Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@megan,

Het is zo logisch dat je zo gestrest ben en bang bent.

Dat lijkt me heel normaal.

Morgen meer duidelijkheid voor je toch ik duim voor je hoor

Ik ben 40 en over een half jaar 41 jaar,

In mijn leven geen man kunnen vinden die kids wilden hebben maar nu de man van mij dromen gevonden.

Helaas zijn we al 3 jaar bezig om een kindje te krijgen en mijn leeftijd gaat door he

ik had ze ook wel jonger gewild maar soms is het leven niet anders

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Megan,

Gaat het inmiddels al wat beter met jou? Hoe voel jij je nu? Toch een enorme stress hoor, 3 positieve testen en toch niet blij kunnen zijn.

Ik hoop dat ik je snel mag feliciteren. Zelf durf ik ook pas écht blij te zijn als we in het ziekenhuis geweest zijn.

Het vervelende was alleen wel dat ze met de feestdagen gesloten zijn. Maar na overleg met een IVF arts mag ik toch nog voor een echo vóór de feestdagen.

Dus ik ben heel erg benieuwd.

En tja, die namen ... die zijn er al, we hebben al een jongen en een meisjesnaam. Maar dat blijft nog geheim!

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hallo meiden,

Nou afgelopen maandag weer afgereisd naar Leiderdorp, om te horen dat ik vandaag dus weer terug mocht komen. De eitjes waren nu eindelijk goed genoeg om een punctiedag te plannen. Vrijdagmorgen om 9.00 uur hebben we de punctie. Ze hopen zo'n 10 eitjes weg te kunnen halen, ik hoop het maar, dat het niet straks allemaal voor niks is geweest.

Ik ben wel blij dat ik bijna klaar ben met het spuiten van die hormonen troep, het begon me langzaam een beetje op te breken allemaal. Net de laatste decap gespoten en zo mag ik de pregnyl spuiten. En dan maar afwachten.

Hoe gaat het met jullie?

Megan, vertel mogen we je nu al officieel feliciteren.........

Mbm, geniet je een beetje van het kleine wonder in je buik.......

Tot later maar weer.

Veel liefs Angela

Geplaatst

Ooooh Megan, sorry mijn bericht heeft net de jouwe gemist. Ik bedoel je was iets eerder dan ik dus ik had het niet gelezen.

Oow meid ik vind het zo vreselijk voor je, ik had het zo gehoopt.

Heel veel sterkte weer met deze klote zooi, ik voel met je mee..

Veel liefs,

Angela

Geplaatst

Hey Angela,

Blij op te horen dat het goed is en dat er een punctiedag afgesproken is. Ik hoop voor je dat het snel en soepeltjes verloopt.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je blij bent dat het spuiten voorbij is. Ik had dat aan het eind ook dat het me echt begon op te breken.

Nu maar afwachten dus, ik hoop en duim met je mee.

Met mij gaat het goed en ik geniet. Ik voel alleen nog niet zoveel. En wat ik voel weet ik niet hoe ik het moet verklaren.

Komt het omdat ik zwanger ben of is het gewoon. Ik denk dat ik het gewoon nog niet helemaal besef.

Vanmorgen werd ik misselijk wakker. Als ik nies doet het me pijn. Ik ben best wel moe.

Allemaal dat soort dingetjes.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Neeeeeeeeeeeeee Megan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het zag er zo goed uit!!!!!!!!!!!! Je hebt dus een miskraam gehad want je had toch positieve zwangerschapstesten????

Wat ontzettend erg meis!!! Vind het echt zo vreselijk voor jullie!! Gaat het een beetje met jullie?

Ontzettend veel sterkte gewenst met het verwerken hiervan!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Essie, ik blijf het rot vinden voor jullie dat jullie pas zo laat mogen starten! Gelukkig vliegt de tijd... misschien zitten we in maart wel samen op het wachtbankje als onze enige en laatste cryo goed ontdooid..

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Angela, wat een gedoe zeg allemaal! Zo vaak terugkomen, en dat helemaal vanuit Middelburg! Hebben ze je Puregon nog verhoogt de laatste dagen??

Ik snap dat je er klaar mee bent, met dat prikken! Dat had ik ook hoor de laatste keer!!

Heel veel suc6 morgen!! Hopende op een goede oogst!! Hopelijk heb je er niet zoveel last van!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Angela hoe was de punctie? ?

En heb je al een terugplaatsing gehad? Krijg je een of twee?

Essie ik ben mijn vriend ook laat tegengekomen, hij is ouder en heeft al kinderen. Sja we hebben het niet voor het zeggen. Ik begrijp heel goed dat je ervoor wilt gaan!! Ik hoop op succes. Nog even geduld he. Heb je een leuk project of vakantie in de tussentijd?

Hier na week bloeden, nu weer over gelukkig, testen nog steeds positief. Kga volgende week naar het ziekenhuis, gaan ze kijken. ....

Nog langer onzekerheid, maarja. Komt wel weer goed.

Trusten,

megan

Geplaatst

Mbm heb je de echo al gehad.......?? Ben even kwijt welke dag. Spannend he, is alles goed en is het er 1 of zijn het er 2!!!

Megan

Geplaatst
Mbm heb je de echo al gehad.......?? Ben even kwijt welke dag. Spannend he, is alles goed en is het er 1 of zijn het er 2!!!

Megan

Hey Megan,

Ik heb de echo nog niet gehad hoor. De 23e, dus dat is bijna ... ... nog eventjes wachten. Ik ben héél erg benieuwd.

Ik ben niet zoveel meer op het forum. Vaak tijdens de middag even een dutje ... ... tja het is 1 van de vele kwaaltjes he!

Hoe gaat het met jou ondanks alle onzekerheid?

Liefs,

MBM

Geplaatst

@megan,

Mijn man heeft ook al 2 kindjes en zijn schatten ik hou heel veel van ze .

Gelukkig zijn ze ook gek op mij ze zijn er om de week een weekendje.

We hebben een vakantie geboekt voor augustus en als we dan niet mogen (moeten we rekening mee houden zeiden ze)gaan we samen lekker nog even een week naar de zon even samen eruit.

Verder even geen plannen omdat we het best druk hebben en net samen lekker in parijs en disney een midweek geweest zijn.

Wij waren net voor de sneeuwtroep en konden gelukkig veilig vliegen die week.

Hoeveel jaar ben jij dan megan als ik vragen mag?

Gr Esther

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

We zijn in weer in het bezit van een prachtig embryootje, maar het was bijna niet mogelijk geweest............

Laat ik beginnen bij het begin. Vrijdag 17 december dag van de punctie. We moesten ons om 8.45 melden in leiderdorp zodat de punctie om 9.00 gedaan kon worden.

Na een redelijke nacht, waren we om 6.30 uur vertrokken. Al vrij snel stonden we in de file. Wat een baggerweer en heel nederland was hierdoor verrast. Na kilometers te hebben gekropen kwam de tijd van 8.45 steeds dichterbij. Mijn emoties gingen steeds meer tekeer, want we schoten echt niet op. 9.00 uur belde ik naar leiderdorp om te zeggen dat we het echt niet gingen halen. Ze zeiden ons dat we gewoon rustig moesten doorrijden, want we hadden wel wat speling. Ik geloofde er niet meer in daar de bavigatie ook al aangaf dat we er niet eerder zouden zijn dan 12.00 uur. René riep rond 8.00 uur al dat hij er een hard hoofd in had of het allemaal nog wel zou kunnen doorgaan, nou geloof me dat was dus een tranendal in de auto. Ik zag het ook al helemaal gebeuren dat ik 16 dagen al die rommel voor niks had gespoten (met alle nadelige gevolgen van dien) Ik bleef contact houden met leiderdorp, ondertussen was het rond 10.45 uur. Ze bleven zeggen dat we gewoon rustig moesten doorrijden, René was al bang dat als we aan zouden komen dat we dan alnog zouden horen dat het te laat was. Hij maakte zich zo druk om alles, de lieve schat, hij had het met mij te doen en ik had het met hem te doen. Goed nou uiteindelijk waren we om 12.30 uur aangekomen. We snelden ons snel naar de desbetreffende afdeling. Het leek wel alsof iedereen van ons wist, want iedereen die we tegen kwamen vroeg ons of het nog goed was gegaan onderweg. De punctie was uiteindelijk (gedaan door dr.Pieters) kort maar heftig, en leverde ons 9 eitjes op. We hebben wel te horen gekregen dat het kantje boord was, we hadden niks later moeten zijn want dan waren de eitjes weg. Ooch meiden je wil niet weten hoe blij we uiteindelijk waren. De terugreis ging soepel en redelijk rap. Zondag kregen we telefoon van het lab, we hadden 4 embryootjes en maandag werd ik om 10.45 terug verwacht voor de tp. Maandag gelukkig geen reis gehad van 6 uur, maar van 3,5 uur. De tp was werkelijk binnen 10 minuten gepiept. Dr. Deen heeft 1 embryootje terug geplaats en we hebben nog 2 cryootjes over. Nou ik ga nu dus maar proberen me 2 weken rustig te houden, ik voel me langzaam lekker verkouden worden dus dat zal wel lukken.

@Megan, zeg meid je houd het wel spannend zeg. Ik hoop dat we met zijn allen achter onze eerdere felicitaties kunnen blijven staan. Sterkte nog tijdens deze onzekerheid.

@Mbm, Aaaaaaaah meid, morgen je echo. Ik ben zo benieuwd of je er 1 of misschien toch wel 2 mag verwachten. Laat het ons snel weten hé.

@Nathalie, Chantal, Essie, hoe gaat het met jullie allemaal?

Groetjes en veel liefs,

Angela

Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

@dromer

Wauw wat een spannend verhaal zeg ik kan me de stress zo voorstellen.

Gelukkig waren jullie net op tijd en heb je een mooie emmy in je zitten.

Laten we hopen dat hij lekker bij je blijft.

Met mij gaat alles goed verder.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb gisteren de echo gehad. En ik ga een fijne kerst tegemoet.

We kregen te horen dat ik zwanger ben, bevestiging van het ziekenhuis is toch fijn.

Al ben ik steeds zó misselijk en was het overduidelijk.

Ook was het allemaal goed. Het kindje lag goed en is nu 0.51 cm groot.

Het is er ééntje! En wat is het bijzonder dat je van zoiets kleins het hartje kan zien kloppen.

Over 3 weken moet ik weer heen voor een echo. Dan MOET het gegroeid zijn tot ongeveer 2 cm.

Nu lekker genieten.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Oooh Angela wat een verhaal. ...wat verschrikkelijk. Kan me het zo goed voorstellen, al die spuiten en dan zou het voor niks zijn.....rampzalig. echt fijn dat het goed is gekomen. Niet meer aan denken hoor, lekker relaxen nu!!

Mbm wat heerlijk! Wat een goed nieuws, dat alles goed was!

Ik ga dinsdag. .....

fijne kerstdagen meiden! !!!!

Oh ja essie ik ben 32 mijn vriend is echter al 49!

Geplaatst

@ Angela ... ... Wat een verhaal zeg, ik snap dat je het even allemaal niet meer zag zitten. Sneeuw is erg mooi, maar niet als het je van je droom weg houdt. Gelukkig hebben jullie het nog gered. Nu maar hopen dat met deze gezellige dagen de embryo lekker blijft plakken. Ik zal voor je duimen!

@ Megan ... ... Nog even volhouden tot dinsdag dus. Dat moet lukken.

Oh ik wil het jullie toch even laten zien hoor ... ... hier is de kleine:

Echofoto23-12-2010.jpg

Liefs,

MBM

Fijne feestdagen iedereen ... ... :snowman:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden