Jump to content

24 november starten met decapeptyl

Recommended Posts

Posted

Hoi,

Wie start er nog meer met het spuiten van decapeptyl rond deze datum?

Lijkt me leuk om met elkaar te kletsen hier!

Groetjes Audrey

• Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Jullie hebben vast ook al bedacht, dat wanneer als volgens planning verloopt het wel een hele spannende oud en nieuw gaat worden dit jaar?? :-)!! Hopen op allemaal groene regels!!

Posted

Hey Femke,

Ik had daar eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht!

Maar inderdaad worden het extra bijzondere feestdagen, en nu maar hopen dat het op alle fronten een feest mag worden!

Posted

weet eigenlijk niet precies hoe lang ik deca moet spuiten. Is een van de vragen voor de dokter morgen (heb prikles :-) ).

Weten jullie hoe het traject er (ongeveer) vanaf de eerste decaspuit uit ziet?

Posted

Hey fren,

Mijn schema is als volgt:

Ik heb het lange protocol met pil gebruik (zit al 4 maanden aan de pil vanwege mijn PCOS)

Vanavond eerste deca spuit, 7 dagen in combinatie met de pil, dan stoppen met de pil en bloeding afwachten (vorige keer na 2 dagen) dan bellen en op dag 4/5 voor uitgangsecho. Dan beginnen met de puregon, en afwachten wanneer de folikels groot genoeg zijn voor de punctie. (was vorige keer 12 dagen).

Mijn eerste Icsi begon op 4 februari en de punctie was 10 maart.

Liefs Diana

Posted

ah ok. Ik slik geen pil. Mag ik niet ivm longemboli ihn mn ziektegeschiedenis. Vandaar dat ik al een aantal echo's heb gehad. Begin dus inderdaad op dag 21 met deca, dus vermoed dat verder het schema hetzelfde zal zijn als bij jou, diana.

Spannend!

Posted

Leuk, zoveel reacties! Wordt inderdaad een spannende tijd en dan ook nog met de feestdagen op komst. Dit wordt mijn eerste keer IVF en laat het allemaal maar over me heen komen. Ik hoop niet dat m'n eitjes zo moeizaam groeien als hiervoor. Zoals de gyn zegt ben ik moeilijk te stimuleren. Dit jaar de 1ste poging nog zou super zijn!

Posted

Hai Meiden,

nou, hij zit er in hoor, de eerste spuit. Viel me enorm mee, moest het gelijk zelf doen. Het enige waar ik last van had was een half uurtje jeuk op de plek waar ik gespoten had, maar dat is inmiddels ook helemaal weg. Ik moet iedere avond voor het slapen gaan spuiten. Moet daar mee doorgaan tot aan de punctie, en als mn menstruatie komt, komt de gonal erbij. Dat wordt dus wel ff zwaar, twee prikken per dag. Maar tis voor een goed doel :-)

Groetjes

Fran

Posted

Dan is het nu echt begonnen voor jou Fren! Goed dat je meteen zelf hebt geprikt. Zo wen je er het snelst aan toch? Ik heb nooit problemen gehad om zelf te spuiten. Wel onzeker in het begin of ik het allemaal wel goed deed, maar dat gevoel heb ik eigenlijk ook niet meer.

Diana, hoe is het bij jou gegaan gister?

Ik kan niet wachten om ook te beginnen. Ben erg ongeduldig geworden ondertussen!

Posted

Hey meiden,

De eerste spuit was een drama! Een half uur over gedaan, maar goed als de eerste eenmaal is gezet word de rest alleen maar beter (hoop ik)

Liefs Diana

Posted

Hoi meiden,

ik ben ook begonnen met icsi poging 1. Heb net de eerste spuit gezet, wordt wel spannend nu! I.v.m. de kerst/oud&nieuw periode zit ik in een ander protocol; ik hoef nu niet 3 weken aan de pil, maar moet 10 dagen primolut slikken (nu 3 gehad). Als dan de menstruatie doorzet, beginnen met puregon.

Het lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen!

Posted

Hai leeuw, welkom!

Wat raar dat ze je protocol aanpassen met oog op de feestdagen. Bij mij gaat het gewoon alle dagen door, weekenden, feestdagen, etc

Net de 2e spuit gezet. Wel lastig; wilde het perse thuis doen, dus moesten helaas eerder weg bij een etentje. Maar het spuiten was a piece of cake!

Welterusten!

Posted

Hoi Fren,

ik zie dat jij ook in Amsterdam woont. Ik ook, dikke kans dat we dan bij hetzelfde ziekenhuis lopen (VU). Gek dan dat het bij de een wel aangepast wordt en bij de ander niet. Ik hoorde dit ook pas op de dag van de eerste echo. Ben er eigenlijk alleen maar blij mee, want het gaat nu wel wat sneller.

Posted

Hai Leeuw,

zit inderdaad ook bij het VU. Vreemd... Nu is het bij mij zo dat ik sowieso geen pil mag slikken, misschien is dat de reden dat ze niet gesproken hebben over de feestdagen. Ik zet vandaag de derde spuit, hoever ben jij? (zie dat we volgens mij allebei op vrijdag zijn begonnen met prikken).

Moet jij nu alleen deca prikken, of heb je er nu ook nog iets bij? Ik moet op 1e dag menstruatie bellen voor een uitgangsecho en dan aan de gonal. De deca moet ik al die tijd blijven spuiten. Vind het wel vreemd hoor, al die verschillende protocollen... Net nog ff gekeken op de website, maar daar staat ook niks over een ander protocol tijdens de feestdagen.

Posted

Ook mijn eerste spuit is gezet vandaag. Het viel me gelukkig erg mee. Moet wel gaan lukken allemaal denk ik. Ik zit ook in het Vu ziekenhuis en heb ook niets over de feestdagen gehoord, ik heb ernaar gevraagd en ze vertelde mij dat ze gewoon doordraaien, alleen houden ze in November wel rekening met het aantal mensen wat kan starten! Veel succes meiden.

Posted

Wat grappig dat we alledrie bij het VU lopen. Ik weet ook niet waarom ik dan in een ander protocol zit; ze had het erover dat er met de feestdagen minder personeel was en dat daarom het protocol verkort was; ach het zal wel...

Ik ben gisteren begonnen met decapeptyl, en gebruik dus ook sinds menstruatiedag 1 primolut (nu 4 dagen achter de rug). Dat moet ik 10 dagen slikken, als ik dan stop komt mijn menstruatie en moet ik bellen om te beginnen met puregon. Da zal dus rond 1 dec zijn denk ik. En jullie?

Femke is het voor jou ook de eerste icsi?

Posted

voor mij is het een beteje gokken. Ik heb sinds mijn menstruatie een aantal echo's gehad om te zien in welke fase ik zat. Vorige week vrijdag bleek uit de echo en het bloedprikken dat mn eisprong er aan zat te komen, dus moest ik vrijdag beginnen met spuiten. Ik vermoed dat ze dit zien als dag 21, dus dan zou komende vrijdag dag 28 zijn en zou mijn menstruatie moeten komen (of een paar dagen wellicht). Dan bellen en waarschijnlijk op dag 2of 3 echo en gonal starten.Dat zal dus ongeveer op hetzelfde moment zijn als jij, leeuw.

Als ik dan doorreken, dan zou rond de 10 of 11 dec de punctie moeten zijn. Zouden we dan voor kerst al weten of we zwanger zijn? Al dat gereken, ik word er soms wel een beetje moe van.

Komend weekend zouden mijn vriend en ik een weekendje naar zwitserland, maar omdat ik waarschijnlijk ongesteld moet worden, hebben we het net gecancelled :-( Je moet er iets voor over hebben...

Posted

Er wordt best veel geschreven hier, leuk!

Ik zit ook aan de primolut nu, 5 dagen achter de rug en nog 5 te gaan. Ik verwacht dat ik twee dagen later ongesteld wordt. Als ik kijk naar andere keren dan.

Ik ben onder behandeling bij het Gemini ziekenhuis in Den Helder. Die werken samen met het AMC. De stimulatie, de echo's en het bloedprikken is in het Gemini. De punctie en terugplaatsing in het AMC. Naar mijn weten gaan zij ook gewoon door met de feestdagen.

Hoe zit dat trouwens met de priktijden van deca? Moet dat perse op dezelfde tijd of maar het 1 keer ook later of eerder?

Posted

grappig dat je dat vraagt, audrey; ik had er net een discussie over met mn vriend.

Ik heb vrijdag voor het eerst gespoten, om 4 uur. Gisteren om 23.45 uur. De verpleegkundige zei dat ik voor het slapen moest prikken, en altijd ongeveer in hetzelfde uur. Dus altijd tussen 22 en 23 uur, of tussen 23 en 24 uur. Ik vraag me alleen af of ik dan vandaag om 23.15 mag prikken en morgen bijvoorbeeld om 22.45 uur. Ik ga door de week namelijk nooit zo laat naar bed.

Posted

Hoi Fren,

Volgens mij moet je gewoon zorgen dat het ongeveer binnen een uur blijft, dus wat jij zegt kan makkelijk volgens mij. Dan is het bij jou gewoon tussen 22.30 uur een 23.30 uur! Ik deed het altijd tussen 22.00 en 23.00 uur, voor tienen ga ik nooit naar bed en daarna maakt niet uit natuurlijk.

Succes!

Caroline