Jump to content

onpersoonlijk en iedere keer anders

Recommended Posts

Posted

Ik mag over 10 dagen weer voor een IUI poging. Het word mijn 4e. Ik zie er alleen weer een beetje tegenop en eigenlijk om een stomme reden.

Er wordt geloof ik met 3 artsen gewerkt die de echo's doen. Alleen werken die artsen op twee manieren.

De 2e IUI moest ik na de 1e echo terugkomen voor de 2e, Toen ik kwam was die arts kwaad omdat ik zelf met LH-testen moest doen. Toen ik zei dat die andere arts dat gezegd had dat ik terug moest komen, reageerde ze geirriteerd dat dat de volgende keer anders moest.

KOm ik bij de 3 IUI bij arts 3 zegt die dat ik terug moest voor de 2e echo.

Toen ik vertelde dat ik toch met LH-testen moest doen was dat onzin ??

Snap jij het nog.

Al met al geeft het een onprettig gevoel.

Zo gaat het ook met die prikken .De ene keer moet ik ze bij het maken van de afspraak halen en de andere keer later. Heel verwarrend.

Ook vind ik het vervelend dat het zo afwerken is. Je zit vaak heel lang te wachten in de wachtkamer en ik sta steeds binnen een paar minuten weer buiten. Stellen van vragen is niet mogelijk.

Hebben jullei dat gevoel ook?

Ik zit in het ZUiderziekenhuis in ROtterdam

Is het waar dat Clara beter is? Ik ben benieuwd of iemand dit weet

Posted

he spygirl

ken dat gevoel wel, heb al heel wat ziekenhuizen van binnen gezien en hoe groter ze zijn hoe onpersoonlijker.

in utrecht was het helemaal een drama.

daar ben je letterlijk een nummer en moeten ze als je binnen komt eerst het dossier erbij halen om te kijken wie je bent! dat mensen zo hun werk kunnen doen snap ik niet.

ik ben harder geworden heb ik gemerkt, ook naar de artsen toe.

zeg eerlijk wat ik denk en als ik het ergens niet mee eens ben dan laat ik wat van me horen.

zo was ik het in ons vorige zh niet mee eens dat ik ineens andere medicijnen kreeg, dus daar heb ik een stokje voor gestoken en toen bleken ze daar echt niet moeilijk over te doen.

voor je zelf opkomen en je niet de deur uit laten sturen is het enige wat je kunt doen.

succes ermee meid!

miep

Guest Sannie66
Posted

Hi Spygirl,

Nu gaan wij niet voor de IUI, maar voor IVF ivm mijn leeftijd (43), en ook nog eens de 1e keer, maar heb echt een goed gevoel bij mijn artsen. In eerste instantie had ik een vrouwelijke gyn, maar die moest zelf gaan bevallen (lucky girl) rond deze tijd dat wij voor de 1e poging zouden gaan.

Ik zit nu bij dr. Alberda (ook nog eens de 1e arts die IVF uitvoerde in NL...) en heb een heel goed gevoel bij hem. Hij zal ook de punctie doen en het terugplaatsen van de emmies...dus ik ben blij met het SFG en de artsen aldaar..

Anyway, weet niet of het Clara 'beter' is, wellicht dat iemand anders je daarin beter kan adviseren. In ieder geval heel erg veel sterkte!

Liefs,

Sandra

Posted

Hoi Spygirl,

het is voor iedereen weer een andere ervaring, ikzelf vond het SFG/EMC erg onpersoonlijk en slecht.

Sannie66 heeft er een goed gevoel bij. Ik hoop voor je Sannie dat het je beter bevalt dan bij ons. Wij hadden ook Dr. Alberda, tijdens 5x iui en 1x ivf/icsi heeft hij maar 1x een echo bij mij gedaan. Ons was van te voren gezegd, aangezien dr. Alberda onze arts was, dat hij alles zou begeleiden, mooi niet dus.

Lange wachttijden bij de echo's, soms 1 uur wachten, ook als je met spoed moet komen voor een eventuele overstimualatie laten ze je doodziek 1 uur wachten, niet inlezen in het dossier, vaak artsen in opleiding die niet weten hoe ze met mensen moeten omgaan, en ervaren artsen die blijkbaar geen echo kunnen aflezen, ik was zwanger van een tweeling maar dat hadden ze gemist!!! Dan heb ik het nog niet eens over de rest van het personeel, moest zelf achter uitslagen aanbellen over cryo's, bloed. IVF secretariaat was constant spullen kwijt in mijn dossier, waardoor ik 4x bij de iui zelf weer moest vertellen dat ik zwanger was geweest. Dr. Alberda is een kundige man maar helaas "overboekt" ik moest 3 maanden wachten voor een evaluatie na mijn miskraam, te gek voor woorden.

Wij zijn nu bij MC Kinderwens, net de 2de ivf/icsi gehad, alles werd verteld, ook over het verloop van de embryo's, kwaliteit noem maar op, alles in een open sfeer in tegenstelling van het SFG/EMC waar je niet te horen krijgt welke kwaliteit embrýo's ze terugplaatsen omdat ze dat niet nodig vinden, mag ik dat zelf uitmaken.

Het is een heel verhaal geworden, het was een zeer negatieve ervaring voor ons.

Ik raad het dan ook niet aan, maar ja soms kun je niet anders.

Ik ben niet op mijn mondje gevallen maar in deze situatie met alle spanning erbij klapte ik volledig dicht in het ziekenhuis.

Spygirl, schrijf op wat je wilt vragen of waar je het niet mee eens bent, maar wat ik hierboven al zei, je voelt je zo klein in die MMM. Ik ben dat ook gaan doen op het laatst, ik werkte puntje voor puntje af, en er werd wat afgezucht door die artsen.

Sannie66, ik hoop voor jullie dat het allemaal wat soepeler gaat.

Heel veel succes.

Sylvie

Posted

Hoi Spygirl,

Ik heb geen ervaring met de zh's in Rotterdam. Wij zaten in Zwijndrecht in het zh, enige nadeel van daar is dat je niet in het weekend terecht kunt voor inseminatie. In Rotterdam kan dat wel gewoon. Denk dat de onpersoonlijkheid overal is, je hoort het eigenlijk bij iedereen wel.

Veel sterkte ermee en schrijf op wat je wilt vragen zodat je niks kan vergeten.

Posted

bij mijn behandeling in het VU heb ik in 2 weken tijd een echo gehad van 8(!) verschillende personen. Het is net een fabriek op deze manier...

Posted

Juist om dit soort van taferelen te voorkomen heb ik gevraagd, indien mogelijk, om telkens dezelfde biometriste bij de FM's krijgen. Dat is tot nu toe gelukt! Die vrouw is volgens mij ook een echte workalholic, zij is er bijna altijd.

Ik heb eerst 4 IUI's gehad en heb zojuist mijn 2de IVF punctie achter de rug. Ook bij de puncties is ze er iedere keer bij geweest om te assisteren. Op mijn dossier zit zo'n geel memobriefje waarop staat dat ik door die mevrouw geholpen wil worden. Ik vind het geweldig hoe dat telkens weer lukt!

Oja, ik ben bij het Maxima Medisch Centrum in behandeling.

Josephine.

Guest Sannie66
Posted

@Sylvie, heel erg spijtig dat dat zo bij jullie is verlopen in het SFG/EMC. MC Kinderwens alsook verschillende andere zh's behandelen mij niet meer gezien mijn leeftijd, dus keuze-opties waren beperkt geworden.

Dr. Alberda heeft mij ook geholpen bij het verwijderen van een cyste in augustus jl. en vond de afwikkeling e.d. erg prettig gegaan.

We zullen zien hoe ons traject loopt.

Posted

Spygirl, wat een nare ervaringen heb jij in dat ziekenhuis. Het lijkt wel of het idd 'hoe groter hoe onpersoonlijker is'. Ikzelf zit ook in het IUI traject bij het Tergooiziekenhuis in Blaricum. Die hebben een eigen IUI/IVF afdeling met vier verpleegkundigen en 1 gyneacoloog. Ik ben er heel blij mee, want omdat het zo'n klein clubje is, is het een persoonlijker en warmer contact. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat ze geen inseminaties in het weekend doen.

Ik kan je geen goede raad geven, behalve inderdaad op je strepen staan, vragen blijven stellen en antwoorden verlangen, en je einddoel voor ogen houden: Een kindje.

Succes ermee,

Posted

Hoi Sannie66,

het is inderdaad moeilijker als je met leeftijd zit. Dan is de keuze beperkt.

Wat ivf betreft ben je echt bij de expert gekomen, Dr. Alberda is een fijne man.

Ik hoop van harte dat jullie een vlekkeloos traject hebben onder begeleiding van Alberda.

Heel veel succes met je 1ste poging.

Guest Sannie66
Posted

Hi Sylvie,

Tsja, dr. Alberda is natuurlijk wel de allereerste arts in Nederland die IVF toepaste!

Nu ben ik ook absoluut niet op mijn mondje gevallen..dus daar zal het misschien ook wel aan liggen...:2strangle:

Jullie suc6 bij MCKinderwens, hoop dat daar niet alleen een positieve ervaring is, maar dat jullie ook zwanger gaan worden!

Liefs,

Sandra

• 3 weeks later...
Posted

Hoi allemaal,

heb ook al de nodige ziekenhuizen van binnen gezien en de vervelende ervaringen hebben heel lang in de weg gezeten voordat ik aan een behandeling ben begonnen. Gestart in het AMC waar het zo mis ging dat ik heb lopen schreeuwen in de gang, terwijl ik niet gauw kwaad word. Toen SFG waar de vrouw van de behandelend arts op sterven lag dus die was er niet echt bij. Toen heel lang gewacht en nu bij mckinderwens voel ik me fijn. De sfeer daar is prettig en aardige mensen, voel me in goede handen.

groetjes,

Juut

• 3 weeks later...
Posted

Hallo, ik heb jammer genoeg ook een slechte ervaring met Utrecht, we kwamen daar voor de standaard onderzoeken en ik kreeg toen een follikelmeting. De echoscopiste zei toen gelijk al dat ik niet in aanmerking zou komen voor een behandeling omdat ze in Utrecht een grens van minimaal 7 follikels hanteren en ik had er maar 4. Maar goed de gyn zou me dat zelf wel mededelen. Nou het zaadonderzoek hadden we gehad en het FSH onderzoek hadden we ook gehad en nu was het afwachten. Ongeveer 4 weken na alle onderzoeken moesten we terug komen voor de uitslagen en toen werd ons al gelijk bot medegedeeld dat hier de behandeling stopte omdat ik te weinig follikels had. Einde verhaal pfffffffff snik snik.

Via een forum ben ik toen bij het behandelcentrum Geertgen gekomen en ik moet zeggen dat dit een uitstekend centrum is ... tis geen ziekenhuis en het is er allemaal veel persoonlijker. Bij onderzoek is gebleken dat Geertgen de meest patiënt vriendelijkste mensen heeft rondlopen ... Het enige nadeel is dat je eigenlijk nooit dezelfde gyn hebt maar ik moet zeggen dat de gynaecologen die ik heb gehad stuk voor stuk even vriendelijk zijn en je behandelen als mens en niet als nummer. Natuurlijk heb ik ook mijn favoriete arts er tussen zitten maar als ik daar niet terecht kan vind ik het ook geen probleem om door iemand anders geholpen te worden.

De meeste gynaecologen werken ook in Eindhoven in het ziekenhuis en de recenties zijn erg goed ... dus ik hoop dat ik daar ook bij mag horen ....

gr. Nicole

Posted

Inderdaad jammer dat er zulke slechte ervaringen zijn in de verschillende ziekenhuizen. Ikzelf ben onder behandeling bij het VU en ondanks dat het een groot ziekenhuis is, ben ik erg tevreden over de mensen die er werken. Natuurlijk werken er veel verschillende mensen, maar daarbij wel gelijk het voordeel dat ze alle dagen van het jaar open zijn. We hebben nu voor een brusje 6 behandelingen gehad (2xIVF en 4xcryo) en ben nu zwanger. Volgens mij heb ik iedereen die daar werkt wel een keer meegemaakt. Vond het geen probleem want we kwamen voor de behandeling en niet voor een bepaalde dokter. Natuurlijk heb je zo je voorkeuren maar ik heb ze als erg lief en betrokken ervaren.

Caroline