Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wij staan op de wachtlijst bij het amc vanwege de doorverwijzing naar tese door het vu. Als ik mocht kiezen zou ik altijd voor het vu gaan, al was het alleen maar vanwege het aparte gebouw waarin het ivf-centrum zit. Bovendien: geen enkele wachtlijst daar!!! Ik baalde echt dat ze ons niet verder kunnen helpen en we dus weg moesten...

• Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee, ik werk zelf in het AMC dus dat is tien keer makkelijker! Kan ik zo op mijn werk even weglopen naar de poli toe. Daarbij kunnen we zelf toch niet eerder beginnen dan jan/febr 2011 dus die wachtlijst maakt voor ons niet uit..

Ik vind het AMC een topziekenhuis (heb geen ervaring met de poli) dus wil het graag in m'n eigen ziekenhuis doen..Voel me er thuis...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik wil heel graag even mijn verhaal kwijt.

Mijn partner en ik lopen al sinds dec '08 bij het AMC.

Uit onderzoeken is gebleken dat ik PCO heb en dat mijn linkereileider dicht zit. Wij staan sinds nov '09 op de wachtlijst voor IVF. Ons is destijds verteld dat het maximaal 6 maanden kan duren voordat je wordt uitgenodigd voor de voorlichting. Als je die eenmaal hebt gehad dan duurt het ruim 2 tot 4 weken voordat je daadwerkelijk mag starten. Als je uitgaat van nov en je telt daar maanden bij op dan zouden wij dus nu in aanmerking moeten komen voor de voorlichting. Toevallig heb ik vandaag het CVV gebeld en die zeiden dat de eerstvolgende voorlichting begin juni plaatsvindt en dat de uitnodigingen gisteren zjin verstuurd. Helaas hebben we nog niets ontvangen (kan natuurlijk nog). Ik hoop het tenminste... Want de volgende voorlichting zal pas weer over een aantal maanden zijn. Nu vind ik het best lastig met het inplannen van vakanties etc. want je wilt natuurlijk wel beschikbaar zijn, mocht je worden uitgenodigd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zo naar toe heb geleefd en in de veronderstelling was/ben dat wij dit keer wel een brief zouden ontvangen. Nouja, ik moet het nog maar even afwachten. Ik ben nu iets te voorbarig. Geduld is een schone zaak zeggen ze. :-)

Ik wil iedereen die bezig is of nog moeten starten heel veel succes toewensen!

Groetjes,

Lisa29

Geplaatst

Wij hebben vandaag echt heel goed nieuws gekregen. Het zaad van mijn man is van "slecht" naar "goed" gegaan.

Zoals het zaad nu is, zou het een kwestie van afwachten moeten zijn, en kan het dus ook op de "gewone" manier.!!! Goh wat is dat voor ons goed nieuws zeg!!!

Ik heb mijn man nog nooit zo zien stralen. Hij gaf bijna warmte af ;-) Drie keer daags de kruiden en alle vitaminepillen bij elkaar hebben geholpen.

We mogen zodra ik ongesteld ben geworden beginnen met IUI met hormonen en dat proberen we dan 6 keer. Is het daarna nog niet gelukt dan gaan we wel over op IVF.

De arts gaf aan dat we wel op de wachtlijst gezet moeten worden voor IVF voor het geval de IUI niets doet. Toen wij aangaven dat wij dat al stonden is ze het toch even gaan checken voor de zekerheid. En ja hoor..pffff...keurig vanaf 21 januari 2010 staan we op de lijst.

De wachtlijst voor IVF is tussen de 6 en 9 maanden. 4 maanden wachttijd hebben we er al op zitten nu en mocht de IUI niets worden dan stromen we sneller door.

De prikinstructies hebben we ook gehad en de puregon pen nu maar wachten op mijn menstruatie en dan mogen we beginnen.

Mocht het allemaal niet lukken dan hebben we in ieder geval ons best gedaan! Het niets doen en afwachten is het ergste.

Voor nu zijn we helemaal blij en blijven we aan de vitaminepillen en de kruidenmengsels (hoe goor ook)

Geplaatst

Mijn man slikt:

Super Visolie Omega 3-6 van Lucovitaal 1 's ochtends en 1 's avonds

Kruidvat Vitamine C-1000 1 's ochtends

Kruidvat Zink-Selenium 1 's ochtends en 1 's avonds

Kruidvat foliumzuur 1 's ochtends

Action Vitamine B- complex 1 's ochtends

Is gestopt met roken en draagt helemaal geen ondergoed meer ;-)

van de acupuncturiste heeft hij een chinees kruidenmengsel voorgeschreven gekregen dat hij drie maal daags moet oplossen in water (1 theelepel):

Mijn man is vanaf de eerste slechte uitslag van het zaad (oktober '09)begonnen met de vitaminepillen en de kruiden en is in december gestopt met roken, gaat niet meer in bad etc.

Wij hebben geen andere verklaring voor de verbetering van het zaad dan door het gebruik van de voedingssupplementen. In het kort: voor ons werkt het, maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat het bij iedereen helpt. Was het maar waar..

de eerste hobbel is nu genomen. De hoogste berg moet nu beklommen worden... zwanger worden

Geplaatst

Jeetjemikke...Dat krijg ik er bij mijn vriend niet in hoor....En zonder ondergoed...jakkie...haha..

Nee. Dat gaat em hier niet worden.

Hij slikt wel visolie capsules trouwens...

Geplaatst

Stilte voor de storm zeker ;-)

Super dat je al zo snel een afspraak hebt! Op naar de 22e juni!

Geplaatst

Ik hoop het...zou gezellig zijn:good1:

Ja, lekker he! Zo snel een afspraak! Ben er wel blij mee...

Heb voor die tijd nog aardig wat te doen dus dan gaat de tijd ook lekker snel..

Geplaatst

Nou...ik vertelde het mijn vrien en jawel...hij vond het prima om tabletten te slikken ;)

Dussss....net in de supermarkt gekocht:

Multi A-Z compleet 2x per dag

Vitamine B 1x per dag (incl foliumzuur)

Calcium magnesium zink 3x per dag (zal ie wel eens gaan vergeten..)

Visolie capsules slikte hij al..Dat gaat gewoon door.

Ben benieuwd :)

Geplaatst

Wat goed dat hij meewerkt!

Eerlijk gezegd heb ik mijn man min of meer voor het blok gezet aan het begin van het traject.

Hij had de gedachte....1 zaadcel is genoeg.. Die halen "ze" eruit "doen" dat bij het eitje en bij wijze van spreke "klaar is klara"

Mannen komen van mars en vrouwen van venus..of was het nou omgekeerd lol.

Ik heb hem dus het hele traject uitgelegd en ook verteld dat als hij door zou blijven roken, de slagingskans bij IVF met 50% zou dalen en ik er dus helemaal niet aan zou beginnen.

Het was voor mij volledige medewerking van zijn kant, of ik zou het traject stopzetten. Leeftijd speelt voor ons een rol natuurlijk..en ik ga niet voor halfbakken. Of we doen het goed qua levenstijl, kruiden etc...of we doen het helemaal niet. Ik lig tenslotte niet voor mijn plezier met mijn benen wijd een paar keer per maand en dan zou meneer lekker aan de peuk gaan...neeee..... dat werkt zo niet ;-)

'tklinkt nu alsof hij maar wat aan klojood..en da's echt niet zo. Heb de liefste vent op deze aardkloot, maar soms hebben mannen een extra zetje nodig om ze de ogen te openen. Nu krijg ik soms op m'n donder ahum als ik m'n vitamientjes vergeet... en zo hoort het ook LOL

Geplaatst

Klinkt als een goede samenwerking...Maar helaas werkt het bij ons niet zo aangezien ik liever een kindje heb als hij ;)

Als ik zeg dat hij dit en dat niet meer mag of anders begin ik er niet aan dan zegt hij: Prima! :)

Nee..hij vind zo'n kleintje enig maar hij mist nu nog niks omdat hij het niet heeft...Hij vind het vooral eng, zo'n grote verantwoording..

Gelukkig is er bij ons het één en ander verandert...Bij de laatste poging in 2008 wilde hij dat ik alle verantwoording nam voor een kleine...hij wilde niet thuis oppassen want dat vond hij een te grote verantwoording... Ik drukte hard mijn zin door en dacht...komt wel goed..

