Ga naar inhoud

24 november starten met decapeptyl

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja, spannend he! Ben wel blij dat er nu iets gaat gebeuren door het stimuleren. Krijg ook nu meer vat op het tijdtraject. Hou ik wel van, een beetje overzicht en weten waar ik aan toe ben in dit ongrijpbare traject. Vind het ook fijn dat jullie gelijk lopen. Tis allemaal al zo onzeker...

@ femke & Leeuw: fijn! (ook raar om te zeggen bij doorgebroken duivels...), jullie mogen dan waarschijnlijk woe voor de echo!

@leeuw: bij ons was het in de 2 monsters die het vu heeft getest een keer helemaal niks, en de andere keer slechts 8 levende zaadcellen. Mijn vriend is wel op 1 juni (dus na dat bericht) volledig gestopt met roken, dus we hopen dat dat nog een positieve uitwerking heeft. Hij vindt het wel lastig dat hij niks anders kan doen dan afwachten. Vindt ie moeilijk, zeker omdat de kans erin zit dat ik prachtige eieren uitbroed, waar we vervolgens niks mee kunnen omdat het wellicht bij hem spaak loopt. Ik maak me daar (nog) niet zo veel zorgen over, maar dat komt ook omdat ik genoeg aan mn hoofd heb met deca, ongi, gonal en echo's...

Hoe gaan jullie mannen met het alles om?

Welterusten!

• Reacties 179
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@caroline, ik denk dat we daar ook nit te makkelijk over denken hoor, ik althans niet. Ik maak me alleen meer zorgen om de fase ervoor; is er uberhaupt wel iets om terug te plaatsen... En na de TP: duimen! Gelukkig is dat waarschijnlijk tijdens of rond de feestdagen, dus afleiding genoeg.

Gaat het verder goed met spuiten enzo? Voel je je goed?

Geplaatst

Hoi,

Mijn vriend is niet gestopt met roken helaas, wel gaan minderen maar het lukt hem niet en ik denk dat hij ook niet voldoende gelooft dat het uit maakt. Hij staat er vrij laconiek in, ik ben ook degene die heel graag wil. Hij vind 1 kind ook prima. Wat wel leuk was, was dat hij bij de terugplaatsing voor het eerst ontroerd was, omdat er nu echt leven in me zat. Liepen hand in hand naar de auto, haha...

Geplaatst

Hoi Fren,

We waren tegelijk aan het schrijven volgens mij... Ik las mijn stukje nog een keer over en vond het een beetje negatief en moraliserend bijna klinken, alsof ik het allemaal weet omdat ik het al een keer heb meegemaakt. Is absoluut niet de bedoeling, hoop niet dat iemand het zo opvat!!

Ja, gaat nog steeds goed, nog steeds geen hoofdpijn dus ik begin een beetje te hopen dat het wegblijft deze keer... zou mooi zijn.

Ga zo maar eens slapen, welterusten voor wie nog wakker zijn!

Caroline

Geplaatst

Mogge!

Wat goed dat (bijna) iedereen ongesteld is geworden. Alleen Sterre-Maud nog niet toch? Ik kan het moeilijk volgen hoever iedereen is, er wordt best veel geschreven zo op een avond. Ik hoop dat het ook meteen de laatst keer is geweest dat we ongesteld zijn geworden...

Caroline (en iedereen): ik vind jou stukje helemaal niet negatief. Realistisch. Ik denk er ook zo over. Toen wij een jaar geleden begonnen voor een 2de kindje, dacht ik ook even stimuleren en dan thuis raak schieten. Naief, want bij mijn zoontje ging het ook zeker niet zo. Nu zijn we een stuk realistischer geworden, maar wel optimistisch. Het komt goed. Wanneer.....we hopen snel en anders wel over een paar maanden. het verbaast me telkens weer hoe in zak en as ik zat na een mislukte ronde en hoe snel ik mezelf weer bij elkaar kan rapen om vol goede moed verder te gaan. Een mens (vrouw) kan heel veel hebben. Zo lichamelijk, maar zeker ook mentaal!

Ik moet donderdag naar de gyn voor een uitgangsecho. Die dag moet ik ook beginnen met stimuleren, Puregon 150IE. Ben benieuwd hoe het er eruit ziet van binnen. Of het PCO-beeld minder is geworden door de deca???

Geplaatst

Elinorac, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik ben ook realistisch en besef dat de kans op succes kleiner is dan de kans dat het mislukt. Het is inderdaad een flink portie geluk wat we nodig hebben. En gelukkig hebben we 3 pogingen!

Audrey, jij hebt dus donderdag de uitgangsecho. Is het belangrijk dat dat PCO beeld minder is geworden? Of maakt dat niet veel uit voor de stimulatiefase?

Ik heb net gemaild naar het VU. Verwacht inderdaad woensdag te moeten komen voor echo.

Iedereen: succes weer!

Vind het echt leuk om zo met elkaar te "kletsen", en heel leuk dat we allemaal redelijk gelijk op gaan!

Geplaatst

Leeuw: Nee hoor, dat van die PCO maakt niet uit. Ik ben gewoon zelf benieuwd.

Ik vind het ook leuk met jullie! En zeker omdat we gelijk opgaan!!

Spannend voor ons allemaal!

Geplaatst

He meiden,

Ideetje: zullen we even een lijstje maken waarin we de fase bijhouden waarin we zitten? Kan het anders niet meer onthouden :-)

Dus:

Fren -- 1e icsi - deca va 20-11 - gonal va 1-12 -- echo 8-12

Gewoon ff kopieren. Verder alles prima hier. Vind het spannend om vanavond ook de gonal voor het eerst te zetten, is toch iets ingewikkelder dan de deca.

To be continued!

Geplaatst

Ik zit al wel een tijdje te denken dat deze twee topics eigenlijk bijna hetzelfde zijn, alleen door anderen gestart, de ene iets eerder dan de andere... Is het niet handiger om ze samen te voegen? Anders zitten we steeds dubbel te schrijven. Of is dat een slecht idee? Hoe doen we dat want er zitten wel een paar dezelfde mensen in maar niet allemaal (daarom ben ik er niet eerder over begonnen, maar nu ik jou 2 x achter elkaar lees over de Gonal...)

Leuk idee een lijstje maar dan in 1 topic, toch? Hoe doen we dat?

Caroline

Geplaatst

Ik vul hem even aan :-)

Femke -- 1e ivf - deca va 22-11 - gonal va 3-12 -- echo ?

Ook werd de vraag gesteld hoe de mannen er mee om gaan?

Mijn vriend leeft ontzettend mee, en vindt het minstens zo spannend als ik. We doen dan ook echt alles samen, dat vind ik wel heel fijn. We kunnen elkaar goed steunen en met elkaar praten. Lijkt mij wel pittig als je man wat minder betrokken is?

Geplaatst

Leeuw-- 1e icsi - deca va 21-11 - puregon va 3-12? -- echo ?

Ik heb morgen een uitgangsecho, zal dan horen hoe verder!

Geplaatst

Oh Fren, vergeet het helemaal te vragen, heb je de gonal al gespoten? Ging 'ie?

Hoe mijn vriend ermee omgaat: ook goed. Het begint voor hem nu ook echt te leven eindelijk. Ik merkte in de onzerzoeksfase dat we zo nu en dan een beetje uit elkaar 'dreven'; ik was er veel meer mee bezig dan hij. Maar nu het allemaal concreet wordt is hij ook heel betrokken en vindt ie het ook echt spannend! Hij wil ook graag mee naar alle bezoekjes in het ziekenhuis en als dat even lukt met zn werk doet ie dat. Heel fijn! Dus bij ons gaat het nu eigenlijk beter dan in de periode voorafgaand aan de ICSI.

Geplaatst

Hi leeuw, nee, ga 'm zo zetten... heb de spuit net uit de koelkast gehaald om op temperatuur te komen.

Wij doen het ook echt samen, mn vriend en ik. Hoewel ik sommige echo's wel alleen heb gedaan. Waren er ook vrij veel, zonder dat dat nog echt spannend was. Maar we vullen en voelen elkaar wel erg goed aan. Als ik er even door zit trekt hij me er doorheen en andersom. Heb het gevoel dat we nog meer naar elkaar toe groeien deze periode.

Ga nu spuiten...

Geplaatst

Voel me net een junk met al die spuiten :-)

Ook gonal stelde niks voor! was wel blij dat de arts gisteren nog even had laten zien hoe het moest en de tip meegaf dat als je 4 klikjes hebt gehoord, je alles gespoten hebt (4 klikjes = 150 eenh). Goeie tip, want je ziet niet wat je spuit zoals bij de deca.

En nu maar hopen dat alles goed gaat groeien :unsure:

Geplaatst

Caroline -- 2e icsi - deca va 26-11 - gonal va 28-11 - echo 4-12

Appeltje eitje Fren!

Geplaatst

SterreMaud- 1e ivf - deca va 23-11- gonal va 4-12?-echo ?

Caroline; ik vind het goed hoor, om de boel samen te voegen. Weet niet of het andere topic daar ook voor in is?

Komen zij bij ons of gaan wij naar hen toe?

Geplaatst

Ja, dat is nou even het lastige: hoe doen we dat. Je kan niet zomaar een topic opheffen... En leest iedereen daar deze ook? Misschien te moeilijk... iemand een idee??????

Geplaatst

geen idee hoe dat zou moeten.

Hoor net dat mn moeder officieel de mexicaanse griep heeft! Daar blijven we dus voorlopig uit de buurt! Voel me verder niet echt super vandaag, weer hoofdpijn en algemeen gevoel van onbehagen. Ga zo maar naar huis denk ik... Zou dat van de gonal kunnen komen? iemand ervaring hiermee?

Geplaatst

Hoi Fren,

Vervelend dat je je niet lekker voelt. Ik heb nog geen ervaringen met het spuiten van Gonal. Misschien kan ik je vrijdag meer vertellen ;-). Hoop dat je je snel beter voelt. Naar huis is denk ik een goed idee. Goed voor jezelf zorgen, dat is belangrijk!! En niet naar je mams inderdaad, balen hoor, ze zal zich goed ziek voelen!?

Geplaatst

Fren, balen dat je je zo rot voelt. Hopelijk verdwijnt het snel! Sterkte.

Ik heb net de echo gehad, alles zag er goed uit. Morgen starten met puregon en dan 10-12 eerste echo. Zal het even wijzigen in ons schema.

Leeuw-- 1e icsi - deca va 21-11 - puregon va 3-12 -- echo 10-12

SterreMaud- 1e ivf - deca va 23-11- gonal va 4-12?-echo ?

Geplaatst

Hoi Fren,

Ik kreeg de vorige keer op dag 3 of 4 hoofdpijn en dacht dat het van de deca kwam maar het kan ook van de Gonal geweest zijn.

Sterkte, hopelijk morgen beter, lekker je bedje in!

Caroline

Geplaatst

Hoi!

Fren: vervelend dat je je rot voelt. Hopelijk gaat het snel beter met je!

Ik begin morgen ook met puregon. Kijk er niet tegenop. Heb al veel vaker puregon gebruikt, dus ik weet dat het reuze meevalt en eigenlijk valt dat spuiten hartstikke mee.

Fren 1e icsi - deca va 20/11 - gonal va 1/12 - echo 8/12

Leeuw 1e icsi - deca va 21/11 - puregon va 3/12 - echo 10/12

Caroline 2e icsi - deca va 26/11 - gonal va 28/11 - echo 4/12

Femke 1e ivf - deca va 22/11 - gonal va 3/12 - echo ?

SterreMaud1e ivf - deca va 23/11- gonal va 4/12-echo ?

Audrey 1e ivf - deca va 24/11 - puregon va 3/12 - echo 3/12

Geplaatst

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12 -- echo 8/12

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- echo 10/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo 4/12

Femke -- 1e ivf -- deca va 22/11 -- gonal va 3/12 -- echo ?

SterreMaud -- 1e ivf -- deca va 23/11 -- gonal va 4/12 -- echo ?

Audrey -- 1e ivf -- deca va 24/11 -- puregon va 3/12 -- echo 3/12

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden