg (zeggen ze), ws niet zo heel vaak, maar toch. Of ben je ook al ongesteld?

Heel verstandig dat je even een break neemt als je je nu zo voelt. Wie weet over twee of drie maanden kun je er weer tegenaan en is het raak!

Nogmaals vind het zelf heel fijn als je meeleest maar als je echt even afstand wil nemen is dat misschien ook goed om niet meer te doen. Maar moet je uiteraard zelf beslissen. Hele dikke knuffel en héél veel sterkte.

@MBM Jeeeeeeeeeeeeeetje TWEEËNTWINTIG EITJES!!!!!!!!!!

hahah GOED ZEG!!! Oh ben echt superbenieuwd naar de bevruchtingen....stel je voor 16 cryo's!!!! onvoorstelbaar. Nou hoop dat je je goed blijft voelen, jouw punctie klinkt ook als mijn eerste punctie die stelde niet zoveel voor (wel stuk minder follikels :-)). Op naar woensdag!

grtz Megan

Geplaatst

@ Megan ... ... Wat een goed resultaat he! TWEËNTWINTIG EITJES!!!!!!!!!! Ik stond er zelf ook van te kijken. Op het schermpje zat ik mee te tellen. Er was mij verteld dat er in ieder geval zo'n 5 tot 10 eitjes nodig zijn. Dus ik dacht, dan tel ik vast verkeerd. Hahaha ... niet dus! Ik ben ook zeer benieuwd naar de bevruchtingen en kan niet wachten op goed nieuws. Ik heb nu nog wel een beetje last van napijn, maar dat neem ik voor lief. Als ik verder maar geen klachten krijg, maar ik hou me strikt aan de regeltjes: veel rusten en véél drinken.

Ik moet nu 3x daags 2 capsules Utrogestan (vaginaal)innemen. Hoe zijn jullie ervaringen, deden jullie dit gewoon met de hand, of met een inbrenghuls. En hoever moet dit met de hand? Ik heb gisteravond de 1e 2 naar binnen gebracht, maar raakte ze onderweg kwijt haha. Dus weet eigenlijk niet hoe diep ze zijn gegaan.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Chantal wat ontzettend klote zeg!!! Kan me voorstellen dat je een potje heb zitten huilen, vaak lucht dat wel op!!!!

Denk dat het goed is dat je even rust neemt, is toch allemaal zeer ingrijpend voor lichaam en geest!!

Vind het knap dat je je man zijn verjaardag heb kunnen vieren!!

Gooi lekker al je emoties eruit en rust goed uit!

Heel veel sterkte gewenst Chantal met het verwerken hiervan!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

MBM, wat een prachtige score zeg!!!!

Hopelijk heb je morgen een tp, spannend!

Fijn dat je er niet zoveel last van heb gehad! Die bolletjes breng ik altijd in met een inbrenghuls, die vraag ik altijd in de kliniek. Goed diep inbrengen is het advies.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Megan, thanks voor je lieve woorden! Mij is het ook verteld weg te blijven van forums maar ben toch een beetje verslaaft aan dit forum.

Het is logisch dat je er zo mee bezig bent als je met de behandelingen bezig bent.. Op dit moment ben ik er niet zo mee bezig voor mezelf maar leef wel met anderen mee..vooral in deze topic omdat het toch een beetje aan voelt als "onze" topic.

Ik vind dat filosofische geblaat wel grappig hoor :))

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Angela,

Thanks voor de belangstelling, het gaat goed met me hoor!

Die 5 kg is echt van de hormonen (vanaf maart 2009). Natuurlijk helpt zo'n mislukte poging niet mee want dan ga je ook eten.

Tijdens het stimuleren en de tp sport ik niet wat ik normaal gesproken wel veel doe dus dan schiet het wel op hoor!

Hoe is het met verhuizen???????

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Nou MBM, vertel!!!! Hadden ze nog genoeg plaats in de diepvries voor je embryootjes? En heb je de TP gehad? Leuk he?

Ben benieuwd,

grt Megan

Geplaatst

@ Nathalie en Megan ... ... De dag begon goed, tegen 09.15 uur werden we gebeld door het ziekenhuis, of we 11.15 uur in het ziekenhuis konden zijn voor de TP. Om 10.15 moest ik eerst bloed laten prikken in het ziekenhuis om mijn waarden weer te bekijken. Daarna nog tot 11.30 uur in de wachtkamer moeten wachten, dat duurt lang zeg. En eindelijk mochten we mee. Ik kreeg eerst een buikecho, daarmee hebben ze mijn eierstokken gecontroleerd en gekeken of er vocht in mijn buik zat. Wat dus wel het geval was. Samen met de gynaecoloog gingen ze de uitslagen van het bloedonderzoek bespreken en daarna zouden ze de beslissing nemen. Even later kwamen ze binnen en vertelden ons het slechte nieuws. Het risico was te groot om nu een TP te doen. Ze zijn er van overtuigd dat als er een TP komt dat ze dan al een ziekenhuisbed voor me klaar kunnen zetten. Helaas wordt deze poging afgebroken. Daarna kregen we wel het goede nieuws dat de eitjes goed bevrucht zijn en er een ruim aantal zijn om in te vriezen voor de volgende poging. Hoeveel dat er zijn hoor ik morgen, dan moet ik daar over bellen. Eerst was ik er heel verdrietig onder maar het is een logische keus. En wat me dan weer troost is de gedachte dat we straks zo verder kunnen. Ik blijf voorlopig nog wel onder controle om te kijken of het vocht uit mijn buik verdwijnt en of mijn bloed weer wat dunner wordt, dat was al aardig aan het verdikken. Dus helaas, helaas, voor mij nog geen wachtbankje.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Ahh wat een teleurstelling MBM!!!! Maar beter nu stoppen dan in het ziekenhuis belanden.

Veel brandnetelthee drinken voor het afdrijven van het vocht!!

Hopelijk heb je wel veel cryootjes in de vriezer!

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden