Jump to content

The truth about food..

Recommended Posts

Posted

Hallo dames, ik heb een goed book over gezond eten/vitaminen etc. Er is een hoofdstuk over zaadtelling & kwaliteit, het is heel interessant.. Of dat werk, zal ik in een paar maanden zien (ik zet mijn mannetje op diet =) ).. maar het doet in ieder geval geen kwaad...

Als jullie het boek willen kopen: ISBN:9789022993224 - The Truth about food - Jill Fullerton-Smith

Daar gaan we..

"Onderzoek toont aan dat ook het eetpatroon een rol speelt. Vitaminen, mineralen en antioxidanten zijn heel belangrijk voor voldoende gezond sperma. En deze micronutrienten ontbreken vaak in de westerse voeding.

Zink is een mineral dat een vitale rol speelt.. Zink zit in rood vlees, gevogeltje, in de meeste granenontbijten en schelpdieren, waaronder oesters. Selenium is nog een belangrijk mineraal voor de spermaproductie. Bronen zijn boter, vis, knoflook, paranoten en zonnebloempitten. ... tekort aan selenium kan leiden tot verminderde spermamotiliteit..

... foliumzuur, vitamine C en E zijn belangrijk aan het aanmaken van gezonde zaadcellen... .. er zijn aanwijzigingen tussen het aandel van deze stoffen en spermatellingen..

Het experiment...

..mannen met verminderde zaadkwaliteit en kinderwens voor meer dan 1 jaar aan diet voor minimaal 6 maanden..

Dieet: Zink, foliumzuur, selenium, omega 3 vetzuren een aantal antioxidanten waaronder vitamine E, betacaroteen en vitamine C.

Het resultaat:

- Aantal spermatelling - geen echte veranderingen 50% gestegen. 50% gedaald.

- Spermamorfologie- tot 12.5% verbetering aan normaal eruitziende sperma

- DNA schade - 10% gedaald

-----------------------------------------------------------------------------------

Dieet: Voldoende selenium, zink, foliumzuur, vitamine C, E, A .

een paar smoothies perdag:

smoothy1: 2 handjes aardbeien; 2 handjes frambozen; 150ml cranberrysap

smoothy2: 1/2 perzik; 1/2 mango; 1/2 sinaasappel; 100ml sinaasappelsap

smoothy3: 1 papaja; 1/2 ananas; 50gr zwarte bessen; 120ml ananassap

eten:

65gr tarwekiemen

5-6 paranoten

50gr rauwe wortels

twee ingredienten uit deze lijst:

20gr (1) oester

180gr krab

140gr quorn

60gr tarwezemelen

165gr all bran (kellog's)

alles van deze lijst:

5gr marmite

50gr zwarte-ogenbonen

50gr vetarm sojameel

130gr rode biet

60gr spinazie

80gr asperges

-----------------------------------------------------------------------------------

Posted

Hai!

Heb het boek hier ook liggen, maar eerlijk gezegd vind ik het zo'n onmogelijk dieet. Die smoothies zijn geen probleem, hij eet sowieso al veel fruit, maar ik zie mijn vriend nog niet elke dag die hele lijst eten. Hij slikt nu wel de genoemde vitaminesen mineralen in suplementen. Is wel niet de 'truth about food' methode, maar wel zo praktisch :toothy9:

Henne

Guest Nienke79
Posted

Mijn man gaat ook vanaf vandaag aan de suplementen. Ben benieuwd wat dat oplevert bij de volgende poging!

lfs,

Nienke

Posted

mijn man heeft het afgelopen half jaar al extra vitamines genomen oa. multi vit. vit.b complex en zink

zijn zaad kwaliteit was duidelijk verbeterd van 10% naar 70% dus het schijnt echt te werken.

groetjes sandra

Posted

Je hebt gelijk Henne =)

Daarom onderweg terug van mijn werk ben ik even bij Kruidvat langs geweest.. Als je dus de visolie capsules neemt, dan krij je de de betacaroteen, vitamine E & B. en ze hebben ook van de eigen merk zink & selenium pillen, dus dat heb ik ook meegenomen... Ik ben benieuwd!!!

Trouwens heb ik ook een "voor & tijdens zwangerschaap" vitamine gekocht.. Ik weet dat het misschien niet zoveel zin in heeft, maar toch.. Het kan ook zijn natuurlijk dat de kans van een zwangerschaap omhoog gaat vanwege de juiste mineraal & supplementen..Kan geen kwaad...

Groetjes!

Posted

Hallo dames,

Ik moest van de arts beginnen met slikken van zwangerwillenworden-vitaminen twee weken voordat ik met spuiten begon... Maar daar zijn de meningen ook over verdeeld natuurlijk. Baat het niet... is sowieso goed om extra vitamientjes binnen te krijgen natuurlijk. Nu mijn vriend nog... slikken die van julllie zomaar alles wat je ze geeft?

Caroline

Posted

Hai,

Staat er nou bij dat boek dat bij 50% van de mannen die dit dieet hebben gevolgd de spermatelling is gedaald?? Mijn mannetje heeft er al zo weinig...moet er niet aan denken dat het nog verder daalt!!

Ik wil graag geloven in die suppelementen. Misschien dat ik die pilletjes ook eens ga halen maar het volgen van dat hele dieet??? Denk niet dat mijn man daar aan wil!!

Posted

Oh ja, @Caroline: mijn man wil er alles aan doen! Dus stopt met roken, draagt spontaan wijde onderbroeken en heeft ook al vanalles uitgezocht op het gebied van suppelementen dus denk dat hij het wel wil!! hihi

Posted

Hey Nath, ik denk niet dat het echt mogelijk is om alles te volgen.. Ik weet zeker wel dat mijn man geen oesters gaat eten haha!! Supplementen zijn goed, maar bij sommige moet je de dagelijkse hoeveelheid in de gaten houden... Bv. Vitamine C mag je zoveel in nemen zoals je wilt, want die komt toch uit in de urine.

elinorac, mijn mannetje doet wel wat ik zeg aan de supplementen.. Maar ik doe heel veel onderzoek op de internet.. Hij geeft familiere cholesterol.. De huisarts wou hem op medicijnen zetten, ik heb dus zijn eten verandeerd, maar ook Omega supplementen en dergelijke vitaminen gegeven.. Nu zit zijn cholesterol op normale niveau's... Dus ik geloof wel dat vitaminen/supplementen wel positief effect kunnen hebben..

PS: Sorry voor de grammatica fouten.. Ik ben eigenlijk Grieks en mijn Nederlands is nog steeds niet zo goed..

Posted

Mijn vriend heb ik we over moeten halen hoor. En het hielp wel dat de gyn. zei dat ie foliumzuur en zink moest nemen nadat hij koorts had gehad. Tussen de pogingen door neemt hij het niet en dring ik ook maar niet aan. Na ons gesprek de 16e ga ik elke dag weer een potje voor 'm klaar zetten :-)

Zvez even of topic: ik heb een griekse schoonzus, dus wat grappig dat jij grieks bent! Je nederlands vind ik prima te volgen, ik weet van haar hoe moeilijk het is met al die andere klanken.

Posted

Wat grappig!! Het is heel moeilijk inderdaad! Ik werk zelfs in een internationale bedrijf, dus de hele dag spreken wij alleen maar engels. Bovendien voor de eerste 2 jaar hebben wij (mijn man & ik) alleen maar engels gesproken, dus nu is het echt moeilijk om nederlands te spreken.. Soms beginnen we in het nederlands, en over 5 minuten weer engels.. Ik houd gelukkig veel van lezen, dus dat helpt wel een beetje.. Ik ben fan van Saskia Noort en thriller literatuur in algemeen.. Maar weet je, na 8 jaar in Nederland begin je wel zich te schamen over het niveau van je taal kennis =)

Posted

Wat een interessante topic! (van dat foliumzuur wist ik dus niet)

Enkele weken voor de PESA zette ik ook elke dag een potje klaar met omega 3, vitamine C, multivitamine, ginseng en een suplement waar ijzer en selenium in zat.

M'n man zei op een gegeven moment: "wat is dit allemaal, je overdrijft nu toch echt". Al mopperend nam hij het in wat wel grappig was. (Mijn man heeft al 2 kinderen alleen is 9 jaar geleden gesterilliseerd dus ik had gelezen dat door de sterillisatie de zaadkwaliteit achteruit kon gaan vandaar mijn actie met de pillen).

En het heeft geholpen want het zaad was van een goede kwaliteit!

Groetjes Nathalie

Posted

Goed om te weten Nathalie! Mijn arme mannetje, ik denk niet dat hij nu een keuze meer heeft met name als ik dat hoor haha =)

Posted

@Nathalie: ginseng??? Dat is nieuw voor mij.......

@ Henne: Goede tip van dat foliumzuur! Wist ik niet dat het hielp na koorts! Super!!

Ik denk dat de Kruidvat weer overvol wordt morgen! Ze mogen hier wel kortingsbonnen uit gaan delen gezien de hoeveelheid reclame die hier wordt gemaakt voor de Kruidvat!! :yeswink-1:

Posted

hallo dames

mijn man heeft ook zeer weinig en slecht zaad, bij onze intake in Brussel (dec.2008)was de kwaliteit: 1% A-kwal., 9% B en 14%

Bij de 1ste poging: apr.2009: 67.000/ml waarvan 0%-A, 5% B en 13% C

Bij de 2de poging: okt. 2009: 270.000/ml waarvan 4% A, 5% B en 4% C

er waren dus ruim 10.000 vitale / bewegende zaadcellen (okay niet veel maar voorons wel!)

3 maanden voordat we met deze poging gestart zijn is hij Multivitaminen voor 50+ gaan slikken (zit ook Ginseng in) en tevens heeft hij 8 beahndlingen gehad bij de acupunctuur...

de tabletten hebben we via internet besteld: www.ginsengtabetten.nl

(ze zijn wel onwijs smerig)

Wij denken dat het eea. wel geholpen heeft gezien de uitslagen...

heel veel succes!

groetjes

Meiske74

Posted

Mijn broer en schoonzus praten onderling ook engels. Eerst woonden ze ook in Engeland dus dat was makkelijk. Nu wonen ze in Athene en heeft mijn broer braaf twee maal per week griekse les haha. Dat jij zo in het nederlands op een forum mee kunt praten, petje af, ik vind het knap.

En dan weer on-topic: mijn gyn. raadde deze multi aan voor mannen, zit alles wat we hier noemen zo ongeveer wel in

Male Multiple, Solgar Vitamins, De mannelijkste multi van Nederland, Male-Multiple-by-Solgar-Vitamins-Solgar-Vitamins-man.

Ze hebben ook een kruiden variant met oa ginseng:

Herbal Male complex , Solgar Vitamins, Kruidenformule speciaal samengesteld voor de man!, Herbal-Male-complex-Solgar-Vitamins-man.

(volgens mij heeft Vitamin Store ook winkels in grote steden)

Posted

mijn man gebruikt sinds onze 9e poging div vitamines en zijn kwaliteit is echt met sprongen vooruit gegaan!!!

dus is hij al braaf sinds sept weer "aan de pillen"

hij gebruikt het volgende

(alles te koop bij de kruidvat)

vit. C 3 stuks

tarwekiem olie (capsulles) 3 stuks

selenium/zink 2 stuks

co- enzyme Q10 1 stuk

foliumzuur 2 stuks

elke avond voor het slapen gaan. het werkt echt hebben zijn testen aan getoond!!!

miep

Posted
mijn man gebruikt sinds onze 9e poging div vitamines en zijn kwaliteit is echt met sprongen vooruit gegaan!!!

dus is hij al braaf sinds sept weer "aan de pillen"

hij gebruikt het volgende

(alles te koop bij de kruidvat)

vit. C 3 stuks

tarwekiem olie (capsulles) 3 stuks

selenium/zink 2 stuks

co- enzyme Q10 1 stuk

foliumzuur 2 stuks

elke avond voor het slapen gaan. het werkt echt hebben zijn testen aan getoond!!!

miep

2 foliumzuur? Op ons potje staat 1 per dag. Is 2 bevorderlijker?

Posted

Hey,

Zat eens te kijken naar die pillen die Henne kreeg aangeraden... male multiple. Zit ook Lycopeen in!! Ik had al eens eerder gehoord dat dit ook kan helpen dus mijn mannetje is braaf aan de tomaten maar die pillen zien er goed uit!! Had vandaag de multivit. van Kruidvat gehaald. Zit ook bijna alles in (geen lycopeen) en doe er nog wat extra zink bij. Wie weet!!

Liefs Nath.