Jump to content

Suus's 1e IVF/ICSI maar best wel eng.. :eek:

Recommended Posts

Posted

Hallo Allemaal!

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Suus en ik lees al een tijdje mee op dit forum. Maar nu staan mijn man en ik op het punt met onze allereerste poging te beginnen en vond ik het tijd om ook zelf iets te schrijven.. :yeswink-1:

We zijn vanaf april 2008 aan het proberen pappa en mamma te worden maar toen we na 8mnd nog steeds geen succes hadden zijn we naar de huisarts gegaan. Die gaf aan eerst mijn man te testen of de :sign17: in orde waren. Wat dat was wel het makkelijkste om te doen. En die test gaf gelijk aan dat dat niet helemaal in orde was en toen is het balletje gaan rollen en zijn we in het LUMC terecht gekomen. Daar zijn we verder onderzocht en bleek dat mijn man weinig en weinig bewegelijke zaadcellen heeft maar ook dat dat per keer erg varieert. De ene keer zit hij op 4 en de andere keer op 20 miljoen dus daarom zijn we gelijk doorgestuurd naar de IVF poli. Tijdens het laatste gesprek is er besloten dat we onze poging gaan doen afhankelijk van de zaadkwaliteit van mijn man. Als die goed genoeg is dan wordt het IVF en zo niet dan wordt het ICSI. Zo fijn dat ze daar zo met ons meedenken! :sign13:

Zodra ik ongesteld wordt mogen we beginnen met deca en op dag 4 met gonal F. Tijdens mijn uitgangs echo op 25-9 zei de verpleegkundige dat ik waarschijnlijk mijn eisprong al gehad heb. Wij blij want dat betekende dat we al snel konden beginnen omdat ik dat een korte cyclus had van 29 dgn! En omdat ik nogal wissel met mijn cyclus (van 29 dgn tot 37 dgn) waren we verrast dat ik een lekker korte cyclus had.

Maar ja dat dachten we dus... Ik zit nu namelijk nog te wachten op mijn menstruatie!! En ik word er zo zenuwachtig van..:nerves: Vanmorgen een test gedaan maar natuurlijk negatief.. Zo stom eigenlijk want ja je gaat niet voor niets beginnen met IVF... Maar waarom wordt ik nou niet ongi en kunnen we beginnen!! AHH Ik zie al zo erg op tegen het prikken (bang dat ik ziek ga worden) en zo lang wachten helpt niet natuurlijk.. :fear:

Maar ja wachten hoort erbij geloof ik.. Ik denk dat iedereen die met en behandeling bezig is wel kampioen wachten is geworden! haha :waiting:

Ik vind het in ieder geval super fijn dat ik op het forum lees dat ik niet de enigste ben ( al voelt dat soms wel zo als zo veel vriendinnen zomaar zwanger worden...) en dat iedereen elkaar zo steunt!

Veel succes allemaal!!

Liefs Suus

Posted

Hai Suus,

Heel veel succes met jullie eerste poging! Spannend dat wachten en jij mag al bijna beginnen!! :toothy3:

Ik ken het gevoel dat veel vriendinnen zomaar zwanger lijken te worden (heb er ook een paar om me heen lopen!) maar we moeten er maar vanuit gaan dat onze tjd nog wel komt......

Ik ben benieuwd hoe het prikken je vergaat......die onzekerheid maakt het wachten wel lastiger... I know!

Veel succes en welkom op het forum!

Posted

Hoi Meiden,

Wat lief dat jullie zo snel reageren! Ik ben ook zoo benieuwd hoe het prikken gaat. Tijdens de les was het geen enkel probleem en heb ik zonder aarzelen geprikt. Maar ja straks zit er toch echt wat anders in dan zout water....en daar kan je wel niet lekker van worden.. Die onzekerheid vind ik gewoon zo eng..

Wat balen zeg dat je zo lang moet wachten Nath82! Sta je op een wachtlijst of is er een andere reden dat je nog zo lang moet wachten? (als ik dat vragen mag.. )

Liefs Suus

Posted

Hoi Suus,

Welkom hier! Het lijkt eng maar je moet het hele proces gewoon stapje voor stapje nemen. Gelukkig ging het prikken goed bij je. Ik weet nog dat ik ook bang was om er ziek van te worden maar ik heb alleen een paar dagen hoofdpijn gehad. En dat hoor je vaker, maar misschien heb jij wel nergens last van. Laat alles over je heen komen, het moet nou eenmaal als je zwanger wil worden. Hopelijk word je snel ongesteld!

Succes!

Caroline

Posted

Hey Suus!

Je mag alles vragen... daarom zitten we hier met elkaar :icon_biggrin:.

Wij staan op de wachtlijst. Wij lopen in Zwolle en die zitten gewoon vol. Wel balen maar het ziekenhuis bevalt ons zo goed dat we graag daar willen blijven. Wat betreft reistijd is dit ook het handigste. Ach, in januari hebben we alweer het gesprek en dan krijgen we ook het schema enzo. Dus dat doorbreekt dat wachten ook wel weer!

Succes!

Liefs Nath.

Posted

Hoi suus,

Mijn menstruatie heeft ook op zich laten wachten toen we met ivf begonnen.. Wat kan een lichaam toch vreemd doen.. Onze arts vertelde dat ze zo vaak ziet dat je menstruatie dan later komt.. omdat je er mee bezig bent. Hopenlijk komt het snel en dan kunnen jullie starten!

Inderdaad is het in het begin eng.. je weet niet wat er komen gaat.. maar het komt zeker goed.. Denk maar aan alle meiden hier die ook bezig zijn! Op het forum zul je denk ik net als ons allemaal veel steun en info krijgen. Dat heb je echt nodig. Want het blijft een heel zwaar traject met hoop, spanning, verdriet en soms ook veel vreugde als dan eindelijk dat wonder is gelukt... zwanger worden.. Ik wens je heel veel sterkte toe!!!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug.09 1ste IVF mislukt

2de poging:Nu ICSI 14 oktober de punctie

Posted

Heej Suus,

Welkom hier en ik hoop dat jullie eerst poging net zo succesvol mag zijn als die van ons!

Liefs Elke

Guest Diane180
Posted

Hoi Suus,

Ook wij zijn begonnen met onze 1e IVF met ICSI.

Het prikken valt mij reuze mee. Spuit nog maar sinds 2 dagen decapeptyl maar stelt eigenlijk niks voor. Heb dan ook geen last van bijverschijnselen zoals hoofdpijn (gelukkig en hopelijk blijft het zo).

Veel succes !!

groetjes

Diane

Posted

Hi Suus,

Heel veel succes met jullie 1e poging.

Zelf heb ik ook in het LUMC gelopen en het zijn daar hele lieve mensen.

Het enige is dat je echo's steeds door iemand anders gedaan kunnen worden en daar moet je je even overheen zetten.

De IUI behandeling heb ik via het Diac gehad, maar voor IVF moest ik door naar het LUMC. Zoals je ziet is het bij mij goed gegaan!!

Ik hoop zelf volgende week in het LUMC te bevallen, dus zo geslaagd is het bij ons geweest.

Posted

hai Suus

welkom op dit forum, troost je, want volgens mij laat onderhand bij iedereen die wil starten de menstruatie op zich wachten...

Heel veel succes gewenst en als je vragenhebt, vraag maar raak want er zal genoeg op je afkomen.

groetjes

Meiske74

Posted

Hallo allemaal,

Nou het is uiteindelijk gebeurt hoor... de ongi is er! HELP Het is idd raar hoe een lichaam werkt.. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt Peggy... Ik heb het waarschijnlijk gewoon onbewust uitgesteld omdat ik bang en zenuwachtig ben..

Net naar het LUMC gebeld en op 20-10 mag ik komen voor bloed prikken en de eerste echo.:ohmy: Vanavond de 1e spuit erin :ky: en afwachten maar... Zo spannend!

Jeetje wat zijn er eigenlijk veel meiden bij wie het in de 1e poging lukt...Als je de getalen hoor in het ziekenhuis denk je daar helemaal niet aan! Dus dit is wel een mooie opsteker :hello2: Champietal, danja, Sandy wat goed zeg!! Ik hoop idd dat we net zoveel geluk hebben als jullie :yeswink-1:

Al moet ik zeggen dat dat nog zo ver van me/ons af staat. Ik heb gewoon het idee dat zo'n zwangerschapstest gewoon geen pos resultaat kan geven bij ons... Hadden jullie dat ook?

Wat leuk Diane we lopen gelijk! En ook op dezelfde dag de echo! Heb jij ook Gonal F? Was jij ook zo gespannen voor je eerste prik??

Goh dat er zo'n wachtlijst is daar Nath.. Da is balen! Maar ja het is idd zo weer januari! En misschien valen er wat mensen uit kan kan je eerder.. Dat heb ik wel eens op het forum gelezen! Ik het LUMC was er niet zo'n wachtlijst. Wij konden zelfs een mnd eerder maar toen gingen we op vakantie dus dat wilde wel niet.. Maar ja je gaat, als het niet hoeft, ook niet uren rijden naar een ander ziekenhuis.. Je moet al zo vaak!

Super bedankt meiden voor jullie lieve woorden.. dat geeft echt een goed gevoel. Ik ga me opladen voor vanavond en net zo stoer zijn als jullie en ik ga het doen! Ik ga gewoon prikken!

Veel liefs Suus

Guest Diane180
Posted

Hai Suus,

Ja we lopen gelijk op, leuk !

Nee ik heb geen Gonal F, wel Peregon en utrogestan (die bolletjes). Het schema wat daarbij hoort krijgen we met de start echo.

Succes met alles !!

groetjes Diane

Posted

Hey Suus,

Het zou idd wel super zijn als we toch eerder zouden kunnen. Maar een vriendin van mij moet ook de molen in en die wacht nog steeds op een afspraak. Zelfs voor simpele intake gesprekken is er al een wachtlijst... :waiting:

Ik ga nergens van uit dan kan het alleen maar beter worden. En in de tussentijd word ik een ICSI expert :read2:!! Hahaha zal mijn arts blij mee zijn, heb al een lange lijst vragen voor de volgende keer......

Heel veel succes vanavond met de eerste spuit!! Ik ben erg benieuwd. Je kunt het!!!! Succes!

Liefs Nath.

Posted

Hoi Diane,

Ik heb ook de utrogestan. Het schema hebben wij al gekregen maar wordt wel aangepast als dat nodig is op de dag dat ik de echo heb gehad. Spannend allemaal hoor!

Jij ook onwijs veel succes!!

Liefs Suus

Posted

Hoi Nath,

Jeetje daar zelfs een wachtlijst voor... Maar zie het positief. Als iedereen daar wil moet het wel goed zijn!!

Ik ga mijn best doen vanavond. Mijn man komt eerder van een etentje thuis om me te helpen, zo lief. Ik wil wel graag zelf prikken want als ik een avondje weg ga moet ik het toch ook zelf gaan doen..

Liefs Suus

Posted

Hey Suus,

Wat lief dat je man je komt helpen! Wat knap dat hij dit kan, die van mij kan geen naalden zien :-)

Dat moet helemaal goed komen samen!!

Liefs Nath.

Posted

Hoi Nath,

Wat lief dat je aan me denkt!! De 1e spuit zit er ondertussen in!! :ky: Ik vond het wel erg eng maar door de aanmoedigingen van mijn man toch snel geprikt en was het klaar. Nu nog wel een wat pijnlijke plek op mijn been maar ja dat hoor erbij denk ik. Nu maar lekker slapen want morgen weer vroeg op! :yawn:

Slaap lekker!

Liefs Suus

Posted

Suus, heel veel succes met het 'doorprikken'. En ik spoot overigens in mijn buik, hebben ze dat ook nog verteld? Joy1ps en 'smorgens.

Posted

Hi Suus,

Ik mocht kiezen of in mijn been of buik spuiten.

Moet heel eerlijk zeggen dat ik het in mijn buik iets 'prettiger' vond.

Heel veel succes en je moet gewoon blijven denken........het is voor een super goed doel!!

Posted

Goedemorgen meiden,

Ik mag idd ook kiezen.. Ik heb tijdens de prikles geoefend in mijn been en nog nooit in mijn buik geprikt.. Maar misschien moet ik dat eens proberen. Die plek is namelijk best gevoelig op mijn been (en ik heb nog wel zo voorzichtig gedaan!:unsure:) Werkt het hetzelfde in je buik of moet je de naald wat anders houden??

Liefs Suus

Guest Diane180
Posted

Hoi Suus,

Ik spuit ook in mijn buik en heb (nog) steeds nergens last van gelukkig. Het kriebelt een beetje met inspuiten maar dat is dan ook alles.

Succes met spuiten.

Diane

Posted

Suus,

Wat fijn dat het zo goed is gegaan. Lees inmiddels wel weer in een ander toppic dat je je afvraagt of je al bijwerkingen kunt hebben, dat is dan wel weer vervelend. maar die eerste spuit is er! Veel succes met de verdere spuiten!

Liefs Nath.

Posted

Het spuiten werkt precies hetzelde.

Gewoon zorgen dat je de spuit er recht in zet.

Ik heb de spuiten er zelf ingezet (vond dat heel stoer van mezelf) en ik hield vel van mijn buik tussen de twee vingers en dan de spuit erin. Je voelt dan echt bijna niets.