Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo iedereen,

Ook ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Bianca en ik ben 29 jaar oud. In het dagelijks leven werk ik binnen de GGZ waar ik kinderen met autisme train/begeleiding geef.

Ik woon sinds 5 jaar samen en morgen zijn we een half jaar getrouwd!!

Wij komen natuurlijk niet zomaar in dit wereldje. We zijn erachter gekomen dat mijn man geen zaadcellen heeft. Na allerlei onderzoeken komen we toch echt tot de conclusie dat ze nergens te vinden zijn.....gewoon niet tot ontwikkeling gekomen.

Een beslissing om over te gaan op een donor maak je natuurlijk ook niet zomaar. Daar is wel een paar jaar overheen gegaan. Je gaat een aantal fases door...van rouwverwerking tot het niet willen van kinderen (kop in het zand steken) tot het langzaam aan steeds meer de gedachte krijgen dat het toch wel erg gewenst zou zijn. Eind vorig jaar werd die wens van ons beide wel zo groot dat we er niet meer omheen konden.

Dus op naar het MCK! Daar aangekomen met volle moed werd ons fijn verteld dat er een wachtlijst was. En nu pas (10 maanden later) zijn we aan de beurt!

Gek hoor.. zo lang hebben we moeten wachten en nu lijkt alles opeens in een sneltreinvaart te gaan. Vanaf het telefoontje dat er een donor was tot nu toe duurde maar een paar weken.

Ik ga dinsdag beginnen met LH testen en waarschijnlijk is vrijdag of zaterdag de 1e inseminatie!!

Ik hoop hier veel herkenning te zien en ben vooral benieuwd naar andere die ook met een donor te maken hebben.

Ik wil iedereen veel sterkte en succes wensen!

Groetjes Bianca

Posted

Hoi Bianca,

Welkom op dit forum! Zelf heb ik niet met een donor te maken, maar er zijn hier wel mensen met ervaringen. Ik wil je heel veel succes wensen met alles en dat je natuurlijk gauw zwanger mag worden!

Liefs Siebje...

Posted

Hoi Bianca,

Welkom hier.

Spannende tijden breken voor jullie aan! Nu gaat het echt beginnen.

Wij maken ook gebruik van donorzaad via het AMC. Dit, omdat wij met 2 vrouwen zijn. Het was niet onze eerste keuze, wij hadden een "bekende" als donor. Maar dat ging helaas niet door omdat hij er achter kwam dat onder druk presteren, bij hem absoluut niet ging. Best pittig, want we konden al starten met IVF....

Goede gesprekken gehad met elkaar en toen van deze samenwerking afgezien. Maar je gaat inderdaad een rouwfase door. Herkenbaar!

Wij zijn vorig jaar naar het AMC gegaan, donorbank, en daar hadden ze toen geen wachtlijst, naar ik begrepen heb, nu inmiddels wel!

Toen wij de eerste keer vroegen of er een donor was gevonden, die met ons matchte, zeiden ze ja, maar we kunnen u geen gegevens geven....het enige wat ze konden zeggen was dat het donor KL002 of GE458 was (zijn maar voorbeelden) Het leek wel een Boeing nummer....wij moesten er toen wel om lachen. Maar op het moment dat we er aan denken dat zo'n kindje toch wel een hele tijd moet wachten voordat hij gegevens over de donor mag inzien, vinden we wel eens lastig.

Hoe is dat voor jullie?

Veel succes met de IUI!

Groetjes, Erika

Posted

Hoi Erika,

Wat ik niet goed begrijp is dat ik al bij meerdere lees dat zij met een donor toch IVF krijgen terwijl wij IUI krijgen. Weet jij hoe dit kan? Wat pittig voor jullie om te moeten breken met de bekende donor. Je stelt je er toch helemaal op in en zeker als jullie al in de fase waren waarop het kon gaan gebeuren.

Wij vonden het telefoontje waarin wij een profielbeschrijving kregen het meest bizarre telefoontje wat wij ook gehad hebben. In een paar minuten wordt er een beschrijving gegeven van een man die je nog nooit gezien hebt. Wij weten dus de uiterlijke kenmerken van de donor. En dan beslis je dus over de toekomst van je kind. Raar, maar gelukkig lijkt hij wel op mijn man. Soms denk ik dat het makkelijk zou zijn als je niet weet hoe de donor eruit ziet, maar als ik je verhaal lees lijkt mij dat toch ook niet fijn.

Wij zijn bij MCK gekomen omdat wij daar in de buurt wonen. Maar inderdaad is er bij het AMC een wachtlijst. Ik weet niet of deze langer is dan de 10 maanden van onze wachtlijst.

Hebben jullie al veel behandelingen gehad? En hoe is je ervaring met de behandeling? Het lijkt mij zo vreemd om daar te moeten liggen met je benen omhoog....

Posted

Hallo Bianca,

Welkom,

Ook wij hebben te maken met een donor dan wel geen zaad donor maar een eiceldonor en gelukkig hebben wij een engel van een vriendin die ons graag wou helpen en als alles goed gaat hebben wij in december een TP.

Ook voor ons was het eerst een stukje rouwverwerking en heb ik het idee dat ik er misschien nog lang niet ben in het afscheid nemen van een kidje van mij en mijn man maar ik ben er van overtuigt dat als je eenmaal zwanger bent dat het zo eigen gaat voelen dat het er eigenlijk niet meer toe doet.( spreek zo wel voor mijzelf hoor weet ook niet hoe anderen hier over denken)

Ja en waarom er bij jullie gekozen wordt voor IUI ik denk omdat het probleem bij jou man ligt en niet bij jou en IUI wordt nog vergoed en IVF aar 3x dus ik denk dat ze daarom eerst IUI gaan doen.

Ik wil je nog wel even heel veel succes wensen en dat je snel zwanger mag zijn!

Groetjes Chantal

Posted

hallo Bianca

welkom op dit forum, ik heb geen ervaring met donorzaad maar wens jullie heel vele succes!!!

Via freya heb ik iemand "leren kennen"en zij zijn ook aangewezen op donorzaad omdat er bij haar man geen zaad gevonden is. Ook bij jaar wordt IUI toegepast.

Heel veel succes!!

groetjes

Meiske74

Posted

Ik denk dat de reden is dat jullie iui krijgen, omdat er verder geen reden is voor ivf. Ivf wordt pas toegepast als je verminderd vruchtbaar bent en aan bepaalde eisen voldoet, en dat ben jij en je donor niet..?

Denk ik tenminste.

Welkom hier, en heel veel succes!!

Guest Sannie66
Posted

Hi Bianca,

Welkom hier. Weet ook niet hoe het is om in een donortraject te zitten. Maar je hebt al wat info gekregen van meiden die ongeveer hetzelfde meemaken cq. hebben meegemaakt.

Ik wens je veel suc6 na al die maanden wachten, dat het nu dan toch gaat gebeuren.

Posted

Ha Bianca,

Houden ze je follikelgroei in de gaten middels meten (follikelmeting: fm)?

Dat deden ze destijds toen ik nog op IUI zat ;-) wel altijd. Ik slikte daarbij ook Clomid. (hormoontabl) maar daar was ik zelf niet heel enthousiast over. Clomid zorgt voor meer eicelletjes. Maar dan mocht je er weer niet teveel hebben omdat ze dan niet insemineren. Maximaal 3 eicellen, in het ziekenhuis waar ik in behandeling ben. Nadeel van Clomid vond ik de negatieve bijwerkingen en dat het je baarmoederslijmvlies kan aantasten.

Na een aantal keren IUI zijn wij overgegaan op IVF. Daarbij spuit en slik je de hele 'flikkerse' boel. Ik moet zeggen dat ik me aardig door het spuiten-en slikkenproces heen gooi. Dat valt me reuze mee. Wat uiteraard reuze tegen valt is het negatieve resultaat iedere keer.

Wij zijn nu een kleine 2 jaar bezig. Ik ben een keer zwanger geweest maar helaas is dat geeindigd in een miskraam. Nadien heb ik er niet meer van mogen proeven. Ons eind komt redelijk in zicht. Ik heb nu nog 3 cryo's in de diepvries van het ziekenhuis (gek idee, he?) die ik deze cyclus teruggeplaats kan krijgen, mits het ontdooiingsproces goed verloopt. Als daar ook weer niets uitkomt dan heb ik nog een IVF poging te gaan.

Daarna is het einde verhaal. Best wel eng, vind ik. Maar goed, ik heb zeer diepe dalen gekend. Dat was vorig jaar winter. Toen had ik redelijk vaak last van somberheid en 'het niet meer zien zitten.' Ik geloof dat ik dat stadium (gelukkig) achter me heb liggen. Ik ben al lang niet meer zo ongelukkig en wanhopig. Ik heb mezelf weer redelijk terug.

Wat ik zelf ook heel apart vind in dit proces is de reactie, het medeleven van je omgeving. Sommige vriendschappen komen in een ander licht te staan, (zowel negatief als positief), wat je ook weer bezig kan houden. (waarom hoor ik zo weinig van een mijn beste maatjes bijvoorbeeld. Of het lieve medeleven van iemand die wat minder dicht bij je staat en je verrast door haar attentheid).

Kortom: het is een enerverend proces, vind ik. Het is meer dan alleen maar IUI-en, IVF. Het hele proces bestaat uit zoveel verschillende dimensies, lagen, en emoties. Dat is voor veel buitenstaanders moeilijk om in te leven. (wat ik ook wel weer begrijp trouwens).

Hoe dan ook, ik wens je heel veel succes en hopelijk hebben jullie samen spoedig dat wat jullie grote wens is!

Josephine.

ps. Ik heb mijn berichtje ook bij dat andere topic gezet. Zag nu pas dat je een eigen topic hebt.

progress.gif

Posted

Hoi Bianca,

Andere meiden hebben al antwoord gegeven op de vraag waarom bij mij IVF en bij jou IUI. Ik heb maar 1 eierstok met een cyste en de eileider zit met littekenweefsel erom heen gewikkeld. De afstand is te lang om een bevrucht eicel te transporteren door de eileider, dus ik heb 4 % kans om spontaan zwanger te worden en daarvan is de kans heel groot dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou worden.

Wel apart dat jullie een profielbeschrijving krijgen. Dat hebben wij nooit gehad. Alleen nrs. Wij moesten onze profielbeschrijvingen inleveren en daarop hebben ze 3 matches gevonden.

En de behandeling....dat went, de eerste keer was ik super gespannen. Alles is nieuw, deze site had ik ook niet gevonden toen. Nu weet ik wat er gebeurd en dan denk ik; alles voor het goede doel. Tja en met die benen wijd, daar distantieer ik mij dan van. Zorg altijd wel dat de boel daar benenden een beetje verzorgd eruit ziet! En kort!

Heb nl 1x gehad dat er een haar in de eendebek vast zat en dat doet pijn!!!:dry:

Groetjes, Erika