Ga naar inhoud

vragen, voeding, opvoeding, oftewel: serieuze zaken!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, zolang ze groeit, opgewekt is en niet te hongerig overkomt gaat het vast goed hoor.

Thomas stikt ook in de 3-standenspeen, teveel zuigkracht. Daarom heeft hij die nr 3.

• Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roos drinkt alleen de papfles met de drie-standenspeen en dan alleen op standje I en II.

Geplaatst

Kim drinkt met een difraxfles en drinkt de melk met een Medium speen en de pap vaak met een Large speen. Volgens mij is de medium hetzelfde als de 2 van Avent en de Large is hetzelfde als de 3 van Avent. Kim kan namelijk niet overweg met de Aventspenen, die zijn te breed. En dat kostte heel wat tijd voordat we daar achter waren......

Geplaatst

José, ik heb trouwens begrepen dat je tussen 22.00 en 02.00 uur de meeste borstvoeding aanmaakt, dus dan zal ze 's nachts inderdaad meer drinken.

Ik heb vandaag trowuens voor het eerst maar 2x gekolft, en niet helemaal leeg.

Ben benieuwd of ik morgenochtend uit elkaar barst....

Geplaatst

Aventspenen te breed? Goh, zit daar ook al verschil in haha.

Hier gebruik ik al Avent vanaf dag 2, dus nooit iets anders hoeven gebruiken.

Ik kwam er trouwens afgelopen maandag op de creche achter dat ze beiden nog de Avent 2 kregen; goh, wat drinken ze soms toch langzaam....

Geplaatst

ik denk dat de kracht van zuigen bij anne-meya ook groot is...ze is natuurlijk de borst gewend!

maaar de aventspeen is toch net zo breed als de difrax....dat zag ik van de week...of ben ik nu niet goed...ja ik moet ook nog even in de flessen en spenen komen hoor!

Wat ik wel doe al is smorgens de waterkoker vol en koken maar en daar vul ik dan 4 avent flessen mee met gekookt water en zet ik zo weg!

of deden jullie dat al...hahahahahah

Geplaatst

Hier geen gekookt water hoor.

Warm water uit de kraan en anders op 700watt (hoger kan magnetron niet) verwarmen en hup, poeder erin. Ik heb begrepen dat gekookt water tegenwoordig niet hoeft. Waarschijnlijk over een jaar of 2 weer wel....en dan opeens weer niet....

Geplaatst

is het echt zo....in het boekje van anne-meya staat toch dat je het moet koken......jeetje zit ik ff moeilijk te doen...hahahahahah

En het uitkoken van flessen en spenen...hoeft dat ook niet dan??????????????????

Geplaatst

Uitkoken van flesswen en spenen doe ik ook niet meer....

Flessen gaan mee in de vaatwasser en de spenen leg ik regelmatig in heet water met beetje afwasmiddel. Misschien niet goed, maar een paar baccillen mogen best van mij hoor.

Dat van het gekkote water, dat dat dus niet meer hoeft, heb ik van mijn kraamverzorgster

Geplaatst

Wat betreft die difrax spenen, ze hebben twee soorten, om het makkelijk te houden. Ik had nog een "oude" fles staan van onze zoon die er niet uit kon drinken en dat was een smalle fles. Maar nu hebben ze van difrax ook brede flessen dus moet je met het kopen van nieuwe spenen goed opletten dat je de juiste spenen hebt...

Water koken hoeft volgens mij alleen als je voor meerdere voedingen tegelijk melk maakt en dus bewaart in de koelkast. Heeft met bacterien en zo te maken, althans dat is wat ik ervan heb begrepen. Ik kook al een tijdje het water niet meer, gewoon uit de kraan, hup in de magnetron en dan poeder erbij, ff schudden en klaar is klara....

Uitkoken van spenen en flessen doe ik nog wel elke ochtend, maar dat is met een magnetronsterilisator zo gepiept (letterlijk en figuurlijk). Echt een superding, ben heel blij dat ik dat ding heb aangeschaft.

Geplaatst

Die magnetronsterilisator heb ik ook staan, van Avent. Maar ben te lui om te doen.....

Vaatwasser draait iedere 2 dagen en tussendoor maak ik ze regelmatig schoon met heet water en afwasmiddel

Geplaatst

grappig dat iedereen weer andere adviezen heeft gehad over uitkoken wel of niet, water koken etc.

Zelf moest ik wel water koken, omdat de Friso Comfort met gekookt water gemaakt moet worden, anders lost de johannesbroodpitmeel niet op. Kwam ik ook pas veel later achter, maar bij de Nutrilon AR hoefde het weer niet met kokend water.

Ik steriliseer de flessen nu niet meer elke dag. Vanaf 6 maanden hoeft het geloof ik nog maar 1 keer per week. Wel was ik elke keer het flesje af met warm water en afwasmiddel.

Ik gebruik nog steeds de Bfree flessen met speentje 2 voor de melk en speentje 1,2,3 voor de pap en dat gaat goed. De aventspeen daar was de opening te klein voor de voeding, aangezien ze met speentje 2 geen groter gaatje hebben, maar 2 kleine gaatjes.

Tsja en die slaapproblemen. Het is af en aan met wel of niet willen slapen 's avonds. Ik kan haar ook niet laten gillen hoor. Na een of twee keer speentje erin en een knuffeltje slaapt ze wel, dus waarom laten gillen. Zo is het snel gedaan en zijn we allebei tevreden.

Wel kan ik me herinneren dat ze met 3 maanden langer bij ons beneden was vanwege de krampjes. Dan viel ze uiteindelijk op hubbies buik in slaap.

Ik denk dat je moet doen waar je je jezelf goed bij voelt, het is jouw kindje en jij kent hem/haar het beste.

Leuk dit topic Lis, hier kunnen we heel wat van elkaar opsteken. Krijgen we allemaal van die perfect opgevoede kindjes!!! Geen schatjesmateriaal :twisted1:op deze site hoor!

Liefs Corine :happydance1:

Geplaatst

hallo,

ik gebruik ook nog steeds de B-free flessen maar nu de nieuwe de B-free+

die zijn echt super fijn!!

en elke ochtend kook ik ze uit,gewoon in een pan water!!

en de rest was ik ze af met afwasmiddel!!

en dat gaat super moet ik zeggen!!

groetjes rosalie

Geplaatst

He Rosalie,

wat is er anders aan de Bfree + flessen dan? En waar heb je die gekocht? Ik zag wel dat de prenatal ook ineens Bfreeflessen verkocht, maar heb er niet zo op gelet. Misschien dat ik ze eens als extra flessen probeer, je kan maar een reserve hebben. Momenteel heb ik er maar 2.

Liefs Corine

Geplaatst

Marissa heeft ook een tijdje de Bfree fles gehad, maar nu drinkt ze uit een Dodie fles met een papspeen 123, ze krijgt nog de verdikte voeding (Nutrilon AR). Ik vergeet Tweede Paasdag dit jaar niet weer... Marissa dronk toen redelijk uit de Bfree fles! Maar de speen was stuk, en geen nieuwe in huis... Gelukkig was de Prenatal open op Tweede Paasdag, dus wij naar Prenatal, maar die hadden geen Bfree, wel de Dr. Browns fles, hetzelfde systeem als de Bfree. Dus een nieuwe, complete fles van Dr. Browns gekocht (want we wisten niet of die speen wel op de Bfree fles paste.) Gelukkig was de Prenatal open op Tweede Paasdag! En ik heb er 1 ding mee geleerd: Altijd een speen op voorraad hebben!

Marissa krijgt nu nog de Nutrilon AR 1 voeding, maar binnenkort stappen we over op de opvolgmelk. We hebben aan de kinderarts gevraagd of we weer terug mogen op de gewone Nutrilon, maar hij zegt dat ze nu ws niet meer spuugt omdat ze de AR krijgt (daar denk ik anders over, de sonde heeft naar mijn mening veel te diep gezeten waardoor ze zoveel spuugde.) Maar goed, ik weet nu niet zo goed wat we moeten doen. Ik wil eigenlijk best wel proberen om weer op gewone voeding over te gaan, misschien went ze dan wat beter aan vloeibare drankjes en gaat de diksap ook wat makkelijker, dat vindt ze nu heel raar omdat dat zo dun is. Maar ik zou dan heel geleidelijk aan willen overstappen, zou het kunnen dat ik eerst 1 schepje AR vervang door de gewone Nutrilon en zo geleidelijk aan wat meer schepjes vervangen? Dat geeft toch niet als de AR met gewone Nutrilon wordt gemengd?

Geplaatst

dat kan heel goed volgens mij....eerst 1 schepje vervangen en om de 2 dagen weer een schepje...zo kan je ook zien of ze weer gaat spugen...zo bouw ik de comfort af!

Ik geef trouwens de diksap in een soort tuitbekertje...zo went ze daar ook meteen aan!

Geplaatst

Ik zou gewoon even de informatielijn van Nutricia bellen. Ik heb het wel zo met Friso gedaan, maar dat kwam omdat Friso normaal en AR precies hetzelfde zijn, afgezien van het Johannesbroodpitmeel. Ik geef nu nog maar 1 schepje AR en als dit pak leeg is helemaal niet meer. Gewoon proberen als je het kan mengen. Je merkt vanzelf of ze meer gaat spugen. Wij deden een week met dezelfde verhoudingen.

Succes,

Corine

Geplaatst

He Bianca,

Ik lees nu je mailtje over mengen van AR met Standaard Nutrilon en dat kan gewoon hoor. Onze Kim heeft altijd "gemengde AR met Nutrilon" gedronken. Ze zit nu half om half en dat gaat heel goed. Inderdaad drinkt zij minder goed diksap en dat zou best wel eens kunnen omdat het te dun is. Eind deze maand mag Kim weer naar de KA en dan zullen we eens overleggen om of de Zantac af te bouwen of de AR. Dus, als jij het wilt proberen dan zou ik gewoon 1 schepje AR vervangen voor Standaard. Je merkt vlug genoeg of ze er meer van gaat spugen en dan zet je haar zo weer terug op volledig AR.

Geplaatst

Bianca, ik sluit me aan bij de anderen.

Ik adviseer moeders op mijn spreekuur ook om de voeidng langzaam over te zetten op iets anders.

Kun je in 1 week voor elkaar krijgen: Ik ga even uit van flessen van 180cc/6 schepjes

Dag 1: 5 schepjes huidige voeding - 1 schepje nieuwe voeding; geldt voor alle flessen op de dag

Dag 2: 4 schepjes huidige voeding - 2 schepjes nieuwe voeding.

Enz tm dag 6, waarop je volledig op de nieuwe voeidng zit.

Merk je dat ze meer klachten krijgt, ga dan terug naar het niveau waarop ze geen klachten had (meestal de dag ervoor dus). Hou dit niveau bv 3 dagen aan, en ga vervolgens nogmaals verder met het overzetten.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Succes, Liefs Laura

Geplaatst

Hoi Bianca,

Carolijn kreeg eerst omneo. Op het kdv krijgen ze Standaard 1 of friso. Wij zijn toen overgegaan naar de standaard 1 van Nutrilon, volgens het cb kan dit in 1x of in stappen. Omdat ze ietsje meer ging spugen en omdat het enorm schuimt die standaard 1, mengen wij thuis altijd de voeding. Dus 3 schepjes omneo en 3 schepjes standaard 1. Op et kdv krijgt ze overigens wel gewoon 6 schepjes standaard 1.

M.a.w. volgens mij kun je gewoon overstappen hoor, je merkt snel genoeg of Marissa er niet goed op reageert.

Succes, gr. Sab

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb nog anderhalve verpakking Nutrilon AR. Marissa moet binnenkort over op de opvolgmelk en ga dan beginnen met het afbouwen van de AR. Ga het gewoon eens proberen. In 1 keer overstappen zal waarschijnlijk niet gaan omdat ze ook geen diksap etc wil drinken omdat dat zo dun is. Ze verslikt zich dan ook snel en duwt dan meteen het flesje weg. We willen er voor zorgen dat ze niet weer een volledige afkeer van de fles gaat krijgen, dus we stappen dan maar heel geleidelijk over.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden