Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Flyr heb je ook zon test van ckearblue met indicator gedaan? Die uitslag geeft je vast een idee of het goed kan zitten!

Succes mammie!!

Grtz megan

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Megan: ik had ook al bedacht om zo'n digitale clearblue te halen. Maar ik ben wezen googelen en hij schijnt maar 92% betrouwbaar te zijn voor wat betreft het vaststellen van de duur van de zwangerschap. Maar misschien haal ik er toch wel eentje hoor, straks even kijken met boodschappen doen.

Geplaatst

Nou stonden we daar gisteren vol zenuwen pff. Bleek er iets fout te zijn gegaan.

Ze waren "vergeten" contact te zoeken met het MCK over de afspraak om dus de zaadcellen te brengen.

en er was dus niemand van het lab meer aanwezig of zoiets...dus het ging niet door :sed:

Nu hebben we de pesa op 14 dec, en dit keer gaat alles hopelijk wel goed.

Op 10 januari heb ik de prikinstructies, wie kan mij zeggen hoe dat in z'n werk gaat...

Wanneer krijg je het recept voor de medicatie en zo?

Ben gewoon nieuwsgierig haha :D

@ flyr

En heb je een clearblue gehaald?

Geplaatst

Balen Mammie dat de PESA niet doorging! Heb je je voor niks nerveus gemaakt. Gelukkig kan je snel weer terecht. Wij hebben toen zelf aan de balie bij het MCK doorgegeven wanneer de PESA zou zijn zodat het laboratorium paraat zou staan. Maar dat was bij de eerste PESA die in het ziekenhuis plaatsvond. Bij de 2e PESA in het MCK zelf hebben we zelf ook niks geregeld. Daar was ook iemand van het lab bij, die kon meteen met de buisjes aan de slag dus we hoorden meteen het resultaat. Daarna moest er nog wel zaad bevroren en weer ontdooid worden om te kijken of dat goed ging. Dat resultaat hoorden we 4 dagen later geloof ik.

De prikinstructie is een informatie-avondje. Een verpleegkundige legt dan uit hoe en wanneer je de medicatie moet toedienen en hoe de icsi-procedure gaat. Wij zaten met nog 3 andere stellen en het duurde een uurtje.

Wij hadden het recept al voor de PESA meegekregen. Ik heb de medicijnen pas opgehaald na de belafspraak met mijn arts na de geslaagde PESA. Als je straks zeker weet dat je mag beginnen zou ik de medicijnen wel snel halen, want vooral de Pregnyl wil nogal eens lastig verkrijgbaar zijn.

Ik heb maar geen Clearblue gehaald, ik wacht het gewoon heeeeel geduldig af hahaha. Voel al wel wat kwaaltjes (als ik me dat niet inbeeld..)

Geplaatst

Toen ik belde naar het rijnland om de afspraak te maken heb ik wel gevraagd of ze dit dan wilde doorgeven aan het mck en ze ging direct mailen zei ze dus hopelijk gaat het goed haha.

Ik heb nog geen recept gehad en ik vermoed dat ik die tijdens het start gesprek krijg. Maar ik zal maandag eens bellen erover want als die meds zo lastig te krijgen zijn bestel ik ze liever op tijd.

Wel knap hoor dat je het nog vol houdt haha, ik had vast al tig testen gekocht :P

Geplaatst

@Nathalie en @megan

Hoi meiden dat is lang geleden hè.

Ik las in de handtekeningen dat het hier ook nog niet top gaat.

Hier hebben ze vlak voor mijn 3e punctie de boel afgebroken ik maakte veel te weinig eitjes aan

Wel balen maar ik mag in januari weer starten.

Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Mijn vriend heeft vandaag de PESA gehad, hij vond het erg pijnlijk aangezien de verdoving eerst niet goed werkte.

Vrijdag krijgen we de uitslag, dus worden 2 spannende dagen...

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Vriendlief heeft best wel last, één bal is opgezwollen...

De verdoving werkte niet goed en bij de ene bal moest dr Sneller het opnieuw doen pff.

Me vriend ging zowat door de grond :fear2:

Geplaatst

Zit nu al in de zenuwen over de uitslag pff.

Vriendlief heeft erg last en kan nog maar weinig, hadden jullie mannen ook zo'n last?

Geplaatst

Spannend Mammie, maar geen nieuws is voorlopig goed nieuws. Na onze eerste Pesa werden we dezelfe middag nog teruggebeld dat er niks gevonden was. Dus hoe langer je niks hoort hoe beter toch?

Mijn man had ook nog wel last na de Pesa. Sowieso heeft hij 2 x de behandeling gehad en is bij de 2e keer ook 2 x aan beide kanten geprikt. Beetje gezwollen ballen had hij ook. Mijn man kon nog wel alles gewoon doen, maar ik moet zeggen dat hij een erge bikkel is en altijd overal mee doorloopt. Maar als je je zorgen maakt zou ik gewoon even het ziekenhuis bellen.

Succes met wachten nog!

Geplaatst

@ flyr

Bedankt voor je reactie, dat stelt me wel iets gerust :)

M'n mannetje heeft een stuk minder last vandaag :good1:

Nog geen telefoontje gehad helaas, durf gewoon het huis niet uit omdat ik bang ben dat de arts dan net belt pff..

Hoop dat ik snel wat hoor want de zenuwen gieren door m'n lijf...

Geplaatst

Geen nieuws vandaag, zelf even gebeld en was blijkbaar nog geen uitslag want dr Sneller was al naar huis :(

nog een weekend in stress zitten dus :(

Geplaatst

Ondertussen is het alweer dinsdag en nog steeds geen uitslag, PESA is nu week geleden gebeurd.

Zijn er meer mensen die zo lang moesten wachten op de uitslag???

Want dr Sneller zei zelf dat de uitslag vrijdag vast wel binnen zou zijn......niet dus :thmbdn:

Heb al 2 keer gebeld naar het Rijnland, maar 1e keer was dr Sneller al weg, 2e keer was hij bezig maar ze zou doorgeven dat hij ons niet moest "vergeten" :hmz:

Ondertussen gieren de zenuwen door me lijf...

Geplaatst

Wat zenuwslopend Mammie! Hopelijk morgen goed nieuws!

Ik ben ook zenuwachtig want ik krijg morgen mijn eerste echo.... bibber bibber

Geplaatst

Zojuist kwam eindelijk het verlossende telefoontje. Er zijn genoeg bruikbare zaadcellen gevonden voor ICSI :goodnews::toppie:

@ flyr

Succes vandaag en geniet ervan ;)

Geplaatst

Wat een goed nieuws Mammie! Die horde hebben jullie alvast genomen, nu op naar de icsi :-)

Hier ook goed nieuws: we hebben een kloppend hartje gezien! De echo gaf wel aan dat ik 3 dagen korter zwanger zou zijn dan gedacht. Maar dat kon ook komen doordat het embryootje in een hoekje lag en daardoor moeilijk op te meten was. Over 2 weken mogen we terugkomen en dan zal het beter te zien zijn als het goed is!

Geplaatst

Wat fijn dat de echo goed was en heerlijk om een kloppend hartje te zien he :toppie:

Geplaatst

Mammie en flyer wat een goed nieuws!!

Slopend is het wachten op de uitslag van de PESA Mammie, ik ken het!

Mijn man vond de ingreep geen pijn doen alleen had hij ongeveer een half jaar las van 1 blauwige opgezwollen bal die wel wat gevoelig was. Hopelijk heeft jouw man hier niet zoveel last van!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Essie!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat is inderdaad even geleden! Klote dat het bij jullie ook niet zo wil lukken! Op naar een vruchtbaar 2012 voor ons allemaal!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Nou bij ons gaat er nu ook eindelijk wat gebeuren. Alleen willen ze voordat ze pesa gaan doen toch nog even kijken of er echt geen levende zaadcellen aanwezig zijn. Maar er is bloed afgenomen inderdaad zoals ik hier al eerder las 7 buisjes. Ook bij mij is er bloed afgenomen. Begin februari weer terugkomen en dan hopelijk een afspraak voor de pesa maken. Waarom duurt alles zo lang!!!!!!!!!!!! Kan ik slecht tegen hoor. pfffff

Geplaatst

@ yvon35

Jammer dat het zo lang duurt maar toch ook wel slim om eerst te checken op levende zaadcellen.

Ik had dat ook gevraagd aan onze arts maar die vond dat niet nodig, zijn antwoord was dat we dan toch al zwanger hadden moeten zijn :hmz: (de meeste vrouwen hier weten wel hoe krom die gedachte is want het is echt niet zo makkelijk voor iedereen)

Wij hebben het toen zo gelaten en hebben de week erna de PESA gehad, maar eerlijk gezegd voelde het niet goed hoor dat het niet eerst gecheckt werd.

Sowieso hoe de arts reageerde verbaasde me later (vind het een vreemde reactie voor een arts op dat gebied), maar op dat moment dacht ik er verder niet over na en we keken uit om zo snel mogelijk met het traject verder te gaan dus tja..

Maar je partner zal maar net bij die "paar" horen.......dan baal je toch wel enorm dat je niet eerst gecheckt hebt...

Hier zit ik een beetje in dubio, zo ongeduldig als we zijn hahaha.

3 jan het startgesprek, week erna prikinstructies maar verwacht rond 7 jan me menstruatie, baal dus wel dat het elkaar net gaat mislopen door het wachten op de prikinstructie pff :thmbdn:

Maar er zal wel geen prikinstructie op 3 jan zijn :dontknow:

Geplaatst

Vanochtend start gesprek gehad.

Ik krijg het korte protocol met decapeptyl 0.2 mg en dan puregon 100 IE.

Recept gelijk ingeleverd bij de apotheek op de terugweg.

Volgende week heb ik een proefterugplaatsing omdat ik nogal een scherpe bocht in me baarmoeder heb is gezien op de echo :nerves:

Dus ze wilt het eerst proberen voor we het straks voor het echie doen zodat ze weet hoe het gaat en hoeveel tijd ze nodig heeft voor de tp.

Ben er wel een beetje nerveus voor, stel dat het niet lukt :cry2:

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik en me vriend zitten een beetje in dubio over wanneer te starten met het traject.

Ik ben vandaag ongi geworden, althans daar lijkt het op, zet nog niet door. Maar ik zit nu pas op dag 23 dus cyclus zou dan erg kort zijn.

Als ik dus de komende maand weer zo'n korte cyclus heb (of als de volgende ongi voor 1 feb komt) dan komt de punctie en tp en alles rond de periode van mijn bruiloft :icon_scratch:

Ik ga namelijk 14 feb trouwen.

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Geplaatst

Wat leuk dat jullie 14 februari gaan trouwen Mammie. Ik hoop dat je cyclus een beetje goed uitkomt, want punctie en trouwdag gaan inderdaad niet goed samen! Met een proefterugplaatsing heb ik geen ervaring, maar het lijkt me wel goed dat ze het doen.

Met mij gaat het goed, ik heb gisteren weer een mooie echo gehad. Nu hoef ik niet meer terug te komen bij het MCK en mag ik door naar de verloskundige. Ben ik erg blij mee, voelt lekker om de ICSI-fase af te sluiten. Ook al is het me achteraf heel erg meegevallen allemaal hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden