Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Angela,

Wat een geluk dat er toch nog een mooie embryo is teruggeplaatst!!

Ik had op 21 oktober de punctie door dr. Crooy (dit is de 3e keer dat hij de punctie doet en was hier zeer blij om), vind het een aardige man en hij doet de punctie lekker snel, ik had speciaal gevraagd bij de echo wie de punctie deed en gaf m'n voorkeur aan en ja toevallig...

Bij mij is er op dezelfde dag ook een terugplaatsing geweest door dr Crooy (aardige man).. 1x 8 cellig en 1x 12 cellig. Het waren embryootjes van kwaliteit A, geen tot zeer weinig fragmentatie zeiden ze.. We hebben er 1 in de vriezer 8 cellig en ook weinig fragmentatie. Maar tja, ik heb ook wel eens een morula teruggeplaatst gekregen en dat heeft ook niet mogen baten. Ben persoonlijk nogal pessimistisch, heb vanaf de terugplaatsing veel krampen.

Ik had 7 eitjes waarvan 6 bevrucht en 3 mooi doorgedeeld.

We hebben er dus nu 1 in de vriezer waar ik van baal omdat het zoals je weet maar 50% kans is dat ze goed ontdooien. Probleem is nu dat ik 900 euro moet gaan betalen voor een cryo cyclus wat dus weggegooid geld kan zijn omdat hij misschien niet eens goed ontdooid! Dan heb ik geen terugplaatsing maar wel 900 euro lichter en daar baal ik ontzettend van. Vind het belachelijk dat het zo duur is, hoor van andere meiden die in een andere kliniek zitten dat ze tussen de 200 en 450 euro kwijt zijn per cryotp. Hier had ik me ook op ingesteld! Niet dus.

Ik ben me nu aan het orienteren op Dusseldorf voor een nieuwe verse poging, misschien wil Leiderdorp samenwerken met ze en kan er assistent hatching worden toegepast ofzo.. ik weet het ook niet meer.

Ik ben er lekker 4 dagen uitgeweest naar Preston Palace met de jongste zoon, man en schoonouders en we hadden gister een feest. Ik sport gewoon lekker door omdat het niet sporten vorige keer ook niet heeft geholpen en ik ben op vakantie in de botsauto's geweest met die kleine, was erg leuk. Probeer er ook niet zo mee bezig te zijn wat goed lukte maar nu minder. Aangezien ik die krampen van begin af aan al heb ben ik pessimistisch.

Maar genoeg over mezelf, hoe gaat het met jou nu? Grappig dat we samen op het wachtbankje zitten en op dezelfde dag de tp hadden! Aardige man he dr. Crooy??

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden!

Ik moet jullie wel even succes wensen!!! De WACHTWEKEN!! Kom op he, positieve test! positieve test! positief positief positief

In UMC doen ze nu een onderzoek naar de effecten van positief denken in de ww. Nou vind het al heel positief dat dit blijkbaar een positief effect zou kunnen hebben, anders zouden ze het niet onderzoekswaardig vinden toch? Dus: positief!!!

Nathalie, heel goed dus, lekker in de botsautos. Kan t bommen. Gewoon positief mens zijn. Tjsa nergens op rekenen en signalen tegenovergestelde van positief interpreteren begrijp ik goed! Wat balen dat er maar 1 cryo is die 900 euro kost. Nog even niet aan denken joh. Leef nu, wie weet moet jij je bezighouden met de inrichting van een kinderkamer in plaats van assisted hatching. Misschein goeie therapie, dat visualiseren? Kramp betekent gewoon dat ze ruzie aan het maken zijn wie waar mag liggen. (nu al).

Nou ja. ik snap de spanning en ik hoop zo ontzettend voor je dat het gewoon RAAK is!!!!!! GELOOF HET!!!!

Angela, voor jou geldt dit alles natuurlijk ook he, ook al zit je wat eerder in traject......ZET M OP!!!!!!!!!!!!!!!! Ik wil goede berichten!!!!!!!!!!!!!!!

Ben zelf toch ook maar begonnen. Eind november punctie als alles goed gaat, en voor het eerst en de enige keer terugplaatsing van 2 embryos als die er zijn.

Veel liefs, ik denk wel aan jullie hoor!!!!! Megan

Geplaatst

Hai Nathalie,

Wat spannend, we lopen dus gelijk op. Laten we hopen daten we samen positief testen, zou geweldig zijn. In ieder geval hoop ik dat voor jou, zodat de rest je bespaard kan blijven. We gaan er gewoon niet aan denken, aan vervolgen!! Dus je bent lekker naar het Preston Palace geweest, heerlijk zou ik ook wel ff willen. Gewoon er even tussen uit. Ben momenteel zo moe. Ik heb me de afgelopen tijd ook gewoon lekker uitgeleefd, ben zelfs de dag na de tp naar bobbejaanland geweest en dus ook in achtbanen gezeten met de kids. Ben de laatste dagen wel veel bezig met wat ik allemaal voel. Het weekend was killing (omdat ik de vorige keer vrijdag op zaterdag voor de testdag ongi werd) maar die hebben we overleefd. Ik ben nu nog steeds erg onzeker en bang dat het mis gaat. Normaal word ik iedere maand op maandag of dinsdag ongi, en tot nu toe ben ik dat nog niet. AAAAAAAAAAAH dat wachten ik word er gek van, ik weet ook niet meer wat ik aan moet met alles wat ik voel. Het voelt gewoon alsof het nu ieder moment komt. Ga maar proberen om uit te kijken naar donderdag, dan mag ik testen. Hoe gaat het bij jou?

Ik hou je op de hoogte, groetjes Angela

Geplaatst

Hai Megan,

Wat fijn dat je er weer bent, hoe gaat het met je?

Tja positief, mooi gezegt. Uiteraard probeer ik dat ook wel te zijn, maar is wel moeilijk.

Maar dat hoef ik jou niet te vertellen, je hebt al meer met negatieve uitslagen te maken gehad dan ik. Wel vind ik dat je gelijk hebt met dat iedereen gewoon positief moet proberen te zijn. Wat goed dat je weer wilt beginnen, we gaan duimen voor je dat je maar veel eitjes rijpt voor je punctie eind november, zodat je 2 mooie embryootjes terug kan laten plaatsen. Weet je al ongeveer wanneer je weer begint met spuiten?

Hou moed meid, en hou ons op de hoogte.

Groetjes en veel liefs Angela

Geplaatst

He Megan, wat ben je toch ook lekker positief ingesteld haha, vind je benadering bewonderingswaardig maar naar al die mislukte pogingen vind ik het erg moeilijk zo positief te blijven!!

Wat goed dat je weer bent begonnen!! Wanneer begin je met het stimulatiehormoon of ben je daar al mee begonnen?

Leuk weer wat van je te horen trouwens!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Angela!

Wat herkenbaar zeg!! Ik ben er nu ook zo mee bezig sinds ik terug ben van een paar dagen weg! Leuk he zo'n attractiepark! Dan voel je je echt weer kind!

Ik heb heel veel krampen dus denk echt dat het weer klaar is voor mij.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Angela en Nathalie.......vertel.

Het is donderdag namelijk en Angela jij zei dat je dan al mocht testen? Bij ons doen ze altijd 14 dagen na tp.

Ik HOOP zo op goed nieuws voor de PESA meiden....................

durf ook eigenlijk niet meer te geloven... kom op meiden.....dat zou mij ook weer een ontzettende boost geven.

nou ik wacht het wel even af...........................

grtz

Geplaatst

He Megan,

Wanneer mag je gaan prikken??

Ik heb nog steeds krampen en de rugpijn is er ook bijgekomen, alles wat ik heb voordat ik ongesteld word. Ik zit nog maar op wachtdag 11, verwacht dat de menstruatie komt op dag 13/ 14. Is al die keren eigenlijk al zo geweest met een verse poging dus verwacht van mij maar geen positief nieuws.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Meiden,

Ik heb een mailtje gestuurd naar Dusseldorf met de vraag of we ingevroren zaad daar mee naartoe kunnen nemen voor ICSI 5, ben benieuwd of ik antwoord krijg.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hm, Nathalie...je klinkt nogal laconiek maar ben je niet eigenlijk heel verdrietig? Of zal dat pas doordringen als menstruatie doorzet. Dat is bij mij altijd wel het ergste moment Hoewel ik dan ook soort van kwaad ben en me stom voel dat ik er ooit in geloofd heb......

Hee ben benieuwd wat Dusseldorf zegt. Is het daar ook voordeliger of dat niet? Wil je er nog wel een poging tegenaan gooien? En dan met assisted hatching?

Voor jullie wel een eindje rijden?

Wat vindt je vriend er allemaal van?

Wel fijn dat je vrij kort hoeft te spuiten. Bij mij duurt het wel lang. Ik ben sinds zondag bezig met deca. Nog ruim een week en dan de 14e stimuleren.

Nou Angela.....tomtiedom....we zijn niet ongeduldig hoor........

toedels

Geplaatst
Chantal en MBM hoe gaat het met jullie??????????????????

Groetjes Nathalie

Hey Nathalie,

Ben nog steeds een beetje 'afwezig' op het forum, heb er de puf niet zo voor de laatste tijd. Het gaat op zich wel redelijk met mij.

Ik zou eigenlijk gisteren (do 4 nov) weer een TP hebben gehad, maar ik ben maandag nog voor een echo geweest omdat ik het niet helemaal vertrouwde.

Na mijn menstruatie en vlak voor de TP kreeg ik last van bloedverlies, en leek het alsof ik weer opnieuw begonnen was met menstrueren.

Ik heb dus het ziekenhuis opgebeld en ik kon langskomen voor een echo. Het bleek dus dat mijn BMS afgebroken werd en het was niet meer dik genoeg.

Het had geen zin om de dosis medicatie te verhogen dus was het beter om de TP niet te doen en te wachten op mijn volgende menstruatie.

En dan bij de volgende gelijk meer Progynova te slikken.

Hoe gaat het allemaal met jullie dames?

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben een tijdje niet op het forum geweest, enerzijds omdat ik het nogal veel werk, anderzijds omdat ik sterk het gevoel had dat enige afstand van het forum goed was voor mij. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet aan jullie denk en meeleef.

Angela en Nathalie, jullie mogen bijna testen!! Laten we hopen dat er positief nieuws te melden valt, wij willen GROEN zien!!

Nathalie, ik hoop echt dat je gevoel je voor de gek houdt en dat je krampen en rugpijn zwangerschapsklachten blijken te zijn..

José, wat ontzettend verdrietig dat de PESA niet gelukt is, weet je al hoe verder? Ik leef met je mee.

MBM, jij krijgt ook weer een fikse tegenslag te verwerken... Je bms niet dik genoeg. Sterkte. Hoop voor je dat het volgende maand wel tot een tp zal komen.

Twinklestar, om nog antwoord te geven op jouw vraag, onze eerste PESA was wel gelukt, alleen dus de mededeling gehad dat er in 9 van de 11 rietjes geen levende zaadcellen gevonden zijn.

Nou, hier staat alles even stil. Wij zijn er nog niet aan uit of we wel voor een tweede PESA willen gaan, ik ben zo bang dat we nogmaals de mededeling krijgen dat er weinig levende zaadcellen blijken te zijn.. We overwegen een MESA zodat ze gerichter kunnen zoeken naar levend materiaal. Alleen de wachtlijsten zijn nogal lang voor deze ingreep.

We gaan in Februari lekker 2 weken op vakantie naar Afrika, gewoon genieten van elkaar, even geen hormooncircus en geen polonaise aan onze lijven..

Ik heb wel ervaren dat het met iedere poging mentaal steeds zwaarder wordt. Moet ook eerlijk bekennen dat ik erg sceptisch geworden ben over een goeie afloop.

Maar hoop doet leven, nietwaar??

Lieve groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Ik had even geen zin om te reageren, maar het is hier helaas niet gelukt. Ik ben dinsdag op woensdag ongesteld geworden. Ik werd s'nachts wakker met vreselijke pijn in mijn onderbuik en ben na enige twijfel naar de wc gegaan (durfde niet te gaan, was gewoon al bang dat het mis was) en ja dus ik was ongesteld geworden. Ik heb nog enkele uren met hevige pijn gelopen. Dit ken ik helemaal niet, heb altijd de eerste dagen wel last van mijn menstruatie met flinke krampen, maar zo erg als die dag heb ik het nog nooit meegemaakt. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Heb woensdagmiddag toch gebeld naar MCK en heb aangegeven dat ik direct verder wil. Ik moet nu zondag 14 oktober voor de 1e echo. Nou maar hopen dat het laatste cryootje straks goed ontdooid.

@ Nathalie, hoe gaat het bij jou meid? ik blijf voor je duimen dat jij wel met goed nieuws komt. Ben benieuwd naar de uitslag van Dusseldorf, hoewel ik vind dat we daar eigenlijk niet over na moeten denken, we moeten proberen positief te zijn en ik gun het je zo dat het goed gaat nu.

@ MBM, wat ontzetten kl... dat je tp niet mee heeft kunnen plaatsvinden, ik hoop op meer geluk voor je de volgende periode.

@ Chantal, meid geef jezelf de tijd om goed te bedenken wat je wil, ik hoop dat je samen tot de juiste beslissing komen. Lekker vooruitzicht dat je in februari 2 weekjes samen gaan genieten in Afrika.

We spreken elkaar gauw weer.

Veel liefs,

Angela

Geplaatst

Hoi Megan,

Tuurlijk ben superverdrietig!!! Maar wat je zegt, dit word pas echt erg als m'n menstruatie doorzet!

Ik had nu al een mailtje van Dusseldorf. Het is mogelijk om het zaad mee te nemen en de ned. arts gaf het nr van zijn collega om de details door te spreken. Ik ga een ziekenhuis zoeken in Nederland die de echo's doet dan beperken we de ritjes.. M'n man die zei: "jij hebt het al helemaal uitgedacht he!" Hij doet het voor mij... Ook goed! Het is niet goedkoper dan hier, ze doen de punctie onder narcose daar .

Op naar de 14e Megan!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Chantal wat heeeeeeeerlijk, naar Afrika!

Dat zal jullie goed doen!!

Ik snap dat je even afstand wilt nemen, bedankt voor je bemoedigende woorden maar net als jij ben ik sceptisch!!

Doen ze die MESA ook in het Rijnland??

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Wat een rotnieuws Angela!! Ik had er zo'n goede hoop op!

Snap dat je even geen zin had om te reageren!

Op naar 14 november (je had oktober getypt). Zou toch geweldig zijn als dit cryootje blijft plakken!

Thanks voor de bemoedigende woorden!

Ik heb in een eerder berichtje aan Megan geschreven over Dusseldorf..kreeg een snelle reactie!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ben erg verdrietig, gister een negatieve zwangerschapstest en vandaag ongesteld...dit is altijd het meest emotionele moment!

Mag niet direct door met de cryo waar ik van baal omdat ik al bijna zeker weet dat ie toch niet goed ontdooid en er dan 850 euro weggegooid is.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Oooh Nathalie wat vreselijk jammer.....het is toch niet te geloven!?!? Waarom?????? Ik snap het gewoon niet. Van niemand hier. We zijn toch gewoon vruchtbare vrouwen of niet??? Is er OOIT iemand zwanger geraakt door pesa????? Grmpf. Angela, MBM, Chantal. ...... iemand van ons moet toch een keer mazzel hebben?

Ben heel erg benieuwd of assisted hatching gaat helpen Nathalie! Dan doe ik het ook :-)

Ik heb trouwens heel veel last van de deca deze keer. Enorn veel hoofdpijn en paracetamol helpt niets. Jullie nog tips?

Sterkte meiden. Het gaat goedkomen! Lfs megan

.

Geplaatst

Er zijn genoeg vrouwen zwanger geraakt van PESA en zelfs TESE zaad, en nu wij nog!!

Ik adviseer je om veel water te drinken Megan, en/ of thee zonder theine. Dit geeft vaak wel wat verlichting... Blijft klote die bijwerkingen!

Zou zeker grappig zijn van dat cryootje maar geloof er niets van!

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden