Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

@Megan, nee hé! Jij ook alweer negatief getest... Meid, neem de tijd om het een plekje te geven. In ieder geval fijn dat je nog cryo's hebt. Ik leef met je mee.

@Nathalie, hoe was je relaxdagje in de Zwaluwhoeve gisteren? Ben benieuwd hoe je gesprek zal verlopen aanstaande dinsdag. Wat knap zeg dat je al op 3 uur sporten zit! Ga je met deze hitte ook sporten?? Ik kan het niet opbrengen om naar de zolder te gaan en te gaan sporten wanneer het zo warm is.

@MBM, geniet van je vakantie en dan vol goeie moed voor een TP gaan.

@Angela, succes met verhuizen en verven!!

Groetjes,

Chantal.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

@Megan, meid wat een vreselijke rotzooi, veel sterkte met deze negatieve uitslag. Geef jezelf de tijd en rust.

@Chantal, vandaag is het zover om 11.00 uur krijgen we de sleutel dus dan kunnen we aan de slag. Vandaag zal er nog niet veel gebeuren, meer verf enzo inkopen, maar vanaf morgen gaan we echt beginnen.

@Nathalie, ja 3 weken is inderdaad maar kort om je huis aan kant te hebben en te verhuizen, en tussendoor zijn de kinderen er ook gewoon. Maar goed we gaan ervoor en we zien wel hoever we komen. Nee dit is gelukkig nog niet onze vakantie, we hebben in augustus nog 2 weken vakantie dus dan hoop ik dat we een beetje van het huis kunnen genieten.

Ben je een beetje uitgerust na je dagje in de Zwaluwhoeve, veel succes met je gesprek morgen.

@MBM, lekker meid even op vakantie. Probeer ondanks dat je altijd zeer sportief/actief bezig wil zijn op vakantie, toch een beetje rustig aan te doen. En lekker uitgerust terug komen voor de TP.

Nou meiden ik ga nog eens wat dozen in de auto gooien, ik probeer geregeld even op het forum te kijken en wat van me te laten horen.

Veel liefs,

Angela

Geplaatst

Chantal,

Fijn om je weer te zien op het forum, hoe gaat het nu met je???

In de Zwaluwhoeve was het heerlijk!! Lekkere gezichtsbehandeling en weer veel cremetjes ingekocht. Binnenkort ga ik weer alleen met Herman.

Ben bang dat Texel is volgeboekt dus gaan we naar een andere plek, morgen even kijken welke het wordt!

Het sporten moet ik echt weer gaan opbouwen, vind het wel lastig met dit warme weer maar ik moet wel, er moet echt 5 kg vanaf!

Heb in de Zwaluwhoeve zelfs hot yoga gedaan terwijl het bloedverziekend heet was! 41 graden binnen en ik lag voor de kachel :))

Heb gister het gesprek gehad met dr. Pieters, ze was weer vriendelijk. Heb gezegd dat ik verder wil en gevraagd naar de kwaliteit van de eitjes, zaad, embryootjes. Alles was goed, ze heeft het laten zien. Wel zag je dat bij de laatste poging er weinig eitjes waren en ook geen cryootjes (dit kan dus door de overstimulatie komen).

De puregon wordt verhoogd naar 125 IE, hierbij zei ze dat teveel eitjes niet goed zijn maar te weinig zoals de laatste keer ook zeker niet de bedoeling was.

Ook neem ik 2 maanden rust en ga ik 5 kg afvallen, wat ze een erg goed idee vond, en ook weer de kwaliteit van de embryootjes ten goede zou kunnen komen (kans op meer eitjes en dus cryootjes).

Ik vroeg om de Pregnyl ter ondersteuning en dit vond ze meteen een goed idee en heeft gelijk het recept voorgeschreven. (mits ik natuurlijk niet tegen overstimulatie aan ga zitten.)

Toen ik bij de receptie stond kwam ze nog aangerend met de mededeling dat Herman en ik ons bloed moesten laten testen aangezien er alweer een jaar voorbij was (blijkt elk jaar te moeten).

Ik had wel te weing deca over dus daar moet ik een doosje van kopen, geloof dat dit zo'n 190 euro is en de pregnyl moet ik betalen, de rest had ik nog. Dit vind ik allemaal wel meevallen. Zal ongeveer op de 230 euro komen denk ik. (Misschien trapt de verzekering erin en koppelt het niet aan een ICSI poging en betalen ze dit gewoon).

We kregen vorige week de rekening van het opslaan van het sperma, weer even 200 euro, maar ja, is allemaal voor het goede doel!

Nou, weer genoeg over mezelf gepraat, ben toch echt benieuwd hoe het met jou is Chantal en wanneer jullie hebben gepland weer te beginnen??

Wanneer heb je je evaluatiegesprek?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Angela,

Wat een vreselijk weer voor jullie om te verhuizen!!! Zo warm, lijkt me geen pretje!!

Gelukkig hebben jullie nog een weekje vakantie, want anders zou het echt zonde zijn van je vrije tijd! Jullie kunnen nu niet eens van het lekkere weer genieten!!

Hoop voor jullie, dat het verhuizen een beetje opschiet en je lekker in je tuinje kan genieten van de zon!!

Thanks voor het suc6 wensen! Gesprek ging goed, zie berichtje aan Chantal.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Pesa/ datum:

Angela- 31 mei 2010: 10.15 uur

Consult/ datum:

Megan- 20 mei 2010

Nathalie- 6 juli 2010

Angela- 20 juli 2010

Telefonisch consult/ datum:

Chantal- 11 mei 2010

Uitgangsecho/ datum:

MBM - 8 juni 2010

Angela - 20 juli 2010

Start decapeptyl/ datum:

Nathalie- 12 mei 2010

Megan - 20 mei 2010

Chantal- 22 mei 2010

MBM- 27 mei 2010

Start stimulatiehormoon/ datum:

Nathalie- Puregon 100 IE- 14 mei 2010

Chantal- Puregon 150 IE- 24 mei 2010

Megan - Gonal-F 225 IE - 3 juni 2010

MBM- Puregon 150 IE -8 juni 2010

1e FM/ datum:

Nathalie- 20 mei 2010

Chantal- 30 mei 2010

Megan - 10 juni 2010

MBM - 14 juni

2e FM/ datum:

Nathalie-21 mei 2010

Chantal- 1 juni 2010: 11.10 uur

Megan- 13 juni 2010

MBM- 16 juni 2010

3e FM/ datum:

MBM- 18 juni 2010

Pregnyl/ datum:

Nathalie- 22 mei 2010: 23.30 uur

Chantal- 2 juni 2010: ??? uur

Megan - 13 juni 2010: 23.00 uur

MBM - 19 juni 2010: 22.30 uur

Punctie/ datum:

Nathalie- 24 mei 2010: 10.30 uur

Chantal- 4 juni 2010: 9.00 uur

Megan - 15 juni 2010: 11.00 uur

MBM - 21 juni 2010: 10.30 uur

Telefonisch consult lab m.b.t. tp/ datum:

Nathalie- 26 mei 2010: voor 11.00 uur - 5 van de 6 eitjes bevrucht- geen cryootjes

Chantal- 6 juni 2010: voor 11.00 uur - 3 van de 6 eitjes bevrucht- geen cryootjes

Megan- 15 juni 2010: voor 11. 00 uur- 7 van de 8 eitjes bevrucht- 5 cryootjes

MBM- 23 juni 2010: voor 10.00 uur- ?? van de 22 eitjes bevrucht- geen verse tp wel 8 cryootjes

TP verse embyro('s)/ datum:

Nathalie- 27 mei 2010- 2 embryootjes (2x morula)

Chantal- 7 juni 2010- 2 embryootjes (4 & 6 cellig)

Megan- 18 juni 2010- 1 embryootje (10-cellig)

TP cryo('s)/ datum:

Testen/ datum:

Nathalie - 10 juni 2010 -negatief

Chantal - 21 juni 2010 -negatief

Megan - 2 juli 2010 -negatief

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Lijkt me ook heerlijk, zo'n dagje op een kuuroord. Mijn schoonzus en ik gaan zeker ook een keer. Weten alleen nog niet wanneer of waar. Misschien maken we er een weekendje van. Daar krijg ik Arnold echt niet mee naartoe.

Fijn te lezen dat het goed met je gaat, knap van je hoor dat je zo fanatiek sport!

En hot yoga wanneer het zo warm is, dat kan toch niet prettig zijn?? Of wel? Ik zou denken dat je van de warmte onwel wordt.

Je krijgt dus ondersteuning d.m.v. Pregnyl, hoef je dan de Utrogestan bolletjes niet meer te zetten? Hoeveel Pregnyl moet je spuiten en hoe vaak moet je dat dan spuiten? Fijn dat dr Pieters zo toegeeflijk was.

230 Euro voor de Pregnyl en de Deca, dat valt inderdaad nog mee. Maar ja, het zou toch leuker zijn wanneer de verzekering nog betaalt. Ga je het wel proberen te declareren?

Ik zie dat je half September weer voor een nieuwe poging wilt gaan, dat vind ik nou nog eens leuk. Ik hoop namelijk ook dat ik half September weer voor een poging kan gaan. Wil de maand Augustus nog hormoonvrij zijn en mezelf in alle rust opladen voor een nieuwe poging. Wie weet wordt September onze maand!!

Ik heb aanstaande dinsdag om 14.15 een telefonische afspraak met dr Hulsbergen, wil dan aangeven dat ik graag extra gesedeerd wil worden tijdens de punctie. Ben er toch wel van geschrokken dat ik veel pijn heb gehad afgelopen keer.

En ook wil ik vragen om Pregnyl ter ondersteuning, hoop dat dat ook geen probleem zal zijn.

Gaat Herman deze maand naar de camping met de jongens?

Wanneer heb jij vakantie?

Tot schrijfs,

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Angela,

Hoe gaat het met verhuizen?? Jullie hebben wel erg warm weer om zo te moeten sjouwen!! Denk aan jullie.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

He Chantal,

Wat jammer dat je man niet mee wil naar een saunaresort.

Ik vind het zelf erg relaxed om met Herman te gaan. Met een vriendin vind ik het ook leuk hoor (zoals een paar weken geleden).

Leuk trouwens dat je zo'n goed contact hebt met je schoonzus!! Wel erg leuk een beautyweekendje!

Wij gaan weer naar de Zwaluwhoeve, was de laatste keer gelukkig wel weer bevallen.

Dat sporten is de afgelopen week toch ook wat minder bij mij door de hitte, de hot yoga is het laatste wat ik heb gedaan, let wel op m'n voeding want die 5 kg moet eraf!

Ik moet de pregnyl 1500 IE op dag 3, 6 en 9 na de punctie zetten. Geen bollen meer gelukkig! Dit kan natuurlijk alleen wanneer ik niet teveel follikels heb. Dit moet wel weer goed in de gaten gehouden worden aangezien de puregon nu wordt verhoogd naar 125 IE.

Ik denk dat dr. Hulsbergen wel instemd met de pregnyl, moet zeggen dat ik ze bij MCK toch erg klantgericht vind werken.

Toen ook met de Dormicum die ik vroeg.

De medicatie ga ik zeker vergoed proberen te krijgen, weet alleen niet of het lukt maar ach ja, niet geschoten is altijd mis.

Ik zit zelfs te denken om in oktober pas weer met een poging te starten, maar ik ben er nog niet zeker van. Een vorige keer kreeg ik na een maand rust alweer de kriebels!

Aan de andere kant zou het wel weer leuk zijn om weer samen op het wachtbankje te zitten!

Als ik jou was zou ik ook om dormicum vragen, je bent dan zowel lichamelijk als geestelijk "gesedeerd".

Ze gaven mij eerst Xanax, toen was ik nog erg goed bij de tijd, en aangezien ik zo zenuwachtig was voor de punctie, heb ik alles bewust meegemaakt wat ik geen pretje vond. Later wilde ze me eerst valium geven, maar zoals je weet ben je dan vooral lichamelijk "gesedeerd".

Ik vond Dormicum 15 mg echt een uitkomst, delen ben ik gewoon kwijt en voor mijn gevoel was de punctie zo voorbij aangezien ik half lag te slapen. Het nadeel is wel dat je die heerlijke roes van de morfine niet meer zo goed voelt. De punctie voel je wel echter, doet niet echt pijn.

Herman gaat de tweede week van augustus naar de camping, ik heb maar 2 dagen vrij maar we gaan natuurlijk aankomende week een paar dagen weg. Zwolle is het geworden aangezien Texel was volgeboekt. Vanuit daar naar de zwaluwhoeve, heerlijk.

Gaan jullie nog een paar dagen weg? Is de tuin al gedaan??

Prettig weekend!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Pesa/ datum:

Angela- 31 mei 2010: 10.15 uur

Consult/ datum:

Megan- 20 mei 2010

Nathalie- 6 juli 2010

Angela- 20 juli 2010

Telefonisch consult/ datum:

Chantal- 11 mei 2010

Chantal- 13 juli 2010; 14.15 uur

Uitgangsecho/ datum:

MBM - 8 juni 2010

Angela - 20 juli 2010

Start decapeptyl/ datum:

Nathalie- 12 mei 2010

Megan - 20 mei 2010

Chantal- 22 mei 2010

MBM- 27 mei 2010

Start stimulatiehormoon/ datum:

Nathalie- Puregon 100 IE- 14 mei 2010

Chantal- Puregon 150 IE- 24 mei 2010

Megan - Gonal-F 225 IE - 3 juni 2010

MBM- Puregon 150 IE -8 juni 2010

1e FM/ datum:

Nathalie- 20 mei 2010

Chantal- 30 mei 2010

Megan - 10 juni 2010

MBM - 14 juni

2e FM/ datum:

Nathalie-21 mei 2010

Chantal- 1 juni 2010: 11.10 uur

Megan- 13 juni 2010

MBM- 16 juni 2010

3e FM/ datum:

MBM- 18 juni 2010

Pregnyl/ datum:

Nathalie- 22 mei 2010: 23.30 uur

Chantal- 2 juni 2010: ??? uur

Megan - 13 juni 2010: 23.00 uur

MBM - 19 juni 2010: 22.30 uur

Punctie/ datum:

Nathalie- 24 mei 2010: 10.30 uur

Chantal- 4 juni 2010: 9.00 uur

Megan - 15 juni 2010: 11.00 uur

MBM - 21 juni 2010: 10.30 uur

Telefonisch consult lab m.b.t. tp/ datum:

Nathalie- 26 mei 2010: voor 11.00 uur - 5 van de 6 eitjes bevrucht- geen cryootjes

Chantal- 6 juni 2010: voor 11.00 uur - 3 van de 6 eitjes bevrucht- geen cryootjes

Megan- 15 juni 2010: voor 11. 00 uur- 7 van de 8 eitjes bevrucht- 5 cryootjes

MBM- 23 juni 2010: voor 10.00 uur- ?? van de 22 eitjes bevrucht- geen verse tp wel 8 cryootjes

TP verse embyro('s)/ datum:

Nathalie- 27 mei 2010- 2 embryootjes (2x morula)

Chantal- 7 juni 2010- 2 embryootjes (4 & 6 cellig)

Megan- 18 juni 2010- 1 embryootje (10-cellig)

TP cryo('s)/ datum:

Testen/ datum:

Nathalie - 10 juni 2010 -negatief

Chantal - 21 juni 2010 -negatief

Megan - 2 juli 2010 -negatief

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Goed om er even uit te zijn, dan gaan jullie de huldiging van de voetballers niet bijwonen vandaag. Zal wel behoorlijk druk worden in Amsterdam!

Wat heerlijk dat Herman het fijn vindt om naar een kuuroord te gaan, ik krijg Arnold daar echt niet mee naartoe. Ja, mijn schoonzus en ik hebben een goed contact, dus een weekendje kuuroord zou wel heel leuk zijn.

De tuin in nog een grote zandbak, afgelopen week ook veel te warm geweest om iets in de tuin te doen. Deze week gaat Arnold elektriciteit aanleggen. Het materiaal voor het voorste terras is besteld en dit wordt eind Juli, begin Augustus geleverd.

Is wel hard werken zeg, een tuin opknappen!

Hoe staat het met jullie huizenjacht??

Zijn jullie zover klaar met klussen in huis?

Dus je weet nog niet wanneer je weer wil starten met een volgende ICSI?

Wij hebben besloten in September weer door te gaan met derde ICSI, vanmiddag heb ik een telefonische afspraak met dr Hulsbergen.

Angela, hoe gaat het met jullie? Flink aan het sjouwen?

Het is bijna 20 Juli, dan kunnen jullie ook echt van start!!

Hoe gaat het met de vakantiegangers Megan & MBM?

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

He Chantal,

Na een weekje weg te zijn geweest zijn we er weer.

Zo'n tuin is echt een hoop werk ja, zeker als je een grote tuin hebt zoals jullie!

Met dat warme weer is het geen leuke klus, moet je ook niet willen! Alles rustig aan doen!

Hoe was je telefonische afspraak?

Heb je het nog over de Pregnyl gehad?

Ik heb de knoop doorgehakt, half oktober gaan we weer beginnen. Ben nu flink bezig met sporten!

Huis is qua opknappen klaar, nu nog opruimen en schoonmaken en dan de foto's.

Geniet van het lekkere weer vandaag! (ik moet jammer genoeg zo werken bleeeeh)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Zo, jij hebt er weer een relaxed weekje opzitten! Jullie hebben wel prachtig weer gehad zeg!!Tja, op een gegeven moment moet je dan weer werken..

Knap van je dat je intensief aan het sporten bent, hoe gaat het met je dieët?

Ik ben vandaag overdag vrij, heb vanavond een paar cliënten. Wil zo ook gaan sporten, heb de ramen op zolder even tegen elkaar opengezet. Het is daar zo warm, dan sta ik al te zweten zonder dat ik gesport heb!

Dus jullie hebben besloten om in Oktober te starten, nog een maand extra rust.

Wel jammer, komen we niet samen op het wachtbankje.

Ik merk wel dat mijn cyclus van slag is, afgelopen zondag had ik ongesteld moeten zijn. Heb al wel een paar dagen met vlagen buikpijn en rugpijn die normalerwijs de menstruatie aankondigen, maar tot op heden niets....Dit hele traject bestaat toch voornamelijk uit wachten, wachten en nog eens wachten...

Mijn gesprek met dr Hulsbergen verliep prima, vind haar echt erg aardig. Heel begripvol. Ook ik krijg Pregnyl ter ondersteuning na de TP. Op dag 3, 6 en 9 1500E en ze heeft Xanax 1 mg voorgeschreven. Volgens haar zou ik daar flink 'stoned' van worden, daar ik geen medicatie slik. Deze mag ik de avond voor de punctie innemenen 1 tablet 's ochtends 1 uur voor de punctie. We zullen zien.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Angela,

Hoe is het gegaan gisteren? Vertel, vertel!!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Hoi Chantal,

Zo, jij hebt er weer een relaxed weekje opzitten! Jullie hebben wel prachtig weer gehad zeg!!Tja, op een gegeven moment moet je dan weer werken..

Knap van je dat je intensief aan het sporten bent, hoe gaat het met je dieët?

Ik ben vandaag overdag vrij, heb vanavond een paar cliënten. Wil zo ook gaan sporten, heb de ramen op zolder even tegen elkaar opengezet. Het is daar zo warm, dan sta ik al te zweten zonder dat ik gesport heb!

Wat heerlijk dat je overdag vrij bent, in de avond is het wat minder warm. Het sporten gaat goed, echt dieeten doe ik niet, let wat op m'n voeding. Sta niet op de weegschaal maar merk aan de broeken dat het redelijk gaat.

Je heb nu op zolder wel een lekkere privesauna!!

Dus jullie hebben besloten om in Oktober te starten, nog een maand extra rust.

Wel jammer, komen we niet samen op het wachtbankje.

Jammer ja dat we niet samen op het wachtbankje komen maar moet zeggen dat ik erg van de rust geniet zo. Even geen stress.

Ik merk wel dat mijn cyclus van slag is, afgelopen zondag had ik ongesteld moeten zijn. Heb al wel een paar dagen met vlagen buikpijn en rugpijn die normalerwijs de menstruatie aankondigen, maar tot op heden niets....Dit hele traject bestaat toch voornamelijk uit wachten, wachten en nog eens wachten...

Duurde bij mij soms ook wel eens lang voordat ík ongesteld werd na een poging, tja die hormonen zorgen er toch voor dat je lijf ontregeld is.

Mijn gesprek met dr Hulsbergen verliep prima, vind haar echt erg aardig. Heel begripvol. Ook ik krijg Pregnyl ter ondersteuning na de TP. Op dag 3, 6 en 9 1500E en ze heeft Xanax 1 mg voorgeschreven. Volgens haar zou ik daar flink 'stoned' van worden, daar ik geen medicatie slik. Deze mag ik de avond voor de punctie innemenen 1 tablet 's ochtends 1 uur voor de punctie. We zullen zien.

Wat fijn dat je ook de pregnyl krijgt!! Ik hoop dat de Xanax goed helpt bij je, bij mij werkte het voor geen meter, was nog steeds gespannen. Het voordeel is wel dat je geen andere medicatie gebruikt.

Wat is het hier stil he????

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hallo meiden,

Het heeft even geduurd, maar hier ben ik even. We zijn nog steeds druk bezig met verhuizen. Vandaar een late reactie. We hebben de eerste week flink afgezien in de hitte, het weer is nu de afgelopen dagen wat minder, maar om te verhuizen is het perfect. Afgelopen dinsdag hadden we even een dagje vrij, om weer af te reizen naar Leiderdorp.

Het is allemaal goed gegaan. Eerst had ik de uitgangsecho, die zag er goed uit. Toen hadden we het gesprek met de arts, over het vervolgtraject.......de uitslag van de pesa was ruim 1,6 miljoen waarvan 5% zwemmend en dat bleek voor de icsi goed te zijn. Hoeveel rietjes we hebben was bij de arts niet bekend. Na een pauze van 2 uur moest ik om 14.30 uur bloed laten prikken (hiervan krijg ik dinsdag telefonisch de uitslag) en aansluitend kreeg ik de prikinstructie. Omdat ik net mijn periode had gehad, zal ik mijn volgende cyclus beginnen. Dit zal na verwachting 10 augustus zijn. Dus ik ga volgende week maar eens met mijn recept naar de apotheek, voor die geweldige hormonen. Weten jullie toevallig of je die meteen moet betalen, of gaat dit via je ziekenfonds? AAAAAAAH ik moet zeggen dat ik nou toch echt wel zenuwachtig word nou ik weet wanneer ik de eerste PRIK moet zetten. Maar meiden hoe vergaat het jullie allemaal, ik hoop dat het met iedereen goed gaat.

Ik hoop snel weer even wat van me te kunnen laten horen, we moeten voor maandag 2 augustus helemaal over zijn, dus we moeten nog even doorpezen. Hopelijk tot gauw.

Groetjes en veel liefs allemaal,

Angela

Geplaatst

Dag Dromer, ik moest alleen de utrogestan zelf betalen, maar dat is maar 16 euro. De rest gaat direct naar je verzekering en dat is maar goed ook, want het totaalbedrag is ruim 1000 euro...

En dat prikken, dat valt echt mee. Houd in gedachten dat je niet té dicht bij je navel prikt, maar iets verder weg. Bij je navel is het namelijk wat gevoeliger. Heel veel succes!

Geplaatst

Hoi Angela, wat fijn dat alles zo goed gaat! Gelukkig is het voor jullie nu minder warm zo met het verhuizen.

Spannend dat je volgende maand gaat beginnen!! Ik heb al m'n medicatie op de utrogestan na vergoed gekregen.

Dat prikken is even wennen maar het went heel snel!! Even de buikplooi pakken en een stuk onder je navel prikken, steeds weer op een andere plek om blauwe plekken te voorkomen!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hallo allemaal,

I'm back ... ... terug van een hele fijne vakantie. We zijn 3 weken weg geweest en we hebben 3 weken ontzettend mooi weer gehad. Een beetje té mooi eigenlijk. Temperaturen boven de 30 graden. We zijn de 1e week in Duitsland geweest, de 2e week in Italië en de 3e week in Oostenrijk. Ik heb me gelukkig toch een beetje rustig gehouden, maar met de warmte moest het ook wel.

Nu ben ik helemaal klaar om weer verder te gaan. Ik zal (na een grote schoonmaak en tig wasbeurten) het forum even lezen om weer up-to-date te blijven.

Liefs,

MBM

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden