Ga naar inhoud

De eerste keer hier

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey,

Gisteravond/vanacht heb ik de pregnyl spuit gezet. Moet zeggen dat ik daar best een beetje tegenop zag omdat er was gezegd dat deze niet zo prettig zou zijn. Nou het viel me reuze mee voelde er eigenlijk niets van met de dcpt voel ik de vloeistof meer.

Vandaag heb ik wel al de hele dag buikpijn maar dat zal wel normaal zijn denk ik. Nu nog 1 nachtje slapen en dan op naar L'dorp voor de punctie.

Hou jullie op de hoogte!!!

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Diana,

Ik heb 8 follikels (tot nu toe) en wat formaat betreft goed, de grootsten 20 mm.

Vanavond om 22.15 moet ik de pregnylspuit zetten, daar had ik de vorige keer geen last van. Meer van het open krijgen van de ampullen zonder dat het glas versplinterd!

Woensdag ben ik injectievrij (dat wordt afkicken, haha)

Ik laat het over me heenkomen, iedereen ervaart het zo anders.

Succes morgen met de punctie !!

groetjes Diane

Geplaatst

Hallo mijn naam is Marian en samen met mijn vriend hebben we het een jaar geprobeerd om zwanger te raken, waarbij ik al snel een gevoel dat er 'iets' niet klopte, dus naar de huisarts gegaan voor hopelijk doorverwijzing naar gyn.

Eenmaal bij de gyn, gelijk voor mij 2 bloedonderzoeken voor de hormonen en een zaadonderzoek voor vriendlief.

Bij de uitslag werd bekend dat mijn vriend zwak zaad heeft, en wat beweegt, beweegt minimaal, dus werden we door verwezen naar Apeldoorn voor de behandeling ICSI.

Na eerst weer 2 zaadonderzoek bleek daar de gyn overtuigt te zijn dat we bij hun op de goeie plek waren, en dat IUI voor ons geen optie was.

Verder zijn we begonnen met onze eerst poging in juli.

Op 4 juli ben ik toen begonnen met decapeptyl.

Ondertussen moest mijn vriend de verplichte zaadonderzoek weer doen voordat je begint met de poging.

De 15e moesten we terugkomen, of ik nu ongesteld was geworden of niet, en toen kregen we slecht nieuws: er was enkel sporadisch een zaadcel te zien, maar dus zo slecht dat zelfs de poging stop gezet kon worden, maar ze besloten toch gewoon nog een dat mijn vriend voor de 22 juli naar Nijmegen moest voor nog een test, want dat kwam mooi uit, want ik moest nog zeker een week doorspuiten.

Ondertussen was ik 2 dagen later gewoon ongi geworden, dus hoopten we de 22e beter nieuws te ontvangen, en gelukkig was dat zo: 10 zaadcellen gevonden, en dus genoeg om door te gaan.

Maar ze headden overleg gehad met Nijmegen, stel dat er na de punctie geen zaadcellen worden gevonden in de gewone zaadlozing, dan werd er een noodingreep gedaan bij mijn vriend, maar zelf dacht de gyn dat haast niet nodig te zijn.

De volgende dag begon ik extra te spuiten met 150e puregon, de 31e moesten we terugkomen voor de echo voor de eicelblaasjes, dat bleken er een heleboel te zijn!

Ik moest zelfs bloedprikken voor de waarden te bepalen of de punctie al die zondag gedaan kon worden.

Dat bleek na een telefoontje toen we thuis waren, nog niet zo te zijn, dus nog zeker 1 dagje extra spuiten, zaterdagmorgen, 1 aug weer terug naar Apeldoorn voor bloedprikken, na een uurtje kregen we alweer telefoon; ja het was goed, dus maandag 3 aug om 07.45 de punctie..

Ik was erg zenuwachtig, en het bleek erg pijnlijk te zijn, en er werden veel blaasjes aangeprikt, maar het ging niet helemaal van het leiendakje, linkereierstok was moeilijk te vinden..

Toen mijn vriend naar Nijmegen mocht met de eventuele celletjes, kreeg ik tegen 10uur het eerste slechte nieuws; eerste zaadlozing; geen zaadcellen, hij moest nog een keer..

Na 3 uur wachten, toen mijn schoonvader belde vanuit Nijmegen, omdat hij mee was uit voorzorg; bleek het nog erger te worden; 2e zaadlozing ook niks, en mijn vriend werd klaargemaakt voor de noodingreep...

Vanaf 3 uur hoorde ik niks, maar om 17uur kreeg ik de naarste klap; zelfs naar de mese en tesa behandeling, waarbij ze alleen 1 kant konden doen, omdat die operatie en onderzoek te lang ging duren voor mijn 22 gevonden eicellen, waren er helemaal geen zaadcellen gevonden. Dus moesten de 1e poging als mislukt beschouwen.

Maar 2 dagen later belde Nijmegen ons; een afspraak voor een tp van eventueel 2 embryo's, er waren toch nog 2 zaadcellen gevonden uit de eerste zaadlozing, waarbij er dus 2 bevruchtingen waren plaatsgevonden...

Maar de dag van tp toen ik de arts sprak, bleek er nog 1 over te zijn, c- kwaliteit....maar die is helaas niet verder gaan delen dan dat, een dag voor de testdag werd ik ongesteld...

Zo en dat was mijn lang verhaal.

Ondertussen beginnen we net met de 2e poging, 11 nov begin ik weer met decapeptyl, 25 nov eerste afspraak ziekenhuis, als ik ongesteld ben(geweest) hopelijk de 26e beginnen met de puregon die van 150e naar 125e is gebracht..

Mijn vriend heeft vandaag weer zaadonderzoek gehad; volgende week daar de uitslag van, als er genoeg is en goed is, vriezen ze het in, wat we hebben gevraagt bij het gesprek na de 1e mislukte poging.

Het kan zijn dat mijn vriend dan nog een keer moet, voor wat extra, zodat we een voorraadje hebben voor de bevruchting...we wilden eigenlijk nog meer zekerheid hebben..

Ben dus erg benieuwd hoe die uitslag zal zijn!

Geplaatst
Hoi Diana,

Ik heb 8 follikels (tot nu toe) en wat formaat betreft goed, de grootsten 20 mm.

Vanavond om 22.15 moet ik de pregnylspuit zetten, daar had ik de vorige keer geen last van. Meer van het open krijgen van de ampullen zonder dat het glas versplinterd!

Woensdag ben ik injectievrij (dat wordt afkicken, haha)

Ik laat het over me heenkomen, iedereen ervaart het zo anders.

Succes morgen met de punctie !!

groetjes Diane

Hoi Diane,

reageer even op je vraag tumor zit er nog die heeft dus mijn hypofyse verstoord en daardoor was/ben ik onvruchtbaar. nu is die dusdanig verkleint dat het niet meer zichtbaar is op de scan.

vandaar dat ik dus in de molen zit.

heb maandag de echo ben echt zenuwachtig hoop dat het deze maand nog punctie wordt.

nou jij bent al bijna zover zo te lezen.

wens je heel veel succes vanavond met pregn. ik krijg er altijd een dikke bult op mijn buik is best een gemene prik vind ik.

we horen jouw vervolg nog!!!!!

Groetjes Yasmine

Geplaatst

Hoi Yasmine,

de pregnylprik van gisterenavond was een heel avontuur....

Nou de pregnylspuit is gezet gisterenavond, maar dat had nog heel wat voeten in aarde......

Een half uurtje voor ik de spuit moest nemen de pregnyl uit de koelkast gehaald.

Kunnen de ampullen mooi op temperatuur komen.

Tot mijn schrik kom ik er achter dat ik van de apotheek geen spuitjes heb meegekregen......

Dus de apotheek gebeld om te horen welke apotheek dienst had, gelukkig die in het ziekenhuis, dat is maar 10 minuutjes rijden. Dus hup in de auto naar het ziekenhuis en daar lagen de spuitjes al klaar. De pregnyl meegenomen zodat ik daar ter plekke kon spuiten (in het invalidentoilet...) anders kwam ik met het tijdstip van het spuiten in de knoei.....

Pfff een heel gedoe hoor. Ga de apotheek er nog wel op aanspreken dat de spuitjes er niet bij zaten. Had het zelf natuurlijk ook na moeten kijken.

Nahja, dat weet ik nu voor een evt. volgende keer....

Een heel verhaal, maar het is gelukt. En vandaag niets spuiten en een rustdagje.

Op naar de punctie van morgen!

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi,

Vandaag de pubctie gehad en moet zeggen, ik zag er zo tegen op dat het me nu eigelijk wel weer is meegevallen. Deed wel pijn natuurlijk maar ja dat hoort er nou eenmaal bij.

Ik had 7 goede eicellen en nu wachten op telefoon vrijdag of er bevruchtigingen hebben plaatsgevonden> Zo ja dan heb ik zaterdag de tp!

Diane S6 morgen!!!

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Diana,

Spannend vandaag telefoontje of er bevruchtingen hebben plaats gevonden en zaterdag de terugplaatsing... spanned hoor.

Wij horen het zaterdag en de terugplaatsing is dan waarschijnlijk maandag.

We gaan mooi gelijk op en komen straks hopelijk gelijk op het wachtbankje.

Liefs Diane

Geplaatst

Hoi,

Nou het MCK heeft gebeld en goed nieuws!

Van de 7 zijn er 6 bevrucht.

Morgen om 10.15 u de tp en dan mezelf op het wachtbankje laten neer ploffen.

Heb nog steeds wel wat last van m'n buik en heb vanacht echt slecht geslapen van de rug pijn maar nu gaat het wel weer iets beter. Ik doe het gewoon lekker rustig aan!

Diane spannend he wachten op dat ene telefoontje?

Ik hoop dat jij ook zulke resultaten krijgt.

Groetjes

Diana

Geplaatst

Hoi Diana,

Mooie resultaten, had bij de andere items ook al e.e.a geschreven.

Nou het mag van mij zaterdag zijn, mijn man is ook erg beniewd naar het telefoontje !!

Groetjes

Diane

Geplaatst

Hoi,

Sinds vanochtend 10.15u heb ik 1 emmie in mijn buik. Echt grappig. Toen ik buiten was zei ik tegen mijn man: theoretisch gezien zijn we nu zwanger.

Nu maar duimen dat mijn buik ook accepteerd om zwanger te blijven.

Van de 6 emmie's heb ik nu nog 2 eskimootjes. De rest was niet meer van goede kwaliteit. Maar ik ben al zeer blij met deze uitkomst!

Ik ga mij nu op het wb nov plaatsen.....Jippie!!!!!

Ik hoop daar snel nog meer namen bij te zien!!!

Tot snel weer

Kuzzzz

Diana

Geplaatst

Hoi Diana,

En hoe voelt het nu, een emmie in je buik ???

Goed zeg, nog 2 eskimootje !

Binnekort hoop ik ook op het wachtbankje plaats te nemen. Maandag is de terugplaatsing !

Ik hoop dat je emmie lekke blijft plakken.

groetjes Diane

Geplaatst

Heej,

Nou Emmie voelt wel goed aan hoor!

Of zoals de arts m noemde "Guus" naderhand bedacht ie ook dat het een "Truus" kan zijn natuurlijk.

Dus bij deze heeft onze emmie de doopnaam "guus" klikt wel grappig

Heb nog wel last van m'n buik maar dat kan geen kwaad. Verder ben ik ook lekker snel moe.

S6 bij de tp vanmiddag!!!

Groetjes

Diana

wd2

Geplaatst

Hoi Diana,

Nog maar 7 daagjes wachten !!!

Ga je ook precies na 2 weken testen of wordt je een vroegtester ??

Wij willen het volhouden en testen niet eerder dan de 23e...

goed weekend

liefs Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden