Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goed nieuws de bevruchtingen zijn gelukt.

Vanmiddag half 3 hebben we de terugplaatsingen.

Hoeveel er gelukt zijn en welke kwaliteit horen we in het ziekenhuis.

We hebben net heerlijk samen zitten huieln.

Op naar vanmiddag dan breng ik jullie weer verslag uit :-)))) :clap2:

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@allemaal.

We zijn weer terug uit het ziekenhuis.

Van de 9 eitjes hadden we 8 top eitjes

Daar waren er 2 van bevrucht en gedeelt in 7 cellen.

De arts vond het top embryos ze zagen er goed uit.

Dus nu duimen draaien dat ze bij me blijven plakken want we hebben geen reserve emmys.

Dit weekend rusten en mijn testdag is 16 mei maar daarvoor heb ik zelf al getest hoor ik moet de 8e ongi worden.

Wij zijn er erg blij mee.

Geplaatst

Wat spannend Esther! ! Super, twee toppers: -) . Kan me jullie opluchting heel goed voorstellen. Nu proberen te relaxen en op naar een positieve test! Ik ga heeeeeel hard voor je duimen! Lfs megan

Geplaatst

Essie, wat fijn dat je 2 toppers hebt teruggeplaatst gekregen!! Kan me voorstellen dat jullie er erg blij mee zijn!

Ook ik hoop voor jullie dat er 1 of 2 blijven plakken!!

Sterkte in de wachtweken gewenst Essie, hopelijk heb je wat afleiding, spannend hoor!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

@megan @Nathalie

Ja goed he ik ben wel heel erg moe en slaap best veel

Maar gelukkig luister ik wel heel goed naar mijn lichaam en geef er lekker aan toe.

En mijn man steun me er enorm in ik doe er alles aan om mijn emmys te laten plakken.

Wel heb ik veel last nog van zere eierstokken beetje menstruatie pijn.

Schijn na de punctie normaal te zijn.

Deze wil ik graag met jullie delen op 1 mei:

De maand Mei is genoemd naar de Godin Maia het griekse woord Maia wat Moeder betekent, de maand van Bloei, Vruchtbaarheid en Moederschap.

Dat het ons allemaal maar geluk mag brengen.

Geplaatst

@allemaal

Helaas is bij mij vanacht de ongi doorgebroken.

Poging 1 is mislukt Op naar poging 2.

Laten we hopen dat we daar niet te lang op hoeven te wachten.

Eerst helaas weer spuiten voor eitjes.

Ik hou goede moed we hebben er nog 2 tegoed en ik had me erop ingesteld dat het kon mislukken.

Het is niet anders helaas en het heeft denk ik gewoon zo moeten zijn.

Op naar de 2e ronde.

Geplaatst

Och wat zonde Esther. ...ik had het je zo enorm gegund! Heel jammer. Maar inderdaad, je hebt nog twee prachtige kansen in het verschiet. Cryoos heb je toch niks aan, weten wij, haha. Zie je niet tegen spuiten op? Wel zin om meteen door te gaan?

Sterkte en een dikke knuffel en een hele portie geluk voor de volgende ronde! Lfs megan

Geplaatst

@megan

Ik voel me erg goed.

Maandag moet ik eerst een test doen in het ziekenhuis en dan bellen ze voor een nieuwe afspraak

Stomme test er zit niks meer ik liep leeg heel frustrerend. .

We willen meteen weer door dus hoop dat dat kan

Ja dat spuiten zie ik wel weer tegenop maar is voor goed doel dus kiezen op elkaar.

Hoe is het met jou?

Geplaatst

Essie wat ontzettend klote voor jullie!!

Jullie staan er wel positief in zeg, meteen door!

Moet je niet eerst een verplichte maand wachten?

Weer dat spuiten, vreselijk he!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

@Nathalie

Nou als ik verder mag word het juni dan zijn we alweer meer dan een maand verder

Onze leeftijd speelt hierin ook een grote rol.

Wij zijn de jongste niet meer en stoppen na 3 pogingen echt.

Vandaar dat wij door willen.

Geplaatst

@allemaal,

Vandaag de bloedtest moeten doen maar na mijn ongi wist ik de uitslag allang.

Toch is het een rot telefoontje om te krijgen.

Ze hadden wel meteen ons nieuwe plan klaarliggen.

eerst ongi worden volgende maand (begin juni) dan 23 dagen erbij tellen en die dag start ik weer met de eesrte decaspuit

Eind juli punctie en Terugplaatsing eind juli begin augustus.

Helaas hadden ze volgende maand geen plek meer voor ons.

Maar ja juli schiet ook op.

Donderdag belt de arts mij over onze vakantie deze moeten we waarschijnlijk anuleren.

Geeft niets gaan we later in het jaar wel weg samen.

Geplaatst

Hoi Essie,

Wat ontzettend jammer dat jullie nu nog een maand moeten wachten zeg! Maar wat je zegt, de tijd vliegt dus is Juli ook weer snel in het zicht!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag een intake gehad in Dusseldorf, wat een fijne man zeg dr. S!

Voor mij nu eerst een immunologische analyse i.v.m. m'n allergieen. Het kan blijkbaar zo zijn dat m'n lichaam op afweer staat en het embryootje dus niet kan nestelen.

Hopelijk vergoedt de verzekering iets, heb ze al een mail gestuurd, anders wordt het een dure grap. Natuurlijk hebben we dit er voor over.

Heb nu echt ervaren dat er echt naar het individu wordt gekeken in Dusseldorf!

Ik ben blij dat we er toch voor hebben gekozen om vandaag 450 km te rijden!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hee meiden even snel. Essie, juli is gauw. Nu lekker een wijntje en of bbq. Wens je alle geluk. Zo,n telefoontje is keihard...confronterend. wij krijgen nooit een bloedtest.

Nathalie, ja, merk je echt duidelijk.verschil.ja? Ben erg nieuwsgierig, goed ook.dat ze extra testen doen. Hou me op de hoogte! !

Ik ben ook gaan testen via huisarts. Schildklier en andere waarden, vitamines, kweekje en uitstrijkje. Resultaat: vit.d tekort, en gardnerella = vaginale infectie. Voor beiden kuurtje gehad. Zou het helpen? ?

Uitstrijkje was gelukkig goed. Schildklier tsh waarde was 2,37. Weten jullie er iets van?

Morgen echo ivm mogelijke cryo behandeling. Ziekenhuis zei kon gewoon komen, bovenstaande geen reden tot ongerustheid.

Benieuwd naar jullie reacties.

Lfs megan.

Geplaatst

Hallo Megan,

Omdat mijn vriend een PESA (en inmiddels ook TESE) heeft ondergaan, kijk ik af en toe op dit forum. Nu lees ik jouw berichtje met vraag over de TSH-waarde en wil ik daar even op reageren, wie weet stelt het je wat gerust... Omdat ik zelf problemen heb met mijn schildklier, sta ik onder behandeling van een endocrinoloog. Hij geeft aan dat het bij een kinderwens goed is te streven naar een TSH-waarde tussen de 1 en de 2. Maar iets daar onder of iets daar boven is volgens hem geen probleem (het is meer een richtlijn)! Overigens, normaal gesproken (dus zonder kinderwens) moet de waarde onder de 4 zijn. Volgens mij is jouw waarde dus geen reden tot zorg, maar hopelijk kan je (huis)arts daar snel uitsluitsel over geven.

Heel veel succes met je cryo!

Groet,

Lies

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoi meiden wat is het hier stil.....Nathalie. ...hoe gaat het? Angela?

Ik zit op wd 13 na tp nummer 9. Nog niet ongesteld, had gister of vandaag wel moeten gebeuren. Een unicum! Klinkt goed, maar ik heb al 3 negatieve testen gehad. Op wd 9, 11 en vanmiddag kon ik me ook niet inhouden. Zucht! Het kan dus niet meer, maar tot de ongi doorbreekt kan ik het niet goed loslaten. Morgenochtend nog maar eentje, dat is de dag die we van t ziekenhuis mochten testen.

Balen weer...

Lies, heel erg bedankt voor je reactie. Ik weet niet meer waar ik het kan zoeken....waarom lukt het toch niet....

Nou ja. Nog 1 laatste icsi, zelf betalen. Daarna stoppen we ermee. Moeilijk allemaal hoor....

liefs, megan

Geplaatst

@megan

Hoe is het er nu mee

Is het doorgebroken of heb je een positieve test?

Ik ben hier niet veel meer heb even rust genomen

Ik wacht op mijn ongi en dan ga ik 23 dagen daarna beginnen voor de 2e ronde met spuiten.

Tja als je op ongi wacht kimt het niet en moet het wegblijven is het er ineens zucht.

Ik drink geen alcohol om medische redenen.

Maar goed ik kan alles eten en drinken nu.

@lies

Ik heb een hele trage schildklier en slik al jaren thyrax

Ik sta ook al jaren om de 3 maanden onder controlle.

Bij mij kwamen ze erachter toen hij heel hoog was ik een tijd al heel ziek was.

Ik heb het van mijn moeder bepaalde soorten zijn erfelijk.

Bij mij was de waarde toen Zo slecht ik werd 2 uur na het bloedprikken gebeld en meteen op medicijnen gezet.

Sinds dien al jaren onder controlle

Als ik zwanger wordt dan moeten ze de medicijnen opvoeren dus hele strenge controlles bij een zwangerschap.

Succes verder.

@Nathalie

Hoe gaat het met jou dan?

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

JA IK LEEF NOG..................

Heb me bewust een tijd afzijdig gehouden, na de laatste mislukte poging (oud en Nieuw) was ik echt even helemaal op. Ik wilde er bewust even helemaal niet meer mee bezig zijn.

We zijn nu na een rustperiode van ruim vijf maanden weer begonnen, we gaan voor een cryo tp. Ik heb al de echo enzo gehad en nu als alles mee zit krijg ik maandag 13 juni mijn tp.

We hebben een redelijke turbulente tijd gehad, daardoor heb ik het starten van een cryo tp een paar keer uitgesteld. Er waren teveel stress perikelen, niet gezegd dat alles automatisch goed gaat als er geen stress is, maar heb wel het idee dat het voor mezelf zowiezo beter is. En rust in je lichaam lijkt me altijd wel goed. Ik moet er weer even inkomen, dus ik weet momenteel niet hoe het met iedereen gaat.

@ Megan, je zit wederom in je ww en ver ook!!!!!!!!! :) Hoe gaat het nu met je? weet je al wat?

@ Essie, Tjee meid je eerste tp was mislukt.....zonde, het blijft altijd rot als je bij iemand leest dat het is mislukt. Gelukkig zijn je positief en zijn je alweer bezig met de 2e tp. Hoe voel jeje momenteel? Gaat alles goed?

@Nathalie, hoe gaat het met jou meid? Ik weet dat je nu bezig bent in Dusseldorf.............al positieve vooruitzichten.

@ Chantal, Hoe gaat het met en bij jou?

Dit was even een snel berichtje, tot gauw weer, x

Geplaatst

@dromer,

Ja dat is zeker lang geleden zeg.

Wat spannend 13 juni een TP ik duim voor je hoor.

Hier een update van mij:

Ik lees nog trouw mee af en toe reageer alleen niet meer zoveel ik heb ook even afstand genomen.

Even rust voor mijzelf had ik nodig.

Ik zit te wachten op ongi komt normaal als je het niet wilt nu wil ik komt het niet bah.

Ik mag 23 dagen daarna weer starten met spuiten.

Dus eind juli begin aug loop ik weer in het ziekenhuis.

Na 2 maanden rust wil ik wel weer.

Verder donderdag een Kl#$~ bericht gehad op mijn werk.

De hele afdeling waar ik werk en mijn 12 meiden word overgenomen door een ander bedrijf.

We staat per 1 december allemaal op straat.

Ze gaan eerst proberen intern iedereen een plek te geven daar horen wij dinsdag meer over.

Maar iedereen was in shock en huilde.

Ik natuurlijk ook.

Ik werk voor een heel groot bedrijf dus maak mij geen zorgen maar baal wel enorm.

Was echt mijn team ons werk enz.

Het hele bedrijf is in shock iedereen komt om ons te steunen dat doet je wel heel goed.

Dinsdag komt mijn man mee voor het gesprek om te horen hoe en wat.

Ik heb zelfs al aanbiedingen gehad buiten mijn werk om hahaha.

Maar goed het neemt de spanning niet weg.

Als iemand echt weg gaat per 1 december dat is nl de laatste dag krijgen wij een hele goede financiële regeling mee.

Wij weten het dus gelukkig ver van te voren.

Maar ja ik had liever mijn team en baan nog wat niet wil zeggen dat ik intern niet verder kan hoor.

Geplaatst

@all*

Eindelijk mijn ongi is er.

Iets waar je normaal op dit forum niet echt op zit te wachten. *

Dat betekend dat wij 6 juli voor de 2e ronde weer de eerste deca spuit *gaan zetten en begin aug als alles goed gaat de tp hebben.*

Geplaatst

Hoi Essie,

Wat een verhaal zeg in je voorlaatste bericht. Het is fijn te weten dat je nog kan uitwijken naar andere plaatsen binnen het bedrijf, maar toch die onzekerheid, druk, stress van jezelf en andere collega's kun je er niet mee uitschakelen. Vertel mij wat heb zelf ook weer genoeg meegemaakt om te weten hoe het is om met stress om te moeten gaan. Maar goed ongesteld geworden, tja het is idd dubbel dat we op sommige momenten er erg blij van kunnen worden. Ik zelf hoop nu na gisteren voor de komende 9 maanden niet meer ongesteld te worden. Ben weer in het bezit van een mooi cryootje. Dus ik ga weer duimen draaien de komende 2 weken.

Hoe gaat het me de rest van de ladies?????????

MBM hoe verloopt je zwangerschap?? Gaat alles nog naar behoren???? Je bent inmiddels ook al weer een eindje onderweg :)

Megan.......heb je al goed nieuws, of is het feit dat we je nog niet hebben gehoord dat het niet goed is gegaan?

Groetjes Angela

Geplaatst

Megan, hoe gaat het met je meis? Ben bang dat je niet zo'n goed nieuws hebt omdat je niet hebt bericht na je laatste berichtje...hoop toch dat ik het fout heb!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Angela, jeetje meis, het zit je ook allemaal niet mee als ik het zo lees! Wel in het bezit van een mooi cryootje, hopelijk komt het geluk nu jullie kant op!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Essie,

Tjee wat ontzettend erg voor je zeg!! En stress kan je nu net niet gebruiken!!

Hopelijk komt er een oplossing waar jullie je allemaal in kunnen vinden!!

In ieder geval nu op naar de volgende poging, kan me voorstellen dat je blij ben om ongesteld te zijn!

Heel veel suc6 gewenst!

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden