Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh wat irritant. ...ik heb een heel verhaal geschreven vrijdag, en het staat hier helemaal niet! Argh. Vanalles over aftellen en afvallen, en leuk om weer wat van Chantal te horen.

En over mij; weer in en uit het ziekenhuis geweest. Twee keer twee dagen vier pillen vaginaal ingebracht om de miskraam op te wekken, maar weinig effect gehad. Echo afgelopen vrijdag liet klein restje zien. Heb wel besloten volgende menstruatie af te wachten, geen curretage te doen. En gister was het zover, het bloed en weetikwat nog meer droop eruit. Het spatte zelfs alle kanten op..... Excuseer de visual. Het is nog bezig. Weinig krampen gelukkig. Dus hopelijk over 4 weken weer normaal ongesteld. Dan bellen en inplannen cryo poging. Op 10 feb nog even evalueren. Zucht. Wat een tijd kost het he? Maar goed, ik neem het positieve mee. Het is mogelijk! Nu nog een goeie emmy.

Nathalie ga je naar dld?? Waar? Wat zijn daar de kosten als ik vragen mag? Hoe gaat het allemaal in zn werk? Wanneer eerste afspraak? Ik begrijp je wens zo goed. Ik hoop dat de verandering je goed gaat doen. Ben super benieuwd.

Nou ga nu even boer zkt vrouw kijken; -)

Go girls!

Lfs megan

Geplaatst

He Megan!

Wat heftig zeg allemaal!!! Gelukkig dat je niet zo veel last hebt van krampen.

Zou je lichaam en geest maar even rust geven als ik jou was!!

Hielp bij mij na elke mislukte poging toch echt wel.

Ik ga eind maart een afspraak maken in DD voor in mei. Het is daar allemaal wel wat duurder wat ik heb begrepen maar daar laten we ons niet door tegenhouden.

De ICSI kost 2300 euro en dit is excl. medicatie, assisted hatching, bloedonderzoeken en narcose (punctie blijkt daar onder narcose te zijn).

Ook moeten we het zaad (nog 2 rietjes) daar zien te krijgen en daar moet heel wat papierwerk etc. voor geregeld worden dus het is allemaal nogal wat maar we hebben het er voor over.

Sterkte Megan, het is niet niets zo'n miskraam!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

@nathalie,

Ja goed he ben er ook heel blij mee.

Sinds een week lopen we ook bijna iedere avond hard mijn man en ik.

Dat is ook wel lekker en helpt mee om af te vallen.

Maar het blijft heel moeilijk hoor ik loop al jaren bij mijn dieetiste dat scheelt.

Ja ik tel lekker af nog 63 nachtjes :-))))

Geplaatst

Hoi Essie,

Wat vervelend dat je een schildklierafwijking hebt! Dubbel opletten dus, lijkt me erg lastig!

Ook al loop je bij een dietiste, je moet het toch zelf doen en dat heb je dan ook gedaan!! Super knap!!

Elke avond hardlopen,pfffffff knap, heb zo'n hekel aan hardlopen :) je word er zo moe van :)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

@ Nathalie ... ...

Hier gaat alles héél goed. De misselijkheid is er nog steeds maar wordt wel al wat minder. Ik krijg weer iets meer eetlust.

Maar we zitten nu lekker op 12 weken, geeft een lekker gevoel. We durven het nu ook wat meer naar buiten te brengen.

Alhoewel we er ook niet echt meer omheen kunnen, want aan mijn buik kan je het al aardig goed zien.

Dat vind ik juist wel weer leuk!

Gisteren zijn we naar het ziekenhuis geweest voor de nekplooimeting. Daar kwam ook een heel mooi resultaat uit.

Wij waren dik tevreden en laten het dan ook hierbij en gaan niet verder onderzoeken, dat risico wil ik niet nemen.

Maar het mooiste van alles was nog wat we tijdens de echo te zien kregen.

Hij/zij was zo actief in mijn buik. Het was net of hij/zij aan het schommelen was.

Eerst met de voetjes afzetten en zo naar boven wippen en daarna gewoon lekker naar onder laten glijden.

Een paar keer, en toen ging hij/zij lekker omdraaien. Fantastisch was dat!

Kortom alles gaat goed hier!

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hee girls, Nathalie,

Alles goed hier. Gisteren evaluatiegesprek gehad. De 4e icsi mag ik op kort protocol! Maar eerst nog de 4 cryos opmaken. Hopen dat het lukt!! Ik heb weer bloedverlies, misschien is nu mijn menstruatie begonnen. ....moeilijk te zeggen allemaal. Maar goed ik laat gewoon kijken over 12 dagen en als ik geluk heb, volgt een terugplaatsing.

Nathalie hoe is het met jou? Ben je al wat verder met Duitsland? Chantal is volgens mij nu op vakantie.

Lfs megan

Geplaatst

Wat fijn Megan, dat je op kort protocol mag! Toch minder belastend!

Ik hoop dat er een cryootje lekker blijft plakken! Het zou toch super zijn als je de behandeling niet meer in hoeft!

Ik ga nu een afspraak maken in DD voor in Mei.. zie wel op tegen die regeldingetjes zoals die papieren etc voor dat zaad te transporteren naar DD.

Ik hoop dat leiderdorp een beetje meewerkt.

Groetjes Nathalie

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey girls, zat me hetzelfde af te vragen. Hoe gaat het? Angela ben je alweer in de race? Had je nog cryoos over? Zit zelf sinds zondag weer op de wachtbank. Een cryootje van dag 4, op dag 3 ontdooid en mooi doorgegroeid want nu een morula. Duimen maar weer!!

Lfs Megan

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Het is even geleden dat ik op het forum was, er is aan de ene kant veel en aan de andere kant weinig gebeurd. Op het gebied van de pogingen is er nog niks gebeurd. We zouden eigenlijk nu weer een poging willen hebben doen, maar hebben besloten toch nog een maand te wachten. De reden daarvoor is dat er momenteel zoveel om me heen gebeurd, mijn vriendin heeft in november te horen gekregen dat ze terminal is, en momenteel loopt het niet lekker bij haar. Bij andere vrienden is hun dochtertje van 9 terminal en die zit sinds kort aan de morfine, dus dat gaat ook niet goed. Ik ben sinds november tijdelijk naar een kantoorfunctie gegaan, en heb hiervoor gesolliciteerd en ben voor 18 uur aangenomen. Ik ga nu straks per 1 mei een combibaan starten, 18 uur kantoor en 18 uur op de arrestantenafdeling (in de onregelmatigheid) dus ben benieuwd hoe dat zal gaan. Net aangenomen op kantoor of het eerste euvel heeft zich al voorgedaan. Blijken mijn twee directe collega's daar, tentijde van de sollicitatieperiode, onder 1 hoedje te hebben gespeeld om iemand anders op mijn plek te krijgen. Ik kan je zeggen dat als je maanden met die mensen werkt en ze doen zich heel anders voor dan ze uiteindelijk blijken te zijn, dat je je dan zacht gezegd genaaid voelt. Er loopt nu een integriteitszaak en ik ben hiervoor ook verhoort, echt niet tof.

Dus nog een rede te meer om nog maar even te wachten met een nieuwe poging, niet gezegd dat zonder deze stress het wel zal lukken, maar het zal me wel meer rust geven. En als we het de volgende periode weer willen proberen, dan gaan we een ruime week na de test lekker op vakantie (om te vieren of vergeten) Achja meiden we zien het wel allemaal.

Zo en hoe is het met de rest van de dames?

@Nathalie, lees in je handtekening dat de afspraak voor dusseldorf vast staat, tof meid.

@Megan, hoe voel je je? Eerste week zit er nu bijna op (volgens mij) hoop dat alles goed gaat met je.

@Mbm, als ik naar je ticker kijk zit je nu op ruim 16 weken, bijna je 20 weken echo, spannend hoor. Hoe voel je je momenteel? Gaat alles goed?

@Chantal, hé meid ben je al terug uit Afrika, zoja hoe is het geweest?

@Essie, hoe gaat het met jou, nog steeds rustig aan het wachten op de start?

Voor iedereen die ik misschien vergeten ben, gaat alles goed? ik hoop het wel.

Tot gauw,

xxx Angela

Geplaatst

@ Angela ... ...

Wat een gebeurtenissen om jullie heen zeg. Ik snap best dat jullie daardoor even willen wachten. En dan ook nog eens dat gedoe op je werk. Wat flauw allemaal zeg, bahhhhh! En rust is toch wel heel belangrijk hoor.

Morgen ben ik 17 weken, bijna de 20 weken echo. Echt wel spannend hoor. Ik voel me momenteel beter dan de eerste 3 maanden. Ik begin ook wat meer te eten, gelukkig. En mijn buik groeit lekker. Kijk deze foto is vanmorgen genomen 916 weken en 6 dagen).16wk6dgn07-03-2011buik.jpg

@ Megan ... ...

Dus weer op de wachtbank! Veel sterkte en succes, ik zal zeker duimen.

@ Nathalie ... ...

Ja bijna de 20 weken echo, spannend hoor. En dan hopelijk ook het geslacht zien, daar ben ik benieuwd naar. Kijken of de NUB-theorie gelijk had.

Hoe gaat het verder met jou?

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hoi Angela,

Tjeetje wat heftig allemaal zeg!!!! Wat triest om zoveel zieke mensen in je omgeving te zien!!

Gefeliciteerd met je combibaan!!

Wel erg zeg dat ze je zo dwars hebben gezeten! Ik moet zeggen dat ik dit dus weer typisch iets van justitie vind, daar gebeuren veel van dit soort dingen heb ik gemerkt de afgelopen jaren.

Ik snap dat je nog even rust neemt, is nu ook wel prettig denk ik in deze heftige periode!

Wij hebben een afspraak staan voor 17 mei ja, ben er blij om!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hee hallo,

Angela wat verschrikkelijk meid. Wat ontzettend triest, je vriendin, en een klein meisje. ... en dan ook nog geen fijne werktoestand, dat kun je dan niet gebruiken...de basis thuis en werk moet eigenlijk gewoon op orde zijn. Kan me voorstellen dat je dit op een laag pitje hebt gezet. Neem de tijd.

Jeuh Nathalie, afspraak staat, goed! Weer een punt om naartoe te leven.

Essie, de tijd schrijdt voort. ..... hou je het nog vol? :-)

Nou mbm, jij bent onder de pannen! Ziet er goed uit allemaal.

Dames, bij ons is de 7e mislukking een feit. Stomme rollercoaster. Had vantevoren nooit gedacht dat het zo lang zou duren. .....

Nog 3 cryos, even kijken wanneer weer verder.

Lfs Megan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden