Ga naar inhoud

minimaal 3 follikels nodig voor punctie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meiske, Diane, Tinus1 en alle andere lezeressen

Allereest mijn felicitatie's nog voor jou meiske!!!

Spannend bijna je 1e echo dat lijkt mij het mooiste moment, werkelijkheid! Dan zie je het met eigen ogen!

Ze hebben vandaag 1 emmie in mijn buik geplaatst en ik heb nu nog 2 eskimootjes. Ik was wel blij met dit resultaat. Je hoort toch ook nog vaak dat er niets is om in te vriezen. Ik zei tegen man man toen we buiten stonden: theoretisch gezien zijn we nu zwanger, en dat vond ik wel een fijn idee.

Nu duimen draaien

Kuzzz

Diana

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Diane,

Las bij een ander forum dat er 6 bevrucht waren! Goed zeg!

Morgen de TP. Heel veel succes en vooral succes met het wachten. Duurt zo lang....

Groet Tinus

Geplaatst

Hey Tinus,

KLopt, 6 bevruchte eitjes ! En de hoeveelhei en kwaliteit van het zaad wa ook ontzettend vooruit gegaan van 700.000 naar zelfs 2 miljoen !

Ja het wachten duurt altijd lang, maar gisterenmiddag hadden we een verjaardag en dus mooi afleiding, de morgen is nu ook al om en om 15.00 vertrekken we richting Zwolle.

Spannend !

Groetjes

Diane

Geplaatst

Diane, heel goed nieuws dus.

Veel succes vanmiddag en dan maar wachten...

Ik vind het nu toch erg moeilijk worden en lang duren. Zit eraan te denken eerder een testje te doen, maar twijfel wel.

Tja misschien gewoon wachten, nou ja gewoon...

Groet Tinus

Geplaatst

Hallo meiden,

We zijn net terug uit Zwolle.

Om 16.15 uur was de terugplaatsing. Wel een bijzonder moment. We konden mooi meekijken en hebben gezien dat de 2 embryo’s teruggeplaatst zijn. We kregen zelfs een foto mee!

Nu maar hopen dat ze goed blijven zitten en groeien.

De overige 4 emmies waren niet goed genoeg om in de vriezer te plaatsen, helaas. Maar misschien is het helemaal niet nodig, hopen we.

Duimpjes drukken !!!

Ga me eens op het wachtbankje planten.

Liefs Diane

Geplaatst

Goed zeg. Bij mij hetzelfde. Ook niets in de vriezer, maar hoop ik ook niet nodig te zijn. We hebben erg veel hoop dat dit gaat lukken. Heel spannend.

Heb ook twee emmies terug geplaatst gekregen. We hebben geen foto, maar het was heel bijzonder.

Ik duim met je mee.

Liefs Tinus

Geplaatst

Een foto is echt gaaf denk ik om te zien, al is het nog niet veel.

Ik ga trouwens niet eerder testen(zeg ik nu) ik denk dat ik het geduld wel kan opbrengen. Jullie hebben er allebei 2 emmie's nu in je buik geeft dat ook meer slagingskans eigenlijk?

Ik krijg er maar 1 omdat ik 30(bijna 31) ben.

Groetjes

Diana

Geplaatst

Hoi Diana en Tinus,

Onze gync. gaf aan dat er bij 2 emmies de kans groter was. Neem aan dat als dat niet zo was je ook niet zomaar 2 teruggeplaatst krijgt.

Dus gezien mijn leeftijd hebben we samen met de gync. besloten voor om 2 terug te plaatsen.

Het was zeker een bijzonder moment. Maar Diana ik begreep dat jouw man niet mee kon kijken ? In welk ziekenhuis had je de tp dan?

Tinus, kon dat bij jou wel ?

groetjes en ik hoop dat al onze emmies lekker blijven zitten en groeien!

Liefs Diane

Geplaatst

Hoi,

Mijn man was er wel bij maar bij ons ging het alleen met zo'n buisje oid. Dus verder was er niets te zien en er werd ook geen echo gemaakt ofzo.

Ik was voor de pu en tp in medisch centrum kinderwens in leiderdorp.

Hoe voel je je vandaag Diane zo'n dag na de punctie?

Tinus hou je het wachten nog vol?

Groetjes

Diana

Geplaatst

Hallo,

Bij ons keek de gync. zelf op de echo om te kijken waar hij de emmies het beste kon plaatsen. Ook werd het slijmvlies nog even gemeten. Hij zocht het midden van de baarmoeder op en daar zagen we live op de echo dat ze geplaatst werden.

Heel bijzonder.

Je bedoelt een dag na de tp denk ik.

Ik voel me goed, heb alleen een beetje last van obstipatie maar dat heb ik al vanaf dat ik de bolletjes gebruik. Verder wat moe.

En jij , hoe voel jij je ?

Op welke wachtdag zit je nu ? wd 3 ?

En Tinus, kun je je beheersen niet te testen?

groetjes Diane

Geplaatst

Bij ons was mijn vriend er ook gewoon bij en kon alles zien. De gyn. controleerde met de echo waar hij de emmies plaatste. Dus ook live gezien. Per emmie een luchtbelletje waardoor je kunt zien waar ze liggen. 1 ergens opzij en 1 heel hoog geplaatst. Wat een wonder tot zover...

Ik heb soms ook een beetje last van obstipatie, vermoeidheid en soms tegen het misselijk aan. Dat zijn alleen bijwerkingen van die bolletjes volgens mij. T/m zondag had ik last van pijnlijke borsten, en ineens niet meer.... Weet niet of de ovitrelle spuit is uitgewerkt na precies 2 weken. Heb ook niet meer het opgeblazen gevoel... Weet ook niet wat ik ervan moet denken. Je hoort zoveel meiden met allerlei klachten, die heb ik niet... weet niet of het goed is of niet...

Het wachten duurt erg lang en vooral als je leest dat sommige wel eerder testen en dat het al wel kan. Misschien ga ik er een test aan wagen morgen...wd 11.

Dit weekend gaan we een langweekend naar een waddeneiland. Lekker uitwaaien. Is het positief gaan we dat lekker vieren. Negatief ga ik het heerlijk weg drinken met een heerlijke wijn bij het eten... ha ha.

Intussen word ik steeds meer onzeker erover en heb minder zin in het testen omdat dat ook de harde waarheid kan worden. Misschien lees ik ook wel teveel op het forum.. Was in het begin erg positief, maar misschien komt het wel weer.

Veel liefs Tinus

Geplaatst

Hoi Tinus,

Die vermoeidheid heb ik ook. tegen misselijk aan niet wel, zuurbranderig gevoel.

Heb ook het idee dat mijn haar voor geen meter wil zitten en of het eerder vet word.

Ik heb vandaag nog met de IVF-afd. gebeld en daar gaf de verpleegkundige aan dat de symptomen die wij hier noemen niet van de hormonen of bolletjes kan zijn.

Wel raar dat meer vrouwen er hier over hebben en er last van hebben, maarja...

ik denk dat ik me hou aan het testen op dag 14, dat heb ik ook nog even nagevraagd. eerder testen was niet verstandig.

Lekker een weekend naar de wadden, heerlijk toch, ga je daar testen of doe je dat nog voor het weekend.

Positief blijven Tinus, kijk maar eens naar al die groene regels bij het wachtbankje !!!

Liefs Diane

Geplaatst

Ja klopt dat 'kapsel' van mij zit ook niets. Zelfs naar de kapper geweest, helpt ook niets. Uitzak kapsel.

Vreemd dat die 'klachtjes' niet van die bollen komen. Staat wel iets over op de bijsluiter.. vermoeidheid.

Tja weet het nog niet. Neem in iedergeval testen mee en het schema over die bollen...

Weet ook wel dat ze natuurlijk niet voor niets zeggen; testen op dag 14... Misschien gewoon afwachten.. en ja de groene regels komen steeds meer..

Gek he, vorige week was ik zooo positief en nu wisselen mijn gedachten en gevoelens. Blijf wel hopen. Heb er ook twee terug, kan toch wel eentje blijven zitten???? Liefs twee... ha ha.

Veel liefs Tinus

Geplaatst

Zou het dan toch de hormonen zijn, dat je gedachten en gevoelens zo wisselen ?

Vast wel !

Precies, het liefst twee.... afwachten maar dus...

liefs Diane

Geplaatst

hey,

Nou van obtipatie hier geen last meer blijf naar de wc lopen.

Even een andere vraag; ik moet maandag naar de tandarts en zal verdoofd moet worden en misschien ook wel een fotootje, kan dit geen kwaad???

Weten jullie dat?

Ik heb nog steeds geen zenuwen ik hou me eigenlijk meer met andermans verhaal bezig. Merk wel dat als ik heb gegeten dat ik mij extreem vol voel en zit dan tegen misselijkheid aan. Bij alles denk ik dan steeds, zal er wel bij horen.

Hoe is het bij jullie???

Liefs

Diana

Geplaatst

HAI Dames

succes met deze lastige wachtweken!

Tinus, ik had op 14-10 de tp en voor het eerst op 26-10 voor het eerst getest en deze was positief.....

Mocht je toevallig vroeg testen en nog niet positief zijn dan nog niet getreuerd hoor, wellicht ben je dan te vroeg!

Fijn uitwaaiweekend!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoi Diana,

Hoe voel je je? En is het vol te houden met wachten...?

Heb je genoeg afleiding?

Dat van die verdoving zou ik even navragen, zowel bij de IVF-afd. als bij de tandarts.

Een foto maken mag volgens mij niet, vanwege de straling. Bel voor de zekerheid toch even met het ziekenhuis.... ik zou geen foto's laten maken en ook geen verdoving.

(dus geen tandarts, haha)

Ik ben ook veel met de andere verhalen hier bezig, heb ik zelf mooi afleiding.

Met eten heb ik ook dat ik sneller vol zit...

liefs, Diane

Geplaatst

Gisteren heb ik de stoute schoenen aangetrokken, zag er erg tegen op maar toch gedaan: TESTEN

Het duurde even, ongeveer 1 minuut, dacht eerst dat het niets werd en toen.....een heel licht streepje, gisteravond. Vanmogen nog een keer en iets duidelijker....

Erg spannend en voor mij nog heel onzeker, maar toch heel blij!!! Ga 14/11 nogmaals testen.

Hoop zo dat het goed blijft gaan deze keer....

Diana, als het kan zou ik ermee wachten en anders het bespreken met je tandarts.

Meiske74, Gelukkig niet te vroeg getest, maar wel vroeg....Nu kan ik me helemaal lekker ontspannen op het strand, vriend mee, hond en kat mee... heerlijk. Maar zaterdag nog een keer testen, dan eventueel afbouwen met de bolletjes en maandag het zh bellen. Vind het ook nog wel spannend om met die bollen te stoppen, kan je lichaam het nu helemaal weer overnemen?

Gaat het met jou ook goed?

Diane, hoe bevalt het wachten? Ik werd op den duur een beetje zenuwachtig van al het lezen....

Veel liefs Tinus

Geplaatst

Hoi Tinus,

Het ziet er naar uit dat je test de 14e ook positief zal zijn.....ik blijf duimen en ben erg benieuwd.

Nee hoor als ik lees ben ik meer met de verhalen van iedereen bezig als met mezelf.

Heel fijn weekend Tinus, lekker uitwaaien op de wadden.

liefs Diane

Geplaatst

Tinus,

SUPER Kan niet anders zeggen. Echt tof dat je een streep te zien kreeg.

Ik zal het morgen idd maar eens gaan navragen bij de (tand)arts. Ik moet een kroon hebben en geloof het of niet maar vanacht wakker gelegen van de kiespijn.

Ik kom m'n dagen wel door hoor maak me nog niet zo druk. Van het weekend ook een lekker vol schema met verjaardagsfeestjes dus het weekend vliegt ook wel voorbij maar dan komen de spannende dagen. Je kunt geloof ik vanaf dag 10 ongesteld gaan worden toch? Dat is al over 6 dagen en als ik dan zo denk dan denk ik; nog maar 6 ,wat vliegt de tijd zeg.

Tot laters.....

Diaan

Geplaatst

Hoi meiden,

Terug van een heerlijk weekend.

Net heel veel gelezen, maar wat gaat het snel op het forum.

Hier iets rustiger.

Houden jullie het nog een beetje vol?

Knap hoor Diane dat je wacht tot de officiele testdag. Moeilijk die laatste week.

Diana, ik zag dat jij een bloeding had gehad?? Innestelen, dacht je misschien? Zou toch wel kunnen. Je baarmoeder is zo gevoelig en het bloed heel snel.

Ik duim nog steeds voor jullie!!!!

Ik mag 10 dec. voor het eerst voor een echo. Hiervoor ook geen bloedprikken op waardes ofzo. Dus het gaat bij verschillende ziekenhuizen heel anders. Ik wacht nu maar braaf op 10 dec. (8 weken echo). Ben de bolletjes nu aan het afbouwen in 1 week.

Veel liefs Tinus

Geplaatst

Hoi Tinus,

Ik kreeg op wd 8 met de ochtendplas ineens wat bloed mee. gewoon rood. Nu is het dus over dacht ik meteen. Daarna werd het al snel bruine afscheiding. verder de dag geen last tot 's avond's weer dat bruine. volgende dag hetzelfde verhaal. Vandaag wd 10 alleen maar bruin. Wel last van mijn linker eierstok(denk ik) maar niet echt en ongi gevoel.

Hier zeiden ze al dat wd8 te vroeg zou zijn voor ongi maar ik twijfel nu of het wel innesteling is. Het blijft maar bruin.

Een kennis van me vroeg vandaag: kunnen het niet de eitjes zijn die ze hebben laten zitten. Volgens mijn man hebben ze de kleine follikels niet aangeprikt.

Maar goed het is dus afwachten tot zaterdag dan is mijn testdatum. Ben er wel op voorbereid nu dat het dus negatief zou kunnen zijn.

Vind het fijn voor je dat ji nogmaals positief getest hebt zeg. en dan nu je 1e echo. Een dag na mijn verjaardag dus die onthoud ik wel.

Liefs

Diana

Geplaatst

Lieve Diana,

Las net op 'wachtbankje nov.' dat het was doorgezet. Wat ontzettend kl**en.

Heb er geen woorden voor. Het lijkt me moeilijk voor je.

Ik weet ook dat als je hier door heen bent dat je weer 100% gaat voor een nieuwe poging, maar daar heb je nu niets aan. Denk goed om jezelf en we houden contact.

Liefs Tinus

Geplaatst

Diane,

Las dat je ook wat bloed hebt verloren, maar verder nog geen verschijnselen hebt van ongi. Gelukkig maar. Als je hier allemaal leest wie bloed verliest en gewoon zwanger blijft, moet je maar van het beste uitgaan. Kan me wel voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten.

Ik ben een keertje eerder zwanger geweest, toen had ik ook best veel bloedverlies, maar bij de 8 weken echo klopte er wel een hartje....

We houden contact.

Duim voor je dat het goed gaat...

Veel liefs Tinus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden