Ga naar inhoud

24 november starten met decapeptyl

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren, misschien zouden we inderdaad met oud en nieuw al weten of we zwanger zijn....! Maar het hangt er denk ik maar net vanaf hoe snel de follikels groeien, daar zit volgens mij best wat verschil in bij de een of de ander. Grappig dat we zo gelijk oplopen! Maar wat balen dat jullie weekendje weg nu gecancelled moet worden! Tja, met zo'n behandeling staat ineens je hele leven in het teken van zwanger worden...

Mijn vriend heeft net de 2e spuit bij mij gezet (voor hem de eerste keer), ging goed!

• Reacties 179
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Ik zet de spuiten een beetje rond half 12 's avonds, maar een uurtje eerder of later, maak ik geen probleem van, vorige keer heb ik dat ook gedaan en het resultaat was prima :)

Inmiddels gaat het spuiten gelukkig weer erg makkelijk. Doe het nu samen met hubbie, hij de insuline en ik de deca. Heeft wel wat aparts, hihihi.

Nog maar een paar dagen de pil en dan wachten op de rode duivels, en dan bellen. Voor mijn gevoel gaat het dan pas echt beginnen. Hebben jullie dat gevoel ook?

Nou verders is er hier niet veel te melden.

Succes allemaal!!!!!!!

Geplaatst

Dat heb ik ook hoor Diana. Ik moet nog beginnen met de deca, maar voor mijn gevoel begint het ook pas als ik de gyn kan bellen volgende week!

Geplaatst

Hai meiden,

leuk dat we allemaal zo gelijk oplopen! Raar eigenlijk he, 2.5 jaar heb ik met angst en beven mijn menstruatie af zitten wachten, en nu kan het niet snel genoeg komen :-)

Ben benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren voordat ik ongi word. Ik ben heel onregelmatig, dus kan nog wel ff duren. Diana, hoelang duurde het bij jouw dochter vanaf de eerste decaspuit tot de positieve test?

Wbt het weekendje, tja, het is niet anders. Voor het zelfde geld wordt ik pas na het weekend ongesteld, maar wil het risico gewoon niet lopen. Vriendje moest de teleurstelling even wegslikken, maar is het er nu wel mee eens geloof ik (dat is hem geraden!! :blink:).

Ennieway, nu maar snel weer aan het werk.

Geplaatst

voor mij is het ook de 1ste keer! Wat betreft de priktijden, in het Vu hebben ze mij verteld dat het voor Deca niet zo nauw luistert....! Als je besluit 's avonds te spuiten, spuit dan altijd 's avonds, maar het maakt niet uit of je dit nu om 21.00 uur doet of om 22.30 uur doet.

Ik heb last van misselijkheid, is er iemand die dit herkent???

Geplaatst

Hai meiden,

net voor de zekerheid toch maar even contact opgenomen met het ziekenhuis over komend weekend. De arts die ik sprak zei eigenlijk dat ik gewoon een weekendje weg moet gaan! Moet dan natuurlijk wel bellen als de menstruatie doorzet, maar in principe kan ik dan gewoon maandag starten met de gonal.

Denk dat ik dus toch maar ga. Heb wel zin in een verzetje en als het ziekenhuis zo stellig is, dan kan het vast geen kwaad.

Nog een ander vraagje; ik heb telkens last van steekjes rechts onderin mijn buik. Komt dat iemand bekend voor?

Groetjes

Fran

Geplaatst

Gelijk heb je Fren, als het ziekenhuis goedkeuring geeft. Zal je mannetje ook wel blij mee zijn.

Van die steekjes, daar kan ik je niet mee helpen. Heb dat ook weleens, maar waar het dan van komt? Geen idee!

Vanavond de eerste spuit er bij mij in. Ben benieuwd hoe het gaat. Tot nu toe alleen maar Puregon gespoten.

Geplaatst

He Audrey,

heb je al gespoten, viel het mee?

@ Leeuw; we twijfelen toch nog steeds of we zullen gaan. Denk dat het een lastminutebeslissing wordt :-)

X Fran

Geplaatst

Het spuiten viel wel mee. Maar wel pijnlijker dan de puregonpen. Deze naald leek dikker aan te voelen en er kwam een dikke druppel bloed uit toen ik de naald eruit haalde. Ik neem aan dat deze naald ook in zijn geheel in de buik moet?

Ik ben echt ongeduldig. Dat ongi worden lijkt wel een eeuwigheid te duren....Pppff, kan niet wachten tot m'n eerst uitgangsecho! Nog 2 dagen primolut nu en dan verwacht ik zondag mijn menstruatie.

Geplaatst

He audrey,

goed gedaan! De naald moet er inderdaad helemaal in. Het scheelt wel waar je prikt: bij mij is het dichter bij mn navel pijnlijker dan iets verder weg. Bloed heb ik niet gehad.

Mbt het weekend hebben we besloten dat als ik voor vrijdag 1600 uur ongi wordt, gaan we niet, en anders gaan we een weekendje naar Zwitserland. Zul je zien: als we gaan wordt ik natuurlijk ongesteld en als we besluiten hoe dan ook thuis te blijven wordt ik het pas maandag. Aarrghhh! Soms word ik helemaal gek!

Hoe gaat het met de rest?

\Fren

Geplaatst

Hi meiden,

mag ik meekletsen?

Vandaag mijn 3e decapeptyl gespoten. Het is mijn eerste IVF.

Zondag laatste pil slikken. Loop trouwens ook in het VU.

Groetjes, SterreMaud

Geplaatst

Hoi Sterre Maud!

Leuk als je mee komt schrijven, het wordt een gezellige club zo! En voor velen van ons de eerste poging, dus we zitten (bijna) allemaal helemaal in hetzelfde schuitje.

Fre: hoop dat jullie weekend lekker door kan gaan hoor!

Oh en over dat prikken: ik merk ook dat het de ene keer veel meer pijn doet dan de andere keer. Ben er nog niet achter waar dat nou aan ligt...misschien idd waar je prikt t.o.v. je navel. Voelen jullie je allemaal goed trouwens? Geen bijwerkingen?

Ik geloof ik niet echt; soms een beetje hoofdpijn en wat misselijk, en nu ontzettend moe...maar kan ook van harde dag werken komen natuurlijk.

Audrey spannend nog maar een paar dagen primolut. Ik moet het nog 3 dagen slikken en heb geen idee hoe lang het daarna duurt voordat ik ongesteld word. Heb dit spul nog nooit geslikt namelijk. Bij jou dus 2 dagen?

Geplaatst

Hoi,

Ik zit niet in het VU mag er toch nog wel bij blijven? :icon_biggrin:

Ik zou dus vanavond gaan spuiten maar menstruatie zette niet door, dus morgen beginnen... Had me er helemaal op ingesteld, maar ja, dan maar dag later.

Caroline

Geplaatst

Tuurlijk mag je er bij blijven Elinorac! Ik zit ook niet in het VU en heb notabene deze topic geopend :laughing1: hihi. Balen is dat dan he, als het niet zo gaat zoals je verwacht. Ik hoop dat het vandaag doorzet.

Welkom Sterre Maud. Spannend allemaal he!

Het spuiten ging gisteravond een stuk beter. Ik heb verder van m'n navel af gespoten en het deed geen pijn en geen bloed. Goeie tip dus Fren, thanks!

Ik heb dit jaar drie keer eerder primolut gebruikt. Twee keer werd ik drie dagen later ongi en de laatste keer twee dagen. Dus zondag of maandag. Ik kan me maar beter instellen op maandag, dan kan het alleen maar meevallen!

Geplaatst

Goedemorgen,

Bij mij gaat het spuiten de ene keer prima en de andere keer niet. Het is nog een beetje zoeken, maar ik heb volgens mij nu de juiste manier gevonden, en inderdaad niet te dicht bij de navel! Heb er nu 4 gezet, dus voorlopig nog heel wat te gaan.

Of ik bijwerkingen heb? Beetje misselijk, maar verder helemaal niet. Ik heb vaak hoofdpijn, en dacht dat ik daar wel last van zou krijgen, maar vooralsnog helemaal niet......hopelijk blijft dit zo. Wel moe, maar dat is denk ik door alles bij elkaar....werk, spannende tijden, etc.

Ik was ook op de 12e in het Vu bij de voorlichtingsavond. Waren veel mensen ;-)....dus vertel, hoe zag je eruit, hahaha.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Ik ben afgelopen zondag 22 november begonnen met prikken. Voor ons is het de eerste poging voor ons tweede kindje. We hebben al een dochtertje van 2 jaar 7mnd na eerdere icsi behandeling we hebben toen 2 pogingen nodig gehad.

Dus weer spannend allemaal.

Succes!

Groetjes

Marije

Geplaatst

He meiden,

Nou, ik dacht dus geen last te hebben van bijwerkingen, maar werd vanmorgen wakker met zo'n enorme hoofdpijn, dat kan niet anders dan door de deca komen... Zie helemaal scheel.

Denk ook dat het doek gevallen is voor het wekeendje: heb vanaf gisteravond licht bloedverlies, dus dan zet de ongesteldheid meestal met een dag of 2 door :-(

Wbt de voorlichting: ik ben in juni en in september geweest, dus al even geleden. We hebben bewust van eind juli tot half oktober een pauze ingelast omdat het allemaal zo snel ging: 6 mei voor het eerst naar het ziekenhuis, half juni diagnose icsi... Ik zat daarbij nog met wat zakenreizen die ik niet af kon zeggen, dus vandaar dat we in oktober echt gestart zijn (en toen werd ik natuurlijk niet ongesteld...)

Werkze vandaag!

X Fran

Geplaatst

Goeiemorgen,

Dat van die hoofdpijn herken ik, had ik de eerste dag geen last van maar toen sloeg het toe... heeft een dag of 4 geduurd en toen ging het weer over. Ben benieuwd hoe het nu gaat.

Je hebt er een leuk woord van gemaakt trouwens: wek eendje, haha!

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden