Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Het wordt weer spannend hier....

Megan, hoe gaat het met je?? Jij mag morgen testen als ik me niet vergis???

Ben benieuwd..

Angela, fijn dat je klachten afnemen. Hoe voel je je??

MBM, hoe gaat het met je? Kom je de wachtweken een beetje door??

Nathalie, wel slim om eerst je eigen huis te verkopen en dan pas zelf te kopen. Vooral in deze tijd. Onze tuin is helaas nog niet af, de chinese hardsteen is gelegd.

Arnold baalt enorm, we hebben nu vakantie, dus zouden we een hoop kunnen doen.

Maar ja, het weer is telkens slecht. Veel te veel regen. En de vooruitzichten zijn niet veel beter.

Afgelopen donderdag tweede FM gehad, rechts 7 follikels, links blijft achter.

Dr Hulsbergen kon niet zeggen of deze voldoende zouden rijpen voor de punctie.

Aanstaande zondag de punctie om 9.30. Zie er wel tegenop deze ronde.

Dr Hulsbergen doet de punctie en daar heb ik gelukkig wel vertrouwen in, dus dat is fijn.

Wordt vervolgd...

Fijn weekend allemaal.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

@ Nolan ... ... Ik voel me goed, eigenlijk nergens last van. Af en toe wat krampen. Verder probeer ik inderdaad zoveel mogelijk afleiding te zoeken.

@ Nathalie ... ... Dat meekijken was leuk ja, ze lieten je echt de celverdeling zien. En waarom 2 terug geplaatst weet ik ook niet. Helemaal niet omdat ze zeiden dat ze SUPER waren.

@ Angela ... ... Dus zo rond dezelfde dag testen, spannend allemaal he! Ik kom de ww nu nog wel goed door, maar de 2e week zal wel langer duren. Ik ga hard met je meeduimen.

@ Chantal ... ... Heel veel sterkte voor straks bij de punctie. Hoop dat je er een beetje goed door heen komt. Hier gaat het wel goed hoor. Ik wacht geduldig af.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hai meiden,

@ Nathalie, de punctie was gedaan door dr. Heijnsbroek, heb je die ook weleens gehad? Voor de TP had ik dr. Deen. Verstandig trouwens dat jullie eerst wachten op de verkoop van het huis voor je zelf gaan kopen. Wij hadden ook eerst gewacht dat beide huizen verkocht waren voor we dit huis kochten. Geeft je toch een geruster gevoel in deze fantastische tijd.

@ Chantal, hoe is je punctie geweest? Ik hoop voor je dat het mee is gevallen en dat ze uit eindelijk toch nog genoeg eitjes hebben kunnen vinden.

@ Megan, hoe gaat het met je meid? Heb je al een test gedaan of wacht je echt tot morgen? Ik hoop dat je je goed voelt en dat we een positieve reactie mogen ontvangen van je.

@ MBM, het wordt zeker spannend de komende tijd, uiteraard duim ik ook voor jou dat het positief zal zijn straks.

Verder voel ik me wel aardig, heb alleen al vanaf de TP krampen. Dus ja dan ga je je al snel druk maken, maar ik heb begrepen dat bijna iedereen die krampen heeft dus ik moet me nog maar geen ilusies gaan maken. Ik probeer het lekker rustig aan te doen, ook omdat het echt moest van de arts. Nadeel is wel dat ik nu niet veel afleiding heb, ik hoop maar dat ik van de week gewoon weer kan gaan werken, a. omdat ik niet graag hele dagen thuis zit en b. is het voor de afleiding ook beter ik denk dat het dan eerder 8 september is.

We houden contact, veel liefs Angela

Geplaatst

He Chantal, hoe was de punctie????? Had je minder pijn als de vorige keer en hoe werkte de Xanax??

Balen ja dat jullie nu niks kunnen doen met dit weer! Ook zonde van de vakantie trouwens!

Rust lekker uit!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Angela,

Ik heb dr. Heijnsbroek ook een keer gehad met een punctie (wie niet kan je beter vragen na al die pogingen :)) Aardige vrouw moet ik zeggen.

Wat vervelend dat je nu geen afleiding hebt, had je een paar dagen vrij ofzo?

Hopelijk kan je toch nog een beetje je zinnen verzetten!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden,

Angela, ik heb dr Heynsbroek de eerste keer gehad met de punctie. Ging toen vrij vlot moet ik zeggen. Hoe gaat het met je? Je bent al over de helft van je ww!!

MBM, ook jij hebt je eerste ww erop zitten. Hoe voel je je?

Megan, naar jou ben ik razend benieuwd... Jij hebt toch al mogen testen??

Hoop dat je een aantal dagen weg bent met je mannetje om goed nieuws te vieren.

Nathalie, de punctie is me deze ronde 100% meegevallen, was wel erg nerveus.

Had niet het idee dat de Xanax veel deed, de Rapifen echter werkte wel deze keer.

Verpleegkundige heeft drie keer geprobeerd een waaknaald te zetten, maar lukte niet.

Uiteindelijk heeft dr Hulsbergen zelf een waaknaald ingebracht.

Er zijn 8 eicellen gevonden, de vraag is wel of ze allemaal rijp zijn, aldus dr Hulsbergen. Vanochtend word ik gebeld over de stand van zaken, ben benieuwd.

Hoe gaat het met jou, nog op dieët? En hoe gaat het met sporten?

Arnold gaat vandaag vol enthousiasme in de tuin werken, volgens de weersberichten krijgen we een aantal droge dagen, jippie!!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hai Chantal,

Wat fijn dat de punctie deze keer goed is gegaan. Heb je al een telefoontje gehad met de uitslag? En wanneer heb je de TP. Spannend allemaal weer, ik hoop dat alles goed komt.

Ik voel me verder wel oke, afentoe nog steeds krampen en gisteren verging ik van de pijn in mijn rug. Zal er wel bijhoren, blijf positief.

Succes in de tuin, het wordt inderdaad goed weer de komende dagen.

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Hai Megan,

Hoe is het met je? Ik hoop dat je goed nieuws hebt!!!

Ben zoooooooooooooooooooo nieuwsgierig.

Groetjes,

Angela

Geplaatst

@ Chantal ... Mijn 1e ww zit er inderdaad op ... en hoe voel ik me?! Ik voel me op zich nog goed. Af en toe wat klachten (krampen en rugpijn), verder gaat het goed. Ik weet niet waar de klachten vandaan komen en die vragen houden me wel bezig. Maar ik probeer er niet aan te denken. Probeer voor zoveel mogelijk afleiding te zorgen.

@ Angela ... Ik heb denk ik zo'n beetje dezelfde klachten als jij, het zal er wel bij horen. Hoe gaat het met jou, kom je de tijd een beetje door?

@ Megan ... Ik ben erg nieuwsgierig hoe het met jou gaat! Ik hoop dat je goed nieuws komt brengen.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hallo meiden!

Chantal wat fijn dat het is meegevallen! Wat bracht het telefoontje voor nieuws? 8 is een mooi resultaat hoor, had ik ook!

Mbm en Angela, ik had ook die krampen. Dacht dat het goed teken was want vorige keren niet gehad. Bij mij bleek het geen goed teken. Ik had toch ook al geschreven dat het niet goed was? Wist vorige week al dat het weer mislukt was, ben zelfs al niet meer ongesteld. Maaandag weer naar het ziekenhuis, meteen weer door! Heb gelukkig nog cryoos. Jee mbm wat raar dat ze er twee terug plaatsten! Wou.dat ik dat had!

Mn beste vriendin is trouwens zwanger. In maart gestopt met de pil, juli niet meer ongestekd. Wel even slikken hoor. Leuk voor haar natuurlijk! Hoewel ze er eerst niet zo erg blij mee was geloof ik. Nou ja.

Meiden ik leef met jullie mee. Hoop op mooie bevruchtingen Chantal. Nathalie oktober komt ook al dichterbij!

Veel liefs en geluk

Megan

Geplaatst

Hey Megan,

Ik probeer mijn gedachten nog even blanco te houden, hoewel het wel heel moeilijk is. Maar ik wil niet bij elke buikpijn, rugpijn of krampen denken of het wel of niet goed is. Want als ik jouw verhaal zo lees dan hoeft wat we denken dat het is nog niet te zijn wat het is.

Ik ben even terug gaan lezen op het forum en je had inderdaad al je verhaal gedaan over verkleuring, maar ik (en de anderen ook, die jou vragen denk ik) hadden gehoopt dat het zich niet doorgezet had. Sorry als het voor jou al echt duidelijk was en ik je er even gevoelloos aan herinnerde. Dat moet niet fijn zijn.

Ja, raar dat ze 2 terug geplaatst hebben he. En stom dat wij dit niet gevraagd hebben. Tegen ons werd in het begin gezegd dat ze het liefst maar 1 terugplaatsen als het van goede kwaliteit is. En zei zeiden bij de TP dat het SUPER was, dus ik snap het verband ook niet helemaal.

Leuk voor je vriendin, maar voor jou is het inderdaad even slikken. Ik ken het gevoel, ik heb het ook meegemaakt.

Veel succes en sterkte voor maandag!

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hé Megan,

Werkelijk woorden schieten me te kort, ik leef zo met je mee. Waar het voor mij op uit zal draaien durf ik eigenlijk nog niet zo aan te denken. Ik voel wel steeds rare steken vanonder en maak me toch wel een beetje ongerust af en toe. Probeer wel rustig te blijven en niet teveel te denken aan wat er kan misgaan, maar onbewust ben je er toch wel mee bezig. Ik zit vandaag precies op de eerste wachtweek en ga de tweede dus nu in. Ik denk wel dat deze tweede week erger zal zijn dan de eerste, vanaf nu gaan de dagen echt tellen en is iedere dag er een. Ik hoop voor je dat je maandag te horen krijgt dat je snel weer mag starten, voor nu wens ik je veel sterkte met deze misgelopen poging.

Veel liefs,

Angela

Geplaatst

Hai MBM,

Ja de klachten komen zeker overeen. In dat geval zou ik me misschien minder zorgen hoeven te maken, alleen niets is minder waar. Ik voel vandaag echt steeds steken in mijn onderbuik. Soms aan de linkerkant soms aan de rechterkant. Geen idee wat dit betekend, maar ben er momenteel wel mee bezig. Heb nu ook niet veel afleiding, zit (gedwongen) thuis en moet pas zaterdag weer werken, dus dat helpt ook niet echt mee. Hoe gaat het bij jou? Je loopt 1 dag voor me, gaat alles bij jou nog goed? Nog 6 dagen en dan mag je gaan testen. Denk je het vol te kunnen houden tot die tijd of ga je eerder testen. Soms denk ik dat ik dat wel wil eerder testen, maar dan denk ik weer nee ik wacht wel tot 8 september.

Nou meid het blijft spannend de komende tijd.

Groetjes Angela

Geplaatst

Hoi meiden,

Allereerst Megan, sorry, ik wist niet dat je menstruatie al echt had doorgezet.

Ik had dit niet uit jouw verhaal begrepen, wat een teleurstelling weer!!

Angela & MBM, jullie gaan zowat gelijk op en hebben ook dezelfde klachten.

Je wilt alles wat je voelt zo graag kunnen duiden hé. Nog 1 wachtweek te gaan en dan mogen jullie testen. Wij willen GROEN zien!!!

Nathalie, krijg je alweer de kriebels om te starten? Oktober komt er al aan.

Bij mij een minder mooi verhaal, er waren afgelopen zondag 8 eicellen gevonden en met dat resultaat waren wij erg blij. Maar toen kwam gisteren het telefoontje dat er 2 eicellen bevrucht waren waarvan er 1 abnormaal was gaan delen. Er was er dus maar 1 geschikt om teruggeplaatst te worden... De overige 6 eicellen konden niet bevrucht worden, omdat er maar 2 levende zaadcellen in de 9 overgebleven rietjes gevonden waren.. Ik voelde me totaal lamgeslagen, boos en verdrietig.. Ook mijn man schrok hier erg van. De 6 overgebleven eicellen zijn weg, ze zijn nog niet in staat deze in te vriezen. Heb flink gehuild en me afgevraagd waarom, maar ja, daar krijgen we geen antwoord op..

Vanochtend 1 embryo teruggeplaatst gekregen, deze was 8-cellig en had geen fragmentatie. Was 'een beauty' aldus dr Deen. Nu dus maar hopen dat deze 9 maanden bij me blijft. Ik mag 15 September testen.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hai Chantal,

Wat een rot nieuws heb je weer moeten verwerken, bah. Laten we maar met zijn allen gaan duimen dat dit embryootje iets prachtigs gaat worden, want dat verdien je. Ik had ook dr. Deen bij mijn TP, ze is ook mijn behandelend arts. Wel een aardige vrouw moet ik zeggen.

Nou meid veel sterkte de komende tijd en op naar 15 september.

Groetjes en veel liefs,

Angela

Geplaatst

Hey Angela,

Tja minder zorgen ... ... ik heb ook al verhalen gelezen met dezelfde klachten en dat bleken wel menstruatieklachten te zijn. Dus ik hou me er maar niet zo mee bezig, probeer ik. Ik heb ook niet zo heel veel afleiding, ik zit ook gewoon thuis, maar probeer toch zoveel mogelijk mijn gedachten ergens anders bij te houden.

Verder gaat het bij mij allemaal goed, vandaag weer een dag zonder de klachten. Alleen vandaag was ik weer heel erg moe.

Wat dat testen betreft, ik denk niet dat ik het eerder ga doen. Ik had wel weer iets gelezen over de Predictor zwangerschapstest, deze mag je 4 dagen eerder doen. Toen had ik wel even een moment van ... oh als ik dat doe dan mag ik dan al een test doen. Maar dat ga ik mezelf toch niet aan doen. Je weet maar nooit wat daar uit komt en hoe zich dat in die tijd nog gaat veranderen. Dus ik wacht netjes de dag af dat ik echt mag testen. Denk je dat jij het kan volhouden tot de 8e?

Hoe gaat het nu verder met jou?

Liefs,

MBM

Geplaatst

Lieve Chantal wat een verschrikkelijk nieuws meid!!

Ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen want woorden kunnen je op dit moment geen troost geven..

Ik hoop voor je dat deze beauty lekker mag nestelen!!

Sterkte met het verwerken van deze klap en ik hoop voor je op een mooi resultaat!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hi meiden

Geen probleem hoor, ik las het nog eens en het had idd nog alle kanten op gekund. Voor mezelf wist ik wel genoeg maar ik snap dat er nog wat hoop was! Ik kon er nu wel aardig mee omgaan, vorige keer had ik er veel meer last van.

MBM en Angela, klinkt toch wel goed en zeker zo dichtbij de testdatum al, steken en moe zijn...ik hoop het ontzettend voor jullie!!!!! Zet m op!!!!!

Ach Chantal dit is wel even heel erg rot nieuws zeg.....ontzettend balen. Ik ga heel erg voor je duimen. Dit moet m zijn!!!!! Probeer toch te ontspannen meid. Het is weer een goede kans. Je hebt niks aan cryos als je zwanger bent. Maar het is gewoon echt heel vervelend gevoel als je weet dat dit nu voorlopig even je laatste kans is......bah. Ik voel enorm met je mee. Ik hoop en hoop en hoop. Doe het rustig aan, afleiding etc etc, je weet het allemaal......fingers crossed!!!!!!!!!!

Nathalie je bent een lieverd hoor. Met jou alles goed verder?

Liefs en SUCCES!!!!!

Geplaatst

He Megan, thanks :)

Ben blij voor je dat je deze keer beter met dit rotnieuws kon omgaan maar het blijft gewoon klote natuurlijk!

Wanneer is je volgende cryotp?

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden