Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Owww Nathalie en Angela, waarom willen die embryo's nou niet blijven plakken. Getverdemme, ik had echt gehoopt dat er eens wat goed nieuws gemeld zou worden in ons topic. Ik word hier nogal verdrietig van.

Megan, balen dat je zo'n last hebt van de Deca, wat Nathalie al schrijft, veel blijven drinken.

Nathalie, MESA doen ze in het Rijnland niet, we zullen dan moeten uitwijken naar een ander ziekenhuis. Moet zeggen dat het even op een wat lager pitje staat, de laatste mislukte poging heeft er bij mij behoorlijk ingehakt. Eigenlijk ben ik ook bang om weer te beginnen. Weer hoop krijgen om vervolgens weer een enorme teleurstelling te moeten verwerken. Ach, jullie begrijpen dat wel..

Groetjes,

Chantal.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Ik kwam heel even langs, maar heb eigenlijk niet alle tijd om alles te lezen. Maar volgens mij lees ik wel wat nare verhalen weer.

Ik zal dinsdag/woensdag even alles weer lezen en rustig de tijd nemen.

Wel zag ik iets staan over 'assisted hatching' maar wat is dat eigenlijk?

Ik ga het weekend weg, mijn schoonvader is jarig en we hebben als verrassing een huisje gehuurd.

Liefs,

MBM

Geplaatst
Hallo dames,

Ik kwam heel even langs, maar heb eigenlijk niet alle tijd om alles te lezen. Maar volgens mij lees ik wel wat nare verhalen weer.

Ik zal dinsdag/woensdag even alles weer lezen en rustig de tijd nemen.

Wel zag ik iets staan over 'assisted hatching' maar wat is dat eigenlijk?

Ik ga het weekend weg, mijn schoonvader is jarig en we hebben als verrassing een huisje gehuurd.

Liefs,

MBM

Hoi MBM,

Wat heerlijk er even uit! Daar kan een mens van opknappen!!

Assisted hatching:

Ondanks alle goede uitgangswaarden, mooie embryos goede spermakwaliteit, leidt het bij de IVF niet altijd tot een zwangerschap. Literatuur duidt aan dat een van de oorzaken van het uitblijven van een zwangerschap het niet uittreden van het embryo kan zijn. Een verharde eicelschil, zoals eventueel kan voorkomen bij oudere patienten en bij ingevroren eicellen, kan hiervan de oorzaak zijn.

Met behulp van een speciale lasermicroscoop wordt een klein gat gemaakt in de schil van de eicel waardoor in een later stadium het embryo naar buiten kan treden en zo kan innestelen in de baarmoeder.

Heb even het bovenstaande stukje gekopieerd vanaf de dusseldorf site.

Geniet van je weekendje!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hee Chantal

Is Utrecht geen optie voor jullie? Goede uroloog daar, die doet de PESA onder narcose met een embryoloog erbij die meteen kijkt wat de kwaliteit is van de zaadjes. Daar komen dus alleen de goede uit en heb je niet die nare verrassing die je nu hebt. Er is ook geen wachtlijst, zodra hij weer wat patienten heeft plant hij de operatiedagen in. In ons gesprek zei hij dat MESA een verouderde techniek is.....tsja schiet mij maar lek hoor. Maar hij is chef de clinique en kwam op mij heel betrouwbaar en kundig over! Je hoeft er dan 'maar' twee keer naartoe, als je de zaadjes mee zou kunnen nemen.

Maar inderdaad, kan me goed voorstellen hoe je erin zit. Lekker eerst even samen weg en wie weet brengt dat weer allerlei nieuwe perspectieven op de hele kwestie.

Groet! Megan

Geplaatst

Hee Nathalie het gaat omdat ik nu 6 paracetamol per dag slik, advies ziekenhuis en probeer ook veel te drinken. Net staan janken op Amsterdam centraal, trein gemist, en middag doorgebracht met zwangere vriendin, dan is dat net de druppel. Maar ach! Morgen stimulatie hormoon erbij.

Hoop zo dat het gaat lukken deze keer.....

Liefs Megan

Geplaatst

hoi Megan, Ik lees normaal globaal over alle verhalen heen tot nu... Het doet mij veel verdriet dat ik niet op een normale manier kinderen kan krijgen met mijn man. Wij hebben 8 december een afspraak in utrecht bij een uroloog voor Pesa. volgende week krijgen we de laatste uitslag en dan horen we ook of pesa een optie is of alleen tese...ik wil iedereen succes wensen! gr. Floor

Geplaatst

Hoi Floor. Het is inderdaad een moeilijk verhaal. Eerst had ik er allemaal wel zin in (er gebeurde tenminste wat) maar na veel teleurstellingen en inmiddels jaren wachten wordt het steeds zwaarder.

Ik dacht eerst ook dat het vast wel zou lukken mbv ICSI. Inmiddels acht ik de kans niet meer zo groot.

Ga je naar Dr. Lock? Hij is heel goed. Vind-ie zelf ook hoor.

Heel veel succes en sterkte! Laat het nog even weten!

groet Megan

Geplaatst

Hai meiden,

Daar ben ik weer eens. Ik heb afgelopen zondag m'n echo gehad. Ik had de dagen ervoor al getest en had zaterdagavond een positieve ovulatie test. Dat was ook te zien op de echo want mijn eisprong was inderdaad geweest. Ik word nu morgenochtend gebeld door het lab of het laatste eitje goed is ontdooid, zoja dan krijg ik hem morgenmiddag terug geplaatst. Is dit niet het geval dan word er een gesprek ingepland om te zien of we met een volgende poging willen beginnen. Goed het blijft dus nog even spannend hier.

@ Nathalie, wat ontzettend kl@te dat het bij jou ook alweer niet mocht lukken. Ben benieuwd of je nu gaat doorzetten met Dusseldorf. Wel een prettig idee (voor zover je het prettig moet noemen) dat ze in Dusseldorf de punctie onder narcose doen, daar ben ik dus al heel nerveus voor.

@ Megan, hoe gaat het meid? Nog veel hoofdpijn of kun je het blijven onderdrukken met al die para. Wanneer heb je je echo? Of heb je die al gehad en weet je misschien al wanneer je de punctie hebt. Meid ik hoop echt op een berg geluk voor je deze poging, hoewel ik dat natuurlijk alle meiden gun.

@ MBM, hoe gaat het momenteel met jou?

@ Chantal, nog een paar maandjes en dan heerlijk naar Afrika. Wij hebben vandaag ook onze vakantie geboekt. We gaan na de meivakantie lekker met z'n tweetjes naar de Dominicaanse Republiek. Heerlijk ik heb er zo ontzettend veel zin. Ik kan me wat dat betreft helemaal indenken hoe het voor jou moet zijn, lekker met zijn tweetjes en even helemaal niks anders dan lekker genieten.

Nou meiden ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes en veel liefs Angela

Geplaatst
Hee Nathalie het gaat omdat ik nu 6 paracetamol per dag slik, advies ziekenhuis en probeer ook veel te drinken. Net staan janken op Amsterdam centraal, trein gemist, en middag doorgebracht met zwangere vriendin, dan is dat net de druppel. Maar ach! Morgen stimulatie hormoon erbij.

Hoop zo dat het gaat lukken deze keer.....

Liefs Megan

Kan met het helemaal indenken Megan, die bekende druppel!!

Hopelijk zijn de bijwerkingen nu een beetje draagzaam voor je!

Sterkte Megan!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hallo Angela,

Hoe gaat het met je?

Is het laatste eitje goed ontdooid, en heb je een TP gehad?

Ik heb voor vrijdag de 26e een TP staan, ik hoop dat het dit keer doorgaat.

Zelfs een TP is niet meer vanzelfsprekend. We hebben nog 4 cryo's, 2 zijn voor de 26e daarna nog 2 voor een TP.

Daarna moeten we weer beginnen met de hormonen ... ...

Liefs,

MBM

Geplaatst

@ allemaal.

Hallo ik ben esther en ben al een tijdje op deze site alleen was ik wat meer op het forum voorMesa/ tese bezig.

Aangezien het AMC helaas nog geen vergunningen binnen heeft na een verbouwing moeten we nog lang wachten.

Ze raden ons nu aan naar hetr VU te gaan voor PESA aangezien mijn man daar een grote kans me maakt dat ze er iets uit kunnen halen.

Wij zijn al 3 jaar ondertussen bezig om zwanger te worden en de moed zakt af en toe best diep in je schoenen.

Ik wil wat meer weten over PESA en de kansen en ik hoop dat er hier mss mensen zijn die me kunnen vertellen hoe en wat.

En misschien zijn er hier ook mensen die ervaring hebben in het VU.

Mijn man staat in het AMC op de eerste plaats om geholpen te worden dat maakt alles nog zuurder.

deze week gaat het AMC voor ons proberen ons naar het VU te laten gaan duimen dus.

Ik hoop dat jullie het vewrwarrende verhaal van mij begrijpen.....

En dat er iemand is die mij wat kan vertellen.

Gr Essie

Geplaatst

Hallo meiden,

Het is helaas niet tot een tp gekomen vorige week. Het eitje had het niet gehaald.

Vandaag ben ik weer op gesprek geweest om te praten over de volgende poging. Ik start nu volgende week zodra mij periode begint, ik verwacht dinsdag.

Vandaag dus ook maar meteen het recept afgegevenbij de apotheek, dus binnenkort ligt de koelkast weer vol met rommel. Ze hebben voor nu wel de puregon verlaagt van 150 naar 100.

Zo hopen ze dat ik iets minder eieren produceer die dan hopelijk van betere kwaliteit zijn, nu had ik de eerste keer 18 eieren waar er maar 4 van goeie kwaliteit waren. En ook voor de punctie is het wel prettiger als het er iets minder zijn. Bah zie daar dus echt wel tegenop, maar goed dat duurd nog even.

Hoe is het met jullie allemaal????

Mbm, misschien dus vrijdag je tp. Spannend, spannend. Ik ga voor je duimen dat het allemaal goed komt vrijdag.

Megan, hoe gaat het bij jou, vertel, vertel, vertel. Heb je ondertussen ook al een tp gehad?

Nathalie en Chantal hoe gaat het bij jullie??

Veel liefs,

Angela

Geplaatst

Wat jammer Angela!! Prettig dat je meteen weer verder kunt!!

Op naar de eerste prik!

Hier alles rustig, we gaan pas in jan/febr kijken voor de cryo en in maart naar dusseldorf (moet nog wel een afspraak maken).

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Essie,

Jeetje jullie zijn ook al weer lang bezig zeg!!

Tja, een PESA....mijn man heeft een PESA ondergaan, daarvoor 1000mg vit. C/ Selenium/ Zink/ omega 3 visolie en multivitamine geslikt per dag een het zaad was van goede kwaliteit. De PESA leverde 6 rietjes op en tot nu toe hebben we het geluk dat er per poging 1 rietje nodig is geweest, we hebben er nu dus 2 over. Hopelijk blijft het goed gaan met het ontdooien.

De PESA was onder een plaatselijke verdoving en was gepiept binnen 15 minuten.

Is er nog iets dat je wilt weten...?

Ik hoop voor jullie dat jullie snel aan de beurt zijn!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

@Nathalie,

Dank je wel voor je reactie.

Zijn jullie ook in het VU geholpen?

En die pillen waar je het over hebt moest hij die voor het ziekenhuis slikken of kan je dat uit jezelf doen.

Omega 3 slikken we al.

Ik heb net weer een mail naar het AMC gestuurd of ze al weten wanneer we naar het VU mogen.

We zijn het wachten ook best wel zat na zo lang hoor.

Soms is het niet anders.

Wat super dat er bij jullie 6 rietjes uit zijn gekomen zeg.

Ik hoop dat wij ook het geluk hebben dat er iets gevonden wordt.

Jullie gaan voor de 4e icsi lees ik.

Ik duim dat deze helemaal top is voor jullie.

Gr Essie

Geplaatst

Hoi meiden

MBM, fijn dat je vrjdag een TP hebt als alles goed gaat. Ik duim voor je!

Essie, wij hebben ook tijd verkwanseld met wachten op een TESE, terwijl PESA bij ons ook prima was. In UMC utrecht doen ze het onder narcose en kijken meteen naar de kwaliteit. Maar zoals Nathalie al schreef kan het ook door '' blind' te prikken in de bijbal en dat kan ook goed spul opleveren. Gaat stuk sneller want in UMC was er geen wachtlijst. Ik hoop at je in het VU snel aan de beurt kan zijn. Zou fijn zijn als AMC voor jullie bemiddelt, is wel erg uur idd. Dat wachten is vreselijk. Ik leef met je mee. Laat het weten hoor!

Angela, ook weer aan de prikken. Hopelijk betere kwaliteit nu!!

Ik heb vrijdag de punctie. Moet nu pregnyl spuiten dus ga gauw uitloggen. Er zijn 8 goede follikels gezien. Hopelijk komen daar goede eitjes uit. Dan zou maandagmiddag de TP zijn, ook 2 embryos deze keer als het kan.

Tot later meiden,

liefs Megan

Geplaatst

@ Megan ... Spannend zeg, vrijdag de punctie! Ik hoop dat ze goede resultaten halen uit die 8 follikels. En dat je dan maandag de TP krijgt. Ik zal voor je duimen.

@ Nathalie ... Tja morgen is het al weer zover. Ik ben in ieder geval tussendoor niet weer gaan menstrueren zoals de vorige keer. Nu alleen afwachten of mijn eskimootjes veilig uit hun iglo komen. Ik ben er weer helemaal klaar voor.

@ Angela ... Ah nee he wat ontzettend balen zeg. Wel fijn dat je direct op gesprek kon en dat je volgende week weer verder kunt. Ik moet er nog even niet aan denken dat de koelkast weer vol komt te liggen, maar heel lang zal dat voor mij ook niet meer duren. Het is wel beter denk ik dan dat ze de Puregon verlaagt hebben. Ik snap heel goed dat je tegen de punctie op ziet. Maar wie weet heb je deze keer meer succes. Ik hoop het voor je en ik zal voor je duimen.

Liefs,

MBM

Geplaatst

@megan,

Laten wij hopen dat alles nu gaat lopen.

Ik zou deze week gebeld worden door het AMC want hun regelen voor ons iets bij het VU.

Krijg ik doodleuk een mail dat ze mij eind volgende week bellen of het gelukt is met het VU.

We zouden 1 november al horen wanneer we aan de beurt zijn ik was woest net.

Affijn ik heb ze gebeld en ze belt mij vandaag terug (hoop ik)

Gr Essie

Geplaatst

@ all

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS we zijn net gebeld volgende week vrijdag wordt mijn man geholpen toch MESA/TESE

Als ze niks vinden met MESA gaan ze direckt door met TESE in het jawel AMC

Ik zit op mijn werk en ken wel huilen van blijdschap maar niemand mag het nog weten dus ik ben vet hyper.

Ik snap niet waarom het ineens nu wel kan maar goed maakt niet uit ik ben blij :)

Geplaatst

Essie wat superrrrrrrrrrr!!!!!!!! Wat fijn!!!!! Nu gaat het beginnen! ! Alvast heeeeeel veel succes. !!!!""

Bij mij 8 eitjes inderdaad, nu maandag ochtend telefoontje afwachten.

Grtz megan

Geplaatst

@ megan jeetje voor jullie ook heel spannend.

Ik hoop dat alles top gaat bij jullie.

Zijn de eitjes al bij je weggehaald?

Ik wil graag weten hoe het gaat en of dit nou wel of niet pijnlijk is.

Ja echt heel spannend toch geen PESA maar MESA en TESEals de MESA niet lukt vinden we geweldig daar gingen wij ook voor.

Uiteraard hou ik jullie hier ook op de hoogte.

Laten we hopen dat december een mooie maand vol verassingen en goede berichten is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden