Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee, waarom zou je gaan schelden? Ik ga er altijd van uit dat iedereen die er werkt alles doet wat in zijn/haar mogelijkheid ligt. Ik ben ook nooit boos geworden, maar het is wel erg vervelend als je er in het weekend achter komt dat je verkeerde medicijnen hebt. Via de EH kom je dan een heel eind, maar alle energie die het kost....

• Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Een paar weken geleden bleek op zaterdag dat ik te weinig Menopur had... ik kon meteen langskomen in het AMC ( 1 uur 's middags) om nog wat extra ampullen op te halen.

Dat vond ik toch wel service!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Het is inderdaad fijn dat ze in het weekend bereikbaar zijn, maar niet de hele dag. Zodra de laatste afspraak weg is, gaan zij ook weg (terecht natuurlijk). Dan moet je de EH dus 'lastig' vallen.

• 1 maand later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

ik heb een vraag of ben nieuwsgierig naar jullie bevindingen.

Ik ben vorig jaar maart overgestapt van het Hofpoort in Woerden naar het AMC. In november waren alle onderzoeken afgerond en we wachten op de icsi behandeling.

Nu is het ons zeer onduidelijk wanneer dat ongeveer gaat gebeuren. Er is gezegd dat we binnenkort uitgenodigd worden voor een bijeenkomst, maar we hebben nog niets gehoord.

In September was de wachtlijst 7 maanden, dat zou betekenen dat we in april aan de beurt zijn, ongeveer. In november zeiden ze dat de wachtlijst 12 maanden was.... Dus dat scheelt een hele tijd. We weten niet wanneer we er op gezet zijn. Niemand wil ons een indicatie geven.

Al wist ik maar of het voor of na de zomer zou worden. Herkennen jullie dit? Weten jullie beter waar je aan toe bent? Verder ben ik wel erg tevreden over het amc, 100 keer beter als Woerden, dat was echt om te huilen.

Weten jullie iets over een informatiebijeenkomst? En moesten jullie ook zo lang wachten?

groetjes Hannie

• 3 weken later...
Geplaatst

hoi allemaal,

hannie; ik ken he tniet dat er een wachtlijst is bij het amc, maar weet dat deze bestaat, op dit moment ben ik voor de derde keer onder behandeling, en heb aankomende week als alles goed gaat depunctie. ik weet dat je voor de voorlichting wel even moet wachten tot je aan de beurt bent, deze deden ze vijf jaar geleden eens in de maand dacht ik. ik denk wel dat je voor de zomer aan de beurt zal komen, maar dat is een gevoelskwestie bij mij, zeker weten doe ik het ok niet.....

het amc werkt goed, alleen helaas steeds andere artsen, op zich niks mis mee, als ze maar aardig doen, maar dat zijn ze niet allemaal, het personeel is niet meer zoals het was, er zijn veel mensen in opleiding die op dit moment meelopen, waar ik al een pesthekel aan heb, ze mogen kijken, want moeten leren, maar ik tref het altijd, ik heb er altijd iemand bij en dat is me nu wel een beetje zat. ik heb aangegeven dat ik niet steeds een andere arts wil, gaat het niet ivm rooster, dan heb ik daar begrip voor, maar anders wil ik gewoon de arts waar ik vertrouwen in heb, die doet zijn werk goed, die leest, die toont intresse en behandeld je als een mens, en die doet mij echter geen pijn met echo's, terwijl sommige gewoon niet goed in het werk zijn zijn, maar ja waar heb je het niet...en iedereen heeft een andere voorkeur, dat is ohw zo moeilijk, maar laten we maar allang blij zijn, dat deze mensen dit werk doen en dat we geholpen kunnen worden.....ik heb ook al een heel verleden en niet alleen bij het amc....en dat voor iemand die pas 27 is..... ik zou niet over willen stappen naar een ander ziekenhuis, ik ben al zover bij het amc...en wil graag verder hier...ben het overigens wel eens dat je bij de eerste behandeling wel een koning lijkt, iedereen legt alles goed uit, maar ze denken, als je steeds twee jaar tussen de andere behandelingen hebt zitten door opname ziekenhuizen etc...dat je hun werkwijze ook wel vergeet en dan moet je veel vragen helaas.....maar ik denk als je zoveeeeeeel mensen behandeld met het zelfde doel en veelal dezelfde klachten, dat er dan vanuit gaat dat men het wel weet na zoveel keer.......maar ze moeten voor ons ook begrip opbrengen, dat het ook anders kan....ze horen eigenlijk als ze hun werk goed willen uitblijven voeren.....altijd te vragen naar dingen, altijd te checken etc.....maar het is wel routine voor hun , maar dit maak jeook mee met een chirurg en met een narcotiseur etc...... het is moeilijk denk ik om alles soepel te latne lopen en zolang hun prettig werken en geen fouten maken, wat het belangrijkste is, met hun daadwerkelijke werk, dan denk ik toch dat ze het goed doen en naaar alle duizenden patienten zullen ze nooit goed hun werk doen.......net als ieder ander ziekenhuis...

wie doet er op dit moment een icsi behandeling?

nou mensen sorry voor me lange tekst, maar ik kan niet slapen, ben zo gestresst voor wat me allemaal te wachten staat, morgen de laatste echo voor de punctie en volgende week de punctie.....pffff maar ik ben ook wel bezorgd, als ik het allemaal lees, dan zegt het helemaal niks, als je enkele weken zwanger bent, want dan kan jeje kindje na enkele weken nog kwijt raken...............dat lijkt me zoooooww heftig, als dat ons overkomt weet ik niet of ik dan weer een keer deel wil nemen aan een icsi hoor....pffff heel weel sterkte allemaal en trusten. talea.

Geplaatst

Hannie, bij het AMC hebben ze op het moment (zo werd mij vorige week in elk geval verteld) zó'n enorme wachtlijst voor zoek-ICSI dat ze nu eerst de wachtlijst die er al was wegwerken, daarnaast mensen die al voor een 2e/3e poging bezig zijn op de lijst zetten en verder iedereen die "nieuw" is niet op de lijst zetten tot die een eind geslonken is. Inmiddels is die lijst van bijna een jaar tot 4 maanden teruggebracht.

Dit geldt voor zoek-ICSI, ik weet niet of het ook voor gewone ICSI geldt. Maar mijn ervaring met het AMC is dat het altijd handig is zelf overal achteraan te bellen :happy:... gewoon bellen tijdens een spreekuur (sinds eind nov ook van 9-11 's ochtends!) en vragen hoe het ervoor staat en jezelf aanmelden voor de volgende voorlichtingsbijeenkomst.

Ik heb zelf overwegend goede ervaringen met het AMC (ondanks de uitslagen), behalve dan dus dat je overal zelf achteraan moet/dingen moet dubbelchecken, anders kan je af en toe wachten tot je een ons weegt. Ik merk wel heel erg dat dit, nu wij er wat langer rondlopen en de meesten ons wel kennen, een stuk beter loopt.

Talea, goede FM gehad? Succes met je punctie volgende week!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mijn man en ik zijn via een vreemde omweg in het AMC terecht gekomen. We zijn door onze gynaecoloog in Enschede voor een eiceldonatie naar het Amc doorgestuurd en aangezien mijn lieve zus daar vlakbij woont kwam dat allemaal goed uit.

Na ruim een half uur met een assistent lullen over het eiceldonatie verhaal dacht hij dat we ondanks mijn torenhoge FSH evt. nog in aanmerking voor een 3e ivf poging zouden komen als dat onze voorkeur zou hebben. TJa, dat is een makkelijke keuze, natuurlijk!

Maar het telefoontje 's middags was wel een beetje vreemd, voor eiceldonatie kwamen we sowieso niet in aanmerking omdat ik niet voor mijn 40e in de overgang was....... waarom praten we er dan over???

Maar goed, na bloedonderzoek en een echo bleek ik toch genoeg slapende eicellen te hebben en gaan we er toch mee beginnen.

Het is ons in ieder geval opgevallen dat communicatie niet echt een toppertje is in het AMC, maar het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Ook via mail zijn ze goed te bereiken. Zelfs op een zondag heb ik antwoord op mijn mailtje gekregen.

Hoe het verder gaat is nog afwachten, vanavond zet ik de eerste spuit deca.

Ik denk altijd maar, je moet er gewoon goed bovenop zitten en blijven vragen en checken bij het AMC. Dan komt het allemaal goed.

Veel succes allemaal:toppie:

Maartje

Geplaatst

hoi allemaal

Wij gaan deze week een afspraak maken bij het amc voor ivf .

Nou is mijn vraag aan jullie,Is er een lange wachttijd of hoe lang duurt het ongeveer voordat je met de behandeling mag beginnen?

En of ze ook morfine geven met de punctie graag zou ik ervarings verhalen willen horen over het amc. Heb eerder 2x iui gehad in het mca is ons niet goed bevallen ! En weet misschien iemand of ik naar de afdeling gynacologie moet bellen of naar de afdeling voortplanting geneeskunde ?

Ieder geval bedankt alvast voor reactie.

groetjes jeanette

Geplaatst

Hoi Jeannette,

Hier een AMC-ervaringsdeskundige. Je kunt bellen naar CVV (centrum voor voortplantingsgeneeskunde). Ik weet dat er momenteel fikse wachttijden zijn.

Ik vind het een fabriek, maar met een aantal artsen en verpleegkundingen had ik een fijn contact.

Ook tijdens de punctie krijg je genoeg pijnstilling, ik vond de valium en de morfine best wel aangenaam:laughing9:.

Snel bellen en heel veel succes gewenst!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi nine

Bedankt voor je reactie! Weet je misschien ook hoe lang ik zou kunnen verwachten? Wij zijn namelijk al een lange tijd bezig en je wilt zo snel mogelijk kunnen beginnen.

groetjes jeanette

Geplaatst

Wij hebben eind oktober 2009 voor het eerst het AMC gebeld om een afspraak te maken, en we konden op 9 december toen terecht.

Vervolgens zaadonderzoek, bloedonderzoek, echo enz. En op 21 januari ben ik op de wachtlijst voor IVF gezet. De prof kon niet zeggen hoe lang de lijst was. Dus wij wachten geduldig af... :icon_smile:

Geplaatst

Nou heb ik nog een vraagje !:icon_smile:

Wij hebben 2 jaar terug ongeveer alle onderzoeken gedaan voor de iui ,

geldt dat dat mee? Ik bedoel zal dat schelen om niet weer alles te hoeven doen ?

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Alvast bedankt .

groetjes jeanette

Geplaatst

Hoi Jeannette,

Volgens mij zijn de testen voor HIV/hepatitis een jaar geldig (evenals een baarmoedermondkweekje) dus ik vermoed dat dat wel overnieuw moet.

Als jullie voor ICSI gaan (of als het infertiliteitsprobleem bij je partner ligt) zal er misschien ook nog een chromosomenonderzoek bij de man gedaan worden.

Vorig jaar februari konden wij direct starten, na afloop van de onderzoeken, maar volgens mij is er nu meer wachttijd. (hoeveel precies weet ik niet!)

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hebben jullie die eerdere onderzoeken ook in het AMC gehad? Wij hebben de meeste onderzoeken die in de maanden voor wij naar het AMC gingen in een ander ziekenhuis waren gedaan opnieuw moeten laten doen; ze willen hun eigen testresultaten hebben. En in twee jaar tijd kan er ook van alles veranderen....

Kweekje is in het AMC zelfs maar 6 maanden geldig, HIV/hep inderdaad een jaar. Ga er in elk geval vanuit dat ze zelf nog weer zaadonderzoek, een opzwemtest, kweekje, bloedonderzoek en een inwendige echo zullen willen doen...

O, en ga er als je de CVV gaat bellen (kan nu van 9-11 én van 14-16 op werkdagen) wel vanuit dat het al snel een maand of zelfs 2 kan duren voor de eerste afspraak. Succes!

Geplaatst

Hoi

Nee wij zijn nooit eerder bij het amc geweest voorheen was dat mca (alkmaar) maar vanwege slechte ervaringen lijkt het amc ons de beste keus.

Ze hebben toen bij ons alletwee dingen gevonden dus zal alles wel over nieuw moeten doen.

Wel rottig van die lange wachttijd maar ja zit niks anders op !

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties ben een stuk wijzer geworden.

groetjes jeanette

Geplaatst

Toen wij overstapte vanuit ons streekziekenhuis naar Amsterdam, hadden we voor het AMC gekozen. Achteraf waren we liever meteen naar het VU gegaan.

Zij staan echt beter in de boeken daar, grootster en meer professioneel ingericht. Ook de wachttijden zijn korter en de apparatuur is minder verouderd enzo. Had graag gehad dat iemand het ons gezegd had, dus vandaar dat ik het maar even aangeef hier!

Ken overigens een paar vrienden die vanuit Alkmaar naar VU gingen, alle 3 zwanger. Niet dat dit wat over het ziekenhuis zegt perse. Maar 2 ervan waren ook in het AMC geweest. Vonden dat ook heel rommelig gaan daar en een verademing in het VU. Andere vriendin lukte elke TP in het AMC niet, met alle stress vandien. Moest dan uiteindelijk onder ruggeprik, doordat haar baarmoedermond wat littekens had. In VU ging dit later elke keer probleemloos! Toeval?

In ieder geval hebben wij echt TE vaak gehad dat ze in het AMC door slecht noteren met verkeerde medicatie, dosis en timing aankwamen! Ook volgden ze daardoor veel van de beloftes niet op. Wekte geen vertrouwen en zelf scherp zijn, terwijl je zwaar onder de hormonen zit, is ook suboptimaal. Onze korte tijd in het VU geeft al een heel andere indruk. Dossier wel bijgehouden en gelezen! Ook goed gefundeerde argumenten over de aanpak.

Maar goed, elke ervaring is subjectief.

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal!

Wij zijn vorig jaar april of mei of zo gestart in het AMC, (daarvoor in ander ziekenhuis) in september op wachtlijst voor icsi gezet. Ze deden ontzettend vaag wanneer we aan de beurt zouden zijn. (zie eerder bericht.) Tot onze vreugde zijn we 4 weken terug uitgenodigd voor de informatiebijeenkomst en hebben we van de week ons startgesprek.

Uiteindelijk gaat het dus allemaal redelijk vlot, maar het meest vervelende was dat ze ons niet konden zeggen of we februari of bijv. oktober op de bijeenkomst zouden worden uitgenodigd. Ben nu heel benieuwd wanneer we gaan starten!

Er waren zo ontzettend veel stellen op de bijeenkomst, dus ik snap nu wel dat er heel veel mensen in het zelfde schuitje zitten.

Heel veel succes allemaal!

Geplaatst

Hi Hannie,

het startgesprek is een goed teken. Even afhankelijk van je cyclus zou ik zeggen dat je binnen 3 maanden aan de beurt bent....

Maar misschien heb ik het fout...

Enne.. het kan helpen met ze mee te denken. Mijn ervaring is dat ze bij het startgesprek - aan de hand van je cyclus of tewel verwachte ongesteldheid- kijken of er plaats is. Je kan dan suggereren aan de pil te gaan zodat je precies op het eerst volgende open plekje gewoon aan de beurt kan zijn..

Succes!

• 3 maanden later...
Geplaatst

Hallo allemaal!

Ik ben net nieuw op dit forum en zie een topic over het AMC!

Nu wil het zo dat wij daar in juli ons eerste gesprek gaan hebben.

In Zwolle hebben we al een aantal IUI's gehad en 1x een ICSI zonder terugplaatsing. Dat laatste was in januari 2008. daarna hebben we een lange pauze ingelast. Nu begon het toch weer te kriebelen en aangezien we zijn verhuist en ik zelf in het AMC werk besloten om ook daar de rest van het traject te gaan vervolgen. Er is zowiezo een wachtlijst voor ICSI van 6 maand werd me verteld. Ik verwacht vandaag of morgen de afspraak door de bus voor ons eerste gesprek. Ze zullen wel weer wat onderzoeken over willen doen dus voor we daadwerkelijk aan de behandeling beginnen zullen we wel ergens in 2011 zitten denk ik..

Ik hoop zelf ja/febr '11.

Eerder willen we zelf niet ivm met een opleiding waar ik nu mee bezig ben en pas in sept '11 afgerond is.

Maar we verwachten ook niet eerder te kunnen starten dus dat komt dan weer mooi uit.

Hoe zijn jullie ervaringen nu inmiddels?

Geplaatst

Hoi Joekie,

Ik ben bezig met de 3e poging ICSI in het AMC. Hoewel wij nog geen succes hebben, zijn we erg tevreden over het AMC.

Nooit wachttijden, vriendelijke artsen en altijd tijd voor vragen. Wat wij ook erg handig vinden, is dat je je vragen ook per mail kunt stellen en altijd dezelfde dag nog antwoord krijgt.

Dus wij zijn tevreden, nu nog een tevreden resultaat!

Groet,

Linda

Geplaatst

Hoi Joekie,

Wij lopen ook in het AMC en horen morgen het plan van aanpak. De artsen en verpleegkundigen zijn echt heel vriendelijk en tot zover zijn wij tevreden.

Je moet echter wel engelengeduld hebben! Op 9 december hadden wij het eerste gesprek en gingen de onderzoeken van start. Op 26 maart was het laatste afrondende onderzoek en morgen 20 mei krijgen we dan eindelijk te horen wat er nu verder gaat gebeuren. Wel hebben we het geluk gehad dat wij al in januari op de wachtlijst voor IVF zijn gezet. (met dank aan de professor) Anders hadden we pas vanaf morgen op die lijst gestaan. Nu hebben we in ieder geval al 4 maanden wachttijd er op zitten.

So far so good dus....

Geplaatst

Ja, maar engelengedult heb je volgens mij overal nodig hoor...

Gelukkig hebben wij al heel wat onderzoeken achter de rug in een ander ziekenhuis.

HSG, samenlevingstest ed hebben we daar al gehad...

Ik neem aan dat ze alleen zaadonderzoek/bloedonderzoek en evt een echo willen overdoen in het AMC...??

We zien het wel..

Vandaag weer geen brief bij de post helaas..weten we nog niet wanneer de afspraak nu staat...

Welke professor heeft jullie toen op de wachtlijst gezet?

Wij willen per jan/febr graag starten en zowiezo niet eerder dus we hebben nog even de tijd..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden