Jump to content

vragen, voeding, opvoeding, oftewel: serieuze zaken!

Recommended Posts

Posted

Als het goed is is dit dat echt een topic?

ik kan meteen vertellen dat wij (eh hub) bij het cb zijn geweest, ebbe prachtig op het gemiddelde zit en ze blij waren dat hij om kon rollen.

verder werden wij aangeraden eerst fruithap te doen met 4 flessen en dan fruit en groente-aardappelen-vlees met 3 flessen.

we hebben nu steeds een beetje fruithap (om te wennen) en daar krijgt hij gewoon zn 5 flessen bij, maar nu (gisteren is ebbe 6 maanden geworden) moet t eignelijk anders he. spannend, hij hoeft pas woensdag weer naar de creche dus in de tussentijdkunnnen we kijken hoe het gaat met 4 flesssen, spannend!!!

hoe doen jullie het, ik kan me herinneren dat corine al 3 flessen en fruit en groente geeft!

groet, lis:wave:

• Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

ja t is heel leuk, alleen wil hij dan verder, kruipen ofzo? en dan is het huilen huilen helemaal overstuur... jammer he.

oh ja cijfers, dat vind ik zelf ook altijd interessant: 7,9 kilo en 76,3 cm. nee dat kan toch niet, dit is een sms je van hub, dat moet volgens mij 66,3 zijn. anders had hij wel rare kleine kleertjes aan haha. meneer is wakker geworden, rare tijd, komt door al mijn huishoudelijk geweld (was, strijk)

ga even kijken,

wanneer jullie weer naar cb?

lis

Posted

hahahhaha

ik hoef pas weer in september volgens mij...

ik weet het eigenlijk helemaal niet

dat komt denk ik omdat hij zn prikjes nu allemaal heeft gehad..

Guest Vonnie
Posted

Hoi Lis,

Onze meiden zijn nu ook (ruim) zes maanden en zitten al geruime tijd op vier flessen met een fruit- en een groentehap. Dat gaat prima, ze drinken ongeveer 800 cc melk per dag en fruit en groente naar behoefte. De laatste fles gaat er tussen 19.00-20.00 uur in en dan slapen ze heerljk door tot de volgende ochtend 07.00-08.00 uur.

Persoonlijk vind ik het wel vlug gaan om Ebbe zo snel naar drie flessen te laten gaan hoor. Ik dacht dat pas gebeurt als ze ook 's middags brood gaan eten en die fles dan vervalt? En brood mogen ze toch pas vanaf 7 maanden.

Ach, ik volg gewoon mijn eigen gevoel en als ik denk dat ze te vlug groeien dan melk minderen en meer bijvoeding geven. Maar het blijft soms lastig omdat je verschillende adviezen krijgt, ook van het CB!

Succes ermee, maar dat gaat vast lukken.

Groetjes,

Vonnie

Posted

Hallo ervaren moeders!

Over voeding kan ik nog niet echt meepraten, Sven krijgt nog even alleen borstvoeding. Wel een andere vraag.. Sven slaapt goed, overdag en 's nachts, maar 's avonds niet. Het wilde nog wel eens lukken op mijn buik, pink in z'n mond, maar dat wordt ook minder. Hij heeft niet het beruchte huiluurtje (of ik laat hem niet lang genoeg huilen, haha).

Hebben jullie kinderen ook moeite met slapen 's avonds of hebben ze dit gehad en zo ja.. wat deden jullie daar aan?

Hij is niet vervelend, zolang hij bij mij is.. kan dus 's avonds weinig anders doen dan laptoppen of tv kijken. Ook niet erg, maar niet altijd handig.

Groetjes, Plien

Guest Vonnie
Posted

Hoi Plien,

Bij zo'n ukkie (Sven is nu toch 3 maanden) is het heel moeilijk om te zeggen waarom hij 's avonds niet wil slapen. Onze oudste (is nu 3,5 jaar) wilde rond etenstijd (18.00 uur) ook niet slapen en huilde veel. Onze meiden hadden dat ook. Eigenlijk kan ik nu pas zeggen dat ze 's avonds ook vlot inslapen en ze zijn nu 6 maanden.

Het enige dat je kan doen is de gebruikelijke dingen checken, dus geen honger, geen vieze broek, boertje gelaten etc. En als dat in orde is en je kleine is moe, dan zal hij zich toch echt zelf in slaap moeten huilen. Doe je dat niet dan heb je straks misschien een groter probleem dat tie niet uit zichzelf in slaap kan komen.

Kortom, soms kun je niet alles oplossen en heeft het wat tijd nodig.

Groetjes

Vonnie

Posted

Plien ik herken dat wel....anne-meya sliep ook niet savonds......pas na de laaste voeding

Maar ik merk dat het bij haar vanzelf over ging.....volgens mij waren er meer kindjes die savonds niet wilde slapen maar inmiddels is dat over toch?...het heeft zijn tijd nodig denk ik .......jou sven gaat straks overdag wat minder slapen en dan zal je zien dat hij savond eerder gaat slapen...anne-meya heeft op normale dagen dat ze al om 6 uur gaat slapen.

Toevallig slaapt anne-meya vandaag helemaal niet en nu nog niet....dat wou ik eigenlijk vragen aan de oma`s en tantes en moeders hier.....hebben jullie ook van die dagen dat ze gewoon niet slapen?

En ze is echt heel moe!

En ik heb nog een vraag...gaven jullie je kindjes een papfles voor dat ze gingen slapen????????

en heoeveel en wat erin?

Anne-meya is nu 4,5 maand bijna en slaapt snachts nog steeds niet door die drukke dame!

en omdat ik de BV aan het afbouwen ben wilde ik ook vragen hoeveel jullie kindjes ongeveer dronken rond deze tijd....ze drinkt nog steeds maar 100cc...vrijdag naar het CB...maar ik heb liever jullie advies!

Gr José

Guest Vonnie
Posted

Seetje,

Die van ons hebben dat ook wel eens hoor, dat ze echt niet willen slapen. Vooral Kim heeft wat dat betreft een heel sterk willetje. Ze is dan ontzettend bleek met rode oogjes (spookje) maar slapen ho maar! Wellicht is de dag dan iets te druk geweest en heeft ze zoveel indrukken opgedaan dat ze die niet zo 1-2-3 kan verwerken.

Wat betreft de papfles. Hier krijgen ze vier flessen van 200 ml. De laatste fles is een papfles, waarbij Roos twee grote eetlepels Nutrix door haar fles krijgt. Zij drinkt die met een drie-standenspeen van Avent op standje 2. Kim krijgt maar 1 eetlepel Nutrix door haar fles om dat haar dieetvoeding al wat dikker is dan normaal en anders wordt het helemaal zo'n stevige fles. Ze slapen er heel goed op door. We doen dat nu bij Roos ongeveer een maand denk ik en bij Kim 2 weken. Ze zijn nu 6 maanden.

Weet je zo genoeg?

Groetjes,

tante :good1:Vonnie

Posted

Bedankt meiden,

Sven is inderdaad bijna drie maanden (morgen 12 weken). Ik vind alles wel makkelijker worden nu, maar snap niet dat hij, hoe moe hij ook is, 's avonds niet gaat slapen. Laten huilen is een optie ja, anders gaat hij er misschien aan wennen.. gisteravond heeft hij alleen zo'n huilbui gehad, kreeg hem niet stil. Dat was nog nooit gebeurd.. zielig hoor!

Groetjes, Pauline

Guest Amanda
Posted

Len heeft altijd heel weinig slaap nodig gehad.

Hij had al snel dat hij tussen de voorlaatste en laatste fles niet meer sliep.

Ik weet alleen niet meer precies hoe oud hij toen was...

Ik weet niet hoor, of je ze nu al kan verwennen, ik liet Len ook nooit lang huilen, maar met een maand of... 6-7 sliep hij echt niet meer in zonder eerst te huilen-oppakken- en dan weer naar bed.

Daar heb ik een einde aan gemaakt door hem, twee weken lang, te laten huilen en niet meer te pakken, het breekt je hart, ik stond zelf ook te janken, maar het heeft wel geholpen. Hij slaapt nu, meestal, wel alleen in, soms huilen soms niet.

Er zijn nog dagen zoals vandaag, dat hij een uur huilt......... maar dat is niet meer elke dag.

Papfles heb ik wel geprobeerd, maar Len sliep er niet beter van (werd toch geregeld wakker snachts en sliep even lang of kort hihi) Dus die heb ik niet lang gedaan.

moeilijk hé?

Amanda

Guest Vonnie
Posted

Ik denk dat het niet zo zeer met verwennen maar met wennen te maken heeft. Als je elke keer als je kleine huilt hem/haar oppakt dat gaat de kleine er toch aan wennen, oh als ik ga huilen dan komt mama en pakt mij op. Echt, zo slim zijn ze hoor!

Ik heb hier een keer meegemaakt dat ze alletwee lagen te huilen, ik de kamer in, sta tussen de bedjes en zag toen twee grote glimlachen. Nou, voel je je dan bedonderd of niet?

Natuurlijk, als ze overstuur beginnen te raken dan ga ik naar ze toe, want dan is er doorgaans iets meer aan de hand (boertje, droompje, schrik, wie weet het?). Maar dan is het even rustig praten, instoppen, kus en weer weg. En nu, het werkt hoor.

Posted

ja moeilijk hoor...ik denk vaak ook dat het een beetje bij het kind hoort!

Anne-meya is erg druk......en zo alert op alles...ze rolde al om met drie maanden en wil al gaan kruipen.....ik denk dat het daar ook mee te maken heeft!

zo slaapt carolijn van sab veel beter heb ik begrepen..maar die is ook wat rustiger...toch sab...(anders hoor ik het wel)

Of zit ik nu echt fout!

Posted

oh vonnie....ja kon ik het maar...maar deze dame huilt zich echt helemaal overstuur...ik kan daar niet tegen.......is ook mijn schuld hoor!!!!!!!!!!!!!

Ze valt bijna altijd in slaap bij 1 van ons in de armen......of als we in de buurt zijn...als ze ons maar hoort!

Ik moet zeggen dat we er zelf ook wel van genieten hoor...ze is ook ons enigste meisje en blijft dat ook....maar als ik net als jij 3 van die bengel zou hebben ...ja dan moet je wel!

Guest Vonnie
Posted

Klopt wat je zegt hoor. Toen bij onze eerste genoot ik er ontzettend van als tie 's avonds bij mij op de buik lag en lekker in slaap was gevallen. Maar ja, nu moeten we onze tijd verdelen en gaat dat dus echt (bijna) niet. Ik zeg bijna, want ik probeer het natuurlijk wel. En geniet er enorm van als er eentje lekker bij mij ligt te slapen, of het nu die grote of een van de kleintjes is.

Guest Vonnie
Posted

Je kunt nooit teveel met je kleine bezig zijn. De tijd die je nu in haar investeert, verdien je straks dubbel terug. Dat zien wij nu bij onze zoon, heeeeerlijk ventje!!

Ik ga slapen, trusten!!

Guest Amanda
Posted

o Vonnie dat vind ik nu mooi dat je dat zegt!!

Ik denk soms, hij moet toch ook eens leren alleen te spelen, of even alleen te zijn (in bed of box) maar ik geniet er zo van om met hem bezig te zijn!!

Dus ben heel blij met jou tip!

Wat zijn we toch rijk hé? Dus waarom er niet zoveel mogelijk van genieten, en dus mee bezig zijn!

trusten!

(ik ging een uur geleden al slapen... hoezo verslaafd?)

Amanda

Guest Vonnie
Posted

Meis, het wordt alleen maar leuker. Onze oudste is nu 3,5 jaar en in zijn "waarom-fase" dus ik moet vragen beantwoorden zoals: mama, waarom staan daar bomen...?

Schitterend gewoon! En natuurlijk, ze moeten ook leren om alleen te spelen maar ze leren pas spelen als wij voor doen wat ze moeten doen. Een kind weet niet uit zich zelf dat tie een pop kan aankleden en met een auto kan rijden....

Posted

Kijk, altijd handig zo'n ervaren mama.. Ik geniet er ook enorm van als Sven op mij slaapt, maar ben ook bang om hem te verknoeien. We zien nu wel hoe het komt.. ooit zal hij 's avonds ook wel weer gaan slapen!

Welterusten allemaal.. enneuh José (of heet je hier liever Seetje?) .. erg handig dat je kunt zien wat is bijgeschreven en waar op is gereageerd in één oogopslag. Geef het maar door aan Jheroen.

Posted

Plien ik geef het door.....ja zo zitten er wel meer handige dingetjes in dit forum...ben zelf ook nog aan het ontdekken...hahahahahah

Vonnie dank je wel voor je advies meis!

Posted

Goeieavond!!!!!!!

Iris heeft ook haar huilbuien als ze naar bed moet. Ik begreep dat dat kan komen door teveel drukte, voor ze gaat slapen. dus eigenlijk niet teveel indrukken laten opdoen. Even lekker tuttelen op schoot zou voldoende moeten zijn. Ze is snel over haar slaap heen en wil dan niet meer slapen ondanks erge moeheid.

Nu doen we iedere avond eerst even in de wipstoel op de bank beetje laten spelen met een speeltje. Vervolgens luier en daarna de laatste fles. Soms valt ze voor de boer al in slaap.

Eenmaal in bed sputtert ze nog even tegen, maar dankzij ons vaste slaapritueel (doekje en beestje tegen haar nekje aanleggen) slaapt ze vrijwel direct in.

Hopelijk heb je hier iets aan.

José welke speen gebruiken jullie? Thomas heeft Avent 3mnd en Iris de Avent 3-standenspeen. Als ze trager begint te drinken, zet ik hem snel op standje 2, dan gaat het wat makkelijker. Ze zit al even op 150-200 cc, dus ook toen ze 4,5 mnd was.

Groetjes Laura

Posted

laura ik gebruik de avent 2....de 3 heb ik ook maar dan stikt ze erin.....hahaha...is ook weer niet de bedoeling!

Ik heb toch ook wel een beetje het vermoeden dat ze uit de borst savond en snachts het meeste weer inhaalt.

Ik hoop dat het over gaat als ze eenmaal helemaal op de fles zit!