Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Dank voor jullie lieve reacties. We hebben het kunnen laten bezinken. We houden hoop met deze poging.

Ik weet niet of Arnold nogmaals een PESA (of een andere ingreep) zou willen ondergaan. Hier hebben we het nog niet uitgebreid over gehad, omdat ik natuurlijk vurig hoop dat dit toppertje 9 maanden bij me blijft.. Hij heeft wel gezegd zo'n ingreep niet meer te willen, maar ik merkte laatst wel twijfel bij hem. Ben er niet verder op ingegaan.

Angela, woensdag testen, spannend! Hoe voel je je?

Hoe is het in jullie nieuwe huisje, al helemaal gesetteld? Hoezo, was je verplicht een paar dagen vrij? Lijkt me juist heerlijk lekker een paar dagen vrij te zijn?

Hoe ervaar je de wachtweken?

MBM, jij mag nog een dag eerder testen?? Laat je wel wat weten? Hoe voel jij je?

Megan, wanneer krijg jij de volgende cryo terugplaatsing?

Nathalie, nog even en het is Oktober. Kun jij ook weer van start?

Hoe voelt het om de vierde poging in te gaan?

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hallo meiden,

Helaas ging alles goed, tot gisteren. Vrijdag op zaterdagnacht kreeg ik een bloeding. En hoe hoopvol ik ook was zaterdag werd het in de loop van de avond alleen maar erger. Dus ik kan wel constateren dat dit een mislukte poging is. Het is nu nog steeds aan de gang en het bloedverlies word alleen maar meer, dus denken aan misschien een klein bloedinkje doe ik niet meer. Uiteraard zal ik woensdag nog wel testen, maar dat is meer om het zeker te weten. We hebben de emoties er even uitgegooid en gaan nu voor de cryo tp ergens in oktober. Ik ben nu ook maar sinds gisterenavond gestopt met die mutsenbollen, zag er het nut niet meer van in.

@MBM, hoe is het bou jou meid? Heb goeie hoop op een positieve uitslag. Hou je rustig nog 2 daagjes en je weet het.

@Chantal, hoe voel jij je? Spannend weer tot 15 september, we gaan voor een plakkertje dit keer dat verdien je. En anders weet ik zeker dat jij en Arnold er samen nog voor zullen gaan.

@Nathalie, kijk je al een beetje uit naar oktober? Vast lekker dat je even een rustperiode hebt genomen.

Nou meiden ik hou jullie op de hoogte.

Veel liefs,

Angela

Geplaatst

Oowwwwww Angela,

Wat balen dat je al ongesteld bent geworden! Is moeilijk hé, nadat wachten en hopen dat het gelukt mag zijn. Meid, ik hoop van harte dat je cryo wel wil blijven zitten volgende maand.

Nou MBM, hoop dat jij wel goed nieuws kunt brengen a.s. dinsdag. Spannend!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hallo dames,

Tja helaas, ik mocht vandaag testen ... NEGATIEF (2x). Ik wilde netjes wachten tot vandaag, maar mijn vriend wilde zo graag dat ik eerder zou testen. En ik natuurlijk stiekem ook wel, maar ik kon me inhouden. Alleen ik had er zo'n goed gevoel over dat ik dacht, waarom nog langer wachten. Dus gisteren de 1e test gedaan (niet met ochtendurine) en die was negatief. Een keiharde klap in het gezicht. We gingen allerlei smoesjes verzinnen waarom het negatief was en niet positief. In het ziekenhuis hadden ze immers ook vol lof zitten praten. En vanmorgen op de testdatum weer getest, nu wel met ochtendurine en weer was de test negatief. Nog een klap in het gezicht! Het doet pijn, en je denkt alleen maar 'waarom niet'.

Ik ben gestopt met de medicijnen, en wacht nu tot mijn menstruatie komt. Dan gaan we gelijk weer verder proberen. We hebben gelukkig nog 6 cryo's over, maar dat is nu eerst even geen troost.

Liefs,

MBM

Geplaatst

MBM, o meid wat ontzettend kl#te dat ook jij een negatieve test hebt.

Dit hadden we niet afgesproken, we willen GROEN zien!!

Neem de tijd om dit een plekje te geven, we weten hoe het voelt om hoop te hebben om daarna gatverdorie negatief te testen..

Knuffel van mij.

Angela, ga jij er morgen nog een testje wagen??

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hai MBM,

Wat ongelovelijk rot meid, ik had er zo goeie hoop op dat jij positief zou testen. Zeker omdat je niet met berichten kwam over bloedingen en al die narigheid. Echt meid ik hoop dat je het snel een plaatsje kan geven. Ik had ook het hele weekend nodig voor ik het allemaal kon relativeren. Nu heb ik ook weer zoiets van we gaan er in oktober weer voor om een cryootje terug te laten plaatsen. Ik wens je heel veel sterkte.

Veel liefs,

Angela

Geplaatst

Hai Chantal,

Ja ik waag nog wel een testje, maar is meer om het zeker te weten hoor. Ik ben nu zo ontzettend ongesteld, dat ik er echt niet meer aan denk dat ik zwanger zou kunnen zijn. Meer het idee dat ik mijn poging van begin tot het einde heb meegemaakt. En ik denk ook wel dat het moet, want ik kan morgen MCK wel bellen en zeggen dat ik niet zwanger ben, maar dan zullen ze toch wel vragen of ik getest hebt. Dus vandaar, maar ik zie er niet tegenop hoor, wist voor mezelf van het weekend al dat het mis was. Dus ik heb de mislukte kans al enigzins verwerkt, en zie al uit naar de tp ergens in oktober.

Hoe gaat het verder bij jou op dit moment? Voel je je nog goed?

Veel liefs,

Angela

Geplaatst

He nee! !! Meiden! Wat is dat toch met ons, we zitten in een pechstream! Zullen we een nieuw topic openen en met frisse moed beginnen? Een geluksnaam geven, iets als bijna zwanger dankzij pesa.

Mbm en Angela ik ken dat smoesjes verzinnen zooo goed! Alleen nu de vierde keer dacht ik ja fuck it gewoon mislukt hoor (sorry voor woord). Ik weet zeker dat je er pas mee stopt als je ongesteld bent geworden. Tot die tijd zijn er nog smoesjes! Hcg laat op gang, verkeerde test, of jij reageert niet op die test etc

Zelf was ik altijd voor.testdatum ongesteld, weet dat Chantal ook weleens lang heeft moeten wachten zonder ook maar de lichtste streep. Stom he hoe je lichaam je erin kan luizen? Ik word verbitterd merk ik, ha ha. Niks van aantrekken, verwen jezelf en als je eraan toe bent gooi je de dobbelsteen weer.

wij krijgen zondagmiddag hopelijk weer een tp. Gister pregnyl, ging helemaal mis, naald ging los toen we het dopje eraf haalden!! 0.3 vd 1ml verloren. Ziekenhuis zei is niet erg. Nou ja.

Tot later en Chantal ik denk aan je!!!!!!! Fingers crossed!!!!!!!

Lfs megan

Geplaatst

Chantal, goed dat je positief in deze poging staat!!! Op naar die groene regel!!!!

Ik vind het wel weer spannend hoor in oktober..moet zeggen dat ik net als Megan wel een beetje verbitterd raak maar ja we gaan (vrolijk) verder.

Heeft Arnold lekker kunnen doorwerken in de tuin met afgelopen mooie dagen?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Megan, wat een gedoe met die pregnyl! Gelukkig viel het mee!!

Zullen wij op een "verbitterd wachtbankje" gaan zitten? Grapje hoor :)) ook wij gaan er weer voor met volle moed!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden,

Angela, heb je nog een test gewaagd vanochtend? Het is misschien hopen tegen beter weten in, maar dit is toch jouw officiële testdag?

MBM, hoe voel je je? Ik vind ook dat vpk niet zo gemakkelijk uitspraken kunnen doen.

"Dan eet ik mijn schoenen op?" Van zulke uitspraken ga je alleen nog meer hopen en denken dat je positief zult testen..

Nathalie en Megan, ik herken het gevoel wel dat je verbitterd raakt, je doet en laat van alles om maar zwanger te mogen worden en dan toch weer een negatieve test.

Dan zakt de hoop je weer in de schoenen, het is maar goed dat dit forum bestaat, zo kunnen we in ieder geval ons ei aan elkaar kwijt. (beetje rare woordkeuze, maar ja).

Megan, ik zal voor je duimen dat je cryo mooi ontdooid. Wat een toestand met die Pregnyl, daar zou ik het benauwd van krijgen, goed dat je het ziekenhuis hebt gebeld!!

Nathalie, hoe staat het met de verkoop van jullie huis, al bezichtigingen geweest?

Hier inmiddels op wachtdag 7, werd van maandag- op dinsdagnacht wakker van de pijn in mijn onderbuik, straalde uit naar mijn linkerlies. Op een gegeven moment werd de pijn zo hevig dat ik het gevoel kreeg dat ik deze moest wegpuffen. Na 10 minuten zakte de pijn en ben ik weer in slaap gevallen. Nu hoop ik natuurlijk dat dit de innesteling is geweest...Gisteren ook de gehele dag af en aan een zeurend gevoel in mijn linkerlies gehad. Je doet o zo je best om het niet te analyseren, maar ja...

Verder vanaf wachtdag 3 een weeïg gevoel in mijn maag, niet echt misselijk.

Kan natuurlijk van de Pregnyl zijn die ik ter ondersteuning spuit..Aan de andere kant heb ik deze klachten niet gehad toen ik Pregnyl 10.000 IE heb gespoten voor de punctie. Nog 1 week, dan mag ik testen..

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

He Chantal,

Alweer wachtdag 7, tjee wat gaat het snel (voor jou niet denk ik).

Klinkt positief die steken in je lies (bedoel dit niet vervelend maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt en jij toch ook niet?) zou fijn zijn als dit de innesteling was!!! We hopen er op! Qua pijn is dit natuurlijk niet positief!

Nog geen bezichtigingen gehad jammer genoeg!

Hoe is het met de tuin?

Sterkte met het doorkomen van deze lastige dagen!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Wat? Steken in je lies? Shit ik mis alles. Ik zie alleen een leeg bericht van Chantal, met alleen haar handtekening. Heeft vast iets te maken met het nieuwe forum??

Vertel nog eens Chantal, hoe gaat het ermee?

Wij worden morgen tussen 10 en 11 gebeld. Ben benieuwd!!!!!!!!!!!!

MBM en Angela, hoe gaat het meiden. Rot he? Je kunt je eigenlijk gewoon niet voorstellen dat het mislukt, zeker niet als ze zo onder de indruk zijn van je embryo zoals bij jou ook MBM. Wij krijgen ook altijd hele mooie goeie terug, en hebben ook hele goede bevruchtingen, en bijna alles ook. Dan zou je toch denken.........maarja! Kan niks dwingen. Mijn vriend zegt, als je vier keer achter elkaar een dobbelsteen gooit waar 4 cijfers opstaat en je moet 1 gooien, dan voelt het als goede kans. Maar als je elke maand maar 1 keertje met die dobbelsteen mag gooien dan voelt het heel anders. Raar he.

Gisteren weer op school geweest, gaat ook weer in volle hevigheid losbarsten, wordt druk hoor. Ook mijn nieuwe baan waar ik hele lange to do lijsten heb merk ik ben ik erg druk mee. Ga me toch voornemen het nu kalm aan te doen.

Sterkte dames. Tot later he.

lfs Megan

Geplaatst

Hoi meiden,

Volgens mij is mijn mail alleen door Nathalie te lezen geweest. Ligt niet aan jou Megan.

Ik vind dit nieuwe forum ook echt nog wennen, maar ja, komt goed.

Wat ik had geschreven vorige week is dat ik in de nacht van maandag op dinsdag wakker werd van pijn in mijn onderbuik,

zo heftig dat ik het gevoel had dat ik deze pijn moest 'wegpuffen', pijn straalde uit naar linkerlies.

Nu hoop ik natuurlijk dat dit de innesteling is geweest...Vandaag op wachtdag 11, aanstaande woensdag mag ik testen.

Wordt vervolgd.

Megan, heb jij volgende maand weer een cryo terugplaatsing?

MBM en Angela, wanneer krijgen jullie weer een cryo terugplaatsing?

Zou leuk zijn als jullie met z'n vieren op het wachtbankje komen, want Nathalie gaat volgende maand ook weer van start!!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Oowwww Megan,

Sorry, lees net in jouw bericht dat je gebeld kunt worden, vertel, heb je een terugplaatsing gehad???

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Ik had net een berichtje getypt alleen kan hem nergens terugvinden!

Chantal, Ik vroeg me af hoe het met je ging?? Spannend nog 3 dagen!!

Hoe liggen de tegels in je tuin?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden,

Volgens mij is mijn mail alleen door Nathalie te lezen geweest. Ligt niet aan jou Megan.

Ik vind dit nieuwe forum ook echt nog wennen, maar ja, komt goed.

Wat ik had geschreven vorige week is dat ik in de nacht van maandag op dinsdag wakker werd van pijn in mijn onderbuik,

zo heftig dat ik het gevoel had dat ik deze pijn moest 'wegpuffen', pijn straalde uit naar linkerlies.

Nu hoop ik natuurlijk dat dit de innesteling is geweest...Vandaag op wachtdag 11, aanstaande woensdag mag ik testen.

Wordt vervolgd.

Megan, heb jij volgende maand weer een cryo terugplaatsing?

MBM en Angela, wanneer krijgen jullie weer een cryo terugplaatsing?

Zou leuk zijn als jullie met z'n vieren op het wachtbankje komen, want Nathalie gaat volgende maand ook weer van start!!

Groetjes,

Chantal.

Hey Chantal,

Red jij het nog een beetje tot woensdag? Ik hoop op een goede uitslag.

Ik ben zaterdag ongi geworden en weer gestart met de Progynova.

De 21e heb ik een uitgangsecho. Dus dan zou mijn TP ergens in week 39 kunnen zijn denk ik.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hallo meiden,

@ Chantal, oooooooooow meid het word nou echt spannend. Voel je je nog steeds goed? Ik hoop echt dat je ons gek gaat maken met fantastisch nieuws woensdag.

@ Megan, meid vertel heb je goed nieuws, zit je weer in de ww.

@ MBM, hoe gaat het meid? 21 september je echo, mooi joh, ik hoop dat je daarna snel weer een tp zal hebben. Krijg jij nou ook een tp in je eigen cyclus? Moet je dan altijd medicatie gebruiken of verschilt dat per persoon? Want als ik weer medicatie moet gaan spuiten op mijn eerste cyclusdag ben ik bang dat ik pas weer in november kan gaan beginnen. Nouja ik hoor het wel.

@ Nathalie, en hoe vergaat het jou? nog veel kijkers gehad de laatste tijd. Nog even en dan mag je ook weer beginnen, misschien zitten we dan straks samen op het wachtbankje, zou gezellig zijn.

Ik moet helaas wachten tot 4 oktober, dan heb ik mijn nacontrole. Ik zal dan wel horen wanneer ik weer verder kan. Ik lees vaak bij mensen dat ze zo snel weer verder kunnen na een mislukte poging, maar ik heb het idee dat ik vanaf het begin steeds het langst moet wachten op alles, maar dat zal wel komen omdat je meteen verder wil, en ik heb ook steeds de pech dat mensen met vakantie zijn waardoor ik dan al snel een maand langer moet wachten.

Nou meiden tot gauw weer.

Angela

Geplaatst

Hoi meiden,

Het wordt hier weer spannennnddd!!

Joehoe Megan, heb je een terugplaatsing gehad?? Kunnen we samen nog een paar dagen op het wachtbankje zitten.

Angela, 4 Oktober is al over 3 weken hoor! Ik las in je handtekening dat je nog cryo's hebt, dan krijg je waarschijnlijk een terugplaatsing in je eigen cyclus zonder hormonen. Ik heb na een cryo terugplaatsing wel Utrogestan bolletjes gehad.

MBM, dat schiet voor jou ook weer op, hoop voor je dat je cryo's goed zal ontdooien.

Nathalie, onze tuin is echt mooi, ben ook echt trots op mijn mannetje dat hij dit helemaal zelf gedaan heeft.

Onze vakantie is inmiddels weer om, wat dat betreft is het wel een werkvakantie geweest voor mijn hubbie.

Van de week nog 2 lekkere lounge stoelen gekocht, ik hoop dat we nog een mooie nazomer krijgen, kunnen we van onze tuin gaan genieten..

Al belangstellenden gehad voor jullie huis?

Heb je al zicht wanneer je weer kunt beginnen? Kun je in alle rust beginnen, want tegen die tijd heb jij een pretrooster, toch?

Hier inmiddels op wachtdag 12, nog geen tekenen van een naderende ongesteldheid. Ik heb begrepen dat Pregnyl je menstruatie niet uitstelt. Eerder testen durf ik niet. Wacht 'geduldig' tot woensdag.

Voel me veel moe en ben niet erg geconcentreerd, met name in de ochtend. Heb het idee dat dat in de loop van de dag weer bijtrekt. Verder weinig klachten.

Moet wel zeggen dat je je door de Pregnyl echt anders voelt, had een wat draaiende maag, niet echt misselijk.

Ook gevoelige borsten en tepels. Heb wel veel trek in hartige dingen, niet in zoete dingen. Normalerwijs eet ik graag hagelslag, nu eet ik liever kaas op mijn boterham. Dat is wel iets typisch.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Pregnyl ter ondersteuning, Nathalie. Daar kun jij mij volgende maand alles over vertellen.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Oooeeii Chantal wat maak je het weer spannend. Ik gun het je enorm en we kunnen echt wel wat goed nieuws gebruiken op dit topic!

Morgen al dinsdag......en dan nog 1 nachtje...hang in there!

Ik ben je komen vergezellen op de wachtbank! Meteen eerste cryootje was goed ontdooid! Een 8 cellige is teruggeplaatst. Ze zeiden dat 80 tot 90 procent van de cryos bij hun goed ontdooit. Maar wij zitten nu op 50%; voor de drie cryo tp inmiddels hebben ze er 6 moeten ontdooien. Maar dat even een stukje statistiek terzijde. We zijn heel blij dat er nog 2 over zijn, had ik totaal niet op gerekend.

Dus! Afwachten! Als jij nou eens met goed nieuws komt neem ik het goed-nieuws-stokje over en geef ik het weer door aan de andere meiden.

Maar goed ik reken zelf verder nergens meer op, das misschien ook wel een keer goed. He Nathalie! Wij zitten lekker in de cynische modus...zwanger....yeah right.....tuurlijk niet joh. Vraag me af of er uberhaupt wel een embryo in dat rietje zat, je ziet er niks van....haha, soort Nieuwe kleren van de keizer (ken je dat verhaal?) Gewoon geloven en soms gebeurt er echt wat.

Nou ga maar weer eens.....denk aan je Chantal!

Geluksknuffel

Megan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden