Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@allemaal

zucht ik kreeg gisteren weer een teleurstelling te verwerken.

De arts zei doodleuk dat we eind mei kunnen beginnen met de hormonen.

Ik keek hem aan mijn ogen liepen vol en ik brak.

watttttttttt eind mei nee dat meent u niet.

Wij hebben helaas het probleem dat er voor ons tot juni wordt vergoed ivm mijn leeftijdsgrens.

Alsof ik er iets aan kan doen dat we al jaren bezig ziijn met alles.

Maar de arme dokter voelde zich wel rot en had ook ineens een plekje eerder .

Ik ga vanaf februari aan de pil om alles op data te laten verlopen zodat het hun goed uitkomt.

30 maart starten we met spuiten.

1 april stop ik met de pil.

rond 4 a 5 april wordt ik dan ongesteld en moet ze bellen/mailen dan gaan we verder met andere spuiten en de echo's en dan in april ook een TP.

Er worden er 3 teruggeplaatst met een tweelingkans van 1 op 5.

Geen punt vinden wij.

Dus we hebben duidelijke afspraken maar ik had echt eerder verwacht.

De recepten voor alle medicijnen hebben we ook mee en halen we in januari omdat het nogal ruimte inneemt en met de feestdagen niet handig.

Nu ga ik even bijkomen van alles ben nog beetje down en blij tegelijk dat er nu een data is.

Vreet energie dat is zeker.

En jawel voor de 4e keer al een aidstest hahahaha ik weet voor 400% zeker dat ik het niet heb en moet in januari ook weer een kweekje laten maken nou is niet ander.

We weten niet hoeveel rietjes maar de dokter zei meer dan genoeg hij riep zelf tijdens de operatie zo stop maar we hebben echt meer dan genoeg.

En vandaag alweer een domper gehad.

Er was iemand die dit forum las en in januari in het AMC aan de beurt was voor IVF.

Ze hadden door tegenslagen van het AMC zich ook aangemeld in DD.

En daar zijn ze eerdaags aan de beurt.

Ze mailde mij dat ze haar beurt in Januari aan mij wilde geven.

Jullie begrijpen dat mijn man en ik hierdoor erg ontroerd waren wat een ontzettend lief gebaar dat iemand de moeite neemt contact met je op te nemen en je te vragen of je dat zou willen.

Jaaaaa dat wilde wij wel.

Ze zou vanmorgen het AMC mailen haar afspraak afmelden en mij in de mail verwerken en aangeven dat wij dan kunnen.

Zo gezegd zo gedaan ik had vanmorgen heel vroeg een cc van die mail in mijn mailbox en was echt te blij.

Ik heb gelijk ook gemaild en gebeld naar het AMC ja ze hadden het gelezen en moest het met de arts bespreken ik hoorde het vanmiddag.

Wie er ook belde geen AMC.

Ik weer zelf bellen ze ging het gelijk overleggen en zou terug bellen.

Dat gebeurde ook ze belde en vertelde mij dat wij geen ivf hebben en dus een andere behandeling wij konden niet in die plaats daarom???????

Jullie begrijpen dat wij daar niks van snappen en ook degene van wie wij de afspraak kregen snapte hier werkelijk niks van.

Of je nu ivf of icsi moet ondergaan ze hebben tijd en ruimte nodig en die was er toch.

Sorry voor al dit geklaag maar ik moet het echt even van mij afschrijven.

uiteraard blijft onze afspraak van 30 maart starten staan maar ik had zo gehoopt dat we nu eerder konden.

Ik hoor het de dokter nog zeggen gisteren "als er iemand uitvalt wat nagenoeg nooit gebeurt kunnen jullie wel eerder"

Zucht NOT dus mijzelf weer rijker gerekend dan we zijn ik leg mijzelf erbij neer en duim dat het heul snel 30 maart is en dan snel april door......

Ondanks dit waarderen mijn man en ik het enorm dat iemand hier dit allemaal las en ons deze kans wilde geven een dikke kus en knuffel daarvoor.

Gr essie

Geplaatst

@dromer

helaas was even een teleurstelling alles duurt veel langer......

@nathalie

Zie mijn hele drama verhaal hierboven was niet echt leuk gisteren en vandaag.

Maar we hebben wel eindelijk een datum.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik werd vanmorgen al vroeg wakker en wist dat ik de test mocht doen. Maar ik durfde niet! Alleen mijn blaas stond op springen dus ik moest er wel uit.

We zijn samen uit bed gegaan, en samen naar de wc. Mijn vriend zei, ik ben zo zenuwachtig, ik ga vast koffie zetten hoor. Dus daar zat ik alleen in de wc met de test.

Van de zenuwen kon ik ineens niet meer plassen. Uiteindelijk kwam het toch dus ik hield de test in de straal en legde hem daarna neer. Ik had 2 van de 5 minuten gewacht en ging alvast even stiekem kijken, en ik zag in het testvak een licht streepje. Ik begon te lachen maar dacht ook, nee nee nog even wachten tot de 5 minuten. Maar het streepje bleef en werd steeds een beetje duidelijker. Ik ben naar mijn vriend gelopen en zei op een hele onzekere manier met een hele brede glimlach op mijn gezicht ... 'volgens mij zie ik een streepje' ... en hij liep met me mee. En ja hoor, het streepje zit er echt ... wij zijn ZWANGER !!!

[ATTACH=CONFIG]402[/ATTACH]

We hebben echt samen even gehuild in elkaars armen! Wow wat een lekker gevoel zeg!

Liefs,

MBM

Geplaatst

MBM, wat geweldig voor jullie! Gefeliciteerd!!! Kan me voorstellen dat je moest huilen van geluk!

Spannend nu... is het er 1 of zijn het er 2??? Op naar de 1e echo!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Essie,

Wat een verschrikkelijk nieuws!! Je doet niet dramatisch, het IS dramatisch!!! Wat een kloteziekenhuis is het AMC ook af en toe!

Heb je zo'n mooie uitslag van de TESE en dan mag jij pas zo laat beginnen! Het is gewoon niet eerlijk!!

Misschien kan je het zaad meenemen naar een andere kliniek?? Eentje waar je sneller kan beginnen? Bijvoorbeeld MCK?

Wat bizar dat jij ook niet dat ene plekje kan krijgen!! IVF of ICSI is alleen in de laboratoriumfase anders...vind het echt weer de starheid van het AMC!

Even een tip met betrekking tot de MEDICATIE...

Ik zou het nu wel halen omdat je in het nieuwe jaar je EIGEN RISICO moet betalen van 170 euro en voor 2010 is je eigen risico van 150 euro waarschijnlijk al opgebruikt???? Scheelt toch weer geld!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Dag lieve meiden!

Jee wat is er veel gebeurd. Essie, wat eng, die tese, wat vreselijk. Super resultaat maar klote wachttijden. Zou nog even flink stampij maken en goed naar Nathalie luisteren.

MBm!!!!!!!!!!! Waanzinnig! !! Eindelijk goed nieuws!!!!! Van harte.

Welke dag mocht jij testen eigenlijk, wanneer had je tp?

Ik zit vandaag op wacht dag 11. Maandag mag ik testen, dan is het 18 dagen na de punctie, vandaag 14. Maar, ik had vanavond afgesproken hapje te eten met oa. zwangere vriendin. Ik was heel bang om vandaag ongesteld te worden, 2 dagen na de bollen, zoals vorige keren ook begon. Dus vanochtend getest als negatief dan niet afspreken. Maar de test was positief! ! Net zon verhaal als mbm, alleen mijn vriend ging eerst kijken en turen etc. Maar, toch heb ik heel vaag verkleuring gezien vandaag zoals het altijd begint. Dus ik moet nog een heel spannend weekend door......maar goed verder dan dit ben ik nog nooit geweest.......zucht!!!!

Liefs megan

Geplaatst

@nathalie,

Wat een goede tip voor de medicijnen vanje.

Ja mijn eigen risico is allang op ik gebruik veel medicij nen voor diverse erfelijke ziektes.

Ik moet het toch volgend jaar ook weer betalen maar we halen het volgende week wel

Ja wat een verhaal weer he van het AMC.

Maar over 3 maanden mogen we wel beginnen en kijk er erg naar uit.

Durf nu niet zo makkelijk over te stappen.

Mijn leeftijd speelt ook een rolhierin......

Ik ben de jongste niet meer vandaar.

Gr Essie

Geplaatst

@MBM,

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, wat een geweldig nieuws. Dat doet een mens goed eindelijk wat positief nieuws. Daar put ik weer hoop uit. Geniet van dit geweldige nieuws en nou de komende weken afwachten naar je 1e echo. Ben erg benieuwd of het er 1 of 2 zijn!!!

Groetjes en veel liefs Angela

Geplaatst

@Essie,

Ooh meid wat een vreselijk nieuws, en wat komen die mensen daar ongevoelig over. Tenminste dat is mijn conclusie als ik zo je verhaal lees. Ik zit net als Nathalie en Chantal bij MCK (medisch centrum kinderwens) daar gaat alles zo gemoedelijk en goed. Geen wachttijden van MAANDEN. Nouja ik kan het helaas niet beter voor je maken meid. Laten we dan maar gaan hopen dat het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel maart is.

Veel liefs,

Angela

Geplaatst

@Megan,

Ik ga toch stieken met je mee hopen hoor dat dit ook een positieve uitslag gaat worden, heel veel sterkte om dit rotweekend door te komen

en dan snel maandag weer testen. Hou ons op de hoogte.

Veel liefs,

Angela

Geplaatst

@ Angela ... ... Ja geweldig nieuws he, ik kan het zelf nog niet echt bevatten, maar het is echt zo. Nu inderdaad wachten op de echo. Ik weet nog niet wanneer die gaat plaatsvinden. Omdat de feestdagen er net tussenin zitten. Ze zouden met een IVF-arts gaan bespreken of het nog voor de kerst (mijn verjaardag) kan of dat het te vroeg is.

@ Megan ... ... Ik had de TP op 26 november en ik mocht testen op de 10e.

Hihi dat verhaal klinkt inderdaad bekent, een beetje turen naar de test, terwijl het toch echt zo voor je neus ligt.

Volgens mij zegt die verkleuring niet zo heel veel, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik hoor het hier wel vaker.

Dus het wordt zeker nog een spannend weekend voor jullie. Toch al vast een voorzichtige 'hoera' ... ...

@ Nathalie ... ... Er zijn 2 cryo's teruggeplaatst, dus wat het wordt, 1 of 2 ???? !!!!

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hallo meiden,

Ben vandaag voor de 2e fm geweest, nou het was iets verbeterd t.o.v. afgelopen woensdag, maar nog niet genoeg. Ik moet helaas maandag weer voor een fm. Als dan alles goed is zal ik woensdag of donderdag de punctie moeten ondergaan.

We wachten maar weer af.

Veel liefs Angela

Geplaatst

Megan, ik wil je niet pret niet bederven maar ik heb ook wel eens wat verkleuring gehad en op de testdag toch echt wit... Ik hoop echt dat het voor jou beter uitpakt en jij over een paar dagen gewoon een dikke vette streep hebt!!! Het is je zo gegund!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Heey die allemaal

Angela getver. Hoeveel zagen ze er nu dan? Is wel balen, ben je straks een punctie 'kwijt' en komt er niet veel uit.......wil je er zelf wel mee doorgaan? Stoppen is natuurlijk ook niks, al die spuiten.....ik hoop op goed nieuws maandag. Hebben ze je dosis aangepast? Ik ben ook ns tussentijds opgehoogd en dat leek wel te helpen.

Nou Essie, wat zijn jouw plannen? Ga je ze aanvliegen? Hoe oud ben je als ik vragen mag? Het is wel fijn dat je een datum hebt natuurlijk, maar het is nog best ver weg. Kun je net ene maand naar Afirka, Chantal hier op het forum doet dat ook :-)

MBM bij jou alles nog ok??? Al namen aan het verzinnen :-) en alles?

Bij mij is het heel vreselijk. Ik kom de tijd niet door. Voel de hele tijd wat 'lopen' en op de wc blijf ik afwisselend wat bruinverlies en dan weer een paar donkerrood/bruine druppels verliezen. Geen stolsels. Ondertussen al drie duidelijk positieve testen gehad. Het kan nog alle kanten op, maar ik denk zelf dat de verkeerde kant het meest voor de hand ligt. Nog geen juichstemming hier dus, absoluut niet. Wel veel hoofdpijn. Ik voel nu de baarmoeder ook weer meer, zoals wanneer je ongesteld bent/wordt............

Gister ook nog hele treurige crematie gehad, jonge vrouw aan kanker overleden. En dikke ruzie thuis, omdast we elkaar waren misgelopen in de supermarkt.............en nog meer pechdingen. Was echt niet leuk..........en ik moet aan studie.................zucht.

Wie kan me opbeuren??????? ;-) ha sorry hoor, even klagen!

liefs megan

Geplaatst

He Megan,

Als je al 3 duidelijk positieve testen hebt gehad dan kan ik je nu wel gaan feliciteren denk ik!!!! Dus van mijn kant alvast een voorzichtige felicitatie!!!

Verder kan ik je niet opbeuren, ben zelf ook in een mineurstemming! Heb ook een ruzie achter de rug...met natuurlijk die kut-ex als onderwerp.

Wat vreselijk zeg van die jonge vrouw die overleden is!!

Sterkte deze dagen en hopelijk heb ik gelijk....

Groetjes Nathalie

Geplaatst

@angela

Ja nog 108 nachtjes geduld en dan mag ik starten.

Het is helaas niet anders.

De artsen zijn op zich erg lief maar dit soort dingen kan ik boos om worden ook de lange wachttijden zijn te erg.

Laten we indd hopen dat de tijd vliegt.

Jij heel veel succes met de punctie deze week ik ben benieuwd

Geplaatst

@nathalie

Ik had ze alweer een mail gestuurd voor uitleg en omdat het een hele andere behansdeling was en een andere lab gedoe dus kon echt niet.

Ik snap er nog steeds niks van maar het is helaas niet anders.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden