Ga naar inhoud

24 november starten met decapeptyl

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dadelijk gaat de laatste spuit van de eerste doos (=week) spuiten erin. Toch wel een soort minimijlpaaltje. Helaas al werkelijk de hele dag knallende hoofdpijn, dus duik mn bed in.

Femke en Audrey, fijn dat mn tip ook voor jullie hielp!!

Tot snel meiden, ik duik mn bed in.

X Fren

• Reacties 179
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag dames,

fijn dat ik mee mag komen schrijven!

Ik was inderdaad ook op de info avond in het VU. Ik dacht toen nog; jeetje, wat een leuke stellen allemaal. Op de een of andere manier had ik toch meer sukkelige types verwacht. Waar dat op slaat weet ik niet.

Ik ben zelf namelijk retehip! ;-)

Anyway, spuit 4 is gezet. Bedankt voor de 'ver van de navel afspuit' -tip.

Hoofdpijn heb ik niet, en ook geen andere bijwerkingen.

Dat was het voor nu!

Toedeloe dames, en fijne dag!

Geplaatst

haha, Sterre Maud, grappig dat je dat zegt van 'allemaal leuke stellen'.

Ik vond vooral dat er veel jonge stellen waren en daar was ik een beetje door verrast.

Ik heb het gevoel dat ik als bijwerking helemaal hyper wordt. Ben ontzettend druk en uiteindelijk stort ik aan het einde van de dag helemaal in en ben ik echt helemaal uitgeput. Vandaag ook een beetje hoofdpijn....

Doet toch wel wat al die hormonen in je lichaam! Fijne dag allemaal hopelijk zonder al te veel hoofdpijn voor ons!

Geplaatst

Hai Meiden,

Hier ziet de wereld er weer een stuk zonniger uit dan gisteren! Hoofdpijn is (voorlopig?) weg!!

Ik weet nog dat mijn vriend en ik naar de bijeenkomst in juni gingen; we hadden net 2 dagen daarvoor gehoord dat we ocsi moesten doen. Naief als we waren dachten we dat we daar met een stel of 5 zouden zijn. Onze ogen werden dan ook groot toen we die hele collegazaal vol zagen stromen.

Haha SterreMaud, ik herken je opmerking zo; wij zaten laatst in de wachtkamer van het ivf-centrum toen mijn vriend dat ook in mijn oor fluisterde: het zijn allemaal hele normale mensen :-)

@Caroline, de eerste spuit weer gelukt?

X Fren

Geplaatst

Goeiemorgen Fren,

Ja hoor, hij zit er weer in! Ik prikte wel eerst even mis: zette het puntje erop en dat deed pijn, toen stukje ernaast en dat ging prima! Dat van niet te dicht bij je navel had ik de vorige keer zelf al ondervonden, maar was het een beetje vergeten dus mooi dat het hier weer even genoemd werd...

Fijn dat je hoofdpijn weg is! Ik ben heel benieuwd of ik het morgen ook weer krijg... hoop het niet maar zal er maar wel op rekenen.

Fijne dag!

Caroline

Geplaatst

Bij iedereen gaat het spuiten dus best goed!

Ik heb geen last van bijwerkingen.

Vanavond nog 1 tabletje primolut en dan is dat ook weer klaar.

Wachten op ongi en dan eindelijk de gyn weer bellen!!

Fijn weekend!

Geplaatst

Even snel, sta ongeveer met mn jas aan, maar geen rode duivels, dus ik ga lekjker een weekendje naar Zwitserland!!

Tot maandag allemaal, goed weekend!

Liefs Fren

Geplaatst

Hi meiden,

grappig Sterre Maud, ik was ook een beetje verbaasd dat het allemaal van die leuke mensen waren op de info-avond. Gek genoeg verwacht je inderdaad andersoortige types, slaat helemaal nergens op natuurlijk!! Kijk maar naar ons! :) En inderdaad, ik vond de meesten ook vrij jong (ben zelf ook 28 maar had meer 35-40 jarigen verwacht op de een of andere manier).

Frenk fijn dat je hoofdpijn weg is, je leest dit vast niet meer maar anders: veel plezier dit weekend!

Ik zit ook gezellig een weekendje bij een vriendin, gaan zo lekker naar de sauna, heerlijk.

Bijwerkingen van de deca heb ik nog steeds niet, behalve s nachts, dan krijg ik het bloedheet!

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

He meiden,

net weer terug. Heerlijk weekendje gehad. Was natuurlijk wel ff spannend; zouden de duivels komen of niet? Uiteraard kwamen ze, maar gelukkig pas gistermiddag :-) Vanmorgen ZH gebeld en moet morgen om 9 uur komen voor de uitgangsecho. SPANNEND!!!

Hoe was jullie weekend? en hoe gaat het met allemaal?

X Fren

Geplaatst

Hoi Fren,

Mooi dat je het leuk hebt gehad! Even ontspanning voor het echte werk!

Ik snap alleen niet hoe jouw schema werkt: je bent nu ongesteld en wat is dan een uitgangsecho? Ik ken alleen de follikelmeting namelijk en die is op dag 9 bij mij (normaalgesproken dag 10 maar dat is op 5 december en dan vieren we Sinterklaas bij vrienden dus ik mocht een dag eerder).

Ik heb gister de eerste Gonal F er weer bij gespoten, moest weer even wennen, maar nog steeds geen hoofdpijn!

Caroline

Geplaatst

Ha Caroline,

That makes two of us :-)

ik moet morgen voor een echo om te zien hoeveel follikels er liggen. Ik vermoed dat ik dan ook hoor wanneer ik met de gonal moet beginnen en hoeveel ik moet spuiten.

Daarna volgen er metingen denk ik.

Ik loop buiten alle schema's, maar het is een variant op het lange protocol. ik mag geen pil slikken, vandaar. Heb nu de eerste maand erop zitten, dus nu kan het stimuleren beginnen. Denk ik :-)

Wanneer zou jouw puntie dan ongeveer zijn?

X Fran

Geplaatst

Goed te horen Fren, dat je een leuk weekend hebt gehad. Spannend ook morgen.....!

Ik heb gisteren de laatste pil geslikt en nu afwachten tot mijn menstruatie begint. Ik heb eigenlijk de gehele periode ligt bloedverlies gehad, nu al een maand....en nu is het afwachten totdat het weer helderrood is. Heb een beetje een baaldag vandaag! Hopelijk morgen fris weer op....!! Slaaplekker en succes morgen, Fren! Weltrusten!

Geplaatst

Ik weet nog niet wanneer mijn punctie is, de vorige keer heb ik in totaal 17 dagen moeten spuiten, wat lang is voor het korte protocol, maar het groeide niet snel. Als het nu weer 17 dagen is, komt dat dus neer op 12 december. Maar het kan dus een paar dagen eerder zijn.

Je hebt die echo dus terwijl je ongesteld bent? Ik blijf het een beetje raar vinden, maar ja, wat weet ik er van...

Succes morgen en effe laten weten he!

Jij ook sterkte Femke!

Caroline

Geplaatst

Hoooi meiden,

Fren: fijn dat je toch een leuk weekend hebt gehad! En dat je ongi doorgebroken is!

Femke: Ik hoop dat het bij jou nu ook snel doorzet.

Elinorac: ik moest voorheen ook altijd op dag 10 voor het eerst naar de gyn. Maar dat bij bij de OI en de IUI. Nu moet ik op dag 5 voor een uitgangsecho en die dag moet ik ook beginnen met Puregon.

Ik heb vrijdag de laatste primolut geslikt en ben gister zoals verwachting ongi geworden. Helemaal blij!!! Zometeen even naar de poli bellen voor een afspraak, donderdag is dag 5.

Geplaatst

He meiden,

Even een update van vanmorgen:

Volgens de dokter lagen er een goed aantal follikels klaar om te rijpen (was een beetje een mopperige man, dus hij was niet heel scheutig met info en aantallen). Maar hij was niet ontervreden geloof ik. Heb het gevoel dat we echt in een nieuwe fase zitten nu! Moet morgen beginnen met de gonal, 8-12 een eerste follikelmeting (denk ik, want moet dan terug komen voor een nieuwe echo). De komende tijd dus dubbel prikken. Maar goed dat ik niet bang ben voor naalden. Gemiddeld stimuleren ze zo'n 11 dagen, maar dat zou evt ook een dag langer of korter kunnen zijn.

@ Elinorac: bij het VU moet je altijd bellen op de eerste dag van je menstruatie, en dan is er een echo op dag 2. Inderdaad als je ongesteld bent. Vond ik eerst ook een beetje vreemd eerst, maar is kennelijk normaal. Niet heel prettig, want een inwendige echo is dan echt wel een stuk gevoeliger.

@Audrey; moet je inderdaad donderdag naar het ziekenhuis?

@ Femke; hoezo de baaldag? Was het vandaag beter?

Succes meiden!

X Fran

Geplaatst

Goed nieuws dus wel... mooi. Lijkt me geen feest, inwendige echo is toch al niet leuk en als je dan ook nog ongesteld bent?

Ja, dubbel prikken doe ik ook weer, laat er 5 minuten tussen zitten om een beetje bij te komen. Ik ben gelukkig ook niet bang voor naalden!

Prik ze!

Caroline

Geplaatst

Ach, ik had gisteren even zo´n dagje van hoofdpijn, misselijk en daarbij behoorlijk chagerijnig....Mijn vriend had het zwaar te voorduren :-). Ik zie het allemaal positief tegemoet, maar heel af en toe heb ik zo'n dagje. Gelukkig vandaag weer over!!

Hebben ze in het Vu aangegeven dat ze +/- 11 dagen stimuleren? Is wel goed om te weten. Ben benieuwd en kijk er wel naar uit! Het gekke is dat ik wel uit kijk naar de punctie. Voor mijn gevoel gebeurd er dan echt iets.....! En hopelijk gaan we het nieuwe jaar in met een mooi resultaat.

Nu even kokkerellen!!

Geplaatst

Hi Fren,

fijn dat je zo'n lekker weekendje heb gehad. En morgen dus echo. Spannend!

Hier gisteren de 7e spuit gezet (de eerste doos is leeg, jeuj!) en mijn laatste pil genomen. Nu wachten tot in ongi wordt en dan binnen met GonalF.

Ik merk dat ik het best spannend vind. Kan me aan de ene kant niet voorstellen dat het meteen lukt, maar waarom niet? Ik ben gewoon gezond & het zaadprobleem van manlief wordt opgelost.... Tenminste, als alles goed gaat.

Hoe doen jullie dat, met het inschatten van je eigen kansen? Zijn jullie positief?

En hebben jullie ook van die gekke dingen als: ohjee, als ik negatieve gedachten heb, gaat het vast mis.

Geplaatst

Hoi Sterre, echo was vanmorgen (zie hierboven) ging goed.

Ik weet niet hoe ik mijn kansen in moet schatten. Het zaadprobleem van mijn vriend is echt wel heel groot, dus de kans bestaat dat er bij mij genoeg gevonden wordt, terwijl er bij hem niks zit. Mijn vriend en ik roepen al vanaf het begin dat we realistisch optimistisch zijn: we hopen dat hett allemaal goed gaat, maar we weten dat de kans er in zit dat het niet lukt.

Geplaatst

Hi allemaal!

Hier rode duivels! Morgen bellen voor echo en dan begint een nieuwe fase: stimuleren! Vind het spannend worden hoor, er gebeurt zoveel ineens en het komt allemaal zo dichtbij! Maar vooral kijk ik er ook wel naar uit. Het gevoel eindelijk een kans te hebben is al super. Qua kansen dat het lukt vind ik het ook lastig: ik ben optimistisch, bij ons is er ook alleen een zaadprobleem; bij mij alles oke gelukkig. En ik ben nog vrij jong (28) dus je zou denken dat het dan moet kunnen. Maar net als bij Fren is bij ons het zaadprobleem ook behoorlijk groot: de zaadonderzoeken varieerden van 1 zaadcel tot 2 miljoen zaadcellen, waarvan een groot deel (soms zelfs 92%) onbeweeglijk.....dus we hebben een beetje geluk nodig. Ik probeer niet al te positief te zijn en besef dat de kans groter is dat het niet meteen lukt dan dat het wel lukt, maar ik vind dat moeilijk hoor: zit al wel steeds te dromen van "stel dat het in 1 keer lukt..."(zwijmel zwijmel).

Volgens mij gaan we met een heel aantal gelijk op! Ik zie dat Sterre Maud wacht op haar menstruatie, bij Fren is het net begonnen, Femke hoe ver zit jij nu in de behandeling? En Elinorac jij bent de koploper geloof ik he, jij hebt bijna de eerste follikelmeting.

Voor iedereen spannende tijden die aanbreken....

Tot later!

Geplaatst

Ook hier rode duivels, dus morgen bellen voor een echo! We gaan inderdaad allemaal behoorlijk gelijk op! Goed en fijn om elkaar hier zo te volgen! Meiden, slaaplekker!

Geplaatst

Hoi Leeuw,

Ik heb het korte protocol, dus daarom gaat het wat sneller...Ik ben geloof ik wel de enige is dit groepje waarvan het de tweede keer is? (Sorry als ik ergens overheen gelezen heb).

Ik wil niet negatief overkomen, maar ook wij hebben 'alleen een zaadprobleem', ik heb zelfs de 'eierstokken van een jonge meid', volgens de arts. Maar het allermoeilijkste blijft gewoon de innesteling, daar gaat het vaak fout. Dus natuurlijk moeten jullie allemaal ervan uitgaan dat het de eerste keer lukt, maar helaas is het geen garantie als je zelf jong en vruchtbaar bent... Nogmaals, wil niet negatief doen, ben alleen een beetje realistischer geworden na de eerste mislukking... Ik dacht namelijk ook: als ik eenmaal een embryo in me heb, gaat het vanzelf want met mij is niets aan de hand! Helaas dus. Maar er zijn hier genoeg verhalen van vrouwen die wel de eerste keer zwanger werden, dus het kan best!

Ik ben ook weer heel optimistisch over deze poging, anders moet je er niet eens aan beginnen!

Succes allemaal!

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden