Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heej IVF moeders,

Mijn naam is Diana en ben sinds 18-09-09 getrouwd. Ik ben 30 jaar en manlief is 40 jaar. Ik zit nu 2 weken officieel in het ivf traject. 12 oktober ben ik begonnen met de DCPT. En nu nog steeds aan het afwachten wanneer ik een punctie kan laten doen.

Na 2 jaar "geoefend" te hebben bleek ik niet zwanger te kunnen worden via de natuurlijke weg. In februari j.l is bij mij endometriose geconstateerd. Ben 5 maanden in behandeling geweest met de Zoladex injectie's waardoor ook ik in de overgang kwam en nu gelijk opvolgend gestart met de dcpt en puregon.

Het is nu afwachten! Ik hoop mij dan ook binnenkort op het wachtbankje te kunnen gaan melden.

Ik wens iedereen hier heel veel succes en sterkte!

Kuzzz Diana

Guest Diane180
Posted

Hallo Diana,

Ook ik ben 12 oktober begonnen met deca, vrijdag heb ik weer een echo om te bepalen wanneer de punctie en terugplaatsing zal zijn.

Bij welk ziekenhuis ben je onder behandeling ?

Succes met de behandelingen

groetjes Diane

Posted

Wat leuk dat ik nu al van die lieve berichtjes krijg.

Dank jullie wel alvast. Vind het prettig om hier te lezen hoe iedereen de behandelingen ervaart!

Diane,

Ik zit bij het groene hart zh en de punctie en tp zal in medisch centrum kinderwens in leiderdorp gebeuren. Ik moet donderdag weer voor een echo en ik zelf denk van het weekend ook nog wel want ze groeien niet zo hard. Zondag kreeg ik te horen dat ik er rekening mee moest gaan houden dat we vandaag ook te horen konden gaan krijgen dat we nu al moesten stoppen omdat het gewoon te langzaam ging. Er zwaren nu vanochtend 7 follikels te meten waarvan de grootste 16,5 en de kleinste die ze meten was 9. Er zaten nog wel wat meer kleintjes maar die meten ze nog niet.

Voor jou ook veel succes weer vrijdag!!!

Voel je je verder goed?

groetjes

Posted

welkom hier, en heel veel succes met wat allemaal komen gaat!

Guest Diane180
Posted

Hoi Diana,

7 follikels is toch heel wat hoor. En volgens mij groeien ze zo'n 1 per 2 dagen.

Maar bij mij bij de IUI's ging de groei heel snel. Binnen 2 dagen na een echo (toen waren ze ongeveer 17/18) zaten ze toen al op 21..... dus je kunt nog een groeispurt krijgen, wie weet!

Donderdag voor jou weer een echo, spannend ik hoop dat ze goed groeien !

Verder voel ik me goed. Van de spuiten geen last, de puregon voel ik wel goed mijn buik ingaan, maar dat is ook alles. Ook geen huilbuien, blauwe of zere plekken van het spuiten , niks van dat alles gelukkig. Wel wat eerder moe.

En hoe voel jij je ?

groetjes Diane

Posted

Hey Diane,

Gelukkig zijn het er nu 7 die ze hebben gemeten want het zag er echt een beetje somber uit voor ons.

Ik heb van de puregon inspuiten totaal geen last. De dcpt voel ik wel goed, de naald zelf maar ook de vloeistof.

Ik had door de zoladex al last van opvliegers en die zijn nu nog iets meer geworden. Verder omschrijf ik mij nu een beetje chjagerijnig omdat ik wel merk dat ik niet helemaal mezelf ben. en ik krijg nu ongelooflijk gevoelige borsten. Maar ja het hoort er nou eenmaal bij zeg ik dan maar. Verder voel ik mij ook idd snel moe maar dan ga ik gewoon lekker rusten.

En hier op de site een beetje rond snuffelen.

Groetjes

Posted

Hallo Diana

welkom op dit forum!! ik moet zeggen dat ik het erg "prettig" vond om lotgenoten te treffen die aan een half woord genoeg hebben.

Alvast heel veel succes gewenst met deze poging, wie weet is de punctie al erg snel.

groetjes

meiske74

Posted

Hey,

Vandaag weer een fm gehad en weer positief nieuws! Ze hebben er nu 8 gemeten. 10 , 11 , 13,5 , 14,5 , 16 , 16,5 , 18 en 20mm

Gaat eindelijk de goede kant op.

Zaterdag nog een keer meten en dan ws maandag de punctie.

Vind het super spannend maar vooral ook eng. Zie wel tegen de pijn op die ik hoor van sommige verhalen.

Maar voor nu ben ik vooral blij dat er eindelijk vooruitgang is.

@Diane

Succes morgen!!!

Kuzzz

Posted

Hallo allemaal,

ik heb me zojuist hier aangemeld toevallig dat ik deze site tegen kwam en dacht laat ik me ook maar aanmelden.

mijn naam is yasmine en ben 31 jaar me man en ik zijn al 6 jaar bezig om zwanger te worden heb 4 jaar geleden een miskraam gehad en na mijn eerste miskraam is het allemaal berg afwaarts gegaan. heb in al die jaren geen goede begeleiding gehad.

toen ik op vakantie was in marokko had ik hevige buikpijn en werd ik naar een gyn. gebracht was al 11 dagen overtijd maar met test en echo konden ze niets vinden. moest tevens ook alles vertellen en ik zei vertelde de gyn. dat ik nu sinds mijn eerste miskraam vocht verlies uit mijn tepels net melk dat kreeg ik toen ik zwanger was (het kaapte na 3 maanden af), hij zei tegen mij kom de volgende dag om bloed te prikken. zo gezegd zo gedaan de volgende dag netjes naar de gyn. weer en geloof me daar zijn ze heel snel met oplossingen en noem maar om. hij zei neem nog een uurtje plaats in de wachtkamer ik zo waarom zo lang, toen zei de dokter je hebt nu even je rust nodig want dan heb ik ook een beter resultaat voor je bloeduitslag.

na een uur in de wachtruimte hebben ze 2 buisjes bloed geprikt dezelfde dag om 18:00 uur moest ik terug komen voor de uitslag is allemaal erg versneld omdat ik de volgende dag terug zou keren naar NL. nou ik naar de gyn. En toen kreeg ik de uitslag hij zei neem plaats moet je wat meedelen. Mijn hart bonkte in mijn keel. Hij vroeg mij hoelang ik al onder behandeling ben in NL ziekenhuis ik zei nu al 6 jaar. hij zei hebben ze nooit bloed afgenomen of iets dergelijks gedaan ik zei jawel heb heel veel bloed afgenomen maar ja heb natuurlijk niet gevraagd waarvoor allemaal en zei hij is er ooit bij jouw na jouw miskraam actie ondernomen ik zei nee ik moest gewoon rust nemen en meer niet. Hij zei je hebt een te hoge prolactine gehalte en dat belemmert je zwangerschap hij vroeg mij hoelang ik nog in marokko zou blijven ik vertelde hem dat ik morgen vertrek. nou hij zei neem al deze gegevens mee naar je eigen gyn. en maak een afspraak voor een mri-scan voor je hoofd nou ik begreep hem niet helemaal want is overigens allemaal in het frans had natuurlijk wel een tolk mee me man hahah. hij zei ik geef je pillen mee om eerst melk te stoppen en je hormonnen weer normaal te laten functioneren. vervolgens kreeg ik Dostinex mee slik het al vanaf maart 2009 en inderdaad geen melk meer.

Terug in NL:

pillen raakten op heb een afspraak met de Huisarts gemaakt en die heeft me het vervolgrecept gegeven. en heeft me doorverwezen naar een internist. ik kon al die linken op een gegeven moment niet meer volgen, waarom moest ik naar een internist, ik moet naar mijn gyn. maar zo stond het in de papieren die ik van die gyn. mee kreeg vanuit Marokko.

afspraak bij de internist in april. 2009. heb mijn verhaal gedaan en op een gegeven moment die man werd woest hij zei hoelang ben je al onder behandeling bij de gyn. ik zei al 6 jaar en heb al 4 iui's gedaan met geen resultaat ja zegt hij vind je het gek. nou ik kon die man ook niet meer volgen gewoon hij was zo kwaad maar hij nam de tijd voor mij anderhalf uur heb ik bij die beste man gezeten. en wat denk je ze hebben mij nooit onderzocht voor verdere onderzoeken waarom ik melk uit mijn borsten heb ze hebben nooit op prolactine gehalte onderzocht. die man is getrouwd met een gyn. en die belde haar gelijk op en hij ging me toch een partij tekeer tegen haar en toen zei hij mijn vrouw was dat ik zo o oke en toen zei hij jouw dossier komt nu op prioriteit nr1 te staan nou me broek zakte af ik zo waarom dan hij zei of jij gaat een klacht indienen of ik ga het doen. ze hebben jouw al die jaren verwaarloosd in het ziekenhuis ik zie jouw rapport nu voor me ze zijn zo slordig met je omgegaan en hebben heel veeel fouten gemaakt.

hij zei volgende week maak je een MRI-scan voor je hoofd en heeft me toen alles laten zien en verteld wat ik nu dus heb is een Hypofyse tumor (goedaardig) hij vroeg mij of ik geen hoofdpijn had en waarop ik antwoord jawel al 5 jaar maar ach dat komt door migraine want het trekt zo naar mijn ogen toe en doen heel erg veel pijn hij zei hoe is jouw zicht geworden ik zei die wordt steeds minder. hij zei ik weet genoeg.

Heb meerdere MRi-scans gehad en ja hoor mijn internist had gelijk heb dus die tumor. Hypofyse kun je overigens opzoeken op internet voor een duidelijke beeld.

en heb nu morgen de uitslag of ze het gaan verwijderen of niet.

ben ondertussen met mijn 8e dag bezig met deca. want dat moest van de internist hij zei je zult niet op de normale manier aan kinderen komen zolang die hypofyse zo groot is geworden. en heb dus een afspraak bij de gyn. gemaakt en moest zo spoedig beginnen met decapeptyl ben er 22-10-09 mee begonnen. en toen vertelde mijn gyn tussen neus en lip door wij hebben inderdaad een fout gemaakt en we gaan er voor zorgen dat we alles spoedig laten verlopen.

nou dit ben ik en wens iedereen met een kinderwens het allerbeste en veel geluk.

groetjes

Guest Diane180
Posted

Hey Diana,

Zozo wat goed, 8 stuks en ook al op formaat, hartstikke goed zeg.

Ben benieuwd hoe de follikelmeting bij mij morgen eruit ziet...

liefs,

Diane

Posted

zo he yasmine...wat een heftig verhaal! Poe! Wat een missers kunnen onze artsen medici soms maken hé! En nu treft het jezelf!

Sterkte met de komende uitslagen en met deze behandeling!

Posted

hallo Esther,

ja heftig he schrik er ook van dat ik zo een verhaal heb gezet blijkbaar zit het nog erg hoog bij me zonder bij na te denken dat ik het zo snel heb kunnen plaatsen hier. hahahaha.

maar even een vraag Esther wat is de reden dat jullie gaan stoppen is het uit jullie zelf of een verplichting van de gyn.

groetjes

Posted

yasmine...het lijkt me gewoon een eng idee dat je dus een tumor in je hoofd hebt, al zolang, zonder dat je het wist! Brrr....

Tja...waarom gaan we stoppen...Het is goed geweest. Ik vond het allemaal erg heftig (alhoewel ik geloof dat, als ik wist dat we zwanger zouden raken, ik nog wel zes keer zou kunnen hoor!) en wanneer is het de tijd om te stoppen? Dat is voor iedereen anders denk ik. Maar we hebben drie keer prima emmy's teruggeplaatst gekregen en zijn niet zwanger geraakt. VOor ons is het klaar.

Posted

Esther, zeker is het eng ben ook al die jaren gewoon van de ene dokter naar de ander verwezen iedereen riep dat het migraine en stress is. maar niet dus het is dus de tumor die mij zo lastig valt en heb het al die jaren maar geacepteerd en met de pijn gelopen. want ja uiteindelijk ben ik niet de dokter he.

O oke ik begrijp jullie keuze, het is ook moeilijk en lastig allemaal hoor. als ik nu naar me zelf kijk prik ik vandaag mijn 8e deca. prik en echt het doet gewoon pijn me man kan het niet eens aanzien en hij zegt ook elke keer hopen, dat het gelijk raak is anders gaan we niet verder maar dat zegt hij dan, zodat ik geen pijn hoeft te lijden, maar hoe sterk en hoe groot is de drang naar een kinderwens, bij mij. ik wil alles geprobeerdt hebben en dan stop ik er ook mee dan kan ik mezelf nooit verwijten waarom ik het niet gedaan heb.

Posted

Dat hebben wij ook altijd gezegd...we gaan dit doen zodat we niet later zeggen...hadden we maar!

Heel veel succes meid. Ik hoop dat een volgende behandeling niet nodig is voor jullie!

Posted

Hallo allemaal,

Heb goed nieuws was vrijdag bij de internist, en mijn prolactine gehalte is nu weer normaal de hypofyse tumor is niet meer zichtbaar op de scan en heb nu nieuwe medicijnen gekregen die ik 2x daags in moet nemen zodat mijn prolactine gehalte niet meer gaat stijgen weet alleen de naam van medicijn niet want moet nog gemaakt worden hadden het niet op voorraad bij de apotheek. Maar ben blij dat de tumor er niet meer zit.

op naar de volgende afspraak 9 nov. echo. en dan krijg ik iets meer te horen. ben overigens vrijdags wel ongi. geworden maar keurig op de exacte datum moet gewoon doorgaan met deca. spuiten.

nou dames heel veel succes allemaal.

groetjes

Guest Diane180
Posted

Hoi Diane (Jadimi)

Net de echo gehad.

De grootsten eiblaasjes waren al 2 cm (20 mm) en er was er nog 1 bij gekomen.

In totaal dus 8 nu. De gync. wilde die nieuwe ook mee laten doen en daarom moest het nog een dagje groeien.

Dus nu en morgen nog 2 spuiten dan, dinsdagavond om 22.15 de pregnyl spuiten en woensdag een rustdag, niks,

Donderdag 9.15 uur de punctie !!!

Spannend allemaal…

Groetjes Diane

Posted

Hallo IVF moeders,

Ik ben Mirjam en ben vandaag voor het eerst op deze website

Sinds het begin van het jaar heb ik en mijn partner te horen gekregen dat wij via de “normale” weg kinderen kunnen krijgen. Ik ben 30 en mijn partner is 27.

Dat nieuws hakte erin als een bom moet ik zeggen. We hebben dit afgelopen jaar vele onderzoeken ondergaan. En nu blijkt dat het probleem zowel bij mij als bij mijn partner ligt.

Het ziekenhuis heeft ons nu op de wachtlijst gezet voor verder behandeling.

Het is dus nu ook eerst weer afwachten voordat wij weer terecht kunnen in het ziekenhuis voor het vervolg.

Heeft iemand misschien ook tips over naar welke ziektekosten verzekeraar ik bijvoorbeeld kan gaan, die het meeste vergoeden?

Ik vindt het allemaal dood eng en weet niet goed wat ons te wachten staat ik hoor zoveel verschillende verhalen. Ik hoop dan ook dat ik op deze website veel informatie kan krijgen. Hebben jullie misschien nog tips voor websites waar ik veel en juiste informatie kan vinden? Of heeft iemand nog leuke tips of trucs??

Groetjes Mirjam

Posted

Hoi Diane!

Het gaat dus bij jou ook de goede kant op! Heb je nu 8 follikels of 8 die groot genoeg zijn?

Ze zijn dus best nog behoorlijk gegroeit bij je zeg. Ik moet vanavond om 00.30u de pregnyl gaan zetten en op de gewone tijd nog 1x de dcpt. Morgen eindelijk geen injectie ben daar wel een beetje mee klaar nu. Ging steeds moeilijker moet ik zeggen.

Vind het zo spannend!

Zie jij er trouwens erg tegen op?

Groetjes Diana

Posted

Hoi mirjam,

Ik ben ook nog niet zo lang lid hier maar moet zeggen dat ik het wel erg prettig vind om alle verhalen te lezen.

Ook de tegenslagen, en hoe ze daar mee omgaan.

Ik zelf ben 30 en mijn man 40

Ik weet sinds april dit jaar dat het bij mij niet gaat lukken. Heb zware endometriose.

Nu heb ik woensdag de 1e punctie en vind dat best eng hoor.

Ik zelf ben bij vgz verzekerd en heb daar tot nu toe nog geen rekeningen oid van ontvangen maar ik denk dat je goed moet zoeken welke verz het beste is, maar denk ook dat het moeilijk is om nu uit te zoeken omdat we al weer bijna naar het nieuwe jaar gaan en er dan altijd weer een hoop verandert.

Veel succes met zoeken en veel plezier hier op het forum!!!

Liefs Diana

Guest Diane180
Posted

Hoi Yasmine,

Goed niks dat de tumor niet te zien is op de scan, betekent dat ook dat ie helemaal weg is ?

Succes met de verdere behandelingen.

groetjes Diane