Jump to content

Al mama via IVF en voorstellen.

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

ik zal mijzelf ook even netjes voorstellen. Via IVF hebben wij een pracht van een zoon mogen krijgen van iets meer dan 1 jaar ondertussen. Het blijft wonderlijk en fantastisch dat het zo gelopen is.

Wij zijn aangewezen op IVF omdat mijn eileiders verstopt zitten, ook zit er vocht in waardoor ik clips heb laten plaatsen om miskramen tegen te gaan.

Aan de mannelijke kant zitten eigenlijk geen problemen, dat scheelt ons weer in de stress die er toch al bij komt kijken.

Op dit moment zijn we bezig met onze tweede vriezeremmie. De eerste is ontdooit van de 2 bleef er 1 over van C-kwaliteit en de poging is helaas uitgelopen op een chemische zwangerschap. Wel een positieve test, nooit iets gezien op de echo. Dit gebeurde net voor een weekend (tjah dat schijnt altijd zo te lopen nietwaar?) dus ik heb toen gebeld met het ziekenhuis omdat ik licht bloedverlies had. Ik wilde geen medicatie meer nemen om de miskraam dan maar zo snel mogelijk met zo min mogelijk complicaties te laten verlopen. Dit mocht. En ik kon nog dezelfde middag bij mijn verloskundige (zit in mijn stad voor het ziekenhuis had ik nog 2 uur moeten reizen met het openbaar vervoer) een kijken van binnen nemen. Daar was al geen spoor meer te zien van een evt embryo. Dat bevestigde mijn keuze voor het stoppen met de medicatie.

Nu zit er op dit moment al 2 dagen een nieuw vriezerembryootje in mijn buik. Deze was van A-kwaliteit dus net zo goed als bij het invriezen!

We hopen dan ook dat dit een beter voorteken is en dat dit embryootje wel wil blijven plakken. Ook deze poging is weer precies volgens het boekje gegaan, van de 2 uit de vriezer is er 1 overgebleven.

Mocht dit niet lukken dan gaan we begin volgend jaar weer verder met een verse poging.

Mijn voorgeschiedenis is nog veel uitgebreider, maar ivm privacy kan ik dat niet allemaal hier neerzetten want dan wordt ik vast en zeker herkend. Excuus maar mocht iemand na verloop van tijd meer willen weten of een vermoeden hebben wie ik ben, dan graag niet openbaar maken. Mijn omgeving weet dat we met IVF bezig zijn, en ook wat we nu aan het doen zijn, maar sommige zaken zijn zo persoonlijk dat ik heel graag (zoveel mogelijk) anoniem blijf posten. Bedankt voor jullie begrip en allemaal heeeel veel succes!

Groetjes IVFmama.

Guest Sannie66
Posted

Welkom IVFmama,

Nou, ook een hele voorgeschiedenis.. je bent niet de enige (helaas).

En dat vind ik het fijne van dit forum. Je kunt lekker je ei kwijt e.d., zonder dat er van alles en nog wat van je verwacht wordt... je verwacht nl. al veel van jezelf met al die hormonen, het wachten, gewoon het hele traject waarin we allemaal inzitten.

Wens je veel plezier op het forum en heel veel suc6.

Liefs,

Sandra

Posted

Bedankt voor jullie welkom dames. Ja dat blijft idd he die enorme voorgeschiedenis van iedereen. Je beland natuurlijk ook niet zomaar 'even' bij IVF. Voor mij voelde het indertijd wel een beetje als eindstation. Al wist ik vooraf al een beetje dat het IVF zou moeten worden. Eng moment als het je dan inderdaad verteld wordt. Helemaal nu we onze zoon al hebben voelt het toch al minder als dat eindstation maar meer en meer als kans, als optie op een zwangerschap. Dat maakt het ermee omgaan wel al wat makkelijker. Hoe niet-leuk het ook is al dat spuiten, razende hormonen en oh zo gezellige puncties alleen al te weten dat het allemaal leidt naar een kans op een zwangerschap maakt dat ik het meer en meer als iets positiefs zie. Wanneer ons dit 20 jaren geleden zou zijn overkomen waren er gewoon 0,0 kansen geweest. Beangstigend.

Nu ja momenteel zit ik er weer middenin.....wachtweken......super dat we alweer zover zijn gekomen, maar vreselijk om juist door te komen. Die 2 weken voelen toch altijd weer aan alsof het 2 maanden zijn een beetje overdreven gesteld ;).

Soms voel ik me maar weer heel gezegend met mijn gevoel voor humor, dat ik me helemaal slap kan lachen om mijn absurde testdrang etc.

Dat is voor mijn man en mijzelf toch wel de manier om alles door te komen. Soms inktzwarte, knetterharde humor in een poging het allemaal te relativeren. Ach wat maar werkt nietwaar?

Binnenkort (een dagje of 2 vermoed ik) zal mijn testdrang wel weer in alle hevigheid de kop opsteken. Wat de uitkomst ook is van een poging, ik weet het het liefste zo snel mogelijk zodat ik me erop kan voorbereiden en me als het negatief is kan opladen voor een volgende poging.

Ben wel erg blij dat ik het allemaal weet voor de feestdagen er zijn. Zit ik tenminste niet midden in de wachtweken op dat moment brrrrr.

Het is weer tijd voor mijn medicatie en ik zal daarna mijn bed eens opzoeken. Morgen weer wat afleiding met de intocht van Sinterklaas. Blijft toch een stuk nostalgie om dat weer te zien op televisie en het breekt de dag.

Dames (en heren) die ook gaan kijken veel plezier en alvast een prettig weekend.

Posted

Welkom op het forum!

Het blijft altijd spannend, zelf al heb je een gezonde dosis humor die je er doorheen helpt. Diezelfde dosis humor hebben wij ook altijd gehad, al moet ik er eerlijk bij bekennen dat het vooral na de geboorte van ons zoontje was, dat we echt de humor begonnen in te zien van bepaalde dingen.

Bedenk maar eens de gekke dingen die je misschien gedaan hebt om "op natuurlijke wijze" zwanger te raken. Bijvoorbeeld, na een vrijpartij uit bed gaan liggen, met je rug op de koude laminaatvloer en je benen omhoog in bed. Romantisch he? En héééél natuurlijk.....

Hilarisch gewoon :cheesy:

Veel succes tijdens de wachtweken!

Posted

Hahaha Christine ja soms doe je zulke rare dingen. Ik lees ook nog wel eens mee op Amerikaanse sites etc. Dingen als ananas eten, groene thee drinken en meer van zulke zaken zijn daar heel populair. Ik heb zelf wel eens acupunctuur gedaan. Maar het effect daarvan ben ik deels wel van overtuigt. In combinatie met IVF had ik er niet veel aan (qua dingen merken) maar wel effect gemerkt op heftige menstruaties. Een paar naaldjes en ik had dan zomaar een hele middag last van kuitkrampen! Bizar, maar daarna als mijn menstruatie doorkwam had ik geen krampen. Dat was wel heel fijn, want 1 middagje wat kuitkramp (euhm was wel zo heftig dat ik amper de trap opkwam autsch!) was beter uit te houden dan een dag of 3/4 menstruatiekrampen.

En ik heb ook al wel door dat ze in Amerika op meerdere vlakken toch voorlopen op Nederland. De 'testgroep' is natuurlijk ook vele malen groter. Ze hebben daar bv al een nieuwe methode van invriezen en ontdooien. Met wel 90% kans op goed ontdooien. Nogal een verschil met 50% in Nederland. En ze doen nogal wat dingen anders, de ene vriest in en ontdooit emmies van dag 2/3, de ander dag 5, terugplaatsen idem, vaak voor cryo's met assisted hatching.

Nu ja kunnen wij met zijn allen toch niets aan veranderen.

Maar ik zie aan je onderschrift dat je toch zwanger bent! Wauw wat een wonder! Ik hoop dat je gauw het vertrouwen vind om er goed van te genieten, want het lijkt ook wel alsof dat toch ook samenhangt met al de behandelingen.

Ik ga eens snel douchen en me dan klaarmaken voor de intocht.

Fijne zaterdag!

Posted

Ik bedoelde niet dat alle dingen die we doen nu achteraf alleen maar lachwekkend is. Velen hebben baat bij acupunctuur en allerhande andere dingen. En baadt het niet, schaad het niet.

Yep, hier in Nederland is het allemaal heel anders, niet alleen in Amerika werken ze anders, maar ook in België en Duitsland.

Over mijn zwanger zijn, beetje lang verhaal om kort uit te leggen, toch proberen: of ik ben spontaan zwanger geworden, of het is een vroege mk nog uit de vorige IVF poging.

We hopen natuurlijk dat alles goed zit, en horen dat donderdag.

Zo, nu gaan wij ook naar de intocht kijken, en daarna naar de intocht in onze woonplaats, ik hoop dat het droog word!

Jullie ook veel plezier vandaag.

Guest Nienke79
Posted

Hoi IVFmama, heel veel succes tijdens de wachtweken! Ik heb je al virtueel op die bank zien zitten! Ik heb er dit jaar 4 keer op gezeten en zat er deze maand dus ook op. Ik ben er (eindelijk) groen afgekomen.

Dat dat jou ook maar mag gebeuren!

Het is hier nu uitkijken naar de eerste echo en hopen dat er in de tussentijd geen bloedverlies of bloedingen ontstaan.. Spannend!

Er zijn meerdere meiden die gewoon anoniem willen blijven. Ik heb niks te verbergen (dat zie je aan de foto, haha), maar iedereen moet gewoon lekker doen waar zij zich lekker bij voelt. No problem toch.

Nogmaals heel veel succes en ik zal duimen voor die mooie eskimo van je!

lfs,

Nienke

Guest Diane180
Posted

Hoi IVF mama,

Welkom hier op en veel forumplezier.

Wij zijn met onze 1e ICSI bezig. Op dit moment zit ik op wachtdag 6. Heb 2 emmies teruggeplaatst gekregen en nu is het afwachten maar....

23 nov. mogen we testen.....spannend.

Heel veel succes en hopelijk blijft de emmie goed zitten !

groetjes Diane

Posted

Hoi IVF-mama,

Welkom op het forum! Je kunt er ook anoniem al je zorgen en vreugde kwijt.

Fijn dat IVF bij jou al een keer succesvol is geweest.

Voor nu heel veel geluk met de cryo!

Groetjes, Nine

• 2 weeks later...
Posted

Christine het is zeker niet alleen maar lachwekkend hoor! Blijven liggen bv na 'de daad' is zelfs recent aangetoond dat het beter werkt bij IUI bv. En acupunctuur, weet je zelfs al zou het niet 'aantoonbaar' werken dan nog is het zooo supergoed om juist al het mogelijke voor jezelf te doen waar je je goed bij voelt. Je eigen ik is zo belangrijk in al het 'gedoe' rondom het ziekenhuisgebeuren. Dat is toch allemaal vaak wat klinisch en heel soms zelfs onpersoonlijk. Al kun je het net als wijzelf ook treffen met het ziekenhuis. En ik heb net je verhaal gelezen! Er groeit met recht een Wonder in je buik!! Gefeliciteerd!

Nienke ik heb niet iets ernstigs te verbergen hoor ;) Gelukkig niet, maar toch he een stukje anoniem is wel eens prettig. Wie weet kom ik tzt ook zover dat ik een mooi plaatje uitzoek voor onder mijn naam :D

Bedankt voor jullie welkom allemaal en ook allemaal veel succes! Bij ons ziet het er naar uit dat onze 2e cryo-poging 'al' succesvol is. Nu met de billen bij elkaar op het volgende wachtbankje blijven zitten. Al zal ik mijn best gaan doen her en der wat vragen te beantwoorden daar waar ik wat denk te kunnen toevoegen. Daarvoor zitten we hier allemaal.