Nu kwam hij ineens met het feit dat hij kindjes wilde en opnieuw een behandeling en hij zegt zelfs dat hij wel thuispapa wil worden!!

Ik heb een goede baan waar ik ontzettend graag in werk dus dat zou ik ook wel prima vinden..:)

Wat kan een situatie veranderen!! En alleen omdat ik de druk van de ketel liet..

Geplaatst

Het was geen onwil van zijn kant, maar meer wat gelatenheid zeg maar. Hij liet alle info over zijn heen komen en vond dat al meer dan genoeg. Er nog naar "handelen" was weer een stap verder.

feit is dat ik moet proberen het beste eitje te leveren en hij moet proberen z'n beste zaad te produceren. Zo heb ik hem dat duidelijk gemaakt. Mocht het dan allemaal niet lukken dan hoeven we onszelf helemaal niets te verwijten.

Wel super dat je vriend thuisblijfpapa zou willen zijn! Dat zou een hoop geregel met kinderopvang etc schelen zeg! Ik kan je vertellen dat dat hier niet gaat gebeuren hoor ;-)

Geplaatst

Er staat bij mij zowiezo wat minder druk op de ketel. Na de ellende van een extreme vroeggeboorte, miskraam en gelukkig daarna een gezond jongetje weet ik hoe bijzonder en wat een wonder het is om een kind te krijgen. Ik heb dat mogen meemaken, en als het nu nog een keer zou mogen pffff...zou echt weer een wonder zijn.

Ik besef me heel goed dat ik echt in mijn handjes mag knijpen dat ik al moeder ben. Denk dat het voor mij al wel scheelt. Het zou voor mij moeilijker te handelen zijn als ik nog geen kind zou hebben.

Mijn man heeft nog geen kinderen dus voor hem is alles nieuw en hij wil het dan ook zo graag.

Geplaatst

Ja dat zou zeker een hoop gedoe schelen..

Hij ka zowiezo veel vanuit huis werken dus dat is mooi..

Mijn buurvrouw gaat in juni bevallen en ik ga 1 dag in de 2 weken oppassen op hun kleine. Mss kunnen we daarin mekaar wel helpen als ik ook ooit een kleine krijg. Ik wil 4 dagen werken en dan moet het wel in orde komen denk ik zo...

Maargoed...eerst maar eens zwanger zien te raken :)

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik hoorde afgelopen woensdag dat het CVV eindelijk gaat verhuizen. De arts vertelde me dat ze gaan sluiten half september en oktober, de assistente wist dat niet, en vertelde dat ze half oktober gaan verhuizen..

Nu wil ik een vakantie plannen, en het liefst tijdens hun sluiting...hebben jullie hier iets over gehoord???

Geplaatst

Nog niet gehoord, maar spreek ze maandag weer, zal er dan gelijk even naar vragen (ook bij ons ivm planning van de volgende cryo wel belangrijk ;-)).

Geplaatst

Mirjan,

Ik ben vorige week op het cvv geweest en de ivf arts gaf aan dat er in september en oktober geen behandelingen worden uitgevoerd. ik ga ervan uit dat dit voor alle behandelingen geldt en niet alleen voor zoek-icsi. maar dit heeft ze niet concreet gezegd.

wij starten daarom pas eind oktober met onze 1e behandeling.

Geplaatst

Oh echt??? .... Dat meen je niet grrrrr....dat gooit behoorlijk roet in het eten!

Miepie, goed dat je maandag er even naar gaat vragen, want ben nu wel erg benieuwd.

Geplaatst

Net de CVV aan de lijn gehad (ivm inplannen cryo); ze sluiten half oktober, dus starten vanaf half september/eind september geen nieuwe pogingen. Hoe lang het ging duren konden ze niet precies zeggen...

Sonja, jij zou als het goed is dus wel gewoon moeten kunnen starten in juli. Wij staan voor augustus weer ingepland - eerst even lekker op vakantie!

Geplaatst

Jeetje meiden, balen dat ze ook even helemaal sluiten, maar als het goed is worden de wachtlijsten daarna kleiner!!!

Krijgen ze ook meer ruimte en personeel voor het lab...

Ik ga duimen dat jullie voor die tijd al goed nieuws hebben!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden