Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai meiden

Hier fiks ongesteld. Sinds vorige week woensdag dus drie dagen na de terugplaatsing al steeds af en aan beetje bloedverlies, gister heeft het pas echt doorgezet. Ik zeg pas, maar eigenlijk is dat precies een cyclus van 28 dagen. Heb het geluk dat er nog twee cryo's zijn, mits er eentje goed ontdooit zal ik die 9 of 10 oktober terugkrijgen.

Maar ja! Vijf keer mislukt alweer, heb wel hoop maar geloof er eigenlijk niet in.

Zou wel heel goed uitkomen als het nu lukt, dan is mijn bevalling precies na afronding van dit studiejaar - want inderdaad, dat is weer volop begonnen! Na dit jaar hoef ik dan 'alleen' nog maar een scriptie te schrijven. Het is erg druk nu weer voor me, genoeg afleiding al heb ik er soms geen zin in.

Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat. Komen we samen op de wachtbank??

Chantal, hoe is het met jou?

Nathalie, oktober! Wanneer gaat de eerste spuit er weer in?

grtz Megan

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Megan,

Het blijft klote zoiets, ondanks dat je het al vermoedde komt het toch altijd extra hard aan als het bloedverlies echt doorzet!

Bij mij gaat de eerste spuit er op 5 of 6 oktober in dus denk niet dat we samen op het wachtbankje komen jammer genoeg!

Ik begrijp dat je je zo voelt..herken het wel..

Mooi omschreven trouwens..."heb wel de hoop maar geloof er eigenlijk niet in".

Lijkt me wel echt lastig dat je zo druk met de studie bent!! Wat je zegt, je hebt wel afleiding maar kan me voorstellen dat je er niet altijd even veel zin in hebt.. zeker niet als zo'n poging dan weer niet lukt!

Op naar 9/10 oktober en ik hoop met je mee!!

Suc6 met de studie!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden,

Had van de week een heel bericht getypt, maar het lukte me niet om deze te plaatsen.

Ga nu even checken of ik deze geplaatst krijg....

Geplaatst

Hoi meiden,

Had van de week een bericht getypt, maar het lukte me niet om deze te plaatsen.

Ga nu even een poging wagen voordat ik verder typ...

Geplaatst

Jaaaa, gelukt!

Megan, ik las jouw bericht, wat ontzettend klote dat ook jij weer ongesteld bent geworden. Het is zo niet eerlijk, kunnen we op de natuurlijke manier geen kinderen krijgen.

Dan doen of laten we van alles om te zorgen dat een embryo zich in wil nestelen en dan wil het toch niet blijven plakken...Ik leef met je mee meid..

MBM, hoe gaat het met jou? Wanneer heb jij je volgende cryo terugplaatsing?

En Angela, hoe gaat het met jou? Jij hebt volgende week toch weer een cryo terugplaatsing? Heel veel succes! Hoe bevalt het wonen in je nieuwe huis??

Nathalie, het wordt weer spannend voor jou! Nog even en dan mag jij ook weer aan het hormooncircus beginnen!! Heb je al belangstellenden voor je huis gehad?

Hier goed nieuws te melden, Arnold (mijn man) wil nogmaals een PESA ondergaan mits hij goede pijnmedicatie krijgt. Het lijkt mij dat hierover te praten valt.

5 Oktober hebben we een evaluatiegesprek met dr Hulsbergen. Wil ook zeker de vraag gaan stellen waarom het niet tot een innesteling komt.

En ik wil graag weten of een PESA wel de geschikte ingreep is voor mijn man. Ben nogal bang dat we straks weer een aantal rietjes hebben zonder een levende zaadcel.

Het is toch op goed geluk dat er materiaal opgezogen wordt met zo'n PESA.

Nathalie, wij hadden in totaal 11 rietjes waarvan de laatste 9 zonder 1 levende zaadcel..

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

He Chantal,

Ik ben blij je weer te zien in "onze pesa-meisjes topic"!! Blij dat het weer wat beter met je gaat en dat je goed nieuws hebt m.b.t. je man zijn besluit!!

Het is alweer bijna 5 oktober, dus spannend!!

Rond die tijd zal ik m'n eerste prik weer gaan zetten.. Wat je zegt..op naar het hormonencircus!

Nog geen kijkers, reken er ook het eerste half jaar niet op. Staan nml meerdere huizen te koop hier jammer genoeg.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hee Chantal fijn te horen!! Ik hoop op een goed gesprek 5 oktober. Echt fijn dat Arnold er toch voor open staat. Geeft de burger moed! Ben benieuwd.

Ja Angela hoe gaat het jou Joh. Wanneer komt de cryo??

En mbm, heb jij er alweer zin in??

Nathalie, koelkast gevuld? ??

Moet pregnyl nog hebben hoop dat vriend m kan halen maandag, denk ma of di spuiten. ....en ik moet overwerken dus gaat mij niet lukken!!!

Xx megan

Geplaatst

@ Nathalie ... ... Nadat ik mezelf op het wachtbankje van september rood heb gekleurd, was ik 'passief' op het forum aanwezig. Wel lezen, maar niet zoveel schrijven. Ik kon het denk ik even niet meer aan. Ik zit nu op het wachtbankje van oktober. Op dat bankje hebben we geen lijstje geplaatst omdat velen het te confronterend vinden, en ik dus ook. Maar het gaat voor de rest goed met mij hoor. Ik was dit topic een beetje uit het oog verloren, maar ik zal me even weer gaan inlezen. Hoe gaat het met jou Nathalie?

Liefs,

MBM

Geplaatst

@ Nathalie ... ... Ik zie dat jij de koelkast alweer gevuld hebt. Spannend hoor. Daar moet ik voorlopig nog even niet aan denken. Volgens mij heeft het onbewust best een impact op mij gehad.

@ Joseeke ... ... Oh wat spannend zeg. Hoe is je vriend eronder? Sterkte voor hem maar ook voor jou!

@ Megan ... .. Ja hoor, ik heb er zin in! Na mijn negatieve test gelijk weer verder gegaan. En zit nu weer in de ww. Maar ik vind het wel moeilijk. Soms heb ik moeite met positief te blijven, maar het moet. Helemaal als ik jouw verhaal lees, 5x mislukt en ik klagen met mijn 1e TP mislukt. Het is eigenlijk precies zoals jij zegt. Ik heb ook hoop, maar geloof er niet zo in. Maar is dat wel goed om zo vroeg al geen hoop meer te hebben?

@ Chantal ... ... Goh ik kreeg helemaal geen bericht van al jullie berichtjes uit dit topic. Ik zal dit topic weer wat vaker gaan lezen. Ik heb me een beetje afzijdig gehouden op dit forum. Maar ik heb inmiddels dus mijn 2e TP al weer gehad en zit nu in de ww. En wow, respect voor Arnold hoor! Het is toch een hele stap om nóg een Pesa te ondergaan.

@ Angela ... ... Dit hele topic is me een beetje ontschoten, en ik lees nu pas alle berichten. Dank jullie wel voor jullie berichtjes en medeleven. De TP had ik inmiddels al weer gehad en ik zit nu weer in die akelige ww. Ik probeer er dit keer iets minder mee bezig te zijn. Het vreemde is ook, dat ik dit keer óók minder voel. Wat ik vorige keer allemaal voelde en hoopte dat het bij de innesteling/zwangerschap hoorde, zoals rugpijn, krampen etc dat voel ik nu allemaal niet. Ik voel helemaal niets. En tja ook dat roept weer vraagtekens op.

Volgens mij heb ik het nu zo'n beetje gehad, voor iedereen die ik vergeten ben 'sorry'!

En dames, dit was het gedeelte hoe het met mij gaat, hoe gaat het met jullie???

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben inderdaad een beetje stil geweest op het forum, niet bewust maar het kwam er steeds niet van. Ik lees weer hoopvolle en positieve berichten en dat doet me goed.

@ Chantal, WOW meid fantastisch nieuws dat Arnold nog een pesa wil ondergaan, begreep dat je 5 oktober een gesprek hebt gehad met dr. Hulsbergen!! Hoe is je gesprek geweest? Hopelijk positief en dat je snel weer verder kan.

@ Megan, en meid zit de TP er al aan te komen. Je dacht zelf aan 9 of 10 oktober. Ben benieuwd, laat je het weten?

@ Nathalie, hoe gaat het meid? Alweer aan het spuiten? Wanneer heb je je 1e echo. Ik hoop dat alles goed gaat. Nog nieuws rondom je huis? Wel balen dat de verkoop zo hoog ligt bij je in de straat/buurt. Wij zijn nu wel redelijk gewend in ons huisje, klaar zijn we nog steeds niet maar we pakken het ruimte voor ruimte aan. Het wordt langzaam aan wel wat.

@ MBM, Tjee meid wat spannend je zit alweer in je WW, wanneer moet je testen? Of wil je dat dit keer bewust niet kenbaar maken. Heel veel sterkte in ieder geval de komende tijd. Heb je trouwens nu 1 of weer 2 embryootjes terug laten plaatsen?

Nou hier gaat alles rustig. Ben 4 oktober terug geweest voor mijn gesprek met dr. Deen over de tp in mijn eigen cyclus. 15 oktober moet ik terug voor mijn eerste echo (werd gelukkig 4 oktober ook ongesteld) en 13 oktober moet ik beginnen met de ovulatie testen. Het lijkt me wel relaxter nu ik geen hormonen hoef te spuiten. Ik moet straks alleen pregnyl spuiten, maar ik hoef zelfs die stomme bolletjes dit keer niet. Goed ik wacht het dus nog even rustig af weet dus nog niet wanneer de tp plaats zal vinden, maar misschien kom ik nog wel met Nathalie op het wachtbankje.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes en tot gauw Angela

Geplaatst

MBM, wat een rotnieuws zeg!! Ik kan het begrijpen dat je je even op de achtergrond wilde houden na die rotervaring!!

Je moet ook gewoon doen wat voor jou goed aanvoelt!! Heel veel sterkte met die klote wachtweken en hopende op positief nieuws!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

MBM, tja alles ligt weer in de koelkast en we gaan er weer tegenaan. Ben wel wat zenuwachtig voor dit alles weer maar tja, daar weet je alles van!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden hoe gaat het ermee??

Een positief bericht...had MCK gebeld om te vragen naar de specifieke kosten van de 4e behandeling.. per september is het verlaagd van 1680 euro naar 1562,10 euro dus was erg blij! Een meevallertje deze maand!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Angela, vrijdag alweer je echo, spannend!

Ik ga vrijdag lekker met m'n man naar Elysium, lekker een pakking en een massage heeeeeeeerlijk genieten!!

Donderdag ga ik naar een symposium van de hersenstichting (doen we elk jaar) en is erg interessant. Dit jaar is er ook een lezing over "stress tijdens de ontwikkeling en zwangerschap" ben benieuwd!

Meiden, ik hoop snel weer iets van jullie te horen!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb even het berichtje dat ik zojuist op het oktober-wachtbankje heb geplaatst gekopieerd:

Hallo dames,

Ik zit er weer even helemaal doorheen. Vandaar dat ik ook bewust niet actief mee wilde doen aan het wachtbankje. Ik heb op 28 september een TP gehad van 2 cryo's (5 cellig).

En vandaag, de 12e dus mocht ik testen, zoals veel hier op het wachtbankje. En helaas moet ik zeggen NEGATIEF. De moed/hoop zakt me in de schoenen, voel me op dit moment verloren.

Voor de andere dames die nog moeten testen, ik hoop dat jullie positief testen, het is 'ons' allemaal zo gegund.

Liefs,

MBM

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden