Jump to content

nieuwe medevechtster stelt zich voor!

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik heb me pas aangemeld en wil me even voorstellen.

Ik ben Esther, 26 jaar en zit met mijn man vanaf januari 2008 in de medische molen.Bij ons zijn er zeer weinig zaadcellen en deze zijn vaak ook van slechte kwaliteit. We hebben 6x iui gehad en 3x keer icsi, waarvan de laatse in dusseldorf is geweest. We weten sinds een paar dagen dat ook deze poging is mislukt. Gelukkig hebben we (voor het eerst) nog 6 cryo's over. In dusseldorf doen ze de embryootjes meteen na bevruchting in de cryo, waardoor we geen idee hebben wat de kwaliteit is.

Ik zit dit keer erg in de put van de teleurstelling. Ik dacht echt dat het dit keer zou gaan lukken. Ben ook erg bang dat de kwaliteit van de cryo's zal tegenvallen, als ze uberhaupt nog goed ontdooid zullen worden. Het is nu ook extra zuur, omdat we vanaf nu alles zelf moeten gaan betalen. De laatste icsi in dusseldorf kregen we zelfs maar voor een klein gedeelte vergoed. Maarja, we hebben geen andere keus. De wens is te groot en ik ben nog te jong om ons er nu al bij neer te leggen. Ik heb vanaf het begin al gezegd: Ik ga door totdat ik er dood bij neerval! Ik heb me er in vast gebeten en ik laat niet meer los!!!!

Ik weet nog niet zo goed hoe hier alles werkt, maar ik kom graag in contact met mensen die zich in mijn verhaal herkennen.

Samen vechten is veel beter!!!!!! Liefs van Esther

Posted

Hoi Esther,

Welkom hier op het forum. Wat kl**** dat het weer mislukt is? Helaas zit ik (nog) niet in het zelfde schuitje maar wil je veel sterkte wensen.

Voor mij is dit de 1e ivf poging en ik heb 1 emmie terug en 2 eskimootjes over. Bij ons is niet verteld wat voor kwaliteit het is. Maar ik had in tottal 6 embryo's en er zijn er maar 2 geschikt om in te vriezen dus denk dat ze het weel eerst testen hoor.

Gelukkig kun je nog even hoop houden dus.

Groetjes

Diana

Guest Diane180
Posted

Hoi Esther,

Welkom op dit forum.

Wij zijn net met de 1e icsi bezig, de 1 wachtweek zit er op en zit nu op dag 8, nog 6 daagjes te gaan om te testen. Er zijn 2 emmies teruggeplaatst.

Balen zeg dat jullie 3 ICSI niet gelukt is.

Hopelijk zijn de cryos van topkwaliteit.

Heel veel succes met de behandelingen en veel forumplezier.'

groetjes Diane

Posted

Hoi Esther,

Welkom hier. Fijn dat je je verhaal kwijt kan hier en lees lekker mee.

Klote dat de 3e keer ook mis is gegaan...sterkte!

Hier nog zo'n medevechtser. Ben ook al een aardige tijd bezig, wel wat ouder, maar ben er ook nog niet klaar mee!

Hopelijk hoeft het voor jullie niet zo'n lang verhaal te worden als de mijne.

Zit nu op het wachtbankje en dit is mijn 7e poging.

Groetjes, Erika

Posted

Hallo Esther

Welkom hier op dit forum.

Ik wil je sterkte wensen met het feit dat jullie recente verse poging niet gelukt is!Enorme teleurstelling, dat geloof ik direct, maar echt waar, er zijn best veel cryo-succesverhalen.

Heel veel succes!!

groetjes

Meiske74

Posted

Welkom hier!!

Ik bewonder je vechtlust! Heel veel succes!

Guest Sannie66
Posted

Hi Esther,

Ook een welkom van mij.

Sterkte met de recente teleurstelling van ´weer niet´..

Suc6 in jullie verdere traject en natuurlijk veel plezier hier op het forum...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use