Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé Megan,

Wat vreselijk meid, gelukkig heb je nu duidelijkheid (hoe erg ook), maar ik kan me je angst voorstellen. Hoe voel je je nu? Of heb je de pillen nog niet ingenomen. Meid ik blijf het toch vreselijk voor je vinden. Ik hoop dat deze vreselijke tijd snel voorbij is voor je, heel veel sterkte.

Dikke kus Angela

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

De menstruatie is nu al weer even voorbij, maar ik blijf me toch raar voelen. Veel moe, soms licht misselijk en nog steeds krampen. Iemand hier ervaring mee? Maakt me toch wel wat onzeker, moet ik dan stiekem toch nog hoop hebben. Heb gisteren toch maar een test in huis gehaald, maar ik durf niet te testen. Heb me voorgenomen dat als morgen de klachten nog aanwezig zijn ik dan toch maar een test ga doen.

Veel liefs, een erg onzekere dromer.......

Geplaatst

Hoe lang gebloed?

Had ik ook, flink ook, wel minder dan anders. Wel testen, er kan wat zitten!

Dat kan ook goed aflopen. Laat weten he. Zit op cursus nu. Later meer. X

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Ik heb inderdaad maandag getest, maar was negatief. Ik word dus goed voor de gek gehouden door mijn lichaam. De klachten zijn nog steeds aanwezig, veel moe (hoewel het vandaag wel meevalt)hoofdpijn, steeds hongergevoel, met vlagen misselijk en er blijven lichte krampen onderin. Tja ik zou nu moeten denken "test is negatief, dus niet zwanger" tot een collega van me vertelde dat zij na 2 weken positief teste, leuk hé word je dus weer onzeker. Ik weet het niet meer, misschien wil ik het wel gewoon denken. Misschien kan ik het beter maar naast me neer leggen en rustig afwachten of ik in februari ongesteld word. Zou ik gewoon een nasleep kunnen hebben van al die hormonen? Maarja dan denk ik gelijk dat had ik eerder ook niet................kortom ik word langzaam gek van mezelf. Ik wacht het maar af denk ik.

@ Megan, hoe gaat het meid? Hopelijk gaat het allemaal een beetje......het lijkt me zo moeilijk voor je.

@Mbm, bijna je 2e echo, spannend weer. Ben bewieuwd, hoop dat alles naar behoren verloopt.

@Nathalie, Chantal, Essie, hoe gaat het bij jullie allemaal?

Veel liefs,

Angela

Geplaatst

He Angela,

Wat klote voor je meis!

Ik herken die misselijkheid etc. jammer genoeg. Daar krijg je echt valse hoop door!

Een paar maanden rust is niet verkeerd, goed voor lichaam en geest ja.

Bij mij moet er ook ongeveer 6/7 kg vanaf!

Kunnen we elkaar motiveren!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ha meiden,

Dank voor meeleven! Met mij gaat het best goed eigenlijk. De pillen deden niet veel, zaterdag wel krampen, er kwam niks uit. Zondag weer gedaan, weer niks. Maandag rond lunch begon bloeden, gewoon, geen overdreven hoeveelheid. Smiddags controle ziekenhuis, vruchtzakje was kleier, stip weg, bms dun. Dus vrij goed maar zakje.zat er nog. Besloten af te wachten omdat ik ook bloedde. Maandag terug. Dus weinig pijn en hopelijk maandag klaar!

Heb wel verschrikkelijke kiespijn, denk vanavond actie, is echt onhoudbaar.

Angela, het is vreselijk. Ik heb altijd hoop gehouden tot ernstige menstruatie. Als die niet overtuigend was en met je symptomen, snap ik dat er nog een stemmetje in je hoofd.zit. de verhalen waar het ook.zo was zijn er. De kans is erg klein, heel klein. Maar ik had ook 1% kans op goede afloop en ben blijven hopen. Veel sterkte, en proberen nergens rekening mee houden

Geplaatst

Tjee wat rot Megan en Angela.

Ik hoop van harte dat het de volgende keer wel goed gaat!

Nathalie en Angela. jullie hebben het over het feit dat er wat kilo's van af moeten

Moet dat van de artsen of van jezelf??

En als ik een brutale vraag mag stellen, zijn jullie echt te zwaar of moet je echt "slank" zijn om de behandeling te mogen ondergaan??

Geplaatst

Megan, wat een gedoe allemaal... maar ben blij voor je dat het toch naar omstandigheden goed gaat.

Ik zou maar snel naar de tandarts gaan als ik jou was, dit is toch ook vreselijk!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Nathalie en Angela. jullie hebben het over het feit dat er wat kilo's van af moeten

Moet dat van de artsen of van jezelf??

En als ik een brutale vraag mag stellen, zijn jullie echt te zwaar of moet je echt "slank" zijn om de behandeling te mogen ondergaan??

Hoi Suze,

Ik moet van mezelf afvallen maar ben echt wel op z'n minst 5 kg te zwaar.

Je hoeft gelukkig niet echt slank te zijn om de behandelingen te ondergaan, anders had ik geen behandeling mogen ondergaan :)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb weer een echo gehad. Het zag er heel goed uit en het is nog steeds op schema. Uitgerekende datum nog steeds 16-08-2011.

En hij/zij is nu 2,5 cm groot. En het hartje klopte weer heel snel, geweldig. De volgende keer mogen we naar de VK, we zijn nu uit het IVF traject.

Onderaan is het hoofdje en zie je als je goed kijkt ook een armpje. En als we rechts naar boven gaan zien we het kontje.

Liefs,

MBM

Echofoto13-01-2011.jpg

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

We zitten hier nog steeds met vreemde gevoelens in mijn baarmoeder. Ben er wel uit dat het geen zwangerschap is. Heb afgelopen maandag bloed laten prikken en de uitslag

was toch echt niet zwanger. Een heel klein beetje jammer vond ik het toch wel, maar het was gelukkig geen zware tegenslag want ik had het al een beetje afgesloten op het moment dat ik die bloedingen kreeg. Toch kreeg ik daarna dan weer stiekem een beetje hoop, maar ik weet nu min of meer waar ik aan toe ben. We gaan dus weer rustig verder en zien in maart wel weer verder. Toch blijf ik het vreemd vinden wat die gevoelens allemaal zijn, ik hoop maar dat ik me geen zorgen hoef te maken. Iemand tips???????

Groetjes Angela

Geplaatst

Hoi Suzie,

Het is wat Nathalie al zegt, voor mij geld hetzelfde. Ik wil puur voor mezelf minimaal 6 kilo afvallen. Ben sinds augustus met icsi bezig, en al die hormonen enzo leveren toch al snel wat kilootjes op. Dus vandaar. Moet helaas zeggen dat het nog niet erg hatd gaat.

Groetjes Angela

Geplaatst

Hé MBM,

Gaaf zeg die echo. De tijd gaat echt snel, al weer 10 weken zwanger.

Hoe voel je je? Gaat alles nog goed? Ik hoop dat er snel meer meiden met dit soort echo's kunnen komen.

Groetjes Angela

Geplaatst

Hé Nathalie,

Hoe gaat het meid, lukt het afvallen bij jou een beetje? Bij mij nog niet echt hoor. Leef toch wel gezond (moet alleen echt gaan sporten) maar het wil er nog niet af.

Zo gaat het lang duren voor er 6 kilo af is. Ach ja we houden maar moed.

Groetjes Angela

Geplaatst

@allemaal

Ik ben hier weer even een tijdje niet geweest maar heb mijzelf weer even ingelezen.

@nathalie en @Angela goed van jullie dat jullie gaan afvallen.

Ik moest van de dokter 10 kilo afvallen en ben ze ondertussen ook kwijt.

@angela sterkte meis met de negatieve uitslag bah wat naar helemaal als je lichaam je in de war brengt.

Ik ga volgende maand aan de pil beginnen en over 69 nachtjes de eerste deca spuit zetten.

Week 14 sta ik gepland in het AMC ben heel erg benieuwd.

Geplaatst

Hoi meiden,

Er is weer veel gebeurd hier. Heb even wat teruggelezen. MBM gefeliciteerd met je zwangerschap, hoe voel je je??

Megan, wat enorm erg vind ik het voor je dat je een miskraam hebt gehad, hoe voel je je?? Het moet de volgende keer toch goed gaan, je weet in ieder geval dat je wel zwanger kunt worden. Ik blijf voor je duimen...

Angela, wat heeft jouw lichaam je voor de gek gehouden, kan me heel goed voorstellen dat je hoop bleef houden na je negatieve test. Die hormonen maken je echt gek.

Nathalie, hoe gaat het met jou?? Gaan jullie in Maart weer beginnen?? Hoe gaat het met afvallen/ sporten??

Essie, succes met je eerste behandeling, zal voor je duimen dat het een plakkertje wordt.

Knap van je dat je 10 kilo bent afgevallen zeg! Heb je een speciaal dieet gevolgd??

Wij zijn op dit moment niet bezig met behandelingen, heb ook bewust meer afstand genomen van het forum. Maar ik kan het niet laten om af en toe te kijken hoe het met jullie is. Zelf ben ik momenteel ook op dieet, ben inmiddels 5 kilo kwijt, wil er nog 5 kilo afhebben. 16 Februari gaan we 2 weken op vakantie naar Afrika, daar gaan we eerst van genieten. Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik nog aan een behandeling (durf) te beginnen. Over een paar weken word ik 38, mijn biologische klok tikt ook door en ik heb ervaren dat elke behandeling mentaal steeds zwaarder word. Nathalie, hoe ga jij hiermee om? Heb je nog tips?? Het is zo moeilijk, want als ik eraan denk om een kindje te krijgen van onszelf helemaal los te moeten laten krijg ik het ook benauwd..

Lieve groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Angela,

Die gevoelens kunnen van alles te maken hebben met de hormonen die je hebt gebruikt, het is toch niet niks steeds maar weer!

Tips.. mmm... ik zou het niet weten.

M.b.t. het afvallen, ik probeer minder te snoepen wat wel redelijk verloopt, tevens sport ik veel.

Lastig blijft het wel...

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Chantal,

Wat leuk weer eens wat van je te horen!

Wat knap dat je al 5 kg kwijt bent zeg!!

Ik ben het met je eens dat het na elke poging mentaal zwaarder word, ik heb ook een steeds langere rustpauze nodig merk ik om weer een beetje "in shape" te komen. Ik probeerde het ook een beetje te verdringen allemaal maar merk toch echt dat ik de wens voor een kleintje toch echt niet los kan laten en het erg diep zit.

Ik ben dan ook van plan een psycholoog te zoeken, ik loop ook bij de chiropractor die m'n lichaam weer een beetje in shape brengt (door de behandelingen bij de chiropractor heb ik zelfs geen pijnstillers meer nodig tijdens m'n menstruatie) nu hij m'n bekken heeft rechtgezet etc. Ik loop ook bij de homeopatisch/ orthomoleculair arts waar ik ook veel baat bij heb, dus op deze manier probeer ik me er doorheen te slaan.

We gaan de volgende poging in DD doen wat me ook weer hoop geeft ondanks dat ik weet dat dit geen garantie is..

Zo rommel ik wat aan en ik moet zeggen dat ik ook geprobeerd heb het forum los te laten maar dat kan ik niet. Ik ben zo benieuwd hoe het met sommige meiden gaat en ik heb toch heel wat steun gekregen hier..

Ik vond het erg leuk weer een berichtje van je te lezen hier!!!

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden