Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, bij mij is het wachten op goedkeuring van m'n verzekering voor een immunologisch onderzoek. Als dit wordt afgewezen gaan we het zelf betalen.

Heb momenteel heel veel last van allergieen, kan hierdoor niet eens werken, zit onder de galbulten en blijf maar pillen slikken hier tegen. Voor mij zou dat immunologisch onderzoek dus 2 vliegen in 1 klap zijn!!

Heb ook even bewust afstand genomen van het forum aangezien m'n man het ook niet zo prettig vond dat ik elke avond achter de pc zat.

Meiden, ik hoop dat we met z'n allen binnenkort zwanger zijn en een gezellige topic kunnen openen!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

@dromer,

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik mag voor je duimen wat spannend weer zeg blijven plakken kleintje.

Ja ik weet nu dat er binnen mijn werk nu geen werk meer is voor mij dus aan het solliciteren.

Heb al een aanbieding gehad dus even kijken of dat wat is.

Ik krijg wel een gouden handdruk mee das wel weer fijn maar ben er niet blij mee.

@nathalie,

Soms moet je ook even afstand nemen van de sites doe ik ook hoor al een tijdje.

Is best even lekker zo.

Jammer van mijn werk maar ook dat komt wel goed.

Geplaatst

Hi girls,

Nou hoop nieuws weer even ineens!

Angela: SUCCES!!!!!!!!!!!!!! Hoogste tijd voor wat goed nieuws bij jou, moeilijke tijd geweest he. Hoop dat je nu een klein wondertje mag meemaken! Ik ga heel hard voor je duimen meid. Lekker ontspannen en visualiseren ...... zet m op!!

Trouwens, MBM is een tijdje geleden al bevallen, veel te vroeg, maar het leek wel goed te gaan. Elders is een topic geopend.

Hey die Nathalie, wat nu joh, erge allergieen?? Ja lijkt me goed eens even goed uit te zoeken, wie weet heeft het er toch ook mee te maken dat ze niet willen innestelen?? Ben erg benieuwd, hoop dat je toestemming krijgt. Ik merk zelf dat ik een oorzaak wil vinden! Bah, negen mislukkingen, dat is toch niet normaal?? (Inderdaad, ook nu weer slecht nieuws....)

Essie, wat een toestand zeg op je werk. Ik maak het nu ook voor de tweede keer mee, gaat mijzelf niet aan geloof ik gelukkig (tot nu toe), maar ik weet wel dat het soms juist hele goede dingen op kan leveren. Maar als je net lekker op dreef bent met je team is het gewoon een harde dobber ineens. Succes daarmee! En vooral natuurlijk de tweede ronde, die komt er nu ook snel aan. Spannend!! Hoop op ene mooie oogst en opbrengst en een positief resultaat!!!!!

Is maak me op voor de 4e ICSI op eigen kosten. Ik hoop dat ik gonal-f of cetrotide kan krijgen ergens ...:-)

Later dames...! grtz Megan

Geplaatst

@megan,

Ja het is ook een vette domper.

Intern is er nu niets dus ik ben buiten de deur aan het kijken overal,

Gelukkig heb ik nog even dat scheelt tot 1 december.

zijn er geen mensen ergens op dit forum die mss nog gonal voor je hebben liggen ?

Ik zou het vragen scheelt weer.

Spannend de 4e ronde.

Geplaatst

Megan, wat ontzettend klote zeg!!!! Ik hoop voor je dat er meiden zijn die je kunnen helpen met medicatie, bij mij is het gelukt in ieder geval! Ik heb jammer genoeg niet de medicatie voor je die je vraagt.

Heel veel suc6 gewenst!!

Groetjes Nathalie

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi meiden,

Wat was ik blij zeg toen ik tegen alle verwachtingen in het nieuws kreeg dat ons enige cryootje goed was ontdooid!

19/ 6 hadden we een tp en ik probeerde positief te blijven ondanks de menstruatieachtige klachten. Jammer genoeg heeft het weer niet zo mogen zijn en is vandaag de menstruatie doorgebroken. Ik ben er net als jij Megan, goed zat van maar ja, heb toch wel hoop op DD.

Als klap op de vuurpijl kreeg ik ook nog een rekening voor de cryobehandeling waar ik me rot van schrok! Alleen het ontdooien en de tp was EXCLUSIEF echo's want die heb ik expres niet gedaan om geld uit te sparen: 763,82 euro tjeetje wat schrok ik me rot, dacht eerst dat ze een fout hadden gemaakt en dit incl. echo's was, maar nee het klopte jammer genoeg!

Heb begrepen dat dit in DD goedkoper is dus dat scheelt!

Megan, heb je je groentela al gevuld?

Essie,nog een weekje en dan weer beginnen, spannend!

Angela, hoe is het met je?

Chantal, hoe gaat het met jou?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb even geen tijd om alles wat hier gaande is te lezen, maar ik wil jullie toch even vertellen hoe het gaat. Esmee Angelina doet het hartstikke goed. Ze is nu al weer 1 maand en 5 dagen oud (in zwangerschap is ze 33 week oud). Ze is nog steeds aan de CPAP en heeft vandaag weer een bloedtransfusie gehad. Maar ze groeit ontzettend goed. Bij de geboorte was ze 980 gram, en inmiddels is ze begin van de week gewogen met een gewicht van 1447. Dus nu zal ze de 1500 gram wel gepasseerd zijn. Het is wel heel hectisch allemaal en op dit moment worden we geleefd. Maar het moet, en we hebben het er voor over. Alleen hebben we weinig tijd voor andere dingen, vandaar dat ik ook niet op de hoogte ben van alles van jullie. Maar ik wil jullie wel sterkte/succes en alles wat maar nodig is wensen.

Liefs,

MBM

[ATTACH=CONFIG]1634[/ATTACH]

Geplaatst

Hai meiden,

@Nathalie

He nee toch. Ik zag juist gister ofzo jouw berichtje over de tp van de cryo. Wat ontzettend debiel die kosten, ze rekenen dus niet af per terugplaatsing maar voor alle eventueel mogelijke cryo terugplaatsingen?!?! Echt belachelijk. Ik heb ook facturering bij ons gebeld ivm met poging 4, en dit was 400 euro, inclusief alles. Ik hoef altijd alleen maar op dag 12 voor een echo, dan bloed prikken en ' s avonds de pregnyl. Works like a charm. 5 dagen later terugplaatsing, erin en eruit, weg.

OP babyboom zag ik dat ze daar in Belgie een heel spektakel van maken he! kapjes op, bed in, weggereden ergens heen...voor een teurgplaatsing!! Gaat dat bij MCK ook zo? Ben echt reuze benieuwd naar DD.

Maar goed, gewoon ontzettend klote dat de cryo niet is blijven plakken. hoeveel terugplaatsingen heb je inmiddels gehad?

Heb jij weleens onderzoek laten doen naar je schildklierwaarde, en kweekjes enzo van down under laten nemen, andere dingetjes in je bloed bekijken? Ik heb dat gedaan en voelt nu toch een stuk beter ondanks dat cryo 3 van daarna ook niet wou blijven. Ik had officieel nog een cryo maar de vorige keren ontdooide steeds de helft niet goed, dus nu ook niet op gerekend en aan het inzamelen voor poging 4. (nodig: cetrotide en bollen!) Gaan we meteen na onze vakantie mee beginnen. De laatste poging!

Maar goed wat blijkt...toch goed ontdooid! Dus ik ook hartstikke blij. Net als jij! Ik zit pas op wd 2, dus nog ver weg. Maar ik heb er toch een heel goed gevoel over omdat dit ene kadootje is. De TIENDE terugplaatsing. Maar ja nu ik lees dat het bij weer niet zo mocht zijn denk ik ook van hm.............terwijl ik net dacht heeee we zijn tegelijk!

Meid ik hoop zo dat DD de boost gaat geven!!!! En ik zou echt ook naar de huisarts gaan. maar jij hebt ook wel dingen ondernomen he, ook een osteopaat? Zat ik nl ook nog over te denken..........heb je er baat bij gehad?

MBM: wat een helse tijd met pieken en dalen. Geniet van de pieken en jullie dappere dame. Ze doet het hartstikke goed zo te horen! Heel veel succes en hou vol! Goed wat van je te horen.

lfs Megan

Geplaatst

Hoi Megan,

Het is voor 1 cryo tp. Als we 2 cryootjes hadden dan werd er wel voor dit geld 2 cryootjes ontdooid en teruggeplaatst, er zitten GEEN echo's bij, en dat vind ik ook zo raar als ik dat van jou lees en van anderen.

Bij MCK gebeurt dat ook niet hoor met mondkapjes enz. gewoon in de beugels, de tp en wegwezen maar!

Ik heb nu 8 terugplaatsingen gehad en in totaal zijn er 11 ebryo's teruggeplaatst geweest.

Wat geweldig dat je toch nog een kansje hebt met je cryo!!! Ik hoop voor je dat dit hem gaat worden!!

Ik heb bij een homeopatisch- orthomoleculair arts gelopen, deze kwam tot de ontdekking na bloedtests dat ik een te laag vitamine b12 gehalte in m'n bloed heb, dus dit spuit ik nu. Ik loop ook bij een chiropractor, ik voel me hier wel beter door, geen dagen meer voor m'n menstruatie last van m'n buik en rug. Ik loop nu bij een dermatoloog om de oorzaak van m'n allergie en netelroos te achterhalen. In DD krijg ik een immunologisch onderzoek. Nou, ik weet het ook niet meer hoor! Heb het idee er toch alles aan gedaan te hebben en er aan te doen...

Ik ga de onderzoeken maar afwachten en dan zien we wel...

Ik hoop echt dat dit cryootje je heel veel geluk gaat brengen Megan, en anders op naar ICSI 4.. niet lullig bedoeld maar je kan in ieder geval wel zwanger raken...ik ben nog nooit zwanger geweest.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

@All,

de eerste deca zit er weer in.

voelt weer branderig en blauw aan terwijl hij op kamertemp was :-(

Maar ja even een maandje doorzetten is voor goede doel.

@Nathalie

Ah meis wat erg om te lezen dat het weer mislukt is een hele dikke knuffel van mij.

@MBM

wat een mooie meid en wat een mooie naam heeft ze.

Heerlijk genieten ervan.

@megan,

Hoe gaat het met je wachtdagen wat duren die lang he.

En wat goed dat er 1 goed ontdooit was zeg.

ik duim voor je.

Geplaatst

@Nathalie

Ja heerlijk eindelijk weer de eerste spuiten erin sommige zijn erg pijnlijk maar ja het is niet anders.

Het is voor het goede doel.

Hoe voel jij je?

En wat gaan jullie nu verder doen.

Geplaatst

@all

Ik ben lekker bezig FM is pas de 27ste ik spuit nu alleen deca

Vanaf de 21 ste menopur 450 eenheden spuiten dat zijn 6 flesjes met een tab erin en mengen met 2 water best hoog maar go eitjes go.

De 30 ste krijg ik de 2e FM en dan kijken hoe alles gaat.

Voornu zag alles er perfect uit ik kan alleen niet starten omdat het er zo druk is daar baalde ik wel heel erg van dus 5 dagen later met de menopur starten ipv vandaag.

Geplaatst

Hoi Essie,

Kan me voorstellen dat je daar van baalt! Heb ik ook eens gehad en dat is niet prettig als je extra deca moet spuiten omdat het te druk is!

Ik hoop dat je geen bijwerkingen krijgt van de hormonen en op naar de 27 ste, naar een mooie score!! Lekker broeden nu!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

@Nathalie

Vandaag eindelijk starten met de menopur bij de deca die ik al 2 weekjes spuit

Volgende week woensdag 1e meting.

De deca komt harder aan dan de eerste keer.

Ik ben benieuwd.

Hoe gaat het met jou ?

Wat is het hier stil geworden hè.

Geplaatst

Hi girlz!

Tijdje niet geweest, ik was op vakantie met vriend en zn kinders naar tenerife. Was leuk, walvissen en dolfijnen gezien en gedoken met een schildpad: -)

Helaas cryootje van tp numero diez ook niet blijven plakken dus, huilend in t vliegtuig gezeten. Nu financieel op eigen benen. Nog 1 keer! Vreselijk. Ik hoop t zo...!

Esther, balen dat t wat werd uitgesteld. Stomme hormonen! Maar nu dus aan t stimuleren, mooi! Hoge dosis heb je, maar hopelijk krijg je er een goede opbrengst van, dat verhoogt je kansen toch behoorlijk.

Nathalie, ben ontzettend benieuwd naar je uitslagen. Wanneer krijg je die ongeveer?

Was het alleen bloedprikken of ook andere onderzoeken?

Ik twijfel nu toch een beetje of ik meteen begin augustus doorga. De vader van mijn vriend moet wellicht naar een verzorgingshuis maar hij ziet het zelf niet en er zijn allerlei problemen. Daar gaan we ons de komende dagen mee bezig houden. Mijn moeder gaat t ook niet goed mee. Ze heeft een nierziekte gekregen ineens. Misschien moet ik wachten. Moet ook mijn eindthesis gaan schrijven en dat wordt lastig. .....maar ja we worden er niet jonger op....mn vriend is net vijftig geworden, toch een schok.....het is heel verdrietig allemaal.

Maar goed! Gewoon....doorgaan.....!

Essie zet m op, lekker kweken!

Lfs Megan

Geplaatst

@megan

Hè bah weer een mislukte poging

Wat sneu vind ik dat.

Maar je vakantie klinkt wel heel gaaf zeg wauw.

Maar als je zo verdrietig bent haalt dat wel een stuk weg van de reisvreugde

En met je moeder en schoonvader zit je ook niet mee wat sneu allemaal

Heel veel sterkte daarmee.

Mischien wel goed om het daarom nu te doen dan ben je er niet echt mee bezig kan gunstig zijn.

Ik zit midden in een nieuwe baan zoeken met de 2e poging

Ook niet gunstig maar ik denk niet aan die 2e poging hierdoor.

Mijn hele afdeling verdwijnt op het werk we staan net 12 man op straat per 1 dec.

Wel net een hele gunstige regeling naar ja.

Vandaag 2e gesprek voor een baan.

Nou meis ik hoop dat hè lekker door kan.

Ik ben trouwens ook niet de jongste hoor ik ben 41.

Gr. Essie.

• 2 weken later...
Geplaatst

Essie hoe gaat het ermee?? Heb je intussen al de punctie gehad of nog niet?? Sorry, was een tijdje niet op het forum vandaar.

Ben benieuwd hoe het met je is, de deca lijkt per poging irritanter te worden is mijn ervaring!

Klote dat je nu ook moet zoeken naar een nieuwe baan, dit terwijl je al zoveel stress hebt!

Morgen naar Dusseldorf voor immunologisch onderzoek en we brengen meteen het zaad van leiderdorp naar Dusseldorf. Aardig ritje dus weer.

Uitslag bij dermatoloog was nikkelallergie, voor de netelroos geen oorzaak gevonden jammer genoeg. Krijg nu flink wat medicatie, veel bijwerkingen van = klote maar ja, beter pijn dan jeuk en wie weet morgen...uitslag is over ongeveer 3 weken.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Megan, wat heerlijk op vakantie!!!!!!!!!!

Klote^%%$##@! dat bij jou de cryopoging ook weer niet gelukt was! Het is zo vreselijk zuur allemaal!!

Als ik jou was zou ik de maand augustus nog even rust geven, goed voor je lijf en je geest. Je hebt nu al zoveel ellende aan je hoofd!

Rustig aan en sterkte voor de momenten dat je het nodig hebt!

groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden